[HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AnoukSem

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 12:57

Jeetje Manuela! Echt balen.. doe je wel voorzichtig!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 13:14

Joto schreef:
Marije, op hoeveel dagen zit Isis nu?

Oeh Paulien zit op 195 dagen! :D

Isis zit op 206 dagen.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 15:20

jeej!

sool vandaag alweer 180 dagen :D
Afbeelding
en zo groot als een jonge hond ofzo? :')

Byl 89 dagen :)

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 15:37

Manueeltje :(:) Hoe kwam dat dan??

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 15:40

Richtje schreef:
Manueeltje :(:) Hoe kwam dat dan??

ze kwam omhoog verloor haar evenwicht en ik lag eronder ;(

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 16:21

jeemig manueeltje das niet zo fijn, hopelijk beide geen schade!

Richtje schreef:
Jong geleerd, oud gedaan Talida? :D

Nou dat belooft wat voor d etoekomst, we waren 1e :+

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 16:48

Jeetje Manueeltje, balen! Hoop dat je snel de pijn kwijt bent!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 16:51

Jeetje Manueeltje, dat is schrikken. Paard verder ook ok?

Ik heb vanochtend weer eens een rondje B met moeders gedaan. Foutloos. :j Ze werkte fantastisch mee :D

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 17:03

Sterkte manueeltje :(:) :(:) :(:) :(:)

Vandaag dierendag dus lekker een rust dag voor merrie.
Werd lekker geknuffeld maar daarna had ze toch van ik ga rennen met mijn dikke buik.
Afbeelding

Afbeelding

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 17:17

Oh ja jij had ook zo'n mooie koffie vos, inderdaad al best een buikje!

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 19:03

Sterkte manueeltje, doe je rustig aan?

Nou leuke dierendag..:s

Hebben 2 week terug een paard terug gekregen van de keuring (3) maar 1 daarvan kwam dus doodziek terug, 41 graden koorts, snotneus, hoesten, trekken met de flanken, en af en toe naar de buik kijken..
DA wou savonds niet komen, dus sochtends geweest, was waarschijnlijk een abces (ergens??) en moest dus uitzieken..

Nouja prima, geen antib niks gekregen.. Met als gevolg dat we nu dus elke week een ander ziek hebben..
nu is de Jaarling merrie aan de beurt.. heeft nu 40 graden, verwacht vanavond meer, snot komt er met slierten uit, kan er niet tegen schoonmaken, zelfde als paard hiervoor..
Maar ben dus eigenlijk voor de katse poedersuiker aan het tempen, want DA wil toch niet komen.. Tuurlijk verkoudheid moeten ze uitzieken..Maar je laat toch niet een paard met 41 graden of meer de nacht in gaan???!!! :@

Probeer nu maar wat nummers van andere DA-en te verzamelen, kijken wat die zeggen..

Owja Bikkel is 2 weken terug gecastreerd.. Nou einde van het verhaal en 1,5 uur verder.. 12 spuiten in zijn mik gehad..Met als gevolg dat er nu een mega bult van 15 bij 15 op zijn onderhals zit.. Drukt dus op zijn luchtpijp, maar is nog niet keihard.. Nog geen koorts, dus nu wachten tot de bult open springt..

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 21:32

Oef klinkt niet lekker Manueeltje en Joto!

Maseike die van jou is echt gaaf! :) Mooi kleurtje :D

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 08:35

Jeeee Joto, je maakt nogal wat mee. Raar dat de da bij jou niet wil komen, als ik bel komen ze al met 39. Schijnt normaal te zijn dat de temp juist s avonds lager is dan overdag?!
(gelukkig heb ik het heel weinig meegemaakt) Wel veel koliek maar dan hebben ze geen koorts.

Maseike, wat een schitterend paard is t toch!

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 10:08

Jeetje Manueeltje doe je wel voorzichtig hoop dat je snel pijnvrij bent.
Hier begint Juwel erg te moederen over Draco ze houd hem nou lettend in de gaten en wijkt niet van zijn zijde zolang ze op de wei staan O'marisa heeft hem helemaal geaccepteerd omdat Juwel haar een schop tegen haar boeg heeft gegeven omdat ze boos deed naar hem. Wist wel dat ze stoer was die Juwel maar nu ze drachtig is lijkt ze wel de leider op de wei terwijl ze de kleinste is. Mooi gezicht vind ik dat.
Verder maakt Juwel het heel goed en word ze ziender ogen voller en ze krijgt een hangbuikje.
O'marisa weet ik nog niet of ze drachtig is die laat ik in november scannen. Van de week gaan we weer zachtjes aan beginnen met rustig aan rijden en kijken hoe haar been blijft.

SunnyRainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 10:16

Joto schreef:
Owja Bikkel is 2 weken terug gecastreerd.. Nou einde van het verhaal en 1,5 uur verder.. 12 spuiten in zijn mik gehad..Met als gevolg dat er nu een mega bult van 15 bij 15 op zijn onderhals zit.. Drukt dus op zijn luchtpijp, maar is nog niet keihard.. Nog geen koorts, dus nu wachten tot de bult open springt..

@ Joto
Bedoel je dat er door het injecteren in zijn halsader een abces zit? of is er niet in zijn ader geinjecteerd?
Kijk alsjeblieft uit, want mijn merrie heeft een abces op haar halsader gehad van 5 bij 30 bij 4 en deze moest opengesneden worden, maar helaas was het al te laat, de halsader is kapot gedrukt hierdoor en is nu niet meer te gebruiken!

Manueeltje, wat een pech zeg!

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 10:47

lekkere verhalen lees k hier weer!
manueeltje doe voorzichtig joh!

hier ook een snot verkouden bentley
da : komt door t weer en laten uitzieken grr wilde dus niet komen k kijk t nog paar dagen aan en dan hang k weer aan de lijn!

ik heb t maar makkelijk dit jaar

vos x palomino
50% vos
50% palomino :P

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 11:19

manueeltje84 schreef:
Ben daarstraks achterover geslagen met de San Remo, ik verga van de pijn in mijn arm en been ;(

Citaat:
De San Remo is alweer terug, meisje kon er niet met overweg.
Dus ze staat weer lekker thuis.

Heeft ze dat daar even snel opgepikt of zo? Wat een schrik :(:)

Joto: Wat is dat nu weer voor DA, zulke hoge koortsen laat je toch niet voort razen?
Waarom heeft Bikkel voor het castreren zoveel spuiten in zijn hals gekregen?

Zo te lezen ging ik gewoon totaal om naar een andere DA..

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 11:39

Jeetje Joto, het zit je niet mee! :(:) Ik zou idd ook even een DA bellen voor een second opinion.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 11:46

manueeltje: ik dacht hetzelfde als nicole, of had ze dat steigeren bij jou ook al?
Doe voorzichtig!

joto: wat een ziekenboeg bij jou zeg :(:) Word misschien dan wel tijd voor een da die wel 's avonds komt in zulke gevallen!

Heidie: een dikke buik al! Maar zo te zien heeft ze nog energie genoeg!

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 12:42

Ja het grote "penny" verhaal blijft stand houden hier..

Zal even de boel zo goed mogelijk proberen neer te zetten:

Hij kreeg eerst 2 spuiten verdoving in zijn halsader, daarna nog een vloeistof uit een bus dat ging via een infuus naar binnen, infuus is 5 x losgeschoten aan de linkerkant, waarschijnlijk zat er aan die kant behoorlijk wat litteken weefsel van vorig jaar.. Maar goed bij de laatste keer dat het infuus eruit schoot, ging dat vocht gewoon zijn hals in, dus dat kon toen nergens heen, dat was na een dag al helemaal afgezakt, was nog wel iets dik.. Rechts was 1 x prikken genoeg en ging het goed, de bult zit ook links.

@ Nicole, Ja weet jij het?? Er werd bij Victoria geconcludeerd dat er een abces (ergens???!) heeft gezeten.. Maar ik begin aan voorhoofdholteontsteking te denken, aangezien ze niet van de grond willen eten (die ziek zijn) niet uit de emmer willen drinken tenzij je hem oppakt..

Bikkel heeft na het misprikken +infuus, toen het klaar was nog 5 x penicilline in zn mik gehad, in 1 keer..Leek me niet helemaal lekker maar goed, de beste man zal er wel verstand van hebben.. hij kreeg 2 in zn zak, en 3 gewoon in zn hals in de spier o.i.d.

Hoop dat het zo een beetje duidelijk is..

Op mijn vorige week ken ik eigenlijk alleen castereren (andere DA), die verdoofd ze..Gaat koffie drinken, snijt de boel open, knijpt af, wacht even en snijd de boel er af, en klaar is kees.. Dit had ik nog niet eerder gezien..

Ik ga zo weer naar het land, zal de camera mee nemen..

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 13:06

Mijn god, wat een verhalen allemaal Joto! Even een andere DA erbij halen lijkt me. :j

Ik wil bij Evel tzt voor deze castratie kiezen:

De laparoscopische castratie
In de afgelopen jaren is er een castratiemethode ontwikkeld, die heel anders verloopt dan de
tot nu toe beschreven methoden, omdat daarbij de testikels niet verwijderd worden. Deze
methode staat bekend als de laparoscopische castratie.
In feite is dit een kijkoperatie in de buik, zoals die bij de mens vaak wordt toegepast o.a. bij
galblaasoperaties.
De laparoscopische castratie wordt uitgevoerd aan het staande dier. Bij deze methoden
worden, met behulp van lange instrumenten, in de buikholte de bloedvaten in de zaadstreng
afgebonden en wordt de zaadstreng doorgeknipt. Het gevolg daarvan is dat de testikels geen
bloed meer krijgen. Ze verschrompelen en maken dan geen zaadcellen en ook geen
mannelijk geslachtshormoon meer. De testikels worden dus niet verwijderd, maar de hengst
wordt wel een echte ruin.
Het voordeel van de laparoscopische castratie is allereerst dat het gedaan wordt aan het
staande dier. Er zijn geen risico's van het neerleggen en weer moeten opstaan van het dier
en evenmin bestaat er een narcoserisico. Er worden in totaal zes heel kleine wondjes
gemaakt, en wel in elke flank drie. Dit gebeurt onder plaatselijke verdoving.
Het dier heeft van een laparoscopische castratie doorgaans minder te lijden dan van een
castratie waarbij de testikels verwijderd worden. Het dier zal daardoor ook nog wat sneller
van de ingreep herstellen. De kans op het optreden van complicaties is heel erg klein. Een
nadeel is dat bij ongeveer 5% van de gevallen één of beide testikels toch nog
geslachtshormoon blijven produceren, waardoor het dier hengstengedrag blijft vertonen. Het
is daarom gebruikelijk om één week na de operatie een bloedmonster te nemen en hierin
het testosterongehalte te laten bepalen. Als dat te hoog blijft, moeten de beide testikels
alsnog operatief verwijderd worden.

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 13:49

Bij mij heeft ze de keren dat ik haar gereden heb niet gesteigerd.
Ze is nogal tamelijk lui van aard, en heb het idee dat ze bij dat meisje een paar dagen haar zin heeft gekregen en daar had ik gisteren de gevolgen van (en nu nog) want kan amper lopen)

Maar het maakt veder niets meer uit, de merrie is weg....
Heb haar gister avond weg gebracht, zulke paarden wil ik niet op mijn stal hebben, ik zal m,n nek er een beetje mee breken. (No way!)

Ik was op zoek naar een fijn paard waar ik op kon stappen en weg met kon rijden en liefs volgende maand al op concours, maar dat ging met deze niet werken.
Dus ga als ik me weer wat beter voel maar weer eens op paarden jacht.

Maar heb gelukkig nog een hele brave 5 jarige ruin staan van 1.76m, alleen die kan nog niet mee op wedstrijd.
Dat was eerst een sprinpaard, maar die is voor het hogere werk in het springen net een tikkeltje te traag, in de dressuur ring zal hij waarschijnlijk wel hele hoge ogen gaan scoren met zijn grote maat, zwart-bruine kleur en bloedmooie kop!

Alleen zoals ik al zei, heb er nog wel een maandje of 3 werk aan voordat hij mee kan, ik start mijn paarden alleen als ik zeker weet dat ik er bovenaan met kan eidigen ;)

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 14:54

Ja ik ken dit ook helemaal niet op deze manier, maar ik moet wel toegeven, dat de boel 1 dag later iets dik was geweest, en nu is het normaal zoals bij een ruin, dat ben ik dan weer niet gewend dat het zo snel weer mooi dicht zat.. Maar goed, met zoveel rommel in zijn lijf moet dat geen probleem zijn :D

Verstandige keus manueeltje, nog veel pijn??

Nou de jaarling merrie, heeft nu 39.6 gister 40 +, gok dat ze nu op dr hoogte punt zit qua ziek zijn, nu begon Diara met een snotneus, dus kan de jaarling de stal weer uit, en Diara er in.
Mijn verwachting is dat alle jonge merrie's ziek worden (nog 5 te gaan).

Abces van Bikkel leek iets in omvang geminderder, maar zeker niet minder dik, en het wordt harder, hij had er ook wat meer last van, dus ik duim dat hij naar buiten open knapt..

Op het werk worden deze week pups verwacht! Erg leuk want ze hebben gevraagd of ik dan wou helpen als ze begon :D (Is eens wat anders dan een paard haha), dus kan elk moment gebeld worden, erg spannend

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 19:18

ja nog veel pijn joto, ze is bovenop me gevallen, dus komt hard aan ;(

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 19:27

Ja dat kan ik begrijpen ja.. *Knuff* Niks kapot/gebroken verder??

Ben even foto's aan t uploaden van Bikkel.. Hoop niet dat jullie te hard schrikken..

We bellen morgen DA, even uitleggen wat er is gebeurd met hem, benieuwd wat ze zeggen