Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

IndianSummer

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 22:38

Zal ze ook wel hard nodig hebben

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 22:49

Zag net dat ik weer een verkeerde smiley heb gebruik in mijn voorlaatste post... deze moest het zijn:

Ik voel me ook echt kotsmisselijk hoewel het mijn merries niet zijn... ben extra nog op pc gekomen om te zien hoe het nu met hollyday ging, zie ik dat topic van weer een verworpen veulen staan...(en dat nadat ik daarnet nog uitvoerig ben gaan buik tasten en poetsen ) en ik ben opeens echt kotskotsmisselijk geworden...
dan denk je: we zijn al zover, nu gaat het niet meer mis...

he bah...

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 22:50

Ook ik heb hier de hele avond over lopen denken. Voel me al misselijk als het bij andere merrie's gebeurd, laat staan bij iwaya...
Ik was eigenlijk ook al van plan om naar bed te gaan, maar wilde graag nog even weten hoe t was bij Holly.

Nu ga ik toch maar eens naar bed.

Corine en Ziolette: ik hoop dat jullie vannacht ook een beetje kunnen slapen.

Quinzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 22:58

Ook bij mijn goede vriendin is deze avond een veulen verworpen. Ze heeft 4 drachtige merries staan ik weet dus niet wanneer ze juist moest bevallen. Maar te vroeg dus en het veulen is dood geboren. Ik kreeg daarstraks een sms-je. Het is gewoon erg dit jaar. Ik vraag me af of die extreme kou er voor iets kan tussenzitten.

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 22:59

WAAAAAAT??? Wat gebeurt er allemaal?!?!?!
Vreselijk, heel heel veel sterkte Hollybollyt en Ziolette
Afschuwelijk

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 23:20

tis niet te bevatten allemaal.
zijn er wel erg veel dit seizoen

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 06:59

Ziolette, heel veel sterkte! Hoe is het met de merrie?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 07:09

Niet te geloven, weer 2 op 1 dag. Vorige keer ook al. Alleen van een tweeling is het te verklaren, maar dat andere veulen? Het was zo mooi, zo af al, zo groot en lekker gevuld. Doodzonde.

Wat ik me nu afvraag, zou het toch waar zijn van die rhino? Mijn DA zei dat 90% van de paarden in Nederland, Belgie en Frankrijk het bij zich droeg, en zeker op de grotere stallen 20% verworpen wordt door rhino.

maroes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 07:19

Wat ik me nu afvraag is,ik lees nu in dit topic 3 verworpen veulens op een dag.
Afgelopen keer waren het ook een paar veulens tegelijk.
Waarom hoor je er weken niks van en dan opeens 2 of 3 tegelijk op een dag.
Zou het te maken hebben met de maanstand of wat.Ik vind het zo apart. En ik maak me ook zorgen,zoveel miskramen dit jaar.

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 08:46

IK ben hengstenhouder. en ik merkte afgelopen jaar al.. dat veel merries niet drachtig wilde worden. OF dat vroeg tijdig een miskraam kregen.
We zijn nu al weer 3 keer gebeld dat een veulen vergooit is..

Ik sprak laats een andere hengstenboer. en die zei ook al.. er hangt iets in de lucht. de merries wilde niet drachtig worden of vergooien de boel.
Dit is zo slecht vruchtbaar jaar geweest.
IK weet niet wat het is.. maar eng is het wel.

Hoop dat dit jaar beter gaat..

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 08:50

dat scheelt dan ook per stal.
2 jaar geleden wilde ze moeilijk drachtig worden.
vorig jaar de ene naar de ander drachtig gescant,in totaal 20 drachtige merries
waarvan 1 vorige maand het veulen heeft verloren

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 08:56

nee het was in 2005 gewoon een moeilijk jaar.. Heb vele mensen gesproken.. en het is echt zo.

Hoe en wat ik heb geen idee. Maar het blijft een feit

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 08:57

terorita schreef:
dat scheelt dan ook per stal.
2 jaar geleden wilde ze moeilijk drachtig worden.
vorig jaar de ene naar de ander drachtig gescant,in totaal 20 drachtige merries
waarvan 1 vorige maand het veulen heeft verloren

maar hoe is het met jou merrie nu??

en met jou zelf offcourse?

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 09:12

met terrorieta gaat alles prima.
ze begint een echt buikje te krijgen
dus gaat het met mij ook goed.

ik denk dart je je vergist het was niet terrorieta die een haar veulen heeft verloren
maar tyorieta het nichtje van terra,met deze merrie gaat alles ook prima.

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 09:52

Ja, op de kliniek hier zeiden ze ook dat het een slecht jaar is geweest met: heel veel tweelingen .... dat geeft toch te denken he? Ik heb geen idee waar het aan kan liggen of wat Moeder Natuur ons probeert duidelijk te maken maar ik hoop dat we nu met zijn allen uit kunnen gaan kijken naar van gezondheid blakende veulens.

vrijalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 10:08

Ik hoop het ook, het wordt echt eng gewoon!!

En dan ga ik me ook zorgen maken, als je eens kijkt naar Vreya's buik, passen er voor mijn gevoel ook wel 2 in... Maar daar moeten we maar niet vanuit gaan, want het blijft het meest waarschijnlijk dat als je een merrie drachtig scant, er gewoon 1 in zit Maar al die verwropen veulens maken het er natuurlijk wel extra moeilijk op

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 10:13

Ik hoop het ook! Bah, dat iwayalovers veulentje maar snel gezond ter wereld komt, ik heb een beetje behoefte aan postief nieuws... (en al de anderen ook natuurlijk, maar ik geloof dat zij nu eerst moet)

Een tweeling kan denk ik niet bij ons, ze heeft altijd maar 1 enkel ei staan, dus normaal gezien kan er dan toch geen tweeling komen he? (Ik probeer gewoon mezelf gerust te stellen)

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 11:13

@ Hollybolly: nogmaals heel veel sterkte toegewenst. Hopelijk komt Hol er weer helemaal boven op

@ Ziolette: voor jou geldt natuurlijk hetzelfde. Jij ook heel veel sterkte toegewenst

Brrrr, Quinzy bij je vriendin ook al Wat is dat toch? Ik krijg het er gewoon spaansbenauwd van
Ik heb gisteren toen ik thuis kwam gelijk Fayette figuurlijk dood geknuffeld en gezegd dat ze alsjeblieft haar veulen netjes moest voldragen maar dat ik niet boos op haar zou zijn als er wat gebeurde. En ik heb ook even een hartig woordje met Beeb gesproken dat hij/zij vooral bij mamma binnen moest blijven tot het groot en oud genoeg was om de grote wijde wereld in te komen. Bah, ik zit dus nu wel elke ochtend Fayette d'r stal en 's avonds de paddock te onderzoeken. Gewoon bang om wat anders te zien liggen dan al die drollen....

jessje schreef:
ik heb een beetje behoefte aan postief nieuws...

Euhm... Fayette had vanochtend weer heel licht wat opgezette tietjes? Is dat goed nieuws? Ik zal het vanavond nog weer eens controleren of het weg gezakt is. Gisterenavond zag ik het in ieder geval niet meer. Ze zit nu op (bijna) 8.5 maand en langzaamaan begint het allemaal toch in werking te komen...

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 11:26

Jeetje bij een vriendin van Quinzy ook al... Wens haar haar veel sterkte toe. Is alles oke met haar merrie?

@jessje: Ik heb ook zeer veel behoefte aan goed nieuws nu.
Iwaya moet vandaag nog precies 4 weken. Ze is overigens niet de eerste. Eerst komt nog een van de merrie's van keresa, en dan Navajo van bij Dana01 op stal geloof ik en dan Iwaya. Als ik iemand vergeten ben sorry Doe het uit mijn hoofd, dus kan het fout hebben.

Hoe is het nu met Isa en Hollyday en natuurlijk hun baasjes?

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 11:39

mijn instructrice schreef:
3 veulens verworpen?

is er weer een nieuw geval van rhino ?

gewoon niet aan denken, iwaya ziet er prima uit, heeft gisteren lekker rond gehobbeld met een beginner, vond ze heerlijk!
9 van de 10 keer gaat het goed, maar alleen de nare verhalen onthoud je waardoor het lijkt alsof het heel vaak misgaat ...

Met Iwaya gaat dus alles prima Positief nieuws!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 11:57

@jessje: goed nieuws voor jou, tweeling is dan inderdaad onmogelijk, dan zou het een eeneiige moeten zijn en dan ben je de eerste volgens mij!
Ik zit nu even te twijfelen of Neon 1 of 2 eitjes had. Weet dat ze de eerste keer dat ze drachtig was gedekt is toen ze 2 eitjes had, maar na 6 weken was ze dus niet meer drachtig. Nu weet ik het niet. Maar de DA heeft wel extra goed opgelet als het er 2 geweest zouden zijn. Neon is namelijk bij de hengst pas opgevoeld hoe de eitjes waren, maar dezelfde DA die dat deed en de dekkingen daar begeleid is ook komen scannen. Van de eerste scan kan ik me nog goed herinneren dat ie echt heeft gezocht naar een tweede, omdat hij wist dat er 2 eitjes waren. Hmm, hier nu toch ook lichtelijk stress!

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 12:07

Ik wordt van al de ellende ook behoorlijk onrustig....

Corine en Ziolette hoe is het met jullie en de merries?

Ben gisteren ook gelijk even gaan kijken en voelen.
Hon had volgens de kaart van de hengstenhouder "maar" 1 eicel.
Nou dat mag ik hopen.
Heb tijdens deze dracht veel meer twijfel dan vorig jaar.

Hopelijk komt er idd nu een positief berichtje.

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 12:35

wat een nare berichten allemaal.....
ik ga maar uit van mijn gevoel, en dat zegt me dat het bij Navajo en Cheyenne wel goed zit....nog 5 dagen, dan is het veulen van Navajo af, en mag het in principe komen, liever nog niet maar het kan dan wel.......bij de fries had ik een raar gevoel, en dat ging idd mis op 7 maanden......
Ik hoop dat vanaf nu alles voorspoedig gaat en dat er maar veel gezonde veulens geboren mogen worden !!!

voor degene bij wie het mis is gegaan, heel veel sterkte!!!!

peetje82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 13:31

ooow nee, wat een klotenieuws!
heb een dag niet kunnen bokken,en had echt zin om bij te lezen!
De lol is er nu wel af!

Heel veel sterkte voor paardjes en baasjes die dit mee moeten maken!

Brrr zit wel met de bibbers nu, was het maar al half maart!

Nogmaals veel sterkte!

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 14:08

Ik ken het gevoel maar al te goed, Kimberly heeft 2 of 3 jaar geleden ook een 2 ling verworpen. Ze hoeft pas in juni of juli maar is ook al buikig. De vorige keer zakte ze paar keer door de achterbenen en daar ben ik nu heel alert op. Ik heb het toen ook tegen de eigenaar gezegd dat het niet deugde, maar het viel allemaal wel mee volgens hem en ja een maand later hadden we dikke ellende met de tweeling.

Voor Emmanuella ben ik behoorlijk nerveus, het dek heb ik afgelopen nacht afgelaten, de buik was wel behoorlijk actief en haar uier begint zich op te vullen. Misschien dat ik haar vandaag even alleen loslaat in de buitenbak, als die zachter is dan gisteren.
Emmanuella heeft 3 keer achter elkaar verworpen, ik heb er nu echt voor gezorgd dat ze dagelijks beweging krijgt en veel aandacht en goed voer en ik moet echt zeggen dat ze er nu veel beter uit ziet.
Maar ik zal blij zijn als het veulen eruit is en drinkt. En dat de merrie dan nog gezond zal zijn.

Bij ons zijn 2 merries niet drachtig geworden vorig jaar, hoe vaak we ook hebben geprobeerd. Ik probeer de eigenaar nu mee te krijgen naar Holstein om de hengsten met eigen ogen te zien.

Het gaan spannende tijden worden voor ons allemaal!