Rianne1994 schreef:Dames kan dit niet via pb ofzo? Verpest het topic niet en dit is niet specifiek op iemand gericht maar zo wordt de sfeer niet beter.
Liz leek vandaag niet helemaal lekker. Zwaar ademhalen soms diep zuchten. Maar geen koorts.
He wat vervelend.. Hoop dat ze zich inmiddels beter voelt.

Vulina schreef:Ik had wat gepost, maar ben het kwijt...
Natuurlijk is de discussie wel of niet testen interessant. Maar nu wordt die naar 1 iemands toe gehouden, terwijl al blijkt dat er meer zijn die niet testen. Prima toch?
Zo heb ik graag PROK gekeurde paarden met hengsten zonder OCD. Terwijl andere KWPN fokkers daar minder om geven. Ook voor het appaloosa wil ik ze graag op de foto hebben, zo weet ik precies wat ik heb. Vooral bij het NAS wordt dat te weinig gedaan vind ik.
Algemene discussies zijn vaak alleen maar interessant, gericht op èèn bepaald persoon vind ik het vervelend en sfeer bepalend.
Vientje, wat balen zeg! Hopelijk knapt het snel op
Mijn drachtige drie jarige doet het top onder het zadelzonet in de waterbak gereden, fijn dier!
[ [url=m/EKSxJT.png]Afbeelding[/url] ]
Ziet er goed uit

Andere foto's ook. Toffe merrie zeg.
Luna2006 schreef:Oh ja dan is merriebrok niet handig als ze snel aanzetMijn merrie was makkelijk heel schreel in de winter. Dus die gaat deze winter echt goed vol gezet worden. Merk dat ze nu al spontaan afgevallen is door vacht te maken. Ga haar binnenkort weer goed op brok moeten zetten.
Hier zeiden ze vroeger altijd, een volledige vos (geen enkel wit haartje te bekennen) zijn duivels. Nou kende er zo 2 in mijn leven en ik moet zeggen dat dat ook echte monsters waren. Is wel maar een oud boeren bijgeloofje
Ik durf het bijna niet te zeggen maar mijn vader heeft een vos, en die is vreeeselijk braaf/lief

kiki1976 schreef:Ze staat idd met de winter op zand, en krijgen hooi op een straatje uit een slowfeeder.
Daarnaast krijgt ze iedere 6-8 weken een zandkuurtje van 1 week.
Graszaadhooi kan ik haar sws niet geven want dat gaat geheid fout.
De da gaf een gegeven moment het advies om haar 2x daags 100 gram ongekookt ( wel gekookt gegeven) te geven om te kijken. Maar zelfs toen sloeg het om na een verstoppingskoliek.
Zandtesten die ik zowel zelf als die de da gedaan hebben toonde geen zand (test altijd evengoed een paar dagen achter elkaar en neem mest van verschillende hopen).
Jeetje 13 botbreuken...p fff....... enkeltje slager of verkocht?
Wat vervelend.. Sorry ik heb ook niet echt een goeie tip voor je..

kiki1976 schreef:Bo heeft gisteren weer super braaf jaar lesje gelopen met m'n jongste. In eerste instantie was ze hele wat heet. Gewoon heerlijk voorwaarts, oortjes erop en gaan![]()
En dan dat vrolijke ondeugende koppie van Bo met daarop een heel trots en blij koppie van je dochter. Genieten
Wat leuk

fokfanaat schreef:[ [url=m/QmuoHb.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/gxwS9e.jpg]Afbeelding[/url] ]
drachtige vilexa wil ook wel braaf kinderpony spelen.
Ahh wat leuk

Elmars_Floor schreef:Hier ook kinderen die dol zijn op paarden.. dochter van 6 en zoontje van 4... zitten als vanaf baby op en om ponys.
Manlief heeft wel een boeren achtergrond (helaas kreeg ik er geen boerderij bij) en daarom hebben we ook nog schapen die lopen op het land bij de paarden. Hij helpt bij de paarden mee alleen als het nodig is. En gaat mee op wedstrijd.
Verder heeft hij er weinig mee.. kost alleen maar tijd en![]()
Hier paar van me dochter en zoontje..
2012 op onze arabieren ruin. Azhar. hier was ze 3 jaar..
[ Afbeelding ]
2014
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
2015 Broer en zus
[ Afbeelding ]
2015 met onze merrie floor alleen
[ Afbeelding ]
hier filmpje van me dochtertje die alleen zonder zadel op pony Grease rijd, (van bokker Grease)
https://www.youtube.com/watch?v=1wSRXUaUhz0
Ahhhh die op die fjord

MarijeR schreef:Annebet_ schreef:Marije, zo hebben wij het hier ook altijd gedaan met de paarden, nu met de mini's ook.
Heb je nog recente foto's van de kleintjes? Ben wel benieuwd hoe ze uitgroeien
Nee ik moet nodig eens foto's maken.
Normaal doen we in de zomer wel een photoshoot met de veulens netjes geschoren maar ik heb de hele zomer niets met de paardjes kunnen doen en nu zijn ze bijna helemaal verhaard en wil ik de wintervacht er niet af scheren. Hebben ze nog hard nodig omdat ze hier 24/7 buiten lopen het jaar door.
Wel heb ik van de 2014 boys laatst wat foto's gemaakt. Had Fire en Fred graag geshowd dit jaar maar dat ging ook niet door.
Hoop ze volgend jaar wel te kunnen showen.
Fire:
[ Afbeelding ]
Fredje:
[ Afbeelding ]
Fire & Wings:
[ Afbeelding ]
Paardenhobby deel ik met mijn vader. Eindelijk gaat hij de mini's ook leuk vinden, hij was vroeger meer van de tuigers en dressuurpaarden. Laatste jaar helpt hij heel veel met de paarden als ik door ziekte en operaties weinig of niets kan doen.
Mijn moeder vond het altijd leuk om te helpen met waken bij de drachtige merries. Dat mis ik wel.
Tjinta, leuk weer een bekend gezicht!
Mooie merries heb je. Duitse vlag willen fokken is weer eens wat anders
Vientje, fijn dat ze weer beter loopt!
Ahh Fredje !!

chrisje20 schreef:Bn zeer benieuwd naar of je merrie drachtig is. Maar die controle duurt nog ff paar dagen denk ik?xApple schreef:Hallo allemaal!
Ik ben er deze week wat minder, ik heb een nieuwe baan en het is super druk allemaal dus even wat minder tijd. Vanavond ga ik even bijlezen.
Ik ben zelf ook heel benieuwd .. !

AniekR schreef:Even een snel berichtje vanaf stal;
[ [url=m/pnixWm.png]Afbeelding[/url] ]
100 dagen!![]()
Nu snel wassen, vlechten en dan rijden we vroeg in de avond naar Kootwijk
Probeer jullie een beetje op de hoogte houden
Gefeliciteerd met je 100 dagen

CubaLibre schreef:2 stamboeknamen? Ik meen dat bij de apha je er 3 in mag leveren in volgorde van voorkeur (althans dat heb ik gelezen) en de namen mogen niet meer dan 21 letters (incl spaties) hebben toch? Of zeg ik nu iets heel geks Tiinniie?
Kwa stamboeknamen heb ik er 3 klaar liggen maar kan nog makkelijk veranderen al denk ik dat die nu op nr 1 staat ook wel de grootste kanshebber is... Zowel ik als manlief vinden m erg goed
Hier op dag 125
[ [url=m/UeF2U8.png]Afbeelding[/url] ]
Mijn dame in haar engelse optoming
[ [url=m/f6Crea.jpg]Afbeelding[/url] ]
En nog eentje van n shoot vorige week:
[ [url=m/LLEFae.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mooi zeg die laatste foto !
Dustinlover schreef:Nou hier ook weer rot nieuws.. Bo was dacht ik drachtig.. 3 maanden niet hengstig geweest en vandaag ineens hengstig.. Ik baal echt... Sowieso gaat het de laatste tijd niet echt best qua mijn risico's, gokken en keuzes nemen...
He nee, dat meen je niet.. Wat vervelend zeg echt super balen

kiki1976 schreef:Dustin, balen zeg![]()
![]()
Ik woon 13 km van stal af. In principe moeten we vanaf stal wel in kunnen loggen op de camera, alleen kregen ze hem niet goed werkend.... Dus daar tzt maar eens naar kijken. En anders gaan we gewoon op stal slapen.
Het liefst laat ik haar gewoon in de groep bevallen, maar ergens twijfel ik daar nog aan. Ze loopt op het land met 2 andere merrie's en een ruin. In de paddock staat ze altijd met 1 merrie, en de andere merrie en ruin staan ernaast.
Maar mochten dan de temperaturen weer goed zijn staat ze alweer lekker 24/7 buiten. En anders mogen de drachtige merrie's bij ons op stal ook altijd een maand (of korter, net wat je wil) met de nacht in de binnenbak onder de camera.
Vandaag maar eens foto's gemaakt.
1e foto nog niet drachtig.
[ [url=m/Rr8S0Q.jpg]Afbeelding[/url] ]
2e foto, 93 dagen
[ [url=m/JW1ttS.jpg]Afbeelding[/url] ]
Van achteren genomen
[ [url=m/vCqv0a.jpg]Afbeelding[/url] ]
Leuk om dit bij te gaan houden en de verschillen te zien
Hee jouw paardje staat in Middenmeer zie ik

Over het bevallen in de wei/paddock/stal; hier staat de pony's 24/7 buiten met schuilstal maar
heb ook boxen. Die boxen vind ik sowieso te klein (3x3) dus de keuze ligt tussen de paddock/wei
of de schuilstal vullen met stro.. Mocht ze drachtig zijn dan kijk in tzt wel wat handigst is.
Ik zet iig alles open zodat ze kan kiezen.