[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 10:04

Pretty ja zou leuk zijn als Vera moest gaan met al die verlofdagen, altijd leuk dan kan je extra genieten.

Onley, Ik denk dat die strips een goed indicator zijn over de stand van je merrie, of ze nu uier heeft of niet, net zoals Khaleesi he Robyn, de strips gaven wel de bevalling goed aan, zo ook bij mijn merrie die had en heeft nog steeds een mega uier (terwijl je ze eigenlijk ervoor moest gaan zoeken :') )

Paardje goed dat jullie haar helpen, bij Jeniej is dit ook goed gekomen, eens ze sterk genoeg zijn krijgen ze die lange benen onder controle.

Over draven, mijn veulen draaft heel soms eens maar dat gaat niet snel genoeg :D dus galop galop en nog eens galop, ben ik daar super blij mee hoor, in de western, met uitzondering van 1 dicipline mag een paard nooit draven dus dat komt goed uit, alles begint en eindigt in galop. Lily heeft gisteren even een staaltje van haar kunnen getoond, zo zie je dat er toch veel van paps inzit, man man kan die even goed stoppen roll back en gaan liggen in de bochten, ze gaat zo paps achterna, die is Belgisch Kampioen Teampenning (met koeien). Ga ik hopelijk veel plezier mee beleven :))

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 10:11

Afgelopen tijd erg druk gehad dus weinig kunnen reageren. Wel veel mee kunnen lezen. Iedereen gefeliciteerd met de veulentjes! *\o/* Wat een veulenboom was het afgelopen tijd! En ook heel veel sterkte toegewenst aan degene die hun veulentje verloren zijn :(:)
Bij ons zit Wish op 296 dagen. Haar uier is ook begonnen met vullen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

TinekeVD

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 10:15

Paardje2013 hoe is het nu? Staat ze ondertussen al redelijk stevig? En gaat het drinken ook al beter?

Lovelyn gefeliciteerd met je verjaardag!

Diane basje, wat lastig zeg en erg sneu voor t kleine ding! Hopelijk komt het nu goed los.

Euforie die van jou heeft al best volle spenen zeg, dat is bij mijn merrie nooit zo geweest.

Tammiebels, dat duurt dan bij jou ook vast niet lang meer met al die onrust.

Robynn idd ook onze merrie had bijna geen uier en iedereen maar zeggen dat die nog veel voller moest, maar ook nu met een veulen van 12 dagen is het nog weinig hoor, maar ons veulen doet het er prima op, tja ook vrouwen hebben cupmaten van A tot F ofzo, dus bij merries zal het niet anders wezen. Onze merrie was het ook het eerste veulen, dus dat scheelt denk ik ook.

Pretty dan lijkt het me bij vera erg lastig inschatten wanneer het veulen komt, ik was toch erg blij dat bij onze merrie de melk eruit stroomde hoor. Hoe houdt je het dan in de gaten?

Onley, jij moet ook al lang wachten!! Het mag nu toch wel eens zou je denken!

Haha murosch, ik zit ook te wachten op een mooi drafje van ons veulen, af en toe een paar pasjes, meer niet. Meneer bokt en galoppeert veeeeeel liever

Sultan wat leuk, je zit ook al bijna aan de 300 dagen!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 10:19

Van harte gefeliciteerd met de veulentjes van vannacht!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 10:19

Emmy7 Het alarm gaat eraan zodra ze nu nog wat meer uier krijgt. Ik ben zo blij met dat alarm!
De vorige keer was ze zenuwachtig smorgens,ze wou echt naar buiten,ik zag een drupje bloed aan haar kling hangen. Ik liet ze op de wei,ik draaide me om en even later ging het alarm af en lag madam mooi te bevallen. :)

Sultan dat wordt binnenkort ook weer spannend voor jou dan!

Fotsy ha ja bij Lily is het net een voordeel dat ze vlot en makkelijk galoppeert. Dat zal zo een mooie merrie worden later,daar zal je nog veel plezier aan beleven. En poetsplezier ook. :P

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 10:20

Hier nog een paar plaatjes van onze lieve, vrolijke Ghadir. ik kan er geen genoeg van krijgen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 10:23

Als je een maidenmerrie hebt of een die weinig uier maakt is de combinatie alarm met camera ideaal. Camera is toch ook echt beter dan fysiek gaan kijken omdat ze dan vaak op jou reageren, je kan dan beter stiekum hun gedrag bekijken.
Is ook een reden dat ik voor een halsteralarm heb gekozen, dat is minder belastend om langere tijd om te hebben dan een singel.

Mijn ervaring is ook dat de echte aparte dravers dat als veulen ook veel doen. Dat wil nietzeggen dat een die veel galoppeerd niet ook leuk gaat draven, maar vaak pakken ze toch de gang waar ze het beste in zijn.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 10:25

Plaatje hoor emmy!

ladylisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 10:26

Gefeliciteerd met de veulens *\o/*

Hier begon vanacht ineens de merrie te schuren met haar kont echt heel veel,
Nu nog steeds?

Zou het komen? :+

Eerder deedt ze dit nooit
Laatst bijgewerkt door ladylisa op 29-04-15 10:26, in het totaal 1 keer bewerkt

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 10:26

Pretty, dan kan ik me voorstellen dat het alarm om gaat zeg, jeetje! toch apart dat je er niets aan ziet hè. succes nog even met wachten!

dank je fokfanaat :D

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 10:29

kontschuren is wel een teken dat er vanalles aan de gang is, maar dat wil niet zeggen dat het direct komt, mijne doet het ook al 2 dagen.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 10:32

Emmy wat is hij prachtig en wat een attitude! Zou mooi staan naast Fotsy haar veulen. <3

Ladylisa dat schuren kunnen ze wel een poosje volhouden zo op het laatst. :=

Ja dat is zeker waar dat een camera beter is,helaas wou dat hier niet lukken met installeren. Wie weet ooit. := Maar ik doe maar gewoon op tijd het alarm aan,inderdaad is een halsteralarm niet zo belastend dan één met een singel.

Het is niet dat ze NIKS toont hé,ik merk nu ook wel al verandering in haar kont (echt slappe banden zijn dat ook niet,niet te vergelijken met een paard,maar toch haar kont wordt minder rond),
verandering in gedrag en toch een uier die ietwat op spanning staat.

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 10:33

pretty zelf vind ik het dan erg spannend worden, :o :o
ik hoop het ook heb wel iemand achter de hand die het anders voor mij kan doen,

Al_Zawraa die begint inderdaad al een mooi buikje te krijgen.

Cemlys merrie heeft nu een aardige buik vergeleken met de vorige dracht.

wennie19 gefeliciteerd.

Robynn Dany geniet lekker van de zon.

Romyrico gefeliciteerd.

amorthistT kwa uier beoordelen vind ik altijd erg lastig,

PearlAzra wat leuk wanneer ben je zelf uitgerekend?

Stal_Wiza meeste is nu wel genoemd.

fokfanaat bedankt voor de tip, wist niet dat je het bij een drogist kon kopen!

lisch wat is dat wonder olie?

ponyparadijs en haal je die knopen er daarna weer uit om te kijken of die heel is?

Neonlight zo had ik dat ze vorige x ook merrie stond op en het kwam er af schrok me een hoedje :o,
aangezien navelstreng nog vast zat,

Bonny_CT biest heb ik ook na gekeken kan je vaak wel bij melkerijen halen en in de vriezen bewaren,
Maar de meeste dierenartsen hebben ook kunstbiest mocht er iets mis gaan.
Ik heb ook gekeken naar verkoop punten in de buurt, die hebben vaak ook 24 uur service als er wat mis gaat.

Leonoor krijgt ze ook het veulen in natuurgebied:?

Dustinlover hopelijk wacht het veulentje nog even tot je het wat rustig hebt, en op mooi weer.

paardje2013 gefeliciteerd, gelukkig gaat het staan al wat beter,

MarijeR & votter & vriendin gefeliciteerd,

jobamara ik zie je al prutsen met de nageboorte, hier had ik vorige x ook geen vlecht maar kwam er gelukkig zo vanaf,
dit jaar maak ik al eerde een vlecht er in dan 320 dagen :) :o
jij hebt zeker ook al een vlecht er in zitten nu?

Diane_Basje ach arm ventje, gelukkig zijn de bloedwaardes wel goed

Lovelyn gefeliciteerd met je verjaardag.

onley spannend.

Murosch ik weet niet waar het mee te maken heeft,
hier ook gehad eerst galop en daarna kwam draf pas, maar moet wel zeggen Bonita galoppeerde ook vaak door de wei en als ze draafde ging ze beetje had dat veulen wel moest galopperen om het bij te houden.

sultan15 300 dagen komen voor jou ook al dichte bij.

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 10:47

Gewoon bij de drogist halen (of even vragen) werkt goed vaak! Veel fokkers hier in de buurt gebruiken het komt van de oude paardenboertjes hier

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 10:53

Gefeliciteerd met alle geboren veulens! Zie ook een paar spannende uiers voorbij komen! Met mijn merrie en veulen gaat het goed :D ze zijn erg vrolijk haha
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

melanie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 11:12

gefeliciteerd iedereen met de veulens!!!! wat een leuke allemaal!

lajoy doet het ook erg goed op mamas slagroom :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 11:12

Wat een eigenwijs koppie zit daar op! :))

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 11:15

polleman ja ik haal hem weer uit de knoop om hem te checken

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 11:20

Paardje2013, volhouden hoor is even afzien maar als ze genoeg drinken en liggend slapen komt dat heus goed.
hier vorig jaar best ook wat zwakker en drinken wat lastig ging, heb hem ook pas voor het eerst na 48 uur buiten gedaan maar kort, en daarna opgebouwd meerdere malen per dag even buiten. Kop op hoor.

Murosh, ook hier de eerste 3 mnd weinig draf gezien hoor racen was veeeel leuker.

Only, ook al 349 dgn vandaag, dat wachten zal ooit beloont worden hoor

Ladylisa, heb ooit begrepen dat het met het slapper worden vd banden te maken heeft

Lovelyn, proficiat met Ushi's 14e verjaardag.

Sultan, fijn de 300 dagen komen in zicht, en Wish haar uier begint vorm te krijgen, wat een leuke kol heeft ze toch.

Luna2006, :(:) , suc6 met waken

Euforie :o pff ja die uiers zijn lastig hoor je ziet zoveel verschillende, gewoon goed in de gaten houden meer kun je niet

Tammiebels, ze heeft je goed bezig gehouden zo te horen zeg. Fijn dat fop gedrag, nog eeeeeven geduld dan maar.

Pretty, ha ha mooie uierfoto van ondere hebben ze ook vastgelegd hoe je dat gedaan hebt :D. wauw wat een plaatje vera's veulen van 2 jaar terug.

Fotsy, wauw dat klinkt veelbelovend die Lilly geloof goed dat dat er van begin af aan in zit, gaaf.

Emmy, Ghadir wauw wat een verschil zeg heeft je merrie pokon in haar melk, Echt een verschrikkelijk mooi ding.

Polleman, ha ha nee dit jaar geen vlecht nodig merrie is niet drachtig maar misschien volgend jaar en dan doe ik zeker een vlecht de nageboorte geeft bij haar vaker problemen om af te komen dus krijgt na ongeveer 1 uur oxytoxine. En dan is het wel handig om dat DING op te binden

Larissajulia, wat is ze leuk, en al flink actief ben je al uit een naam :o

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 11:22

een slagroom baby :')

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 11:25

Ik ben er nog niet helemaal uit, maar denk dat het Layla gaat worden, betekent donkere schoonheid, dus is ook nog bijpassend :D

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 11:25

Gefeliciteerd met alle veulens!
Zijn allemaal zeer knap!

Laura en shaartje heel erg veel sterkte,heel zuur dat dit gebeurd na 11 maanden wachten.

Aagje zet de vaart erin,buik lijkt wat gezakt te zijn.
dag 293

Uier weet ik niet of er zoveel verschil is,hij is in elk geval nog steeds leeg en geen zucht.

Afbeelding

Afbeelding

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 11:51

Euforie schreef:
Bedankt robijn. Dit was niet haar eerste veulen toch?
Als ik die van jou zo zie, denk ik dat die van mijn merrie ook niet veel meer wordt dan dat het nu is.
t is zo strak en hard. :j

Jawel ze was nog maiden :D

Ze is dus bevallen met een uier van niks en het is dat de melktest 5.5 aan gaf, anders was ik zo naar huis gegaan :=

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 11:51

larissa, lentekriebels :D hihi gezellig zo!!

Emmy, prachtig veulen! Dat je er geen genoeg van kunt krijgen, kan ik me nu helemaal voorstellen... Ik blijf tegenwoordig ook veeeeel te lang op stal plakken haha ;)

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 12:26

gefeliciteerd met de veulentjes! wat een knappies!!!

ik ga mijn merrie vanaf het weekend de geboorte singel om doen, in het weekend is het toch wat rustiger op stal. als het goed is wordt deze week ook de camera ophangen in de stal.

mijn merrie had gisteren ook geschuurd en vanmorgen ook weer begreep ik. maar dat is niet iets waar ik het aan ga zien, ze kreeg met haar eerste veulentje veel uier en ging ook melk druppelen, toen kwam het binnen 24 uur.