[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AnniekSlijk

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 10:10

Kabayo, wij lopen bijna gelijk, zolex zit op 118 dagen. Soms denk ik t gaat best snel, maar soms duurt het echt heel lang!
Ik heb der vorige dracht gependeld, klopte toen niet. Lengte van dracht kan ik ook niet zo veel mee, want ze beviel precies op de uitgerekende datum (340 dagen) van een hengst. Maan standen heb ik me niet in verdiept! We zien het wel wat eruit komt, het blijft sowieso! :D en oja, dat ruiken sla ik ook over :+

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 10:17

Neon ik doe ook nog met je mee hoor,met Ella. :)
En dat vind ik toch altijd een extra spannende want ik wil zo graag een merrie uit Ella. :D

Engerlingen had ik nog nooit van gehoord :o

Als het naar niks ruikt zit het wel goed toch? Ik heb trouwens niet geroken,maar ik durf het wel eens doen als ik denk dat ik één hengstig zie. En als ze daadwerkelijk hengstig zijn,hoef ik eigenlijk niet eens te ruiken bah. :+

Marit wat heeft ze toch al een flink buikje. Leuk ding!

Pendelen geloofde ik toen als één van de enigen niet in (DBT2014 was het zeker?)
Ik was trendsetter. :D Ben nu wel benieuwd of ik dan vorig jaar 6 hengstjes ging pendelen. :')
Kortere dracht,langere dracht,het gaat hier bij de meesten niet op.
Wachten moet je,tot het zover is. En dan maar kijken.
Heeft ook heel veel charme toch? Altijd zo spannend. :D :D

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 10:22

Neon en Annelies, Bucks zit vandaag precies op 100 dagen :)
dus ik blijf ook koffiekletsen hoor :D

Pretty, 2015 was dat pendel-bijhoud-topic, vreselijk! haha

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 10:26

Ik geloof zelf ook niet in pendelen, ronde/punt buik, alle andere vormen van buiken, lengte van de dracht etc als voorspeller op het geslacht van het veulen. Ik zie het wel, ze is natuurlijk gedekt dus dan zou de kans gewoon 50-50 moeten zijn ongeveer.

Die van mij is nu 123 dagen, dus ik hang ook nog wel een tijdje rond hoor. Verwacht wel gewoon mee te kletsen tot het eind van het veulenseizoen, wel zo gezellig voor iedereen die al langer moet wachten.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 10:37

Ik klets ook altijd bij tot het "bittere eind" :)

Linda juist,ik bedenk me net dat dit al DBT2017 is natuurlijk. Gaat snel zo.
En toch heb ik na aandringen van iedereen gependeld. En pendelde mijn lege merrie vol en de volle leeg. :')

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 11:00

Ja, dat was in het 2015-topic, was ook 1 van de weinigen die er niet in geloofde en bij mij hield de pendel zich ook mooi stil (en op alle filmpjes zag ik ook toch een hand ietsjes bewegen wat een spijker in beweging zet).

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 11:18

Hihi ik ga ook niet pendelen hoor, ik ga ook niet ruiken.
Ik zie het wel, kan er toch niets aan veranderen zowel aan het geslacht niet en ook niet aan het wel of niet meer drachtig.

Zoals Gwen er nu uit ziet zou je wel zeggen dat ze drachtig is. Ik vind het er echt al heel erg dik, ze is echt kolosaal maar echt iets bijzonders doen we niet qua voeding.
De hoefsmid grapte gister of er niet toevallig 2 inzaten :')
Volgens de 2 scans niet in ieder geval.

Van mij mag het al wel mei zijn hoor, nou ja eerst maar april zodat die van Dyonne gaat bevallen en dan mag Gwen ook gelijk van mij. Wel zo leuk voor de veulentjes :D (en de eigenaren, haha)

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 11:19

Nou ik sluit gewoon aan bij de rest. 112 dagen haha

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 11:25

Wij zitten ook pas op 128 dagen hoor.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 11:33

Ik ga wel pendelen. Heb met vriendin afgesproken dat te doen. 2 jaar terug had ik bij 3 merries gelijk met de pendel. Zij bij 5 merries goed.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 11:38

Jippie, hier ook een nieuwe mijlpaal...precies 5 maanden en dus bijna op de helft *\o/*

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 11:41

Ik geloof ook niet in dat pendelen. En de uiteindelijke uitslag van iedereen was ook echt meer dan ongeloofwaardig :') Ik geloof dat iets van 40 procent klopte ofzo :') geen overtuigende cijfers!

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 11:43

T duurt echt veelssss te lang... :o :D

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 12:04

Haha pretty, 2014/2015 was ik er inderdaad ook nog niet bij.
Ik geloof er ook niet zo in.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 12:06

Jeetje weer 5 pagina's erbij... :wow:

Zag iets over snuffelen of de merrie nog drachtig is.
Maar Fotsy, als je vruchtwater ruikt tijdens de dracht (wat idd goed is te onderscheiden van urine door de geur) dan zou dat niet best zijn.
Er zitten niet voor niets vliezen omheen, dat zit volledig dicht hoor. Pas tijdens de bevalling gaan de vliezen kapot en kan je het ruiken.
Ik heb wel eens bij een merrie eerder in de dracht vruchtwater geroken maar dat was ook omdat die aan het aborteren was. Dat was toen ook direct duidelijk te ruiken, vruchtwater kwam eraf en geen urine. En een dood veulen.

Het pendelen heb ik in 2015 gedaan en toen had de pendel het bij alle veulens goed :=
Misschien binnenkort nog maar weer eens proberen.

Nog 75 dagen tot hier de eerste veilig kan bevallen.
Beter wacht ze nog wel iets langer, wil liever geen december veulen :D
Heb het veulentje trouwens vandaag wel voor het eerst duidelijk voelen bewegen.
De laatste zit hier net over de 100 dagen dus het wordt een laaaang seizoen...

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 12:34

In principe heb je 50% kans dat de pendel het goed heeft :P Ik geloof het niet, en begin er ook niet aan :)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 12:39

Wel MarijeR ik zeg niet dat ik opzich vruchtwater ruik want bij een dood veulen stinkt dit ook toch?
Maar een baarmoeder is van nature heel zuur en al zeker als ze hengstig zijn. Doordat ze drachtig zijn is die zure geur weg en ruiken ze zowat zoetiger, kan het moeilijk uitleggen :P
Is bij mensen ook zo trouwens als je zwanger bent.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 13:02

Hahaha nou ruiken aan de merrie...neuuuhhhh dat gaat me echt te ver..
Ik sta wel al een week naar de buik te loeren of ik al iets zie bewegen...Dat moet toch vanaf een maand of 5 kunnen?
En die pendel...waar houden jullie die dan? Naast de buik of boven de merrie? Ik probeer een beeld erbij te krijgen :D
Overigens heb ik mijn keuze gemaakt qua opfok. De baby gaat naar de Eifel. Gezien ze daar ook in de winter op de wei komen en door het bergachtige gebied goed spieren, pezen en botten kunnen ontwikkelen.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 13:57

ze zeggen dat je het vanaf 5 maandan kan voelen, en vanaf 6 maanden kan zien.
Harmony is nu ruim 6 maanden (188 dagen) en ik ben van de week het veulentje zien bewegen, maar heb het nog niet kunnen voelen :P

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 14:24

Fotsy schreef:
Wel MarijeR ik zeg niet dat ik opzich vruchtwater ruik want bij een dood veulen stinkt dit ook toch?
Maar een baarmoeder is van nature heel zuur en al zeker als ze hengstig zijn. Doordat ze drachtig zijn is die zure geur weg en ruiken ze zowat zoetiger, kan het moeilijk uitleggen :P
Is bij mensen ook zo trouwens als je zwanger bent.

Ik wil het niet weten. :')

Nee bij een dood veulen stinkt vruchtwater niet hoor. Heb het al meermaals meegemaakt. Je ruikt die zoete geur van vruchtwater.

Ik zie bij Karin het veulentje ook al bewegen af en toe.

Ja Marije het doet raar dat sommige van mijn merries eerder zijn dan de jouwe. Maar jij blijft wel de eerste van het seizoen en de op gang trekker. :)

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 14:44

Even poosjes niet gereageerd vanwege druktes!

Vulva ruiken.....hmmm kwa geur klinkt het logisch maar sla het toch over haha geloof wel dat die van mij drachtig is.

Pendelen en dat soort dingen ben ik niet zo van en geloof daar niet zo in. Ik zie wel wat eruit komt al ben ik gerust nieuwsgierig wat erin zit haha.

Wij zitten nu op 175 dagen maar heb nog niks zien bewegen. Vandeweek dachten we wel wat te voelen maar ik weet nou niet of dat het veulen was.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 15:34

Oh zien jullie de veulentjes al, wat schattig!! Ik wil ook!! Vorige keer zag ik het bij haar pas rond januari écht bewegen (dus al ruim over 200 dagen heen)

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 16:57

Esther28 schreef:
Overigens heb ik mijn keuze gemaakt qua opfok. De baby gaat naar de Eifel. Gezien ze daar ook in de winter op de wei komen en door het bergachtige gebied goed spieren, pezen en botten kunnen ontwikkelen.

Onze keuze is ook gevallen op de Eifelopfok. Binnenkort willen we een afspraak maken om even langs te gaan om het toch eens gezien te hebben.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 17:06

AndreaB schreef:
Esther28 schreef:

Onze keuze is ook gevallen op de Eifelopfok. Binnenkort willen we een afspraak maken om even langs te gaan om het toch eens gezien te hebben.

Erg mooie opfok inderdaad, ik heb ook contact met ze gehad. Aangezien er vooral paarden en grote pony's hebben lopen had ik even gepeild of een klein ponyveulen ook erheen kon.
Was geen probleem zolang het tussen de hekken bleef.

Omdat ik daar sterk mijn twijfels bij heb bij hoge draden en kleine pony met houdini moeder heb ik besloten het toekomstige veulen uiteindelijk toch thuis te houden.

Maar lijkt me heerlijk voor die jonge dieren, lekker sterk worden in de bergen.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 17:42

Neonlight schreef:
Hier 97 dagen drachtig.....ik loop ver achter op de rest. :))

Hier vandaag de dames op 98 en 73 dagen :+

Eifel opfok lijkt mij ook ideaal. (Alleen jammer dat het zo ver weg is)