[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

draaakje

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 17:42

hmm heb er geen ervaring mee, de fokker waar ik vroeger vaak mee hielp deed wel vaak zaken met van bommel. maar hij kreeg volgens mij wel altijd ongeveer op de helft van de dracht de rekening. is er verder niets over afgesproken toen je je merrie weer mee naar huis nam? ik zou zelf wel duidelijkheid willen.

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 17:43

Wat een mooi buikjes zie ik voorbij komen Lachen
Bianca begint nu ook echt te groeien!
Veearts deze week even bellen voor een afspraak om te checken en te enten.
Begint nu wel erg spannend te worden, het is voor mij allemaal nieuw!
We hangen in ieder geval een camera-tje op zodat ik overal waar ik ben kan inloggen met mijn gsm Haha!

Ik ga ook aan de veearts vragen wat nu echt goed voer is voor de laatste maanden! Ze hoeft nog maar 3,5 maand Knipoog
Iedereen die ik vraag zegt wat anders Clown

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 17:46

omdat het ook per merrie heel verschillend is. slim om het even aan je veearts te vragen Lachen maar kijk vooral goed naar je merrie.

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 17:50

Ik zie een paar grote dikke buiken voorbij komen daar is die van mij dun bij...

mooi hoor

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 17:50

Draakje ik heb er daarom ook al een paar keer contact over opgenomen, met zowel V Bommel als Hexagon. Maar ga het deze week maar weer doen. IK heb haar thuis laten insemineren. De DA zei dat de rekening vanzelf zou volgen, ik heb wel een inseminatieovereenkomst ingevuld.

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 17:55

draaakje schreef:
omdat het ook per merrie heel verschillend is. slim om het even aan je veearts te vragen Lachen maar kijk vooral goed naar je merrie.

Ze heeft vooral veel honger Vork
Sommige mensen zeggen dat ik echt over moet gaan op brok (geef nu meusli)
En de andere zeggen dat ik geen brok moet gaan geven Clown

lastig Haha!

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 18:04

tjonge wat een dikkerds alweer!
moet zeggen, die van mij is ook niet dun meer, en die is nog niet eens zo heel ver, 141 dagen Haha!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 18:05

Ik ben gisteren bij mijn dikke dame gaan kijken, aan de andere kant van het land. Die eet ook alsof de derde wereldoorlog op de stoep staat. Helemaal geobsedeerd door eten. Ze is behoorlijk stevig, maar buik valt nog mee als ik sommige anderen hier zie. maar het is dan ook een maidenmerrie. Ze krijgt nog niet gek veel biks, maar heeft dat ook duidelijk nog niet nodig, want op wat ze krijgt ziet ze er redelijk welvarend uit. Hoeft dan ook niet te werken dus verbruikt ook niet veel.
Afbeelding
Afbeelding
Niet echt duidelijke foto's, en in het echt is ze ook dikker dan op de foto. Maar dan vooral hoog, net voor haar flanken. Als ik erop zit (stapritje) merk ik ook dat ze breder wordt. Ze zit hier op 215 dagen dracht.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 18:07

Ze is mooi!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 18:56

lastig he haflingertje, ik ben zelf een tijdje geleden weer over gestapt op brok, muesli ziet er wel lekkerder uit, maar na grondige inspectie van hun poep Tong uitsteken kwam ik erachter dat niet alles verteerd werd. (het was muesli van marstall die speciaal voorbewerkt was, jaja, onze ruin viel er enorm van af in een korte tijd)
in brokken zit dan wel veel "plak middel" maar in de brokjes blijven vitamine en minerale wel beter zitten, plus dat ze alles wat erin zit goed te verteren is.
wel vind ik het heel belangrijk dat de brokken voldoende hard zijn, zodat ze er echt op kunnen kauwen, waardoor er meer speeksel vrij komt, en zo nemen ze weer makkelijker op. sommige brokjes kun je zelfs met je handen gewoon kapot duwen tot stof... lijkt me niet te bedoeling.

mooie merrie twinkelbel, ze zit er gezond uit Lachen

jufmim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 19:24

haflingertje, watvoor camera heb jij? Dat lijkt me wel erg handig als je op je gsm kan inloggen, want met webcam gaat het bij ons denk ik niet lukken....

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 19:38

draaakje schreef:
lastig he haflingertje, ik ben zelf een tijdje geleden weer over gestapt op brok, muesli ziet er wel lekkerder uit, maar na grondige inspectie van hun poep Tong uitsteken kwam ik erachter dat niet alles verteerd werd. (het was muesli van marstall die speciaal voorbewerkt was, jaja, onze ruin viel er enorm van af in een korte tijd)
in brokken zit dan wel veel "plak middel" maar in de brokjes blijven vitamine en minerale wel beter zitten, plus dat ze alles wat erin zit goed te verteren is.
wel vind ik het heel belangrijk dat de brokken voldoende hard zijn, zodat ze er echt op kunnen kauwen, waardoor er meer speeksel vrij komt, en zo nemen ze weer makkelijker op. sommige brokjes kun je zelfs met je handen gewoon kapot duwen tot stof... lijkt me niet te bedoeling.

mooie merrie twinkelbel, ze zit er gezond uit Lachen

en daarom voer ik bij mijn brokjes altijd een handvol lucerne, dan moeten ze wel goed/beter kauwen en verteren ze alles beter. Ik vind in de poep ook zelden onverteerde resten, alleen als ze gewerkt hebben krijgen ze voor het lekker wat muesli, dit vind ik altijd wel weer terug in de mest (wat de kipjes niet erg vinden overigens)

lexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 19:49

Daan_Ordeal schreef:
Even een vraagje,

Ik heb nog steeds het dekgeld niet betaald! Ik heb al een paar keer gevraagd wanneer ik de factuur kan verwachten, maar tot op heden nog niets. 2 maanden geleden is mij gezegd dat ze nog op het stamboek wachten wat ze aan administratiekosten of iets dergelijks door kunnen rekenen. Het gaat om Rubiquil (Hexagon) die bij V Bommel ter dekking staat. Ik vind het een beetje vreemd? Ik wil uiteraard wel een papier bij mijn veulen, maar zonder dekbewijs ben ik bang dat het lastig wordt.

Volgens mij krijg je het dekbewijs toe gestuurd van het stamboek ongeveer in februari.
De hengst is toch van het nrps?

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 20:26

haflingertje schreef:
We hangen in ieder geval een camera-tje op zodat ik overal waar ik ben kan inloggen met mijn gsm Haha!
Ik ga ook aan de veearts vragen wat nu echt goed voer is voor de laatste maanden! Ze hoeft nog maar 3,5 maand Knipoog
Iedereen die ik vraag zegt wat anders Clown

Ik weet niet welke camera je gaat gebruiken, maar voor mijn KPN Iriscamera heb ik een foon met umts mogelijkheid nodig. Een van mijn rekeningen in 2007 was in ieder geval boven de 400 euro, dat je daar rekening mee houdt Knipoog

jufmim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 20:49

zo dan dat tikt aardig aan.....

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 21:01

Ja, het bleek buiten mijn foonabbonnement te vallen....

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 21:13

KMD: Ik vertelde eerder dit jaar iemand over de mogelijkheid van zo'n Inbel camera, maar hij zou niet meer te verkrijgen zijn?
400 euro is wel pittig zeg! Bloos! Hoe lang was je daarvoor ingelogd geweest?

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 21:24

Mijn vriend werkt in de ict met verbindingen. Ik vroeg hem of hij dat kon maken en dat was geen enkel probleem. De camera heeft hij al geregeld, maar daar weet ik verder niks van..(kan ik wel vragen bij interesse Haha! )
Tja en met de kosten zien we wel weer. Ik zal toch moeten werken en kan niet zo lang thuis zitten Knipoog
Dus dat heb ik er wel voor over mocht het zo zijn.. Wil het goed in de gaten kunnen houden Bloos

Ik weet ook niet of hij met inloggen of wat dan ook gaat maken... Ik ben zelf niet zo bekend met verbindingen enzo, dat laat ik mooi aan hem over!

jufmim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 21:24

kon ook niks vinden op internet, wel over de iris telefoon, maar kon verder niks aanklikken ofzo

jufmim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 21:26

nou daar ben ik zeker wel benieuwd naar, lijkt me erg handig, aamgezien ik ook gewoon moet werken

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 21:35

Ze ziet er goed uit Twinkle! MOet ik nog steeds langskomen als ze aan de beurt is Schijnheilig Haha!

Ze is overigens nog niet zo dik als Isabel. Die heeft echt een puntbuik nu Nagelbijten / Gniffelen Haha!

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 21:36

jufmim schreef:
nou daar ben ik zeker wel benieuwd naar, lijkt me erg handig, aamgezien ik ook gewoon moet werken

Nou hij komt net binnen Lachen

Hij begint een technisch verhaal Haha!

Hij zegt dat als de camera het zelf niet kan dat hij wat eromheen bouwt dat het wel weer kan....
Volgens hem kan deze camera het ook:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=360112290747&ssPageName=MERC_VIC_RCRX_Pr4_PcY_BIN_IT&refitem=360107255386&itemcount=4&refwidgetloc=closed_view_item&usedrule1=CrossSell_LogicX&refwidgettype=cross_promot_widget&_trksid=p284.m183&_trkparms=algo%3DCRX%26its%3DS%252BI%26itu%3DUCI%252BSI%26otn%3D4

Maar hij meldt daarbij dat je toch wel iets van ict kennis moet hebben wil je dat via je telefoon kunnen doen! Aangezien je daar dan wel nog wat verbindingen moet maken!
Met een data abonnement op je gsm kan je voor een 10 per maand (t-mobile) eindeloos inloggen op de camera Haha!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 21:37

Sjoert schreef:
Ze ziet er goed uit Twinkle! MOet ik nog steeds langskomen als ze aan de beurt is Schijnheilig Haha!

Ze is overigens nog niet zo dik als Isabel. Die heeft echt een puntbuik nu Nagelbijten / Gniffelen Haha!

Heel graag!!!!! Maar dat duurt nog een maandje of vier. Van Isabel is het niet het eerste veulen toch? Vienna is een maiden, dat zal ook wel schelen. Als je de andere fokmerrie daar op stal ziet.....die is later uitgeteld geloof ik, maar veel verder uitgezakt.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 21:39

Twinklebel schreef:
Heel graag!!!!! Maar dat duurt nog een maandje of vier. Van Isabel is het niet het eerste veulen toch? Vienna is een maiden, dat zal ook wel schelen. Als je de andere fokmerrie daar op stal ziet.....die is later uitgeteld geloof ik, maar veel verder uitgezakt.

Tof!!

Voor Isabel is dit het 13e veulen. Ja

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 21:42

Sjoert schreef:
Twinklebel schreef:

Tof!!

Voor Isabel is dit het 13e veulen. Ja

Dat scheelt een eind. Maar wat een mooie ruiterpaden bij jullie in de buurt zeg, ben gisteren op Vien het Haaksbergerveen in geweest! Heb zitten genieten, ikke is jaloers......