[HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ponyparadijs

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 20:39

Ik ga pas begin april over op probreed. Dan wil ik gaan mengen met de perfomix. Dus de laatste maan gemengd. En vanaf de bevalling merendeels probreed.
Maar ze krijgt dan ook niet zo bar veel krachtvoer.
Wat voer je nu Set?

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 20:43

Sterkte Set_elkol... Afscheid nemen is nooit leuk, maar zo te horen is het wel goed gegaan... :(:)

Ik voer voornamelijk granenmix, pas rond de uitgerekende datum doe ik daar wat merriebrok bij (dus niet in plaats van) en als het veulen mee-eet wordt dat wat meer. Maar ook ik ben niet echt van de brok...

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 20:47

Ik voer nu Care 4 life en daarvoor Natures Best, allebei van Pavo en bevielen allebei heel goed. Ook kreeg ze door de aanwezigheid van oudje af en toe wat Speedibeet en Seniores Priores maar dat is bijna meer ruwvoer. Daarnaast hooi natuurlijk. Ik wil heel graag ruwe spelt erbij voeren, dus dat ga ik een keer ergens halen heb het alleen nog in omgeving Enschede gevonden.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 21:00

Ik ben niet zo van de Pavo maar ook dat is persoonlijk.

WenK waarom kies je dan voor een merriebrok en niet een merrie mengeling?

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 21:04

Omdat ik altijd gewoon het voer van Subli heb, heb eigenlijk ook nooit verder gekeken dan dat hoor. Lis krijgt van (te veel) brok (mok)plekken op de benen, met granenmix niet. Met veulen aan de voet gaat het met de merriebrok ook goed en de merriebrok van Subli is zo klein dat de veulens er goed van mee kunnen eten.

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 21:42

Wat fijn dat het goed is gegaan set je hebt er goed aan gedaan ook dat is houden van weten wanneer het tijd is om afscheid te te nemen.

Onze merries vallen eigenlijk nooit terug de buiken gaan nu wel hangen maar geen uitstekende heupen of ribben . De onze krijgen een schep meusli van pavo s,morgens en een schep merrie brok s,avonds ook van pavo. Ben eigenlijk best vaak van voer verandert maar uiteindelijk staat nu alles weer op de pavo en daar doen ze het toch het beste op!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 22:56

ik vond persoonlijk pro-breed een erg klef plakkerig voer wat duidt op suikers die ze niet nodig hebben. Ze aten het wel lekker maar moet wel zeggen dat als Pony niet eet en iets serieus mis is ;)

Dat andere voer ziet er mooi uit. Ik oordeel eigenlijk altijd of het niet zo kunstmatig glimt en de kleuren niet zo onnatuurlijk scherp zijn. Duidt veelal op overbodige glansmiddel en kleurstoffen.

Wij houden het op sportmuesli van havens en ze gaan er super op. Meng er compact gras door zodat ze lekker kauwen en verder onbeperkt hooi

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 22:58

Hier krijgen ze een mix van Pavo speedibeet met een beetje pavo slobber mash (speedibeet zit geen smaak aan :')) en een halfje pavo care4life voor de pietamientjes :j. Merriebrok kan ik niet voeren :n

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 23:01

echt is probreed plakkerig? daar houd ik ook niet zo van, ik had laatst muesli met kruiden van subli en die plakte ook alle kanten op, blegh. Misschien dan toch Equifyt.

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 23:02

set_elkol schreef:
echt is probreed plakkerig? daar houd ik ook niet zo van, ik had laatst muesli met kruiden van subli en die plakte ook alle kanten op, blegh. Misschien dan toch Equifyt.

Ik vind Probreed zeker niet plakkerig. Fijne muesli, Ely eet het ook graag en doet het er goed op!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 23:04

ok thanks :) zoveel mensen zoveel meningen! :D

uiltje001

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 23:10

Ik ben van de havens. Bevalt me super. De pavo komt in februari met een nieuwe merriebrok. Nou ja andere samenstelling. Mijn merries gaan nu over op de pavo, onder begeleiding. Mijn hooi is getest, dus ben benieuwd.

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 23:17

Sterkte set, wel "fijn" dat ze rustig gegaan is...

Ik vind mijn merrie inderdaad ook wel afgevallen, ja kan inderdaad haar ribben ook zien maar niet zo dat het dramatisch is. Ze krijgt nu ongeveer 3/4 baaltje per dag, 1/2 schep pavo merriebrok, 1/2 schep luzerne, 1/4 spelt en 1/2 schep pavo slobber.

Ik heb bang om ze nog meer te geven, want toen ze meer kreeg had ze die periode waar ze vaak koliek had, precies of haar darmen waren altijd te vol en daar had ze last van/gasvorming.

Vandaag trouwens voor de eerste keer de beebie zien bewegen (op 249 dagen), en daarna in de auto het liedje waar een stuk van de jongensnaam in voorkomt. Jaja het is een teken, het wordt een jongen :D

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 00:07

Het verschil tussen perfomix wat ik nu voer en probreed is niet zo groot.
Mijn ervaring is niet dat het plakkerig is.
Er zit in perfomix bijvoorbeeld veel meer suikers/zetmeel dan in de probreed.
En dat is ook niet plakkerig.

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 09:55

Mijn merrie valt niet af, maar is daar ook geen type voor. Ze staat nu op een halfje Probreed en doet het er goed op.

Mevrouw was wel enorm chagrijnig gisteren zeg :x
Het binnenhalen duurde haar te lang, dus toen haalde ze maar uit naar haar vriendje (Welsh A-ruintje). Gelukkig niet raak, maar wel met 2 benen vol uithalen, monster.
Op stal veel gebakkelei met haar buurpaarden.
Halfuurtje later was de rust weer redelijk wedergekeerd en stond ze echt met een sneu bekkie naar me te kijken. Mevrouw wist geloof ik even niet wat ze met zichzelf aan moest :?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 09:59

is ook allemaal zo moeilijk voor ze, zeker de eerste keer. moodswings en hormonen ;) Pony gaat er dit jaar veel beter mee om, is ook weleens explosief maar het duurt veel korter dan vorig jaar

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 11:28

Sterkte set..

Ik voer ook horse power foods en zijn eigen merk.
Merriebrok en basis brokken en voor mijn A heb ik besterly showbic voor het showklaar maken.
Ik heb ook maïs lijnzaad brokken gevoerd en was daar heel tevreden mee.

merries krijgen ook mijten kruidenslobber bij

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 11:30

Annikab schreef:
Mijn merrie valt niet af, maar is daar ook geen type voor. Ze staat nu op een halfje Probreed en doet het er goed op.

Mevrouw was wel enorm chagrijnig gisteren zeg :x
Het binnenhalen duurde haar te lang, dus toen haalde ze maar uit naar haar vriendje (Welsh A-ruintje). Gelukkig niet raak, maar wel met 2 benen vol uithalen, monster.
Op stal veel gebakkelei met haar buurpaarden.
Halfuurtje later was de rust weer redelijk wedergekeerd en stond ze echt met een sneu bekkie naar me te kijken. Mevrouw wist geloof ik even niet wat ze met zichzelf aan moest :?

die van ons lopen wel gelijk op geloof ik. :') Kzei gisteren ook al tegen mijn man "sjezus Pret is van haar roze wolk af volgens mij, chagrijnig stuk vreten..."

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 12:39

ponyparadijs schreef:
He daar willen we natuurlijk een foto van zien Bonjoy

:D

Afbeelding

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 12:43

Kijk haar dan op chiq gaan. Zo kan ze die hengst wel verleiden natuurlijk.
Mooi halster hoor!

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 14:15

wow wordt je zo verliefd op. Als meneer niet wil, snap ik het niet hoor. hahahaha love is in the air.

Ik ben eigenlijk ook nog zoekende naar een goed voer. heb nu ook pavo. ip prima maar ik zoek iets met niet teveel suikers. Cavalor werd mij ook aangeraden door iemand. Ik heb ook een merrie die niet dik is te krijgen. ruim een jaar geleden moddervet bij mij gekomen en nu wil er geen spieren/opvulling op haar rug komen. Ja ze heeft niet meer zo'n dakje als toen ze nog zoogde. met veel houd het niet over.
Ik meende iemand geschreven hebben waarom ze geen pavo meer voerde?? Mag ik een pb waarom niet?
Heb ook al eens naar marstall gekeken maar hier in de buurt wordt het niet verkocht.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 14:48

Wat een knap koppie Bonjoy! :D

Ik kan er zo van genieten als mijn merrie drachtig is. Ze word onwijs aanhankelijk en knuffelig <3

Wou gister rijden, maar het viel me op dat ze ineens 2 bulten op de singelplek heeft terwijl ze al ruim 2 jaar dezelfde singel heeft. Heeft met verandering van haar lichaam te maken neem ik aan?
Heb meteen een andere singel besteld, wou sowieso een nieuwe, bredere singel, lijkt mij fijner omdat het de druk meer verdeeld.

Nou goed, zonder zadel erop gaan zitten. Ging onwijs goed! Stoute schoenen aangedaan, halstertouw om haar nek gebonden en hoofdstel af gedaan.
Heb ik wel vaker geprobeerd in het verleden en dacht, nouja, er kunnen 2 dingen gebeuren.. óf ze gaat zich even lekker uitleven en rennen óf ze loopt rechtstreeks naar de uitgang en er is geen beweging meer in te krijgen :+

Tot mijn verbazing deed ze alles wat ik vroeg, zelfs achterwaarts, tempowisselingen, grote en kleine voltes, alles op m'n zit.
Wauw, ben zo trots op m'n paard <3
Dan merk je toch wel dat je echt goed bezig bent qua rijden!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 15:08

Wat goed van je merrie Sanne!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 17:09

Bonjoy, is de hengstenkeuze al vast??

Vandaag een dagje spa gehad, alle beestjes zijn bekapt en heb Pony d'r regenrot eens flink gewassen. Vond ze helemaal fijn, kind was helemaal aan het genieten ervan <3

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 17:27

@Woogy: Nog niet, wel druk aan het regelen etc.