Meldt me ook even vind dit topic net pas . Verwachten hier 4 Arabische veulens eerste 3 zijn uitgerekend op 17 april en de laaste 12 mei. Zal morgen even foto`s van de dames plaatsen
stal_HD
Geplaatst: 20-01-14 09:08
Zo dat is l*llig van die automobilist. Wat een lef om dat te doen. Hopelijk valt de schade mee voor het paard.
Ooh altijd moeilijk een keuze maken voor het beeindigen van een dierbaar leven. Maar in het welzijn van het paard weet je wanneer dat zal zijn. Heel veel sterkte gewenst.
Ik heb vrijdag het veulen van chakira ook weer gevoeld.
Ik heb net met de dierenarts gebeld en we laten vanmiddag Polly inslapen. Hij zei ook dat ze de vorige keer al wel een beetje af was, wat ik wel met hem eens ben. Ze heeft een mooi laatste half jaar gehad, en vandaag komt er een einde aan haar lange leven.
SayaJones
Geplaatst: 20-01-14 09:39
Vem word niet zo'n plofkip.. ahum, paard vind dat ze een mooi buikje had vorige keer Dit was een merriebuikje, heb vaak meegemaakt dat hengstenbuikjes toch wat steviger zijn. Dus ben benieuwd!
Sterkte Set Soms is het beter om ze te laten gaan, hoe moeilijk het ook is. Ze blijven altijd voort leven in je hart
Denken jullie dat het schadelijk is voor Sets dracht? Qua stress. Ik laat haar er gewoon bij en afscheid nemen, en als ze erbij weg loopt en achter zich laat haal ik Polly weg. Het paard van de buren komt er dan bij te staan, maar hoe snel moet ik die erbij halen? Liever niet in het donker natuurlijk.. Dus als alles pas laat op de dag gebeurt kan ik hem misschien beter pas morgenochtend introduceren?
Ik denk dat paarden over het algemeen veel beter "om kunnen" met dood en afscheid dan wij. De nieuwe zou ik wel bij daglicht introduceren, al is het maar omdat je dan zelf ook beter kan ingrijpen wanneer er toch spanning moest ontstaan. (je hebt meer overzicht bij daglicht)
Klopt. Als ze vandaag op tijd komen kan het nog einde van de middag maar morgenochtend is misschien een stuk rustiger.
Foss
Geplaatst: 20-01-14 12:36
Wat een moeilijke beslissing Set, ik zou het overdag doen dan kan ze rustig afscheid nemen. Wat ik heb gedaan is op de dag dat mijn paard werd ingeslapen alvast de ophaaldienst gebeld ze werd s'avonds ingeslapen en de volgende ochtend voor 7 uur was ze weg dat vond ik zelf erg fijn. Sterkte.
Ja ik bel ook vandaag, al op aanraden van de dierenarts, Rendac. Dan is ze morgen al weg. Bedankt
Foss
Geplaatst: 20-01-14 12:41
Graag gedaan vind dat zelf altijd de moeilijkste klus.
MarijeR
Geplaatst: 20-01-14 13:56
Sterkte Set_Elkol... Nooit leuk om zo'n beslissing te moeten nemen... En voor wat betreft het afscheid nemen, dat laat ik zelf alleen doen als het om een merrie/jong veulen combi gaat. Bij andere paarden laat ik ze geen afscheid nemen, dat doen ze ook niet bij verkoop van een paard en dan is er ook nooit een probleem. Als er maar een ander maatje is, dan valt de stress ook wel mee.
Sterkte met het afscheid van Polly, nooit leuk dit soort dingen!
stal_HD
Geplaatst: 20-01-14 15:30
Heel veel sterkte. Ik zou een nieuw paardje ook pas morgen laten komen. Kennen ze elkaar toevallig al? Ander zou ik ze niet eerst direct bij elkaar inzetten. Even een draadje ertussen. kunnen ze aan elkaar ruiken en dan na een paar dagen bij elkaar in. ivm dracht van set.