[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 22:11

Wat betreft de discussie; ik zou het zelf niet gedaan hebben, waarom zou je risico willen nemen? Ik had vroeger een prachtige, grote, luxe fjordenmerrie waar ik dolgraag een veulen mee wilde fokken. Ze had licht zomerexczeem en heb uiteindelijk toch besloten het niet te doen. Mijn huidige merrie is ook niet 100% gezond (slechte luchtwegen) maar dit is niet erfelijk.

Rianne1994 schreef:
Dames kan dit niet via pb ofzo? Verpest het topic niet en dit is niet specifiek op iemand gericht maar zo wordt de sfeer niet beter.

Liz leek vandaag niet helemaal lekker. Zwaar ademhalen soms diep zuchten. Maar geen koorts. -O-

He wat vervelend.. Hoop dat ze zich inmiddels beter voelt. :(:)

Vulina schreef:
Ik had wat gepost, maar ben het kwijt...

Natuurlijk is de discussie wel of niet testen interessant. Maar nu wordt die naar 1 iemands toe gehouden, terwijl al blijkt dat er meer zijn die niet testen. Prima toch?
Zo heb ik graag PROK gekeurde paarden met hengsten zonder OCD. Terwijl andere KWPN fokkers daar minder om geven. Ook voor het appaloosa wil ik ze graag op de foto hebben, zo weet ik precies wat ik heb. Vooral bij het NAS wordt dat te weinig gedaan vind ik.

Algemene discussies zijn vaak alleen maar interessant, gericht op èèn bepaald persoon vind ik het vervelend en sfeer bepalend.

Vientje, wat balen zeg! Hopelijk knapt het snel op :)

Mijn drachtige drie jarige doet het top onder het zadel :j zonet in de waterbak gereden, fijn dier!

[ [url=m/EKSxJT.png]Afbeelding[/url] ]

Ziet er goed uit +:)+
Andere foto's ook. Toffe merrie zeg.

Luna2006 schreef:
Oh ja dan is merriebrok niet handig als ze snel aanzet :P Mijn merrie was makkelijk heel schreel in de winter. Dus die gaat deze winter echt goed vol gezet worden. Merk dat ze nu al spontaan afgevallen is door vacht te maken. Ga haar binnenkort weer goed op brok moeten zetten.

Hier zeiden ze vroeger altijd, een volledige vos (geen enkel wit haartje te bekennen) zijn duivels. Nou kende er zo 2 in mijn leven en ik moet zeggen dat dat ook echte monsters waren. Is wel maar een oud boeren bijgeloofje

Ik durf het bijna niet te zeggen maar mijn vader heeft een vos, en die is vreeeselijk braaf/lief :D :+

kiki1976 schreef:
Ze staat idd met de winter op zand, en krijgen hooi op een straatje uit een slowfeeder.
Daarnaast krijgt ze iedere 6-8 weken een zandkuurtje van 1 week.
Graszaadhooi kan ik haar sws niet geven want dat gaat geheid fout.
De da gaf een gegeven moment het advies om haar 2x daags 100 gram ongekookt ( wel gekookt gegeven) te geven om te kijken. Maar zelfs toen sloeg het om na een verstoppingskoliek.
Zandtesten die ik zowel zelf als die de da gedaan hebben toonde geen zand (test altijd evengoed een paar dagen achter elkaar en neem mest van verschillende hopen).

Jeetje 13 botbreuken...p fff....... enkeltje slager of verkocht?

Wat vervelend.. Sorry ik heb ook niet echt een goeie tip voor je.. :(

kiki1976 schreef:
Bo heeft gisteren weer super braaf jaar lesje gelopen met m'n jongste. In eerste instantie was ze hele wat heet. Gewoon heerlijk voorwaarts, oortjes erop en gaan <3
En dan dat vrolijke ondeugende koppie van Bo met daarop een heel trots en blij koppie van je dochter. Genieten <3

Wat leuk :D Lijkt me fantastisch.

fokfanaat schreef:
[ [url=m/QmuoHb.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/gxwS9e.jpg]Afbeelding[/url] ]

drachtige vilexa wil ook wel braaf kinderpony spelen.

Ahh wat leuk :D

Elmars_Floor schreef:
Hier ook kinderen die dol zijn op paarden.. dochter van 6 en zoontje van 4... zitten als vanaf baby op en om ponys.
Manlief heeft wel een boeren achtergrond (helaas kreeg ik er geen boerderij bij :') ) en daarom hebben we ook nog schapen die lopen op het land bij de paarden. Hij helpt bij de paarden mee alleen als het nodig is. En gaat mee op wedstrijd.
Verder heeft hij er weinig mee.. kost alleen maar tijd en :$

Hier paar van me dochter en zoontje..

2012 op onze arabieren ruin. Azhar. hier was ze 3 jaar..
[ Afbeelding ]

2014
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

2015 Broer en zus
[ Afbeelding ]

2015 met onze merrie floor alleen
[ Afbeelding ]

hier filmpje van me dochtertje die alleen zonder zadel op pony Grease rijd, (van bokker Grease)
https://www.youtube.com/watch?v=1wSRXUaUhz0

Ahhhh die op die fjord <3 <3 <3 Te lief !!

MarijeR schreef:
Annebet_ schreef:
Marije, zo hebben wij het hier ook altijd gedaan met de paarden, nu met de mini's ook.
Heb je nog recente foto's van de kleintjes? Ben wel benieuwd hoe ze uitgroeien :D

Nee ik moet nodig eens foto's maken.
Normaal doen we in de zomer wel een photoshoot met de veulens netjes geschoren maar ik heb de hele zomer niets met de paardjes kunnen doen en nu zijn ze bijna helemaal verhaard en wil ik de wintervacht er niet af scheren. Hebben ze nog hard nodig omdat ze hier 24/7 buiten lopen het jaar door.

Wel heb ik van de 2014 boys laatst wat foto's gemaakt. Had Fire en Fred graag geshowd dit jaar maar dat ging ook niet door.
Hoop ze volgend jaar wel te kunnen showen.

Fire:
[ Afbeelding ]

Fredje:
[ Afbeelding ]

Fire & Wings:
[ Afbeelding ]

Paardenhobby deel ik met mijn vader. Eindelijk gaat hij de mini's ook leuk vinden, hij was vroeger meer van de tuigers en dressuurpaarden. Laatste jaar helpt hij heel veel met de paarden als ik door ziekte en operaties weinig of niets kan doen.
Mijn moeder vond het altijd leuk om te helpen met waken bij de drachtige merries. Dat mis ik wel.

Tjinta, leuk weer een bekend gezicht!
Mooie merries heb je. Duitse vlag willen fokken is weer eens wat anders :D

Vientje, fijn dat ze weer beter loopt!

Ahh Fredje !! _O- :)F

chrisje20 schreef:
Bn zeer benieuwd naar of je merrie drachtig is. Maar die controle duurt nog ff paar dagen denk ik?

xApple schreef:
Hallo allemaal!

Ik ben er deze week wat minder, ik heb een nieuwe baan en het is super druk allemaal dus even wat minder tijd. Vanavond ga ik even bijlezen. :D

Ik ben zelf ook heel benieuwd .. ! :):) :):)

AniekR schreef:
Even een snel berichtje vanaf stal;
[ [url=m/pnixWm.png]Afbeelding[/url] ]
100 dagen! *\o/* *\o/*

Nu snel wassen, vlechten en dan rijden we vroeg in de avond naar Kootwijk :):)
Probeer jullie een beetje op de hoogte houden ;)

Gefeliciteerd met je 100 dagen :D *\o/*

CubaLibre schreef:
2 stamboeknamen? Ik meen dat bij de apha je er 3 in mag leveren in volgorde van voorkeur (althans dat heb ik gelezen) en de namen mogen niet meer dan 21 letters (incl spaties) hebben toch? Of zeg ik nu iets heel geks Tiinniie?

Kwa stamboeknamen heb ik er 3 klaar liggen maar kan nog makkelijk veranderen al denk ik dat die nu op nr 1 staat ook wel de grootste kanshebber is... Zowel ik als manlief vinden m erg goed ;)

Hier op dag 125 :D

[ [url=m/UeF2U8.png]Afbeelding[/url] ]

Mijn dame in haar engelse optoming

[ [url=m/f6Crea.jpg]Afbeelding[/url] ]

En nog eentje van n shoot vorige week:

[ [url=m/LLEFae.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi zeg die laatste foto !

Dustinlover schreef:
Nou hier ook weer rot nieuws.. Bo was dacht ik drachtig.. 3 maanden niet hengstig geweest en vandaag ineens hengstig.. Ik baal echt... Sowieso gaat het de laatste tijd niet echt best qua mijn risico's, gokken en keuzes nemen... :(

He nee, dat meen je niet.. Wat vervelend zeg echt super balen Y;(

kiki1976 schreef:
Dustin, balen zeg :( -O-

Ik woon 13 km van stal af. In principe moeten we vanaf stal wel in kunnen loggen op de camera, alleen kregen ze hem niet goed werkend.... Dus daar tzt maar eens naar kijken. En anders gaan we gewoon op stal slapen.

Het liefst laat ik haar gewoon in de groep bevallen, maar ergens twijfel ik daar nog aan. Ze loopt op het land met 2 andere merrie's en een ruin. In de paddock staat ze altijd met 1 merrie, en de andere merrie en ruin staan ernaast.
Maar mochten dan de temperaturen weer goed zijn staat ze alweer lekker 24/7 buiten. En anders mogen de drachtige merrie's bij ons op stal ook altijd een maand (of korter, net wat je wil) met de nacht in de binnenbak onder de camera.

Vandaag maar eens foto's gemaakt.
1e foto nog niet drachtig.
[ [url=m/Rr8S0Q.jpg]Afbeelding[/url] ]
2e foto, 93 dagen
[ [url=m/JW1ttS.jpg]Afbeelding[/url] ]
Van achteren genomen
[ [url=m/vCqv0a.jpg]Afbeelding[/url] ]
Leuk om dit bij te gaan houden en de verschillen te zien

Spoiler:
Hee jouw paardje staat in Middenmeer zie ik :D

Over het bevallen in de wei/paddock/stal; hier staat de pony's 24/7 buiten met schuilstal maar
heb ook boxen. Die boxen vind ik sowieso te klein (3x3) dus de keuze ligt tussen de paddock/wei
of de schuilstal vullen met stro.. Mocht ze drachtig zijn dan kijk in tzt wel wat handigst is.
Ik zet iig alles open zodat ze kan kiezen.

Knolselder

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 22:29

Wow, Kiki, ik ben helemaal fan van je merrie! Ik zie dat type graag om mee door het bos te kuieren :D
Wat is ze precies?

Tjinta, vooral zorgen dat de camera steeds goed werkt, dan heb ik maar naar het hoofdeinde van mijn bed te kijken bij elk alarm :+
Vorig jaar jammer genoeg door een slechte aannemer problemen gehad met de stroom naar de camera.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 00:17

Tja, in de groep bevallen ben ik ook geen fan van. Jaren geleden toen ik bij een fokker reed eens gezien hoe en maidenmerrie in paniek raakte vlak na de bevalling met twee andere merrie's er bovenop.

Hier ook een grote schuur/schuilstal en twee wat (te) klein boxen. Bedoeling is om één de schuilstal volgend voorjaar twee kraamboxen te maken voor Lies en Roos die de helft van de schuur in beslag nemen, en zodat de andere twee pony's als het nodig is ook nog naar binnen kunnen.
Denk dat ik Lies en Roos eerst nog wel dan samen buiten blijven lopen, tot we echt iets gaan verwachten. Ook zijn die twee al jarenlang samen (sinds veulen en jaarling) en zijn ze erg vertrouwd, maarja toch ook twee maiden merries... Nog even zien.
Verder willen we in de schuur nog een camera ophangen, hopelijk met genoeg bereik voor tot het woonhuis, waar ik dan een tijdje de logeerkamer kan bewonen O:)

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 00:19

Ohja, verder zijn we vandaag ook nog naar de CK geweest... O:)

En om direct to the point te komen; Lies gaat vanaf vandaag door het leven als stermerrie! *\o/* *\o/*

Afbeelding
Afbeelding

Super trots op haar! Ook weer beseffen van hoe ver ze moest komen sinds vorig jaar. Voor het eerst zelf een pony klaargemaakt, mee naar de CK en dan ook direct dit resultaat.
Tuurlijk waren er nog wel puntjes, maar ben te blij met het resultaat om het daarover te hebben! ;)

*edit* wat me nu trouwens op deze foto toch wel opviel, aangezien ze nu toch in een paar dagen wel aardig opgedroogd was en de grasbuik wat weg was, zie je toch wel duidelijk echt wel en lichte "drachtige" bolling vond ik zo... ^_^

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 00:28

Wauw Aniek gefeliciteerd!!!! :D

Morgen ga ik verder bijlezen :o

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 01:18

xApple, nu ben ik wel heel nieuwsgierig hoe je dat zo snel op deze foto's kon zien :+
Maandag scannen toch?

Dank je wel Knolselder. Bo is een kruising tinker, vader is zo goed als zeker een haflinger geweest.
Ze zit super met rijden. Ik heb zelf best veel rug problemen maar ze zit echt super. Mijn instructrice heeft haar ook een tijdje gereden en zegt altijd "Bo zit als een luie stoel, en haar galop is werelds met rijden".

AniekR, super gefeliciteerd *\o/*

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 08:25

Owja vandaar dat ik haar zo knap vindt :P volgens mij had je haar al eens laten zien en al vermeld. Sorry kan het niet allemaal goed bijhouden :D

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 09:00

AniekR, gefeliciteerd met het resultaat op de keuring! Ze ziet er prachtig uit!

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 09:04

Whow Aniek gefeliciteerd!! Echt heel gaaf alles zelf gedaan. Petje af!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 09:26

DL, wat balen dat ze weer hengstig is geworden na zo'n tijd!

Tegen de tijd dat de merries hier op het eind lopen, blijven ze overdag in de groep en op stal hebben ze hun eigen box.
Normaal lopen ze tot de laatste dagen ook op de wei, dit jaar hebben we een paar weilanden opnieuw ingezaaid dus dat betekent dat ze dit jaar vanaf november in de paddock moeten.
Soms mogen ze de laatste dagen met een maatje al op het gras om de paddocks, dan zet ik ze juist met een ander erbij. Mocht ze buiten het zicht bevallen, wil ik er juist een ander bij want dan staat een merrie vaak sneller op waardoor er minder kans is dat het veulen in het vlies stikt.
Maar tot nu toe geven ze ook overdag buiten wel aan dat ze naar binnen willen om te bevallen. Soms een uurtje van te voren, soms een paar minuten van te voren :+
Wel kunnen ze na de bevalling direct met veulen de wei op, ik wil veulens niet op het zand hebben.

AniekR gefeliciteerd! *\o/*

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 09:48

Xapple

Hoe veel dagen is je merrie nu? En wanneer ga je scannen:)?

JustHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 10:56

Ik zag hier foto's voorbij komen van bokkers die een app op hun telefoon hadden waarmee ze konden zien hoeveel dagen de merrie drachtig was en hoeveel ze nog moest hoe heet deze app? :o

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 11:10

Gefeliciteerd AniekR, mooie merrie!

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 12:29

chrisje20 schreef:
Xapple

Ze is de 7e voor het laatst geinsemineerd en de 8e gescand, toen was het ei net weg.
We gaan dinsdag om 10.30 scannen. *\%/*

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 12:29

kiki1976 schreef:
xApple, nu ben ik wel heel nieuwsgierig hoe je dat zo snel op deze foto's kon zien :+
Maandag scannen toch?

Dank je wel Knolselder. Bo is een kruising tinker, vader is zo goed als zeker een haflinger geweest.
Ze zit super met rijden. Ik heb zelf best veel rug problemen maar ze zit echt super. Mijn instructrice heeft haar ook een tijdje gereden en zegt altijd "Bo zit als een luie stoel, en haar galop is werelds met rijden".

AniekR, super gefeliciteerd *\o/*

Haha ik ben daar een keer geweest om te informeren over stalling ;)

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 12:31

gefeliciteerd aniekR! knappe dame!

ooh spannend Xapple!

Marley zit 31 dagen, dus een maand ver :D

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 12:43

Gefeliciteerd aniek! Was er natuurlijk ook haha

En ceasar ook gefeliciteerd!

Applex spannend!

Ilona ik geloof dat het "days left" heet,ik heb hem er ook op staan nu.

DL sh*t zeg,jammer dat ze het kwijt is.

MarijeR bij jou zijn ze al goed op weg!

Tjinta ik vind jouw paarden altijd zo ontzettend gaaf!

Volgens mij was dit het tot zover ik alles kon onthouden.

Oja,hier bevallen ze dit x op stal omdat ze eind maart uitgerekend zijn en dat is nog te koud voor ze buiten.

Hier zijn de dekbonnen ook binnen.
Pepper is op 21 maart uitgerekend en ylona op 26 maart.

124 dagen dracht voor pepper nu dus en ze groeit gigantisch hard.
5 september gaan we nog naar een show,ben zeer benieuwd hoe dat gaat!

Afbeelding

Afbeelding

Ylona 119 dagen dracht en nog niet veel zichtbaar maar zij is zowiezo door alle veulens wat uitgezakter.

Afbeelding

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 12:49

11 pagina's.. Here I go! :D

Knolselder schreef:
Dan is Animal genetics UK goedkoper denk ik.
Neem wel die in de UK, die in Amerika kan nogal tijd vragen eer je DNA er is...

Wat kost deze dan?
Ik heb Dais laten testen bij Van Hearingen, maar wil Fi wel goedkoper laten testen als dat kan.

Vientje, fijn dat het weer beter gaat met Miepje!

pretty schreef:
Cynthia leuk dat je weer heel voorzichtig mag opbouwen. Wat vind Keesje er zelf van?
(ook voor Fotsy die vroeg naar Dais :)
Kees vindt het fantastisch! :D
Evelien heeft woensdag voor het eerst gereden en ik gisteren. In het begin stapt ze wel heel stijf, maar na een minuut of 10 ging het een stuk beter en toen ik eenmaal aandraafde wilde ze alleen maar hard en in galop. De schat vindt rijden zo leuk! <3 10 minuutjes overgangen stap draf gedaan en iedere keer als ze na een oversteekplaatsje haar eerste voetje weer op het ruiterpad zette, dacht ze: "Later! Ik ga alvast!!" Dus ik moet haar wel tegen zichzelf in bescherming nemen.
Na 35 minuten ben ik afgestapt en heb de laatste 20 minuten er naast gelopen en dan loopt ze netjes door, dus het lijkt wel echt stijfheid dat minder wordt bij beweging.
Ik zal eens een foto maken van haar spronggewricht, ben benieuwd wat jullie daarvan vinden/denken.

Rianne, hoe is het met Liz?

Hoe is je concours gegaan, Venthe?

kiki1976 schreef:
Weet iemand nog een leuke website met foto's/plaatjes en informatie over hoe groot etc de veulentjes zijn tijdens de dracht?
Lijkt me erg leuk voor mijn dochter om te laten zien. Is is keihard aan het aftellen al hihi.

http://www.paardeninfo.be :)

Noisy schreef:
Cynthia, ik heb 6 sept weer een wedstrijd. Niet zo'n lange gelukkig. 6/9 km, kan onderweg kiezen. We gaan met een groepje waarvan er 2 nog nooit een obstakelrun hebben gedaan. Dus het tempo zal wel niet al te hoog liggen :D

Venthe, ik doe aan obstakelruns.

Dat is al bijna! :)

Mijn vriend deelt mijn passie voor paarden niet, maar hij vindt het wel leuk om af en toe mee te gaan. Ik vind het ook prima zo. De paarden zijn mijn hobby en hij heeft zijn eigen hobby's. Ik vind het belangrijk om allebei je eigen ding te hebben. Zolang hij mijn liefde voor de paarden maar respecteert en geen problemen maakt van de tijd/geld die het kost, ben ik gelukkig en dat doet hij ook niet, dus :D

TJINTAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!! :D
Gezellig!!! :D Zou dan nu eindelijk je palomino geboren worden?

Wat een lieve kinderpony, FF :)

Wat onwijs schattig, die kleine kindjes op die pony's, EF! <3

Rianne1994 schreef:
Uhm hoe zet ik ook alweer merries in de beginpost? Moet ik dan een modje pben want na de merriekeuring de 29ste heb ik 2 drachtige merries :')

Wow Marije wat een gave minis <<) :~

Een tijd geleden gaf Nicole aan dat ze de beginpost niet bij kan werken, omdat haar internet het slecht doet. Dais staat ook nog steeds niet op de lijst..

Amyz, ik scan alleen op dag 18 en 42, verder niet meer.

Da Capo is echt mooi!!! Als ik dan toch een SB moet krijgen, dan met zulke aftekeningen graag! :D

Oooo... Symfonie <3

100 en 111 dagen alweer, Aniek! Dat begint echt op te schieten bij jou!

Rianne, welke app heb jij? Countdown + dus :) Ik heb DaysLeft, maar ga die van jou ook eens proberen.

Mooie foto, die laatste, CL! :)

Ivy-Power, je zie inderdaad duidelijk een verandering in haar pensie :j

Wat zonde van Bo, DL :(:)

Bij Ti had ik ook geen camera, maar Dais gaat altijd eerst netjes kegelen. Toen ze daarmee begon, ben ik op stal blijven slapen (in het keukentje). De eerste nacht om de twee uur checken en de tweede nacht is hij geboren.
Bij Fi had ik een camera van Equinovum. Was heerlijk om vanuit mijn bedje even de cam te checken als ik wakker werd, zodat ik mezelf gerust kon stellen. Toen ze begon te kegelen besloten om die avond weer op stal te blijven slapen, en Fi is de eerste avond om 23:05 uur geboren. Dus was één nachtje op stal vertoeven.

Fotsy... je palo'tje is zo mooi <3

Gefeliciteerd met Lies, Aniek!!!! *\o/* *\o/* *\o/*

Afbeelding
:D

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 13:01

Met liz gaat het stukken beter!!
Ben alleen op zoek naar een andere plek. de verhuurder dreigt om mij van het land te zetten. Omdat ik me niet aan afspraken hou volgens haar. Terwijl ik gewoon mn best doe eruit te komen en steeds geen antwoord krijg op mijn vragen. Heb welgeteld 1x geklaagd. Maar de wei zou gemaaid worden zou gisteren iemand voor komen. Hoor ik nu ineens dat ie dinsdag komt |o

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 13:35

Ooh nou spannend!! Ik zal voor je duimen. En dinsdag t topic in de gaten houden voor nieuws:D

xApple schreef:
chrisje20 schreef:
Xapple

Ze is de 7e voor het laatst geinsemineerd en de 8e gescand, toen was het ei net weg.
We gaan dinsdag om 10.30 scannen. *\%/*

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 13:53

Ik heb ook dreamdays 365 als count app.

Rianne niet grappig als je zulke dingen hebt met landeigenaresse.

Cynthia *\o/* enne als ik palo krijg kom jij op bezoek toch???

xApple Dinsdag scannen... spannend!

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 14:11

cynthia je moet even elke dag die foto hier neerzetten, dan weet ik ook wanneer ik vakantie heb ;) ook 23 september

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 14:39

Ja wordt er beetje moe van. Betaal een smak geld daar en enige wat ik krijg is gezeur.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 15:19

FF snel tussendoor: Aniek gefeliciteerd!! *\o/* Wat staat ze er knap op :)

Hier vandaag weer voor het eerst op Miep gereden, madame is weer rad *\o/* Ze was ook duidelijk blij weer wat te mogen doen, toppluis dat het is :)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 15:39

Aniek gefeliciteerd! :D

Was gisteren op het NK dus ben niet helemaal bij. Wel bijgelezen maar ik vergeet de helft altijd weer :')

Wat balen merrie hengstig! Maar ik sprak laatst ook iemand die ivm hengstig niet heeft gescand, merrie bleef stikhengstig worden. Begin vh jaar dus maar weer sperma besteld maar vlak daarna werd ze wel erg dik.....mooi hartstikke drachtig al die tijd :D

Leuk weer al die foto's :) en ik ga ook maar gauw zo'n app erop zetten, leuk!

Ik zag 100 dagen, mooie mijlpaal *\o/*

Bedankt voor de info over het scannen! Ze is zo hormonaal dat ik vermoed dat het wel opvalt mocht ze verwerpen, maar zo'n hartje is te gaaf om over te slaan natuurlijk :D