[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 17:47

Fotsy, vruchtwater bij een dood veulen hoeft niet anders te ruiken dan bij een gewone bevalling. Het ligt er maar net aan hoelang het veulen al dood is. Als dat nog maar net is, merk je daar nog niets van. Is het veulen al wat langer dood dan wordt het wel vies ja.

Pretty, aan jouw onderschrift te zien lopen jouw Vera en mijn Cookie aardig gelijk :D
Leuk, tegelijk waken.

Mooney, dat is idd het nadeel met de kleintjes. Ze vragen een wat andere omheining :=

Ik geloof ook niet in de pendel maar het is wel grappig.
Alleen iedere keer als er een veulen geboren was, waren er mensen zo trots op die pendel terwijl ik het zelf (op 1 na) ook goed had gegokt >;)

Kabayo

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 17:53

Ik heb geen flauw idee wat pendelen is :')

Leuk dat er toch meer merries beetje gelijk lopen
Hebben jullie ook vergelijkingsfotos?
Ze zit helaas totaal niet in de spieren... Vind haar echt lelijk nu :+
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Heb mezelf er op betrapt om te ruiken :+ klein beetje zoetig. Maar echt minimaal haha

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 18:52

Haha bah :') Ik hou het maar gewoon bij scannen :D

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 19:21

Haha Marije die van jou zijn volgens mij nog weer 30 cm kleiner dan mijn 'kleintje', of zijn ze zelfs kleiner dan 90 cm?
Maar het vraagt inderdaad om andere bedrading dan een paard of d pony. :j

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 22:04

Hier vanavond ook weer wat buikfoto's gemaakt

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Esther28 op 13-10-16 22:43, in het totaal 1 keer bewerkt

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 22:23

Haha marije, herkenbaar!!
Bij mijn eerste veulen gokte ik de kleur, geslacht en zelfs datum goed! Bij tweede had ik meer een gevoel voor een merrie maar om mezelf te "beschermen" bleef ik gewoon volhouden dat het een hengstje zou worden :o maar niemand die daar iets op zei ofzo haha.
Bij knolselder zat ik ook goed met gokken :D
Ik ga nu ook 2 dingen opschrijven; iets wat ik hoop, en wat ik denk.... en dan kijken wat er van uit komt :D

Esther, serieuse buik al, op hoe veel dagen zit ze?

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 22:32

oh ja MarijeR klinkt logisch ja
en inderdaad jij had ze zelf op 1 na allemaal goed, ken je merrie's, das duidelijk

esther die heeft een dwarsligger zeg

kabayo _O- aan het snuiven geslagen

oh linda dat ga ik misschien ook eens doen, wat ik hoop en wat ik echt denk

ik had de indruk vandaag dat de buikjes veranderd waren, zo meer gezakt, maar ergens rond deze tijd dat merrie's zitten, gaat het veulentje met de beentjes in een van de hoornen zitten en op zijn rug liggen, dacht ik.
pfff dinsdag alles ingeent, en nu staan ze allemaal stijf zeg, das nu toch ieder jaar hetzelfde liedje

die pony's is soms wel een probleem van afsluiting, hier ook nog steeds eentje die onder de afsluiting doorgaat en dan lekker in de tuin staat |o

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 22:33

Linda vandaag precies 5 maanden. Maar ze is van zichzelf al niet mager hoor.. ;) :D

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 22:35

Ja ik denk ook dat baby er overdwars in zit :') _O-
Ik hoop een zwarte merrie en ik denk een donker bruine merrie bij Vera...
Ik wil persee een merrie :')

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 07:57

Fotsy, hebben ze zo'n last van de entingen? Arme dieren... hier merk ik er eigenlijk nauwelijks iets van.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 08:53

Ja ik wist dat Flo er heel gevoelig aan was maar zag gisteren Olaf en Elsa ook al stijf gaan. Natuurlijk was ontworming en inenting tegen griep, tetanus en rhino en het is van die tetanus want rhino krijgen ze twee keer op een jaar en dat doet niks. Sommige mensen hebben ook stijve arm bij tetanus en bij hen is het hun nek en dat zie je als ze willen eten van de grond, ocharme schaapjes en dan nog drachtig. Het leven kan soms moeilijk lopen :P

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 08:54

Esther28 schreef:
Linda vandaag precies 5 maanden. Maar ze is van zichzelf al niet mager hoor.. ;) :D

Wat oeuk, die van mij de dag ervoor.. :)

Enten heb ik ze alle vier vorige week gedaan.. Hier jiemand oast ervan, alleen mijn jaarlingmerrie stond de dag erna met twee dikke prutogen.. :(

Mja antibioticazalfje en t gig weer over.. :j

(Ik lees nog steeds mee hoor, maar jullie gaan OF te snel, OF ik heb niets te melden over de besproken onderwerpen.. :) )

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 08:57

Sneu Fotsy. Ik zie eigenlijk ook nooit wat aan de paarden hier met de entingen...

Ik kan ook niet wachten, maar dat komt ook vooral omdat ik zo graag opnieuw wil dekken :')

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 09:21

mooney schreef:
Haha Marije die van jou zijn volgens mij nog weer 30 cm kleiner dan mijn 'kleintje', of zijn ze zelfs kleiner dan 90 cm?

De drachtige merries zijn hier allemaal onder de 90cm. De 2 kleinsten zelfs maar 78cm.

Esther28, dat is al een mooie buik!

Fotsy, geef je ze wat pijnstilling na de enting? Hier krijgen ze quadrisol als ze er last van hebben. De DA vraagt al standaard of ik voldoende in huis heb. Het houdt ze aan het eten als ze echt veel last hebben van de enting.
Al moet ik zeggen, het lijkt erop dat we een manier hebben gevonden dat ze er een stuk minder last van hebben.
Had er vorige week 11 laten enten en maar 1 had er last van en de vorige groep ging ook goed en het was nog de combi enting ook.
In het verleden had ik echt veel dieren ziek door het enten, van stijf tot hoge koorts en neurologische problemen. Even afkloppen, eind november moet nog een groep waar de paardjes met de ergste bijwerkingen bij zitten :=

Prutoogjes hebben ze hier ook (gehad). Denk een virusje want de een na de ander kreeg het. 2 Dagen en dan was het weer over.
Een van de veulentjes van dit jaar heb ik vorige week dan ook even overgeslagen met enten. Die kan eind november nog net binnen de 90 dagen voor de basisenting met de laatste groep mee.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 09:41

Hier eigenlijk nooit heftige reacties op enten, moet wel zeggen dat ik dat nooit samen doe met ontwormen. Maar ik weet niet of dat uitmaakt. De enige heftige reactie die er is is het drama dat mijn merrie maakt van het enten zelf :') .

Marije wow nog een stuk kleiner dus. Ze zitten zo netjes in elkaar met mooie lange benen dat ik me daar toch altijd op verkijk.
Ik ben al aan het uitkijken naar de tijd dat je camera's weer aan gaan haha, ik moet nog lang wachten op die van mij dus tot die tijd ben ik wel ongeduldig voor jouw veulentjes :') .

Esther al een mooie duidelijke babybuik inderdaad!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 10:16

MarijeR schreef:
mooney schreef:

De drachtige merries zijn hier allemaal onder de 90cm. De 2 kleinsten zelfs maar 78cm.

Esther28, dat is al een mooie buik!

Fotsy, geef je ze wat pijnstilling na de enting? Hier krijgen ze quadrisol als ze er last van hebben. De DA vraagt al standaard of ik voldoende in huis heb. Het houdt ze aan het eten als ze echt veel last hebben van de enting.
Al moet ik zeggen, het lijkt erop dat we een manier hebben gevonden dat ze er een stuk minder last van hebben.
Had er vorige week 11 laten enten en maar 1 had er last van en de vorige groep ging ook goed en het was nog de combi enting ook.
In het verleden had ik echt veel dieren ziek door het enten, van stijf tot hoge koorts en neurologische problemen. Even afkloppen, eind november moet nog een groep waar de paardjes met de ergste bijwerkingen bij zitten :=

Prutoogjes hebben ze hier ook (gehad). Denk een virusje want de een na de ander kreeg het. 2 Dagen en dan was het weer over.
Een van de veulentjes van dit jaar heb ik vorige week dan ook even overgeslagen met enten. Die kan eind november nog net binnen de 90 dagen voor de basisenting met de laatste groep mee.

Heel erg bedankt, ik vraag da er vanavond naar want moet toch met de hond.
Ben blij dat ik niet de enige ben, en het zijn altijd dezelfde paarden die er last van hebben en dezelfde waar je niks aan ziet. Is ook combi hier.
Prutogen hadden mijne ook onlangs, was raar inderdaad twee dagen en terug over, Olaf heeft het nog op een oog maar die heeft zich dan ook wat geschonden in de hoek dus drie dagen zalf erin.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 10:31

Ik had ooit een paard wat echt standaard doodziek was na het enten,en ook stijf liep en niet meer kon eten. Zielig is dat. :(:)
Hier geen prutogen maar laatst dus Nikita,wat dat geweest is? Het duurde anderhalve dag en toen is ze weer beginnen bunkeren als vanouds.

Esther 28 flink buikje heeft ze ja!

Kabayo nou als je er niet graag meer op kijkt op zo een lelijk ding breng je ze maar hier hoor. :j
Kijk ik er wel op. Met tegenzin,maarja. _/-\o_

Marije leuk,Cooky en Vera gelijk,the beauty and the...Laat maar. :D
Het is dat ze zo een leuke veulens krijgt altijd. O:)
Ze zijn ook beiden echt klein hé. Vera is ons allerkleinste ukkie met haar 75 cm. Cookie 78 cm?

Dat zou nog een leuk lijstje zijn,wat je hoopt dat eruit komt versus wat je dénkt dat eruit komt.
Geen zweverige toestanden,gewoon het gevoel. :j

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 11:22

Domino dag 141 gisteren <3

Afbeelding

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 11:33

ik vind jouw merrie zo mooi, ze doet mij heel erg denken aan mijn vorige ruin
Laatst bijgewerkt door Silly1972 op 14-10-16 11:46, in het totaal 2 keer bewerkt

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 11:45

Allemaal mooie buikjes <3

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 12:15

Silly1972 schreef:
ik vind jouw merrie zo mooi, ze doet mij heel erg denken aan mijn vorige ruin

Heb even op je profiel gespiekt, heel erg mooi dier! Als je hen beide van hoofd zou wisselen, zou je niet eens een verschil zien denk ik :D erg knap!! <3

Edit: eigenlijk zijn ze helemaal kopietjes van elkaar, behalve dat bij jouw ruin z'n zwarte voetje LV zat en bij Dooms zit het RV :)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 12:31

Haha ja inderdaad, mooi he! ;)
Helaas is hij er niet meer, maar hoop aan het veulen een goede opvolger te hebben

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 13:25

Mooie uitstraling heeft je merrie Evelien. En wat schattig toch die beginnende buikjes hé.

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 14:08

Leuk al die buik foto's weer!

Gelukkig hebben de dames en voor heen Wilco ook geen last van de inentingen.

Wel heeft Gipsy al last van traan ogen sinds ik haar heb.
Al verschillende zalfjes geprobeerd maar niets heeft nog echt geholpen.

Blijf er bij dat ik hier veel leer,
Snuiven, maanstanden en nu weer pendelen :+

Net nog even gekeken hoever de dames zijn,
Trees, 156 dagen en Gipsy 100 *\o/*

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 17:28

pretty schreef:
Mooie uitstraling heeft je merrie Evelien. En wat schattig toch die beginnende buikjes hé.

Dankjewel Pretty! Ze heeft een heel andere sfeer dan anders. Heel uniek vind ik dat!