Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Xritt schreef:Zouden jullie willen meedenken. Vanwege verbouwing op mijn huidige stal vallen mogelijk de gemaakte afspraken in het water. Mijn merrie zou wel/niet in een grotere stal kunnen om te bevallen. Dit weten ze pas vlak voor de bevalling. Ik krijg hier dus echt veel stress van. Heb vannacht niet kunnen slapen. Als ze niet in een andere stal kan betekent dit geen camera en geen grotere ruimte. Ik ben hier niet blij mee. Wat zouden jullie aanraden? Zou ze 5 weken voor uitgerekende datum nog kunnen verhuizen. En hebben jullie tips waar ze bevalling begeleiden. Wel graag een rustige plek met veel ervaring
Voel me echt niet fijn bij de situatie
tjakka123 schreef:Xrtitt, heel lastige situatie. Ik weet niet hoe groot de normale stallen zijn? Ik snap helemaal dat je er wakker van gelegen hebt. Geen camera is natuurlijk geen ramp, dan kun je een birth alarm om doen bijvoorbeeld.
Er zijn genoeg beval-stallen, maar beetje afhankelijk van je regio en hoe je dat voor je ziet (als in 'helemaal uit handen geven' - 'alleen bevallen en daarna' - 'inclusief opfok') kunnen we iets gerichter meedenken.
Vulina schreef:Fotosynthese, verschil is 'iets uiervorming' of van de 1 op de andere dag ineens een vol uier..
Chantalll schreef:Hier bevallen ze op stal onder de camera. Wel grijp ik eigenlijk nooit in. Vind dat er veel en veel te snel ingegrepen wordt waardoor de merrie geen kans gegeven wordt om het zelf doen en op te rekken.