Knap stel Sammyfloor, ben benieuwd wat eruit komt!
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 05-01-19 21:15
Qua voer heeft Sarona niets te klagen gehad. Ze (zoon en kleinzoon die ernaast wonen) waren de wei in en uit aan het rijden met de loader en hadden het hek niet goed dicht gedaan. Kwam op stal en Roos en Sarona keken me aan van "betrapt". Waren de stal in gelopen en hebben daar heerlijk de zakken krullen omgegooid, en de voerton met meel omgegooid en daar aan het peuzelen geweest. Hooi hebben ze redelijk met rust gelaten. Bij navraag moesten ze daar al zeker 2 uur hebben gestaan. Vanavond geen krachtvoer maar wat extra hooi dus.
Coloured
Geplaatst: 05-01-19 22:25
Hopelijk niet te veel meel naar binnen kunnen werken in 2 uur, en dat je geen problemen ervan krijgt!
Ze hebben er gelukkig geen last van gehad. Ze hadden zich wel aardig opgegeten, maar hadden van te voren ook aardig wat gras gegeten. Normaal knabbelt Sarona 's nachts ook aan haar stro maar daar had ze geen behoefte meer aan.
cp112
Geplaatst: 06-01-19 16:19
Hij is zoooo lief en knuffelig Soms krijg je ongwenste oorlebbers
Vanmorgen/middag lekker een uurtje of 4 buiten geweest en nu weer languit in het stro.
Kabayo
Geplaatst: 06-01-19 16:41
Cp ik word er hebberig van Hier nog 137 dagen wachten
Neonlight gelukkig hadden ze geen last. Stiekemerds
Zilver krijgt nu 2 kilo draversbrok per dag met zeewier (tegen zand eten). Dit wil ik rond de 10de maand langzaam vervangen door merriebrok. Mijn NRPS merrie kon er echt niet tegen en stond direct spierbevangen.
Spannend cioccolato.
Gaan er meer in dit topic nogmaals dekken? Ik eerst niet. Echt klaar met dat fokken op dit moment
Welkom sammyfloor. Grappige combi.
Zilver moet eind mei. Mooie tijd vind ik zelf
Ik krijg zin in veulentjes Heb even geoefend voor de clinic. Eetbaar? Nope. Gisteren was ze alweer 2 jaar van mij
Tinniie
Geplaatst: 06-01-19 16:51
Super cute Cp... ik kan niet wachten!
Begrijpelijk Kabayo!
Hier liggen mijn combi’s zo goed als vast, ik dek met eigen hengsten dus het was even kiezen wie met wie
Snap je keuze hoor. Dit is nu mijn 2e jaar op rij met mn eigen paarden, eigen keuze etc. Eerst waren t mn vaders paarden en uiteindelijk ook zijn keuze. Pony's toen nog. Ik heb besloten mijn wedstrijdpaard, die niet wordt verkocht te laten dekken. Vind het heel spannend ergens, maar ik heb geen ambitie hogerop in de sport e komen en wil haar niet verkopen. Dus dan blijft een veulentje een leuke optie. Mocht alles goed gaan natuurlijk.. Houd de optie open om er nog een veulen bij te kopen, als ik er per jaar maar 1 fok.
Ik heb met mijn man afgesproken Sarona een jaar leeg te laten. Zij wordt dus niet gedekt komend jaar.
Miekies0710
Geplaatst: 06-01-19 18:05
Hoi,
Ook ik heb even stilletjes meegelezen en voeg me er nu bij. Mijn merrie is 5-5-2019 uitgerekend. Ze is drachtig van de Duitse hengst Elton Zie de foto’s van de hengst.
Dit word haar eerste veulen. Vorig jaar is heeft ze na de 2e echo het veulen helaas alsnog afgestoten Nu was bij de 2e echo al een echt veulen te zien en waarschijnlijk een hengstje ( want ook dat kunnen ze tegenwoordig bij paarden ook al zien)
CP ik las dat bij jou het veulen al geboren is! Gefeliciteerd ! Wat een leukerd! Ik wacht nog in spanning af op het veulen van mijn merrie
Wij gaan volgend jaar ook niet nog een keer dekken (en het jaar daarna en daarna waarschijnlijk ook niet haha). Eerst maar eens afwachten hoe mijn merrie het einde van de dracht, de bevalling, herstel en het moeder zijn ervan afbrengt En natuurlijk ook eerst bekijken wat ze doorgeeft aan haar veulen qua exterieur en karakter. Als dat ons past bekijken we dan wel weer of we nog een keer met haar een veulentje fokken.
xClaudiaaL
Geplaatst: 06-01-19 20:08
Hier volgend jaar ook niet dekken. Misschien over een paar jaar nog een keer met deze merrie en anders hoop ik dat er nu een merrie uit komt, zodat ik daarmee kan gaan verder fokken.
Hier vandaag 7 maanden drachtig
Knappe hengst Miekies, heb je ook foto's van je merrie?
Miekies0710
Geplaatst: 06-01-19 20:16
Hier foto’s van mijn merrie. Is een kruising Fries
Foto is vandaag gemaakt. Ze begint nu een puntbuik te krijgen. Bij haar kon je al snel zien dat ze begon te groeien
Ik ga mijn andere (nieuwe) merrie laten dekken. Is de dochter van mijn oude merrie. Onze oude dame wordt 21 dit jaar en denk dat dit haar laatste rondje gaat worden. Mag ze daarna lekker oma gaan spelen.
Miekies0710
Geplaatst: 06-01-19 20:26
Diertjec schreef:
Vanwaar de keuze om deze hengst erop te zetten? Bijzondere combinatie, wel heel tof!
Omdat ik de afstamming van deze hengst heel mooi vind. Hou van Duits bloed. Zijn vaak hele fijne paarden. Maar ook heeft deze hengst een hele goede galop en mijn merrie niet zo dus hoop ik dat het veulen net zo’n galop krijgt als zijn vader en verder ook heel mooi gangwerk. Wil dit veulen ook aanhouden en zelf later gaan rijden.
Mijn merrie is best sensibel voor een Fries en deze hengst is geen heethoofd en fijn bewerkbaar onder het zadel dus hoop ik dat hij dat ook doorgeeft aan het veulen. En hij is wat groter als mijn merrie, zij is 1.63 dus hoop dat het veulen uiteindelijk heel iets groter wordt als Renske
Hier worden er komend jaar 4 gedekt. 2 door ons kleine hengstje en 2 KI met onze oude hengst.
Caesar
Geplaatst: 06-01-19 20:30
Ik kan geen jaar zonder veulentjes meer hoor, gelukkig heb ik meerdere merries en dek ik alleen mijn oudje elk jaar maar jonge merries sla ik wel regelmatig een jaartje over. En ligt er ook aan of ze gereden worden. Nu maar 1 onder het zadel die makkelijk oppakt dus dan is het niet zo erg als die er maandje uit ligt.
Cp; leuk! Ik denk dat ik er komend jaar ook 4 laat dekken. Weet nog niet welke hengst, wacht eerst de veulentjes af van eigen hengst (2) in maart en of ik hem nog een jaar gebruik. Lekker druk!
Milan_lover
Geplaatst: 06-01-19 20:58
Cp112, gefeliciteerd! Wat is hij leuk!!
Wij hebben er als alles goed gaat 3 die we laten dekken dit jaar.
We kunnen al een poosje het veulen voelen, maar ik heb het vandaag ook op de film vast kunnen leggen (bijna 7 mnd). Super leuk het begint nu al zo dichtbij te komen, vanaf morgen kunnen we al af gaan tellen!
Wat gaat dat allemaal al hard bij jullie! Ik zie of voel het veulen nooit bewegen. Merrie heeft wel altijd heel veel vruchtwater, misschien dat dat daardoor komt? Ze is nu ook al echt heel dik. Ben zelf overigens in mijn hoofd nog helemaal niet klaar voor een veulentje, dus prima dat ie hier nog een tijd mag blijven zitten.