[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

skaay

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 19:01

Diane basje, wat word rosa dik!

Nee hier scannen ze helaas ook niet via de buitenkant.

Murosch wat een schatig veulentje!

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 19:30

Wat een prachtige ronde dames komen we weer voorbij! *D ik lees ook altijd mee, maar heb niet altijd tijd om op iedereen te reageren.

Tinnie wat een prachtige foto's van Bolleke haar bevalling! Heerlijk zo midden op de dag!

Inowa wat vervelend dat het steeds zo onduidelijk is bij Pepper :( ik duim nog steeds voor je dat het erin zit! Misschien kan je een weefoal test doen. Dan heb je wat meer zekerheid zonder dat je hoeft te scannen.

Ik trof vanmiddag een moddermonster aan in het land :x

Afbeelding

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 19:37

ik denk idd dat ik zo,n weefoal test bestel,moet alleen uitvinden hoe ik de urine opvang haha

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 19:54

Hahaha ohja dat is inderdaad nog wat :+
Een stadgenootje van mij heeft een keer 3 uur naast de stal gezeten :')

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 19:56

nou pepper gaat dus echt niet plassen als ik in de buurt ben he

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 19:59

*ziet Inowa in camouflage pak voor zich* /3

irischcob

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 20:05

Vandaag wat foto's gemaakt met dit mooie weer. Gelukkig was ze vandaag weer vrolijk *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 20:08

ik vind haar echt zo mooi <3

irischcob

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 20:19

jolandje schreef:
ik vind haar echt zo mooi <3

Iris ? :o dankjewel !! Vind haar zelf ook prachtig.. verliefd op je paard bestaat haha. Ze heeft ook gewoon een volmaakt hartje op haar neus/lip <3

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 20:19

Haha! Ik zou ook niet weten hoe je dat zou moeten doen.. je moet het maar net treffen :)) bij waika zou het niet moeilijk zijn die plast altijd savonds tijdens de laatste voer ronde! :=

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 20:37

Wow heb een paar dagen geen tijd gehad om te kijken en wat een hoop pagina's erbij ineens! Ik zie een hoop mooie buikjes voorbij komen, ook zo verschillend allemaal! Wat wel zo is, is dat de dikte van de buik heel verschillend kan zijn bij per foto. Camera's vertekenen heel erg, en het ligt er ook aan hoe de merrie staat. Dan ben ik ook nog 'blind' voor de dikte van mijn eigen paard. Ik zie haar heel de dag, kan haar namelijk zien vanaf mijn werkplek dus ik kijk er heel de dag naar, en ik zie niet hoe dik ze is. Ik krijg van iedereen te horen dat ze zo mega dik is, en ik vind het wel meevallen... dus ik ben waarschijnlijk 'drachtigheidsblind' :o

Even als voorbeeld dat de 1 of andere foto erg kan verschillen. Dit is Roxy afgelopen dinsdag:
Afbeelding

En deze is van vandaag:
Afbeelding

Rara waar is het veulen gebleven? Haar buik is even groot, alleen door een andere stand lijkt ze op de ene foto megadik en op de andere dunner.

Nog een foto van vandaag, van de zijkant. Ze is vandaag 283 dagen drachtig:
Afbeelding

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 20:52

Inowa, kan je niet vanuit een bloedtest laten kijken of ze drachtig is? Spelen dan toch hormonen in het lichaam die er normaal niet zijn? Ik weet niet of dit bij paarden kan, maar ach, meedenken kan altijd.

Zie weer veel mooie buikjes langs komen. Helaas heb ik komende 2 weken tentamens, dus zal ik wat afweziger zijn.

smooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 22:15

Mooi om die groeiende buiken te zien! En al die verschillende mama's-to-be, echt leuk om jullie allemaal te volgen :) Vandaag mocht Wapper even poseren voor d'r 8 maanden-shoot, in de stralende winterzon en met de wind in d'r manen... Ik heb de spijkerpendel-test nog niet gedaan, zal de uitkomst doorgeven als ik het weet. Kan dat ook voor kleur eigenlijk, zou dat even leuk zijn ;) Wapper heeft vast een verrassing in haar buik; een voshengst met veel wit terwijl ik heel graag een (donker)bruine merrie met bescheiden wit geboren zou zien worden... Nog 3 maanden nieuwsgierig zijn dus! Wapper vindt dat ze nu af en toe even heel diep moet zuchten als het veulen draait of naar de andere kant 'zwemt', je ziet d'r buik dan ook echt van kant wisselen. Ik blijf dat bijzonder vinden, net als het voelen van het veulen in d'r buik. Soms is het heel druk en soms voel je helemaal niets. Heel veel plezier en succes met de mama's allemaal!

Afbeelding
(sorry als de foto heel groot is, heb nog even geen idee hoe ik die kan verkleinen :+)

Lovelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 23:59

Wat leuk dat je ook weer meepraat smooi! Voor alle bokkers hier: wapper van smooi en mijn Ushi staan allebei op dezelfde stalling! Deze kanjers gaan dan ook het weiland delen samen met de aankomende veulentjes! <3

Wat komen er verder allemaal mooie buikjes voorbij zeg! Morgen is ushi alweer 264 dagen drachtig! Ze staat nog wel buiten in de kudde maar sowieso op 1 februari gaat ze op stal. Alleen de kleur dat het veulentje is als het geboren is word spannend verder is het zeker dat het daarna een schimmel is! _/-\o_ kan niet wachten!!!!

Nog een paar foto's van Ushi van afgelopen week beetje donker maar ach :o

Afbeelding

Afbeelding

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 00:10

Welkom terug smooi! Jou merrie lijkt nog mooi slank te zijn zeg!

Jou merrie is ook al flink Lovelyn!

Orchidee96

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 01:14

carola schreef:
Hier mijn fokmerrie, vandaag precies 8 maanden drachtig van Eyecatcher! Nog maar 3 maanden te gaan! Haar buik groeit hard en ook best 'omlaag'.

[ [url=m/4C5JU4.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/HTNLgF.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/hFA73R.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een prachtige merrie!

Orchidee96

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 01:36

Mijn merrie, Believe (Florencio x Beaujulais) is begin mei uitgeteld van haar eerste veulen. Zeer benieuwd!

Foto tijdens de wedstrijd afgelopen zomer
Afbeelding

Hier is ze rond 225 dagen drachtig :D
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 02:09

Mag ik ook komen volgen?!
Mijn merrie haar do day is 1mei 2015
Ze heeft een bescheiden buikje vind ik zelf. Het wordt haar eerste veulen.

Foto van gister.
Afbeelding

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 09:22

Wat een mooie buikfoto's zijn er weer geplaatst! Inderdaad leuk om te zien hoe verschillend ze allemaal dragen.

Inowa ik zou voor mijn gemoedsrust denk ik toch de da even laten kijken. Ik ben vorig jaar flink in de maling genomen door onze pony-merrie, die leek zo drachtig (was ook gedekt), maakte zelfs uier aan, maar bleek uiteindelijk leeg. Ik ben wel blij dat ik toch heb laten nakijken, ondanks de teleurstelling in ieder geval wel zekerheid.

Orchidee, knappe Florencio merrie. Waar heb je haar drachtig van?

Share, welkom, wat voor merrie is het? En waar drachtig van?

Hier is de avond gisteren iets anders verlopen dan gehoopt. Mn andere merrie stond ineens met koliek, dus de hele avond in de weer geweest. Gelukkig had ik Colosan in huis, want de combi van wandelen en Colosan hebben gezorgd dat het toch uiteindelijk weer beter ging. Al met al tot een uur of 12 lopen blauwbekken buiten, maar vanmorgen stond ze gewoon rustig wat hooi te scharrelen en zag er stukken beter uit. Hopen dat het zo blijft!

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 09:34

Sterkte Murosch

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 09:45

Weer een mooie foto van gisteren van onze merrie. Nog 3 maanden te gaan, eerste dracht!! Spannend!!
Afbeelding

Zighenya
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 10:32

Murosch schreef:
Inowa ik zou voor mijn gemoedsrust denk ik toch de da even laten kijken. Ik ben vorig jaar flink in de maling genomen door onze pony-merrie, die leek zo drachtig (was ook gedekt), maakte zelfs uier aan, maar bleek uiteindelijk leeg. Ik ben wel blij dat ik toch heb laten nakijken, ondanks de teleurstelling in ieder geval wel zekerheid.

Ooohhwww je maakt me weer zenuwachtig! -O- Ik ben er net een aantal weken zeker van dat mijn merrie wél nog drachtig is, ondanks dat de DA bij de 3 weken scan dacht dat ze het zou aborteren. Ik heb mijn DA nog gevraagd of er andere opties zijn dan inwendig scannen (laat mijn merrie heeeeel moeilijk toe), maar bij ons is uitwendig ook lastig en hij heeft het niet over andere testjes gehad. Ik heb wel meerdere keren haar buik flink zien bewegen vanaf eind december, het lijkt me dat ze schijnzwanger een hoop kunnen faken maar dat toch niet? Of wel? aaah!! :p

Sterkte met je merrie btw, is ze inmiddels weer rustig?

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 10:33

Sterkte Murosch

Emmy gefeliciteerd!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 10:47

dan zou ik ook zo een weefoal test bestellen bonnie....ik weet het nog niet bij pepper en kan er toch nog weinig aan doen.

Orchidee96

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 11:17

Dankje Murosch. Merrie is drachtig van de Gelderse Chablis, die paar maanden geleden geruind is.
En sterkte met jou paard. Gaat het al beter?

Zijn er hier nog meer Florencio's? :D

emmy7, zo de jouwe heeft al een lekkere buik!