Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
draaakje schreef:omdat het ook per merrie heel verschillend is. slim om het even aan je veearts te vragenmaar kijk vooral goed naar je merrie.
draaakje schreef:lastig he haflingertje, ik ben zelf een tijdje geleden weer over gestapt op brok, muesli ziet er wel lekkerder uit, maar na grondige inspectie van hun poepkwam ik erachter dat niet alles verteerd werd. (het was muesli van marstall die speciaal voorbewerkt was, jaja, onze ruin viel er enorm van af in een korte tijd)
in brokken zit dan wel veel "plak middel" maar in de brokjes blijven vitamine en minerale wel beter zitten, plus dat ze alles wat erin zit goed te verteren is.
wel vind ik het heel belangrijk dat de brokken voldoende hard zijn, zodat ze er echt op kunnen kauwen, waardoor er meer speeksel vrij komt, en zo nemen ze weer makkelijker op. sommige brokjes kun je zelfs met je handen gewoon kapot duwen tot stof... lijkt me niet te bedoeling.
mooie merrie twinkelbel, ze zit er gezond uit
Daan_Ordeal schreef:Even een vraagje,
Ik heb nog steeds het dekgeld niet betaald! Ik heb al een paar keer gevraagd wanneer ik de factuur kan verwachten, maar tot op heden nog niets. 2 maanden geleden is mij gezegd dat ze nog op het stamboek wachten wat ze aan administratiekosten of iets dergelijks door kunnen rekenen. Het gaat om Rubiquil (Hexagon) die bij V Bommel ter dekking staat. Ik vind het een beetje vreemd? Ik wil uiteraard wel een papier bij mijn veulen, maar zonder dekbewijs ben ik bang dat het lastig wordt.
haflingertje schreef:We hangen in ieder geval een camera-tje op zodat ik overal waar ik ben kan inloggen met mijn gsm![]()
Ik ga ook aan de veearts vragen wat nu echt goed voer is voor de laatste maanden! Ze hoeft nog maar 3,5 maand![]()
Iedereen die ik vraag zegt wat anders
jufmim schreef:nou daar ben ik zeker wel benieuwd naar, lijkt me erg handig, aamgezien ik ook gewoon moet werken
Sjoert schreef:Ze ziet er goed uit Twinkle! MOet ik nog steeds langskomen als ze aan de beurt is![]()
Ze is overigens nog niet zo dik als Isabel. Die heeft echt een puntbuik nu![]()
Twinklebel schreef:Heel graag!!!!! Maar dat duurt nog een maandje of vier. Van Isabel is het niet het eerste veulen toch? Vienna is een maiden, dat zal ook wel schelen. Als je de andere fokmerrie daar op stal ziet.....die is later uitgeteld geloof ik, maar veel verder uitgezakt.
Sjoert schreef:Twinklebel schreef:Heel graag!!!!! Maar dat duurt nog een maandje of vier. Van Isabel is het niet het eerste veulen toch? Vienna is een maiden, dat zal ook wel schelen. Als je de andere fokmerrie daar op stal ziet.....die is later uitgeteld geloof ik, maar veel verder uitgezakt.
Tof!!
Voor Isabel is dit het 13e veulen.