silkie : proficiat!! Het is het wachten wel waard geweest ,mooi veulentje. Whiz: ik heb nog geen enkele nacht gewaakt,maar vanaf vandag ga ik wel mijn bedje uit moeten(uier is nog klein,maar wel kei hard gespannen en ze verliest wat melkachtig vocht.) Is een eerste veulen van mijn kleine meisje die ik tien jaar geleden zelf met de fles heb grootgebracht en dan na drie jaar drachtig.... ben nooit zenuwachtig voor een naderende geboorte bij de paarden maar bij mijn grootste paardenschatje ,krijg ik wen wat zenuwen. ben eens benieuwd wie van ons eerst gaat zijn. En of we hengt of merrie gaan hebben. Ik hoop op merrie en bij voorkeur bont,al is die kans klein
Whiz: ik ben benieuwd hoelang nog! Mag ik ook mee kijken?
Absoluut, ik stuur wel pm.. Wie wil mag meekijken.. laat meer weten dan stuur ik de gegevens wel.
@silkie.. Prachtig veulen!! wachten meer dan waard.
@Nicole.. zeker een nieuw patroon op de muur.... grrr grrrr.
@Savath.. Ik begrijp wat je bedoeld. Liberty heb ik al 11 jaar en ik ben echt met haar opgegroeid.. dit is haar eerste veulen ik ben zo zenuwachtig en gestrest ervan.. omdat ik zo bang ben dat het verkeerd zou kunnen gaan.
Mijn vriend zei ook laatst ik hoop dat alles goed gaat, alleen al om het verdriet wat het te weeg brengt mocht het verkeerd gaan! (afgeklopt natuurlijk!!) Heeft hij ook wel gelijk in.. ik zou denk ik on troostbaar zijn. Maar ik ga er natuurlijk vanuit dat alles goed gaat!!
Even een 300 dagen update van Spir. De uiers waren wat dunner aan het worden vorige week, maar zijn nu weer terug aan het vullen Verder is ze sloom en dik en beginnen de banden al een stuk slapper te worden.
Haar buik:
En de uiers:
Ze heeft vandaag wat wondjes op haar tepel? Heel appart, hoe ze daar toch weer aan komt.
Silkie. gefeliciteerd met je prachtmerrie! Je wachten is eindelijk dan toch beloond!
Keeva, gefeliciteerd met je verjaardag!
Marlijn, gefeliciteerd met je mijlpaal. Grappig, jouw merrie heeft al meer uier als sommige merries die al lang aan de tijd zijn. Maar ze heeft dan ook al verschillende veulens gehad.
Hier geen nieuws. Vandaag ook niet naar stal geweest.
Er zitten wel heel veel vliegen op haar uier de hele dag. Maar er zit geen bult ofzo. (Het is ook niet echt bloed hoor, het is meer een schaafwondje alsof ze ergens aan heeft zitten schuren) Ik mag er ook niet aanzitten, dus kan er ook niks opsmeren ofzo. Maar dit zal zo weer genezen.
Jaaaaaaaaaaa, ik kijk al weken de hele tijd mee...in de hoop dat het veulentje van Isis nou geboren zou worden. En vandaag..ja hoor, het is er eindelijk!!!
Geweldig, en ook nog een merrie! Gefeliciteerd hoor Silkie!!!
gefeliciteerd silkie!!!! mooi nu pipi, niet? als er ook zo een mooie uitkomt mag ze nog enkele dagen wachten @melanie20: wat een ervaring!!! beangstigend denk ik. de friezen staan nu ook op stal voor de naderende keuring, heb pipi ertussen gezet, mss denk ze nu zo van, dat veulen eruit poepen en wegwezen hier ze zijn echt wel groot tov van haar
Mayflower heeft ook al van die mega uiers en het is haar eerste veulen Morgen ga ik haar even knippen, plukken enz. en dan zal ik ook even wat foto's maken
jessiicaa gefeliciteerd met S.R O'Mally pretty gefeliciteerd met je zwangerschap keeva hopelijk kan er nog 1 weggehaald worden marlijn en djesseka gefeliciteerd met het geslaagt zijn D.H horses gefeliciteerd met marousiah was ook nog iemand die z'n rijbewijs gehaald had gefeliciteerd mijlpaal van 300 dagen ook gefeliciteerd en ja hoor eindelijk silkie na lang wachten dan eindelijk gefeliciteerd met inde
zo te zien zijn er nog wat merrie's in de aanbieding hopelijk blijft er nog 1 voor me over faye begint nu ook een uitgerekte tut te krijgen uiertje begint wat te groeien. en ze ademt wat sneller , ze heeft het flink zwaar. haar temp. veranderd nog niet . ze staan nu wel s'nachts hier nu op stal i.v.m het slechte weer en dat maakt het weer makkelijker om s'nachts even te kijken. want dat doe ik nu wel even elke nacht 3 uur wekkertje. tot ik melk of hars zie , want dan blijf ik wakker , weet dat het dan niet lang meer duurt.
http://www.mijnalbum.nl/Foto=EDYXJFWZ.jpg faye vanmiddag ze wipt van het ene been op het andere aldoor kort weet niet meer hoe ze staan moet. ze staan nu overigens in de achtertuin, zo zie ik haar vanuit de woonkamer en hoef ik niet door de blub van het weiland
GEFELICITEERD silki eindelijk een veulen hoop dat die van ons niet meer zolang hoeft te wachten haar achter benen beginnen het er erg zwaar mee te krijgen vanacht slapen we weer bij haar in de caravan
@Maseike: ja het begint er nu eindelijk op te lijken he Ze heeft het wel naar haar zin geloof ik. Ze stond binnen toen ik kwam dus kon niet zien of ze nog moeilijk liep. Ze had wel lekker liggen rollen want ze zat onder het zand dus heb haar maar even lekker een borstelbeurtje gegeven en wat lekkere snoepjes. Vond ze wel gezellig hoor.