mooney schreef:Haha Marije die van jou zijn volgens mij nog weer 30 cm kleiner dan mijn 'kleintje', of zijn ze zelfs kleiner dan 90 cm?
Maar het vraagt inderdaad om andere bedrading dan een paard of d pony.

De drachtige merries zijn hier allemaal onder de 90cm. De 2 kleinsten zelfs maar 78cm.
Esther28, dat is al een mooie buik!
Fotsy, geef je ze wat pijnstilling na de enting? Hier krijgen ze quadrisol als ze er last van hebben. De DA vraagt al standaard of ik voldoende in huis heb. Het houdt ze aan het eten als ze echt veel last hebben van de enting.
Al moet ik zeggen, het lijkt erop dat we een manier hebben gevonden dat ze er een stuk minder last van hebben.
Had er vorige week 11 laten enten en maar 1 had er last van en de vorige groep ging ook goed en het was nog de combi enting ook.
In het verleden had ik echt veel dieren ziek door het enten, van stijf tot hoge koorts en neurologische problemen. Even afkloppen, eind november moet nog een groep waar de paardjes met de ergste bijwerkingen bij zitten

Prutoogjes hebben ze hier ook (gehad). Denk een virusje want de een na de ander kreeg het. 2 Dagen en dan was het weer over.
Een van de veulentjes van dit jaar heb ik vorige week dan ook even overgeslagen met enten. Die kan eind november nog net binnen de 90 dagen voor de basisenting met de laatste groep mee.