Gefeliciteerd met de mooie veulens, leuk om te zien en fijn dat ze weer gezond naast hun moeder staan.
Ik lees wel mee, maar heb dit jaar niet zoveel tijd om ook te schrijven. Zo af en toe misschien. Dit jaar hebben we 4 merries drachtig, twee Friese, een KWPN en een shetlandertje
nieky1993
Geplaatst: 08-04-25 08:13
Zo even een half uurtje tijd, ik maak alvast een bijleespost. Gisteren avond is de veearts nog geweest voor de nageboorte. Dus ondanks het schappelijke tijdstip lag ik nog pas om 12u in bed . Wel grappig want ze gaan hier om en om kwa geslacht tot nu toe:Merrie - hengst - merrie - Hengst - merrie . Zometeen eerst werken en dan droog fotos maken
Seven Die 2 weken zal ze nog wel volhouden normaal.
Amitro123 ik heb hier nog veulens voelen en zien bewegen vlak voor de bevalling. Vorig jaar ging 1 veulen zo te keer dat ik het op de camera zelf kon zien. Een uur later was ze geboren. Dus ze liggen niet perse stiller voor de bevalling. Hopelijk wacht ze wel nog tot je terug bent.
Memerel Bij jou nog geen vorderingen?
Sexysusie Wellicht was het veulen druk en had ze daar last van. Ze moet het nog even binnenhouden.
Lyona Je merries schieten goed op, buiten Jona dan
Luna2006 wat een leuk hoofdje zit erop
Wonders De laatste loodjes wegen het zwaarst
Sharonindezz Ze maakt goeie vorderingen idd.
Myrthee Balen dat de eerste lammetjes het niet gered hebben. Hoe is het met de andere lammetjes inmiddels?
Vibabu Dat is idd altijd spannend. Hoe gaat het inmiddels?
Laylah2002 Je merrie doet het nog lekker rustig aan kwa vorderingen in de uier zo te zien.
Zebrastreep Misschien was een even boos op d'r buik omdat het veulen druk was
Anomien Het is idd best een geblokt veulen. Niet Super groot maar wel flink.
Rensju moeders heeft nog een witter hoofd maar kwa uitstraling lijken ze idd wat op mekaar.
Ik heb hier zelfs drachtige merries gehad die hengstige merries proberen te dekken meestal krijgen ze bij dat gedrag hier een hengstveulen.
Sonjim wat een dotje gaat het drinken goed nu?
RanjaRietje nogmaals gefeliciteerd is alles goed gegaan?
DDDara Je kent je merrie het beste idd. Gewoon doen wat goed voelt voor je.
Gefeliciteerd met de veulentjes allemaal! Opeens gaat het snel.
Ik geniet volop mee met jullie veulentjes en foto's! Maar wat duurt wachten nu lang totdat mijn merrie aan de beurt is...
Amitro123
Geplaatst: 08-04-25 09:07
Gefeliciteerd allemaal! Ik heb ook een cadeautje
Vandaag geboren om 6 uur, merrietje, ze heeft 3 sokken zie ik op de foto’s en een blesje of stip (ook onduidelijk op de foto’s) ze is mini, maar ze staat en drinkt al en Farola is een goede mama. Alles is goed verlopen!
nieky1993
Geplaatst: 08-04-25 09:07
Gefeliciteerd Amitro123
suffie
Geplaatst: 08-04-25 09:26
Gefeliciteerd Amitro123 Echt een mini meisje, groeien doet ze vanzelf.
Oh ik word steeds jaloerser… Vandaag 357 dagen en we hebben een harsdruppeltje… Vandaag ben ik de hele dag op stal, dus van mij mag ze ook overdag gaan vandaag! Ik hou hoop op een mooi gezond (donker merrie)veulentje!
RanjaRietje
Geplaatst: 08-04-25 09:42
Gefeliciteerd baby boom
Madelicious Ellanora
Hier alles goed gegaan! Vlotte bevalling, Staan, drinken en poepen, Charinde heeft zin aan eten, super dus. Was voor haar even gek dat de kleine ging drinken, ze bleef niet stil staan, ze was uitbundig aan het likken, toch even de kleine die richting op gedaan en moeder vast gehouden daarna was het al snel normaal en makkelijk voor ze , vorig jaar een dood veulentje en nu zo'n prachtige levende ernaast bracht toch wat tranen in de ogen dat het goed ging allemaal
Ik ben tot nu toe vooral aan het meelezen. Leuk om alle ervaringen te lezen en foto's van de veulens te zien. Ik ben nog aan het wachten. Luna is vandaag 333 dagen drachtig van haar eerste veulen maar maakt nog weinig aanstalten... Nog totaal geen uier, al wel slappere banden. Maar als ik alle ervaringen hier zo lees hoeft een maiden merrie geen uier te hebben voor het veulenen. Dat maakt het allemaal wel spannender, dus snachts heb ik het birth alarm al wel om. Slaapt toch iets relaxter voor mij
Hieronder een foto van gisteren; ze was erg wakker aan de longe. Luna is drachtig van Zuperhero.