[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

ZoeyDercks

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 16:01

Dustinlover, eindelijk!!

Iedereen gefeliciteerd met de veulens! :)

Dyonne, wat leuk zeg zo overdag in de kudde! Knap veulen ook. Alles goed gegaan?

Mijn merrie gaat ook gewoon bevallen in de kudde, ze loopt 24/7 buiten. Ben benieuwd hoe dat verloopt.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 16:01

Ja bij de twee andere pony's idd. Die heb ik later wel even op de wei gedaan zodat hij even rustig kon drinken en slapen. Dus ze staan even apart. Maar gaan wel weer samen natuurlijk.

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 16:04

Dyonne gefeliciteerd, wan een schatje *\o/*

Siptje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 16:08

Proficiat dyonne!! Zo blij voor jou!
Alexandra? Is het van zelf genezen of was het erg en wel genaaid mijn veearts bedoelde als het goed geneest niet laten naaien dan maar dan ook geen veulen meer kweken .. Amai baby is echt leuke mama ik post vanavond fotos van buiten :)

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 16:10

Gefeliciteerd Dyonne!
4 x wit en bles was ook mijn vereiste haha :D

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 16:47

Faline.. Dat ken ik niet maar zo op de website ziet het er niet verkeerd uit.
Heb je daar zelf ervaring mee? Ik ga er in ieder geval even verder in spitten of dat wel een mogelijkheid is

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 16:55

Dyonne gefeliciteerd!! Prachtige bles!

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 17:16

Zucht merrie is weer aan de dunne en is ontwormd in november.

Ze is drachtig kan/mag ik dan wat over doseren? En kan ik dan herhalen voor 2/3 weken voor de geboorte?

Wil eigenlijk al mijn merries nog even ontwormen hoeveel zou ik dan aan moeten houden van shetlanders rond 90 cm en drachtig. Normaal wormen we voor en naar en veulens apart. Die krijgen niet teveel aangezien dat gevaarlijk is.

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 17:56

Dyonne gefeliciteerd, ik ben benieuwd naar meer foto's! :D
Lijkt mij wel spannend om ze in de kudde te laten bevallen.

Siptje het lijkt mij ook een keer knap veulen hoor, maar ik vind het die eerste dagen vaak niet zo goed te zien, als ze wat meer uitgevouwen zijn heb ik er meer een beeld bij.

Janinevv weet je zeker dat ze last van wormen heeft dan?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 17:57

Dyonne gefeliciteerd meid, wat een geweldige foto zeg :)

Siptje, ze is erg leuk. Wat ik me afvraag, komt er nu geen mest(water) in de punani? Zorgt dat niet voor ontstekingen? Ik heb werkelijk geen idee hoe het scheurt, of wat er scheurt. Gaat alles verder wel goed met mama?

Rowan...waar zijn jouwe baby plaatjes?

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 17:57

Esther :(:) ze is er nog niet maar als je naar Scarlett kijkt kan het dus snel gaan!

Alexandra rollen kan ja. :')

Deze namiddag een alarm gekregen van Vera overdag,niet haar gewoonte.
Toen ik ze binnenhaalde een harde volle uier en toch nijdig op haar hooi. Ze doet wat schijnbewegingen. Nadert het dan toch? :)

Afbeelding

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 18:03

Diarree zijn natuurlijk niet altijd wormen Janinevv. Teveel koud/bevroren gras gegeten, zand, schimmelig hooi, virusje, idd wormen, het kan zoveel zijn. Als haar darmen nu al ontregeld zijn, zou ik ze niet ook nu nog gaan overbelasten met een wormenkuur. Eerst de diaree maar eens weg en dan pas ontwormen.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 18:09

Pauk schreef:
Faline.. Dat ken ik niet maar zo op de website ziet het er niet verkeerd uit.
Heb je daar zelf ervaring mee? Ik ga er in ieder geval even verder in spitten of dat wel een mogelijkheid is

Ja ik heb mijn camera's er ook op staan. Werkt tot nu toe prima! :D

@janine de camera uit die link heb ik ook! Ben er erg tevreden over :j

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 18:13

Faline hoe zit het met vertragingen? En welk abonnement heb je?

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 18:15

Dyonne, gefeliciteerd met je veulen! 4 witte benen en een bles, ik teken ervoor! :D

Faline, ik heb ook een foscam camera. Weet jij toevallig met welk programma ik de opgenomen beelden terug kan kijken? Ik heb blijkbaar geen programma die .vms bestanden kan afspelen.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 18:19

Gefeliciteerd dyonne, eindelijk *\o/* , zo lekker overdag en in de kudde, wow is zij de alpha merrie?
knap vier witte beentjes en een bles, super

pretty zou het :j , zou het dan toch een merrie worden _/-\o_
sterkte met je hond en je beslissingen, echt vreselijk
met een dieet zal je pony wel opknappen

siptje ze is prachtig, hoe gaat je merrie?

rowan we worden heeeeeeel ongeduldig

janinevv meen me te herinneren dat je merrie's vorig jaar ook aan de dunne zaten, komt misschien door gras.

camera's, wij hadden eentje van 25 euro maar na drie jaar was beeld echt wazig dus deze keer er omhoog gehangen van rond de 180 euro, wel heel mooie kwaliteit, hoef zelfs licht niet aan te laten, camera geeft licht

aniekr nog niks dus, pfff soms kunnen ze je zo voor de gek houden

linda ik vind dat de jouwe wiens naam we dus niet meer noemen nu ook mag gaan hoor

en soezee al vorderingen?

Alexandra inmiddels je merrie helemaal opgeknapt?

mag ik nog eentje of twee :o spammen, ik ben echt zo verliefd, wie had dit gedacht, twee jaar achter elkaar geeft ze me een valkje en dat met de minste kans

Afbeelding

Afbeelding

weet iemand toevallig waarvoor de lipharen dienen, mijn DA maakte al die opmerking dat die haren bij pasgeboren veulens enorm zijn, iets met stimulering van moeders uier?
Hij wist de functie ervan niet meer
Laatst bijgewerkt door Fotsy op 21-04-17 18:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 18:25

Ik heb de foscam app en owlr app op mijn telefoon. Daarmee kan ik ook opnemen. :j
Op de pc heb ik een ander programma, moet ik weer even zien hoe dat heet. Kijk meestal via de telefoon.
Angelcam heeft iets vertraging, maar dat vind ik wel mooi. Ik gebruik angelcam straks alleen dat anderen ook mee kunnen kijken. Mocht het mis gaan (met de bevalling) trek ik dan wel de stekker eruit. En overdag stream ik ook niet live. Dan staan ze toch buiten en het is niet zo interessant als ik daar sta uit te mesten. :')
Laatst bijgewerkt door Faline op 21-04-17 18:25, in het totaal 1 keer bewerkt

mooney

Ik heb een foscam, ik kijk zelf via de app/site maar ik stream daarnaast ook via YouTube voor mensen die meekijken. Als je de moeite wilt doen om hem elke 8 uur even opnieuw aan te zetten (hier staan ze naar 8 uu op stal, dus voor mij 1x per dag)en je een computer of laptop hebt die je voor die tijd niet nodig hebt dan is het heel simpel en gratis. Als je het nonstop wil streamen is het iets lastiger, maar dat kan ook volgens mij

Ibbel

Dyonne, gefeliciteerd! Mooi dingske zo te zien!

Andrea: even googelen op "video format conversion vms mp4" oid, dan vind je wel gratis programmaatjes. Ik gebruik Freemake, maar dat kent dit format ook niet.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 18:27

Ja ik vond youtube zo onhandig dat ik wat anders gezocht heb, kwam zo doende bij angelcam uit en dat werkt makkelijk en goed naar mijn zin :D

Ohja, bij angelcam heb ik gewoon alles gratis. Konden dan tot best wel veel mensen tegelijk mee kijken dat vond ik goed genoeg :j
Weet niet meer precies hoeveel haha. Minder dan ik verwachtte in ieder geval.

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 18:52

Siptje schreef:
Proficiat dyonne!! Zo blij voor jou!
Alexandra? Is het van zelf genezen of was het erg en wel genaaid mijn veearts bedoelde als het goed geneest niet laten naaien dan maar dan ook geen veulen meer kweken .. Amai baby is echt leuke mama ik post vanavond fotos van buiten :)

Oooh haha sorry! Ze is wel dichtgezet later :)

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 19:00

Kun je dan ip met alle cams online?
Hoe ga je live op YouTube? :') ik zit eraan te denken om met de webcam van mijn laptop het scherm te filmen :') niet ideaal natuurlijk, maar als mijn cam niet online kan is het iets

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 19:09

Nee geen alphamerrie. Ruin neemt het voor haar op haha. Maar eveniet afwachten wat de andere merrie doet.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 19:09

Alexandra__ schreef:
Kun je dan ip met alle cams online?
Hoe ga je live op YouTube? :') ik zit eraan te denken om met de webcam van mijn laptop het scherm te filmen :') niet ideaal natuurlijk, maar als mijn cam niet online kan is het iets

Je hebt het beeld van de cam dan wel op een computer die verbonden is met het internet? Dan kan je een account maken op youtube, deze moet je wel verifieren als je live wilt uitzenden (gewoon even sms'je). Wat ik dan doe is dat ik op live evenement kies en dan standaard, dan kan je via google hangout een livestream openen (kom je vanzelf) en daar kan je kiezen voor 'scherm delen'. Dan zend je de inhoud van je scherm uit, dus als je dan naar je beeld van je video kan dan wordt dat gewoon uitgezonden. En dat kan dan voor max 8 uur achter elkaar, meer kan hij niet opslaan in 1 video. Dus dan moet je weer even een nieuw live evenement starten.

Wie weet is het met angelcam makkelijker voor jou hoor. Ik vond het er ingewikkeld uitzien, maar was al bekend met Youtube, dus voor mij was dit simpeler.

Soezee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 19:40

DL ben ook wel benieuwd naar droogfoto's.

Pretty spannend!!

Fotsy knap veulen. Wat hou ik toch van die kleur. Ik hoop bij Happy ook op een valkje (maar dan wel niet gevlekt of er moet iets serieus mis zijn met de papa := )
Happy haar uier begint meer aanwezig te zijn maar voor de rest nog steeds haar hormonale boze zelf.