[HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dustinlover

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 08:40

Mooie foto's lovesal!

Hier ligt ook veel sneeuw cynthia, maar gelukkig zijn de meeste wegen gewoon vrij :P

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 09:14

Cynthia82 schreef:
Dankje, Mexx :D Ik ben ook dolblij met die deken! Hij mag echt niet vies worden van me. Maar ja, nu het zo koud is, staat ze ook op stal met deze deken om :)

Nee, wist ik niet! Heb je een foto van haar? Hoe oud is ze geworden?

Ze is helaas maar 15 jaar geworden, heb haar verwaarloosd gekocht, toen was ze bijna 6jr, en was er nooit wat mee gedaan, ze had enorme zadeldwang, dus opstappen was altijd een hele beleving, maar als je er eenmaal opzat was het een wereldpony die voor je door het vuur ging.
Ook qua stalgedrag een supermerrie! Toen ze 9 jaar was werd Cushing ontdekt na 2x bevangen, en helaas is het na de laatste keer dat ze bevangen was bergafwaarts gegaan, de zuiverheid van de gangen was niet als voorheen, dus wedstrijden zaten er niet meer in, en helaas kwam het ook zo ver dat ze slecht ging zien, en ik helemaal niet op kon stappen zonder hulp.
Toen heb ik haar op pensioen gezet en daar heeft zij helaas maar een half jaar van mogen genieten...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mijn droom was ook om van haar een veulentje/nakomeling te hebben, toen ik tussen de bomen het bos niet meer zag met haar gezondheid, en de dierenartsen ook niets meer voor mij konden betekenen, behalve Cushing medicatie voorschrijven, heb ik een paar keer een paragnost en fotoreaders erbij gehaald, alle mensen die dit gedaan hebben vertelde mij dat Luna een hele grote kinderwens zou hebben.. daarom heb ik gekeken naar AV hengsten, maar het werd mij ivm de tumor in haar hoofd + de verstoorde hormoonhuishouding afgeraden door de dierenarts.
Ik weet zeker dat Luna een hele goede moeder geweest zou zijn, maar helaas heeft het nooit zo mogen zijn...

Dat was het verhaal van mij en mijn Haffie...

polleman schreef:
Mexxuna hoeveel jaar terug was dat?? Hoop dit jaar niet

Dat Luna gestorven is?
Ja, dat was begin 2012... ;(

Mijn merrie is met deken op bevallen, en ook gewoon met Mexx aan de voet onder een deken gestaan, die had t altijd koud (net als Mexx trouwens), alleen de bilriemen verwijderd, en de andere singels niet los laten hangen.
Mexx staat zomers ook met deken op, want die wordt hysterisch als er een vlieg op haar lijf zit! :+

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 11:22

Tooske schreef:
Ach ook sneu zo lang rust ik hoop daarna dat hij er wel uit mag!
Hier gelukkig geen maag problemen dat is ook heel naar.
Heb ik de uitslag hier nooit op gezet? Ze hadden geen kwaad aardige cellen gevonden!! Dus we waren echt super blij! Nooit verwacht.

Hier ook geen deken hoor Olijf.. Al mijn stalgenoten vinden het zielig... haha ik niet... Ze is altijd geschoren met veel dekens maar heeft een goede wintervacht aangemaakt en heb echt niet het idee dat ze het koud heeft. Ze is nu zelfs heel erg in de rui.

Ik denk persoonlijk ook dat is het sielugur vind dan de merrie er last van heeft :')
Ze is idd ook nog flink aan het verharen :)) ik zit helemaal onder na het poetsen.
Ik duim dat jullie beide hondjes snel weer opknappen en dat het bot zich goed gaat herstellen, zou lekker zijn als ze straks weer wat meer mag bewegen.
Maar idd dieren leggen zich er meestal op een gegen moment wel bij neer... ze moeten wel.
Nog 43 dagen :#
Wat een leuke foto's allemaal. Lovesal echt schattig zo :+:

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 11:39

Hier ook geen dekens, mijn andere merrie die krijgt nooit een heel dikke vacht en die vind de wei dan ook niks s winters, dus die krijgt er wel eentje om, hengstje die moet in het voorjaar naar de show dus die heeft ook eentje om, maar mijn andere hebben zat dikke vacht.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 11:41

Olijf dank je! En het komt nu wel érg dichtbij voor jou!! Wij willen meer fotos van je merrie :)

Lovesal prachtige foto die 2e,wat lijkt je merrie daar ook masaal!

Tooske neen dat herinner ik me niet,dat je dat hier gezet had. Wat een SUPER nieuws!!! Wat ben je dan blij dat je die operatie toch nog gedaan hebt! *\o/*

cheytjuh welkom terug,helemaal genezen nu? je merrie ziet er super uit!

Hier verhaart Lisa al,dus die krijgt weer een hengstje. De rest van de drachtige dames houdt hun haar nog vast :D
Het is ook niet normaal koud hier! Vanmorgen -12 ofzo,en zeker 10 cm sneeuw,als het niet meer is.

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 11:47

Nee toch onze merrie verhaart ook ik wil geen hengstjes meer hoor wil nu na 14 hengstveulens toch wel een een merrietje :D . All onze paarden zijn weer aan het verharen ik zij nog het word harstike koud maar ja ze luisteren niet he!

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 11:52

geshahquille schreef:
Nee toch onze merrie verhaart ook ik wil geen hengstjes meer hoor wil nu na 14 hengstveulens toch wel een een merrietje :D . All onze paarden zijn weer aan het verharen ik zij nog het word harstike koud maar ja ze luisteren niet he!

_-:( rotbeesten zijn het!! _O-

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 11:53

pretty schreef:
Olijf dank je! En het komt nu wel érg dichtbij voor jou!! Wij willen meer fotos van je merrie :)Lovesal prachtige foto die 2e,wat lijkt je merrie daar ook masaal!

Tooske neen dat herinner ik me niet,dat je dat hier gezet had. Wat een SUPER nieuws!!! Wat ben je dan blij dat je die operatie toch nog gedaan hebt! *\o/*

cheytjuh welkom terug,helemaal genezen nu? je merrie ziet er super uit!

Hier verhaart Lisa al,dus die krijgt weer een hengstje. De rest van de drachtige dames houdt hun haar nog vast :D
Het is ook niet normaal koud hier! Vanmorgen -12 ofzo,en zeker 10 cm sneeuw,als het niet meer is.

Dat wil ik ook, maar ben altijd alleen op stal en dan is het best lastig foto's maken :')
En dan is het vaak ook al te donker om naar buiten te gaan.
Maar zal het dit weekend weer eens proberen.

Vitaquilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 15:08

Jeeej vandaag zijn ook wij 200 dagen drachtig! *\o/*
Vita verhaard alleen onwijs op d'r hoofd.. word t dan ook een hengst? :+
Vandaag zij wij even heel stoer op buitenrit geweest.. maar na 5 minuten allebij zo koud dat we in een flinke draf ons rondje af gemaakt hebben.. Blij dat de strooi en schuifdienst hier goed bezig is geweest en alle wegen mooi schoon waren!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 16:32

Hier is het op dit moment -5 (het 'warmste') moment van de dag. Ik ga zo in mijn skibroek naar Kees, anders vries ik vast :+

En ik ga aan Dais dr vacht plukken, kijken hoeveel er van af komt. Ik wil een merrie!!! :D

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 16:50

hier is het alweer -8..brr!!!

gefeliciteerd Vitaquilla!

ik wil ook sneeuwfotos,maar hier hetzelfde,smorgens nog donker en 's avonds willen ze dan zoooooo graag binnen,dat ik me niet buiten moet wagen }>

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 16:53

Hier ook al -8,
ga Mexxje vanavond een extra jas aantrekken! Brrrrr.....

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 17:05

Gisteren was het -12 toen ik van werk naar huis reed :brr: . Straks na werktijd gelijk maar langs stal om te kijken hoe m'n meisje erbij staat. Ik hoop dat het pad van stal naar de paddock ijsvrij gebleven is, zodat ze nog wel lekker de benen kan strekken.

Wij hopen ook op een merrieveulen. Merrie is na de scheerbeurt van november eigenlijk haar glans en appeltjes kwijt, dus ben benieuwd.
Verharen deed en doet ze eigenlijn niet.

Vitaquilla; dapper hoor om met dit weer de weg op te gaan. Ik ben dan veels te bang voor ongestrooide uitwijkplaatsen, zeker omdat de auto's hier met een rotgang rijden over de B-weggetjes.

ClementinevS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 17:35

Afbeelding

Alweer 9 maanden drachtig van onze hengst Khaliq Galvan. Ik ben zooooo benieuwd naar de kleine spruit. Hij/zij wordt medio maart 2013 verwacht.

Afbeelding

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 18:01

Ik ben ook heel benieuwd, prachtige combi! al ben ik natuurlijk een beetje bevooroordeeld :P

ClementinevS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 18:11

Bedankt Ylona! Ik heb jouw prachtige veulens al voorbij zien komen. Wat een schatjes :-) Als ze SE waren dan .........

Vitaquilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 20:40

Talonius schreef:
Gisteren was het -12 toen ik van werk naar huis reed :brr: . Straks na werktijd gelijk maar langs stal om te kijken hoe m'n meisje erbij staat. Ik hoop dat het pad van stal naar de paddock ijsvrij gebleven is, zodat ze nog wel lekker de benen kan strekken.

Wij hopen ook op een merrieveulen. Merrie is na de scheerbeurt van november eigenlijk haar glans en appeltjes kwijt, dus ben benieuwd.
Verharen deed en doet ze eigenlijn niet.

Vitaquilla; dapper hoor om met dit weer de weg op te gaan. Ik ben dan veels te bang voor ongestrooide uitwijkplaatsen, zeker omdat de auto's hier met een rotgang rijden over de B-weggetjes.

Hier rijden ze ook als gekken maar heb tegenwoordig op m'n oranje hesje 'ruim inhalen' geschreven en t werkt! en verder is ze echt bomproof! heerlijk! En we rijden al jaren over schiphol dus wij schrikken nergens meer van!

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 22:03

Cheytjuh ben je zelf weer de ouwe??

SA o naar februari heb je even rust!

lovesal mooie foto`s,

cynthia lol is toch ook belangrijk met dit weer!!
ze voorspellen nog veel meer sneeuw
hier sneeuwt het nu ook weer lichtjes

Patrick dat vroeg ik super jo!!

mexxuna, dat is een mooi paardje maar wat een triest verhaal snap dat je er moeite mee hebt!!
en nog zo vers,
hoe oud is mexx nu??

ClementinevS mooie combi, ben jij hier nieuw? :o :o zo ja welkom

bij sommige schiet het al echt op, en echt mooie foto`s komen er voorbij,

ClementinevS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 22:53

Ja ik had mezelf al eerder aangemeld en volg het topic op de achtergrond. Dit is ons eerste veulentje en ik heb tot op heden nog niks spannends tijdens de dracht met haar meegemaakt wat het melden waard is dus.... :-) Ze krijgt overigens al een beetje uiers maar ik heb hier al gelezen dat ze niet de enige is :-) Ik blijf volgen en zodra er bij mijn merrie iets verandert zal ik dat direct posten. Leuk al die veulens, verhalen en vooral tips!

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 23:29

Vanavond lag Tabitha vast. Toen we bij de stal kwamen, kwam ze net weer overeind maar de drinkbak lag op de grond. Toch een voordeel dat het water afgesloten was. Daarna even gestapt omdat ze wat gespannen stond. En even een hand onder de deken en het het veulen voor het eerst gevoeld. Ze moet nu nog iets van 80 dagen.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 23:31

Helemaal vergeten te reageren op Mexx dr schitterende Haf! Sorry!
Wat een zielig verhaal, maar gelukkig heeft ze na haar slechte jaren nog wel bij jou kunnen genieten. Ze had een mooi hoofdje!

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 23:41

Dendrofleur dat is schrikken,
Ging het daarna weer goed met haar??

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 00:06

Ze stapte gewoon goed maar was bang dat ze haar knie verdraait had omdat ze op de toon bleef staan. Daarom even de stal uit zodat ze kon voelen dat alles gewoon werkte. Kan nu weer op zoek naar een nieuwe drinkbak.

Midnight16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 09:59

Ik had mij voorgenomen dit topic bij te houden, maar er wordt hier zo hard gekletst en zoveel leuke foto's geplaatst.

Dit weekend ga ik op pad voor materialen, zodat we de stal kunnen uitbouwen naar een grote kraambox. Daarnaast moeten ook onze paddock en weiland er nog aan geloven. Heeft er hier iemand ervaring met de afstanden/hoogte van de omheining?

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 10:36

Midnight16 onze weiland heeft de stal eigenaar klaar gemaakt.
En 3 banden met lint van 5 cm breed
en ik doe zelf straks rood witte sliertjes er aan hangen.
Zo dat veulen er niet door heen loopt
Laatst bijgewerkt door polleman op 18-01-13 11:14, in het totaal 1 keer bewerkt