Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Vulina schreef:SammyFloor schreef:Met wat een super leuk veulen is het seizoen gestart, gefeliciteerd!
Ik had nooit gedacht me in dit topic te melden, maar mijn shetlander merrie dacht dat ik wel blij zou zijn met een verrassingsveulentje en heeft dus een stiekeme date gehad met de Welsh A hengt op mijn vorige stalling. (Iets met shetlanders en draadjes...)
Ik weet het nog maar een maand, ik lees al even mee maar nu ik het nieuws eindelijk wat verteerd heb werd het eens tijd om me aan te melden. Dierenarts kon het trouwens niet goed inschatten en een periode is er ook niet echt. Tenlaatste in april, dat is wel iets waar ik zeker van ben. Merrie evolueert hard, staleigenaresse is ervan overtuigd dat het voor januari zal zijn. Maar wie weet houd ze ons voor de gek en komt het pas in april. Spannend wel!
WelkomHeeft ze regelmatig stiekeme dates gehad?
cp112 schreef:Wie wordt de volgende?
_cheyenne_ schreef:CP wat is hij leuk![]()
![]()
![]()
gefeliciteerd!
Maagzweer; inderdaad eerst ruwvoer dan krachtvoer en ook na krachtvoer zeker een uur wachten voor de arbeid. Luzerne is goed door de brok omdat ze dan meer moeten kauwen en langer bezig zijn over hun portie. Appels zijn slecht voor een paardenmaag en kan je beter niet voeren. Gewone brok of merriebrok maakt weinig uit, is beide even "slecht " goede kwaliteit ruwvoer en brok in kleine porties mengen met luzerne is het advies wat een stalgenoot kreeg. Vervelend dus dat ze dat slecht eet. Eet ze wel de brokjes ertussenuit? Dan is ze toch al langer "bezig" met haar voer door het schuiven in de bak.
Welkom sammy! Leuk een verrassingsbeeb.cp112 schreef:Wie wordt de volgende?
Ik gok AM horses
tirzasarah10 schreef:Ze is erg kieskeurig en eet eigenlijk het liefst alles nat maar niet te waterig. Ze lijkt zegmaar te lui om te kauwen haar tanden worden regelmatig gecontroleerd omdat ze bij het minste haakje nog slechter eet. Door haar slobber eet ze gelukkig wel de omeprazol dus dat is een pluspunt!
cp112 schreef:Dames serieus, dit is toch gewoon een cuteness overload
Knolselder schreef:Wat voor slobber krijgt ze? Een met veel granen?
Als ze alles graag eet wat nat is, kan je proberen Zupa van Equifyt te geven. Daar zitten geen granen in en zetten ze mooi van aan. Topvoer. Krijgen ze hier ook na het veulenen even, de dekhengst tijdens dekseizoen,...
AM_Horses schreef:Welkom sammyfloor! Heb je foto's van de aanstaande ouders?