Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

IngLio

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 19:13

Snoopy, ze heeft de vorm van een peer zo op de foto! Wanneer komt het?

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 19:17

sorry dat ik hier zo lang niet ben geweest. Ik was namelijk op vakantie *o/*
maar ik heb niet erg veel gemist volgens mij, niet 1 veulentje! Boos! Die merries van jullie zijn echt maiden Tong uitsteken
wel zie is alle buikje groeien Haha! Ik doe het maar even zo want op 15 pagina's reageren gaat denk ik niet:P : Jullie merries zien er allemaal toppie uit! Sommigen wat smerig anderen wat extreem rond, maar ze zien er mooi uit voor een hoogdrachtige dame. Het is ook niet niets, zo'n groot veulen met je meedragen!

Ik ga morgen weer naar vreya toe, om te kijken hoe het gaat. Ik verwacht wel weer een beetje meer uier Ja als het lukt pik het fototoestel nog even mee en dan komen er weer foto's Lachen Ze zit nu op 307 dagen! Haha!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 19:28

Mausie schreef:
Hopelijk kunnen jullie mij wat raad geven, ze moet ten slotte nog 57 dagen.

Normaal gesproken zou ik zeggen "dit is vast de slijmprop die er af komt", maar als ze nog 57 dagen moet dan kan dat haast niet.

Ik zou iig de DA even bellen; misschien dat hij het uit kan leggen. Iig zou ik haar wel even in de gaten houden en kijken of het slijm blijft komen, of dat het eenmalig was.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 19:30

Famosa heeft honger, heel veel honger Vingers aflikken . Muslie wil ze, heel veel muslie. Kuil en hooi kan er ook wel in Vingers aflikken . Uier in wording groeit ietsie pietsie.
Ze was vanmorgen op stal giga druk en wilde naar buiten. Normaal is ze na een uur het weer zat en wil ze naar binnen. Vandaag heeft ze het record buiten staan verbroken, ondanks de brandlucht van de paasvuren.

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 19:32

@ Vrijalover: welkom terug!!! Haha!
@ Snoopy: Wow! Jee! Wat een buik!!!
@ IngLio: Jouw paard weet de smerigheid goed te verstoppen zeg Haha!
@ Tyrza: hoezo... glimt als een spiegeltje?? Knipoog Behoorlijke buik hoor!!!
@ Elady: volgens mij zijn Fanja en Lady behoorlijk gelijk aan de beurt straks... Als alles goed gaat: Fanja 1 juni.

Tijd voor foto's!! Haha! Alweer... Jaja, de reden: 270 dagen drachtig!!!

Afbeelding
Even de buik in zijn geheel Haha!

Afbeelding
De uier krimpt weer wat terug naar aangenamere proporties.

En zo ben je rustig aan het stappen en een beetje grazen en wat fotootjes aan het schieten... Ziet mevrouw, waarschijnlijk voor het eerst in haar leven: een boot.

Afbeelding
Eerst maar even op de rem en kijken...

Afbeelding
Ze ging er echt even voor staan...

Maar dat duurde niet lang...
Eerst gingen we heeel hard in de achteruit en vervolgens in een mooie passage terug naar stal... En ik vond nog wel dat ze zo lekker relaxed was de laatste tijd... Lips are sealed
Naja, mocht ik ook nog eens een fotosessie willen maken terwijl ze mooi loopt: zet er een boot bij. Gegarandeerd succes!! Knipoog

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 19:32

Wat een buikengeweld weer zeg!

Snoopy: jouw merrie spant de kroon! Wat een dwarsligger heeft die!
In_Lio: Lio is ook behoorlijk aan de maat zeg!
TJTLover: lekker buikje, maar idd te harig om haar uier te kunnen zien Haha! . Weer zo'n gorilla Knipoog .
Tyrza: wat een glimmer zeg! Ziet er super uit!
Fnanne: ik vind jouw merrie ZO leuk! Ze doet me op 1 of andere manier denken aan mijn merrie, Lee. Waarschijnlijk ook vanwege de kleur en de aftekeningen.

Ing_Lio: ik zie dat jouw merrie ook met haar achtertenen naar buiten staat. Dat heb ik bij Lee ook gezien. Ze heeft dat normaal ook wel ietsje, maar nu is het erger en ik vermoed dat het door de dracht komt. Is het bij Lio ook erger dan normaal?
Laatst bijgewerkt door Mac op 28-03-05 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Mausie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 19:33

@ Mac: ik ga in ieder geval de DA even bellen, maar die "slijmprop", wat moet ik me daarbij voorstellen. Hoeveel "slijm" is dat (misschien beetje vieze vraag)? Het was bij haar een "kwakje" dat aan en tussen haar vulva hing. Verder in haar vulva was niets te zien (ja, ben even gaan kijken... Bloos ).

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 19:34

Orinocco ziet er altijd super uit vanwege de dracht OK dan!

Ook haar karakter is geweldig gedurende die tijd (anders is ze altijd een soort van pismerrie Tong uitsteken).

Dus ik kan niet wachten tot ze weer gedekt kan worden Haha!

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 19:35

Het veulen heeft het weer erg bont gemaakt Vork De buik was superrrrrrrhard aan het bewegen en ik hield dus mijn hand erop Haha! Nu ik lieg niet maar mijn hand ging zeker tien cm. op en neer. Ik vond het wel zielig voor Quirina maar ik vond het wel gaaf dat ik dat een keer mocht zien Haha! Het was een zee van veulen dat daar aan het gebeuren was Haha!
Ik heb ook een druppeltje aan haar uier opgemerkt.
Haar vulva is goed uitgezakt en staat af en toe een keer open.
Haar staart kan ik loodrecht omhoog doen.

Altijd dat wachten Haha! ik word het beu hoor Vork

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 19:36

Mausie schreef:
@ Mac: ik ga in ieder geval de DA even bellen, maar die "slijmprop", wat moet ik me daarbij voorstellen. Hoeveel "slijm" is dat (misschien beetje vieze vraag)? Het was bij haar een "kwakje" dat aan en tussen haar vulva hing. Verder in haar vulva was niets te zien (ja, ben even gaan kijken... Bloos ).

Bij Pepsi was het iets van een flinke eetlepel, zeg maar. Maar bij haar was hij geplet tussen haar staart en haar vulva en hing dus gedeeltelijk in haar staarthaar, dus ik heb de preciese hoeveelheid niet kunnen zien. Het rook neutraal en was licht doorschijnend/iets of wat rose. Beetje taai plakkerig slijm.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 19:43

Mausie, als je het niet vertrouwd, zou ik gewoon de DA bellen hoor! Je kunt die beter 10 keer te vroeg bellen, dan 1 keer te laat.. Dat is mijn motto iig Knipoog.

Elady, Lady begint nu ook echt in de breedte te dragen! Mooi!

Vreyalover, welcome back! Hoe was je vakantie? (want je was op vakantie toch he, of heb ik het nu helemaal fout Clown Zo ja, negeer mijn vraag Haha! ).

Ik heb foto's van Vank, maar dat moet nog even wachten. Ik ga eerst even douchen en GTST kijken. Tot straks! Doei!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 19:47

Tinne schreef:
Mausie, als je het niet vertrouwd, zou ik gewoon de DA bellen hoor! Je kunt die beter 10 keer te vroeg bellen, dan 1 keer te laat.. Dat is mijn motto iig Knipoog.

Absoluut! Ik heb onze da ook midden in de nacht gebeld omdat Gracie geen zuigreflex leek te hebben. Ik moest haar gewoon wat meer tijd geven Haha! en het is idd allemaal goedgekomen. Maar ik ben toch blij dat ik gebeld heb.

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 19:59

Tinne schreef:

Vreyalover, welcome back! Hoe was je vakantie? (want je was op vakantie toch he, of heb ik het nu helemaal fout Clown Zo ja, negeer mijn vraag Haha! ).

vakantie was erg lekker en ontspannen Haha! gewinkeld, langs de zee gewandeld, oh wat is dat lekker Haha! ook veel paarden gezien. ik wil ook ooit nog eens met vreya langs de zee rijden! Haha!

Ik heb foto's van Vank, maar dat moet nog even wachten. Ik ga eerst even douchen en GTST kijken. Tot straks! Doei!

ben benieuwd naar je foto's Haha!

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 20:02

Quirinake schreef:
Het veulen heeft het weer erg bont gemaakt Vork De buik was superrrrrrrhard aan het bewegen en ik hield dus mijn hand erop Haha! Nu ik lieg niet maar mijn hand ging zeker tien cm. op en neer. Ik vond het wel zielig voor Quirina maar ik vond het wel gaaf dat ik dat een keer mocht zien Haha! Het was een zee van veulen dat daar aan het gebeuren was Haha!

mooi dat je het zo goed hebt kunnen voelen! Haha! ook wel weer sneu voor de merrie Ach gut wordt het een ADHD veulentje denk je? Bloos
en die staart en de uier lijken er wel op! Spannend Haha!

@ fnanne: jij hebt echt zo'n leuke merrie! dat hoofdje! Zo sprekend! Die buik groeit al lekker Lachen Ik ben heel benieuwd wat eruit komt!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 20:14

Bling Bling Tyrza Haha!
Ben benieuwd wat er uit mag rollen Tong uitsteken

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 20:16

vrijalover schreef:
Quirinake schreef:

mooi dat je het zo goed hebt kunnen voelen! Haha! ook wel weer sneu voor de merrie Ach gut wordt het een ADHD veulentje denk je? Bloos
en die staart en de uier lijken er wel op! Spannend Haha!

Hey, Ja idd het was zielig voor de merrie maar leuk voor mij wel Haha! Ik denk zeker dat het een ADHD veulen is Tong uitsteken het heeft al verschillende keren zo harddddd geschopt dat ik denk, zo zit er een beentje door haar buik Haha! Mss word het een wilde hengst Vork
Cool Cool Cool

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 20:18

@ Faniek: ja de staart is onderaan meteen geel he? Wassen is geen overbodige luxe. Ik ga het nu van de week ook weer doen, zodat ze voor het veulenen een mooie witte staart heeft. Nu heeft ze al wel een deel van d'r staart eraf geschuurd en lijkt ie witter Bloos Knipoog
Siena is trouwens niet meer geintereseerd in het hooi, tenminste het is van vier naar twee plakken gegaan en dan ligt er nog een restje in de stal 'sochtends. In biks is ze juist wel geinteresseerd, is het enige waarvoor ze nog gaat draven Haha! . Misschien heeft Misty gewoon genoeg, ze kreeg een tijdje geleden toch nog helemaal geen merriebrok? Misschien kan ze nu dan niet ineens zoveel hebben.

@ TJTlover: ik zat te denken dat je merrie na een dekking met een shetje natuurlijk helemaal niet zo bol hoeft te worden. Dus aan de buik kun je denk ik weinig aflezen. De uier kun je beter op letten inderdaad.

@ Snoopy: ziet er goed uit, die 12 dagen redt ze misschien niet eens joh met zo'n dikke buik Clown

@Tyrza: ook mijn merrie is geweldig tijdens de dracht, mensen waarschuwden mij van tevoren dat ze een karakterverandering kon ondergaan, in haar geval is dat positief uitgepakt. Niet dat ze voorheen niet lief was, maar een beetje druk. Nu is het een knuffel Lovers

@ Iedereen: nog weinig verandering bij Siena. Uier hetzelfde, banden weer wat strakker en vulva hetzelfde. Ze was wel actief vandaag, gelukkig niet de hele tijd zo sloom.
We hebben het nu zo gemaakt bij de stal dat we elk moment erheen kunnen met slaapzakje en kussen. Hooibalen liggen klaar Haha!

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 20:19

Citaat:

Hey, Ja idd het was zielig voor de merrie maar leuk voor mij wel Haha! Ik denk zeker dat het een ADHD veulen is Tong uitsteken het heeft al verschillende keren zo harddddd geschopt dat ik denk, zo zit er een beentje door haar buik Haha! Mss word het een wilde hengst Vork
Cool Cool Cool

zou haast wel moeten he! Knipoog Hoelang moet je merrie nu nog?

Mausie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 20:25

Heb zopas de DA gebeld: hij zei me dat ik me geen zorgen hoefde te maken wat dat slijm betrof.
Hij zei nog wel dat moest het zo zijn dat het toch om de "slijmprop" zou gaan, ik toch niets meer kan ondernemen om een nakende bevalling tegen te gaan. (is dit echt zo?) Hij komt overmorgen een kijkje nemen.

Indien het de slijmprop was (even doemdenken), binnenhoeveel tijd moet ik dan een bevalling verwachten? (weet dat het dan veel te vroeg is...)

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 20:32

Mausie schreef:
Indien het de slijmprop was (even doemdenken), binnenhoeveel tijd moet ik dan een bevalling verwachten? (weet dat het dan veel te vroeg is...)

Niet doemdenken Ach gut misschien was het iets heel anders Pling

Na de slijmprop komt het veulen meestal binnen enkele dagen tot enkele weken. Behoorlijk rekbaar dus Knipoog !!

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 20:39

vrijalover schreef:
Citaat:

Cool Cool Cool

zou haast wel moeten he! Knipoog Hoelang moet je merrie nu nog?

Normaal gezien deze week is haar tijd uit Haha!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 20:42

Mac schreef:
Absoluut! Ik heb onze da ook midden in de nacht gebeld omdat Gracie geen zuigreflex leek te hebben. Ik moest haar gewoon wat meer tijd geven Haha! en het is idd allemaal goedgekomen. Maar ik ben toch blij dat ik gebeld heb.

Al is het maar ter geruststelling idd Ja
Maar ik lees dat Mausie de DA gebeld heeft.
Maar als ik het dus goed begrijp, kun je met die slijmprop nog niet echt bepalen wanneer het veulen komt. Dan kan het dus nog even duren?

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 20:46

Sjen schreef:
@ Faniek: ja de staart is onderaan meteen geel he? Wassen is geen overbodige luxe. Ik ga het nu van de week ook weer doen, zodat ze voor het veulenen een mooie witte staart heeft. Nu heeft ze al wel een deel van d'r staart eraf geschuurd en lijkt ie witter Bloos Knipoog
Siena is trouwens niet meer geintereseerd in het hooi, tenminste het is van vier naar twee plakken gegaan en dan ligt er nog een restje in de stal 'sochtends. In biks is ze juist wel geinteresseerd, is het enige waarvoor ze nog gaat draven Haha! . Misschien heeft Misty gewoon genoeg, ze kreeg een tijdje geleden toch nog helemaal geen merriebrok? Misschien kan ze nu dan niet ineens zoveel hebben.

Nou eigenlijk bovenaan meteen zwart ze drukt echt haar hele kant met poepen tegen de wand aan...

Nou Misty doet nu wel heel raar... we hadden haar weer wat op minder merriebrok gezet ivm overvoeren, maar nu raakt ze het dus niet meer aan. Geef ik haar beetje basisbrok en dat eet ze keurig op... ik snap er echt niks van

Mausie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 20:52

Ik ga in ieder geval toch nog eens kijken deze avond. Ik veronderstel dat moest de bevalling niet ver af meer zijn, ze al slappe banden en slappe staart moet hebben. Ze heeft ook nog niet meer uier aangemaakt dan een paar maanden geleden.

Goh, wat kan een mens zich toch zorgen maken op zo'n moment. Ik kan echt aan niets anders meer denken. De DA zei dat het zelfs zou kunnen dat ze wat hengstig is. Ach, we zien wel, Gomera heeft alles in haar macht, hopelijk houdt ze het veulentje nog wat op.

Bedankt voor de reacties allesinds.

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 20:53

Hier nog geen kleine. Wel een soort "ei" onder haar buik (vocht?) en toen Pride vandaag ging rollen en met haar uier tegen haar heup drukte spoot de melk in het rond. Verder was ze voor het eerst sinds ruim een week weer van de springeritus. Rennen, vliegen, bokken. Vannacht nog een tijdje bij haar stal gestaan terwijl ze languit lag te kreunen. Maar zoals we al dachten; die lag weer eens te pitten. Haha!