[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny_CT

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 20:12

Das ook mijn idee met de pendel.. Ik zie het wel, heb nog tot eind juni om in spanning te zitten :D

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 20:26

Ik vindt het wel leuk om te doen met de pendel. Is voor ons voor het eerst, een veulen dus heb zelf echt geen idee. Onze buurvrouw zij een hengst en de pendel ook. Ik hoop zelf op een merrie, maar ach, het veulen blijft toch. Alleen een naam voor een merrie hebben we al wel, voor een hengst nog steeds niet.... En ik ben reuze benieuwd of de pendel uiteindelijk gelijk heeft. Heb het twee keer gedaan en de pendel gaf beide keren een hengst aan.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 22:46

het komt steeds dichterbij :=

Ik lees ook altijd gretig mee en probeer zo een beetje op alles en iedereen te reageren maar jullie gaan best hard en na een pagina of 2 ben ik soms de eerste al vergeten maar nu even niet, lisch jij verscheen eerst en wat leuk in de opening staan met je paard.

Pretty *\o/* oh en kikkie dan nog van casje _/-\o_ ben heeeeel benieuwd. Ik zou na de veulentjes graag nog eens komen kijken hoor alst mag :o :j

ben ook best benieuwd naar pendel maar ah maakt voor de rest niet uit welk geslacht als alles maar goed loopt. was natuurlijk eens leuk om te doen.

Laura wat een buik zeg :wow:

setteli foto graag van je volgens jou slanke merrie :o op mooi weer hoef je niet te wachten tegen dan heeft ze echt een dikke buik ;)

Waar blijven de eerste veulens, Marije?? Isis wacht nog steeds op sneeuw?
Laat voor mij de lente maar komen, bye bye regen en wind :evaw:

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 23:17

Wow het gaat hier weer hard :)

Ik lees ook alles mee!

Pretty wat leuk dat je toch een veulen krijgt uit je gehoopte combi!

En ja ik vind ook wel dat het eerste 2015 veulen wel eens geboren mag worden. Op mijn facebook had een kennis er al eentjw op 2 januari, zo'n schattige pluisbolletjes die vroege veulens he :)

Ik ben echt wel blij dat er hier onverwachts nog een extra veulentje bij komt, vooral omdat het er al zo snel zal zijn, wel leuk als je niet lang moet aftellen :p

Marije vanaf wanneer begin je meestal melk te testen?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 23:20

Nou met dit vrselijke weer moet ik er nog niet aan denken.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 00:39

Nee met dit #@^&-weer ben ik ook wel blij dat de veulens nog lekker in de mama's zitten.

Ik ben vanavond bij Vesceron langs geweest. We hebben haar knappe merrie en haar buurpaard geholpen met trailerladen. Waren 2 leuke, sensibele en knappe paarden, erg leuk om mee gewerkt te hebben.
Maar vooral leuk om de persoon achter de boktnaam te leren kennen.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 08:11

Wat leuk Db dat je langsgeweest bent bij een bokker! Altijd prettig,gelijkgestelde zielen die elkaar ontmoeten. :j

Wat is natanalientje al dik,pfiew!

Sultan ze staan daar nog rustig,maar geef ze eens ongelijk dat ze binnen wilden.
Ik had alles op stal,er moest er nog eentje gechipt en ook voor het scannen hebben ze liever geen natte modderponys.. :(

Fotsy natuurlijk mag je nog eens langskomen,mijn vakantiedagen zijn trouwens net dezelfde als vorig jaar btw :+
Maar ik kom zeker eens bij jou langs ook hoor! *\o/* als ik mag he hihi.

De scan toonde echt leeg bij Karin en het opvoelen lukte maar half maar daar was het grote vermoeden ook leeg. En dat is niet erg,ik had Kikkie en Karin eigenlijk sowieso niet gedekt ware het niet dat cas er ineens bijkwam. Ik ben al superblij met de uitslag. *\o/*

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 10:03

pretty ik heb eens in je profiel gekeken , wat heb je een gezellig stel lopen, en een leuk hengstje ook, hij is me opgevallen op de keuring, zo'n heel klein ukkie die zo lekker kan lopen, ik begreep dat je nu dus 2 merries drachtig hebt van hem? spannend :j

natanalientje is al dik zeg, wow!!, zodra het wat beter weer is zal ik mijn dikke dames ook weer eens op de foto zetten, maar het regent hier al weken -O-

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 10:13

Hier is het heerlijk zonnig nog.
Ik zal vanmiddag even alles op de foto zetten, kijken of er al verschil is met een paar dagen terug.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 10:59

Vandaag is het hier eindelijk droog! Het zonnetje komt nu zelfs voorzichtig piepen. Mijn geschoren hengstje kan eindelijk ook weer eens buiten,die moest steeds binnenstaan met dat rotweer,ik durfde het niet aan,hij moet zondag naar de BMP keuring.

Dank je Jolandje! Jij hebt hem dus al in het echt bewonderd? Toen was hij nog niet van ons. We hebben hem nog maar sinds eind juni,ik heb op de valreep 1 merrie drachtig van hem,de andere 3 zijn gedekt door NSPS hengstjes.

Maar de merrie die ik het liefst bij hem gezien had is dus drachtig van hem,helemaal fijn dus. :j
(is de merrie van mijn profielfoto)

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 12:58

ik heb maar even wat foto's gemaakt van de dikke dames, het was eindelijk droog, in die zin dat het niet regende, want het land is vreselijk momenteel -O-

Joanna

Afbeelding

Afbeelding

uiertje Joanna

Afbeelding

Glowy

Afbeelding

Afbeelding

uiertje Glowy

Afbeelding

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 13:00

dit is trouwens de papa van de aanstaande veulentjes, mijn goedgekeurde amha hengstje Yuma <3

Afbeelding

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 13:51

Lekkere buikjes al,wanneer zijn ze ook alweer uitgerekend?
De uiertjes doen zoals het hoort,nog niks. :D
Mooie papa,wat is hij slank zeg zo uit zichzelf! Cas stond aan de magere kant toen we hem kochten,ik heb hem toen té veel verwend en hij vond het ook maar wat té leuk,al dat eten en goeie leven,nu mogen we het allebei uitzweten natuurlijk. :+
Ik hou van bruin,ik zou er heel graag nog een mooie minimerrie speciaal voor Cas bijhebben,liefst NMPRS en dan in een bruine tint of palomino,dat zie ik ook graag,maar liefst iets in de bruintinten. :)

Toen ik Kikkie uit stal haalde zei de ene DA direct dat die niet drachtig zou zijn,veel te slank,maar ze was toch al 6 maandjes. Trots op haar sportfiguurtje dus. :+
Ook van Vera,normaal als ze drachtig is,is ze echt super dik maar nu viel het ook heel hard mee,vandaar dat ik twijfelde,maar het veulen lag heel erg naar beneden en zo draagt ze haar buik ook nu.

Vitaquilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 14:51

Mijn merrie 252 dagen!eindelijk mooi weer en ik weer een beetje in beweging dus maar weer is mooie foto's gemaakt. Dr uier doet nog niks maar de klink is wel al heel slap!
Afbeelding

Afbeelding

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 15:04

Wat een schattig buikje heeft ze. :)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 15:36

Ik ga zo eens lekker uitgebreid bij lezen!

Mijn bolletje vanochtend in de paddock.

Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 16:23

Amai die is rond maar het is ook niet lang meer ;)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 17:09

__Lauraa schreef:
Mijn merrie vandaag, dag 252!

[ [url=m/65GuF0.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/2xZ88D.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/eoCNpc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Uier is nog weinig te zien, er is echter wel verandering sinds vandaag. Hij is wat gezakt, is dus wat aan het doen, wat ook logisch is. :j

Wat een leuke pony zeg! En die heeft toch ook al duidelijk een buik!

irischcob schreef:
Anderhalve uier foto van iris :D

kan niks zien met al dat haar..

[ [url=m/uE3B9Q.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooie uier :+

Diane_Basje schreef:
Omdat ik vrij lange dagen maak, moet ik soms veel bijlezen en lukt het me gewoon niet om op iedereen te reageren. Sorry daarvoor

Phoe ik lees sowieso iedere dag alles even, maar vaak heb ik geen tijd om uitgebreid te reageren, en eens in de zoveel tijd probeer ik een inhaalslag te maken.. Maar er zullen wel meer mensen zijn die het gewoon te druk hebben, overal op reageren is niet verplicht.

Ik weet zeker dat iedereen met elkaar mee leeft.

Diane_Basje schreef:
Welkom nieuwkomers :wave:

Balou, dat is gaaf he? Ik klopte laatst zachtjes op de buik van Dolly, net voor het uier.Voelde ik eens een schop van het veulen. Vervolgens kijkt Dolly mij boos aan en trok al dreigend haar been op. Alsof ik haar schopte := _O-

Jolandje wat ziet jouw paddock er super uit. Als het weer ooit wat droger wordt, gaan we een deel van onze paddock ook betegelen. Heb nu alleen tegels in het hutje

Haha die baby heeft dat goed uitgekiemd, die zorgt er gewoon voor dat jij de schuld krijgt!

irischcob schreef:
Pff iris is echt enorm down.. loopt als een zielig hondje achter me aan . . . . . Echt moeilijk soms om te zien.

[ [url=m/svjPCI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Foto van vandaag. Veulen was weer lekker druk.

Herkenbaar hoor, de dames hebben het soms gewoon erg zwaar. Knappe dame trouwens!

Fotsy schreef:
leuk nieuwkomers, wordt hier heeeeel gezellig.

Myrthee blij dat baaldagje over is

Balouke :D volgende keer terugboksen

Ik krijg dat klein grut wel als het geboren is! }>

jeniej schreef:
Hallo ik lees al een tijdje mee en ik zou me ook graag willen aanmelden bij het topic. Mijn merrie Soraya Phacanta is nu 278 dagen drachtig, volgens de 11 maanden is ze 12maart uitgerekend. Ze is drachtig van Prins Alfred. Het is voor mij de eertse keer en voor haar ook. Dus ook ik heb al veel zin in. :D vind het ook fijn om alle tips hier te lezen :o
[ [url=m/0wRCAA.jpg]Afbeelding[/url] ]
foto is al weer even geleden. Zal van het weekend ook weer een nieuwe proberen te maken. Ik had ook al mee gedaan met de pendel test :o bij mij zij die u hengst en ik dacht ook hengst.

Als deze foto al even geleden is ben ik benieuwd naar een recente foto!

@Jolandje, jij hebt ook meerdere pony's drachtig leuk! Mooie hengst ook!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 17:11

Vandaag veulentjes gevoeld maar heel erg wakker waren ze niet. Jonge merrie lekker gepoetst, wat stond ze te genieten.

Mijn stoere 3 jarige die eigelijk nog weinig kent tuig op gedaan. Heerlijk Hoe braaf ie alles toeliet. Het is soms een schijterij, vooral in de omgang met mensen, maar op vlak van dingen leren lekker brutaal. Drukt ook gewoon zn neus tegen scheerapparaat. Dat soort dingen
Afbeelding

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 17:59

Vitaquilla, mooi buikje al! Iets meer als Jade, zij zijn hetzelfde uitgerekend he :)

Pretty, inderdaad wat een leuk hengstje! Hoewel voor mijn persoonlijke smaak enkel splash ook wel gemogen had, ik ben niet zo'n appaloosa-fan :P Hij gaat je waarschijnlijk wel hele kleurboeken geven :D

Jolandje ik ben ook zo benieuwd naar jou veulentjes, ik hoop dat je een overotje zonder tobiano krijgt :D

Balou_k das ook al een leuk buikje! Hoelang nog te gaan?

Cemlys echt stoer zo'n tuigje aan :) En jullie voelen allemaal maar veulentjes en ik nog niks :( Bij Jade zit hij goed verstopt denk ik en bij Bolleke lag het van de week ook vrij diep (en onder een goei speklaagje ;)

Van Bollekes vorige bevalling heb ik een heel fotoreportage, was hier int midden van de dag voor de achterdeur :p Voor de liefhebbers wil ik wel eens de facebook-link naar haar album geven..

En ook een duidelijke foto van de 'kling' die uitrekt, ik wist nooit goed hoe ik het nu moest bekijken of wat er veranderde, maar dat heb ik bij Bolleke echt wel gemerkt. Eventjes naast elkaar:
links = 4 dagen voor de bevalling
rechts = 5 min voor de bevalling

Afbeelding

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 18:02

mijn merries zijn half juni uitgerekend, uitgaande van 330 dagen dracht, zitten nu rond de 190 dagen geloof ik
ja mijn hengstje is een natural beauty <3 hij is bruin tovero,kan dus blauwe ogen en mooie bontpatronen doorgeven, het veulen van 2014 van Joanna was een bruin tovero met twee blauwe ogen,
Glowy is helaas vorig jaar tijdens de dracht haar veulen kwijtgeraakt, heb nergens iets gevondenmaar ze was drachtig gescand, dus nu extra spannend

dit is het veulen van vorig jaar <3

Afbeelding

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 18:12

Ik wil die link graag!

Roos is een maiden merrie en vandaag 300 dagen drachtig!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 18:15

oeehh wat een knap veulen!

en wat zijn jullie merrie,s allemaal al dik!
pepper is nog super bescheiden,aagje is enorm!

pepper vandaag,nog 2,5 maand ongeveer...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

aagje vandaag,die moet nog 5 maanden.....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 18:15

Jolandje, je dames zien er goed uit. Ze krijgen al een mooi buikje. :)
Ik vind Yuma zó leuk!! <3

Vitaquilla & Balou_k jullie dames hebben ook al een mooie buik! :D :))

Cemlys leuk dat je de veulentjes hebt gevoeld! :))
Je 3-jarige is zeker stoer, knap ding! <3

Tinniie dat is een goede vergelijking, dankjewel, weet ik beter wat ik me daarbij moet voorstellen. :j

inowa pepper heeft inderdaad nog een bescheiden buikje! Leuke foto's! :))

------------

Ik heb vandaag wat foto's gemaakt! De zon scheen eindelijk dus ik heb meteen mijn kans gegrepen!! *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Voor meer foto's: [ITP] Natanalientje met haar bolle buik in het zonnetje!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 18:18

Die laatste foto je ziet het veulen haast liggen in de buik.

Aagje heeft er een stuk of 3 inzitten. Of pepper heeft gewoon de haren bij aagje verstopt haha.