Hengsten invasie!! Gefeliciteerd hoor met de geboren veulens!
Als het echt zo is, dat je als je hier kletst hengsten krijgt, dan blijf ik nog even! Die andere twee moeten echt hengsten krijgen, anders doe ik ze weer niet weg en dat is echt heel erg nodig!
Gister is de hengstenhouder hier geweest om naar Footloose te kijken. Hij vond hem zeer mooi in het type en een heel aansprekend ding. Hij zei dat het veulen nog te nuchter is om zijn gangen te beoordelen. Hij komt met 2 weken weer.
silketje
Geplaatst: 07-05-10 09:55
Uiltje, gefeliciteerd !!!
hier niks spannends te melden, we wachten rustig verder
merrie lag net vast.. Werd gebeld.. Ze graaft vreselijke kuilen in haar bodem en gaat er vervolgens inliggen. Dat slagschip komt dan met geen mogelijkheid meer omhoog natuurlijk! Ga snel even bij der kijken (is Werania die bijna aan de tel is)
Even vraagje,Hebebn jullie veulens er ook zo'n last van als de merrie hengstig is,Melody is nu de 2ex hengstig en Balance poept weer zo ontzettend dun,ze staat gewoon te kwispelen en heel dr staart is nat...
Inowa vind je t niet vervelend er niet bij te zijn? Moet je voor de crematie t hele weekend weg?
Hier vandaag besloten ondanks een heel mooi aanbod van de HH, dit jaar niet weer te dekken. (heeft alleen interesse indien t een hengst word) Ze zou dan vandaag geinsemineerd moeten worden da is ervan overtuigd dat t ei vandaag springt, maar ik durf t niet aan. Ben bang dat t weer een merrie veulen word en dan heb ik 4 paarden. Beetje overdreven, sterker nog ik kan t niet betalen. Zal t wel missen volgend jaar geen veulen haha. Ben verslaafd geraakt. Maar ja kan altijd nog een x fokken.
Hier nogsteeds niets... Gisteren lagen er afentoe echt plasjes melk onder farita... Maar blijkbaar mogen we het veulen nog nie zien... Ben wel SNIP verkouden, doordat ik al paar dagen op stal in de wind heb gezeten. Ga maar steeds in de wei zitten, want als ik wegloop word mevrouw boos en onrustig... En als ik in de wei zit, wijkt ze echt nie van mn zijde. Ze valt steeds naast me in slaap, gisteren liet ze dr hoofd zelfs zachtjes op de mijne rusten... ZO schattig... Maar hoop wel dat frutsel dr vandaag uitkomt... mn opa is vorigjaar op 8 mei overleden, dus liever nie op 8 mei.....
vanaf vandaag mag kitzbi bevallen ze zit op de 320
jennyk
Geplaatst: 07-05-10 10:24
Uiltje: gefelciteerd!
Larouscha heeft nog geen veulen, wel heeft ze me vannacht 2x wakker gemaakt door languit te slapen.
parouscha
Geplaatst: 07-05-10 10:29
Vervelende merrie Jenny
Mijne krijgt vanavond de birthalarm om, ben benieuwd hoe vaak mijn stalhouder eruit moet! Probeer nog een caravantje op de kop te tikken.
heb je ook foto's van jou merrie? Kan ik wat vergelijken, de foto's van Parouscha staan 1 pagina terug. De buik oogt zo op de foto niet veel, maar als je er achterloopt!! Pfff
Inowa, spannend zeg! Maar ik neem aan dat je niet het hele weekend weg bent?
Ik heb zojuist nieuwe pc besproken en kan vanmiddag het scherm halen. Morgen de kast en dan aansluiten. Zit ik hier vanaf het weekend behoorlijk relaxed te Bokken.
Het weer is momenteel ook echt om te huilen! Jammer voor de veulens die niet naar buiten kunnen dan...
Ja niks aan he Merrie en veulen zijn bij mij om kw voor 7 naar buiten gegaan en rond kw over 8 weer naar binnen. Maar merrie stond alweer aan de draad. Vnvd hopelijk droog dat ze nog ff kunnen.
Oh bij ons valt het wel mee... de anderen staan er wel gewoon om buiten zonder deken. Maar voor de veulens is dit natuurlijk funest. Helemaal die nog maar een paar dagen oud zijn.