[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Marlijn

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 22:07

Abby en Joto: Sterkte. :(:)

Amandake: Wat een verhaal.. Gelukkig is alles goedgekomen en heeft Kyra zich ontpopt tot een echt moedertje! Wat gaaf, dat snebje en dat kolletje. :+: Die wil ik ook altijd nog eentje krijgen, maar wij hebben een abonnement op wit-kopjes. :')

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 22:08

dat zijn geen leuke dingen airborn, ik moet er niet aan denken...

uhu het is bijna 5 april (dan is syl ook uitgerekend) :D

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 22:08

Bij het horen van dat soort verhalen heb ik op het moment echt de neiging om mijn handen voor mijn ogen te doen en mijn vingers in de oren....

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 22:11

pippalex schreef:
manueeltje84 schreef:
Ik wordt een beetje gek van Wet Look, het wordt nu toch wel eens tijd dat ze wat meer voort maakt, zometeen is heel de melkbar al leeg, ze blijft druppen ;(

Invriezen!!

Maak dr een milkshake van..

Lijkt me lekker :9

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 22:12

Marlijn : dat brengt me wel op een idee....we kunnen onze hengsten af en toe eens wisselen ;-) ;-)

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 22:13

Amandake: Ja, co-ouderschap! Dan krijg jij Romabel doordeweeks en in het weekend Bryan, en ik andersom. :') _O-

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 22:13

Dank jullie wel, Erg balen, in Januari hebben we een 3 jarige afmoeten laten maken.
Hoop dat de rest van het jaar wel goed verloopt..

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 22:14

:P :P

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 22:14

Als de merrie biest lekt dan moet deze toch heel dik zijn?
Biest is toch dik en plakkerig?

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 22:15

Joto : ik denk dat het vreselijk moet zijn om je paard af te geven !!

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 22:17

Airborn, he gadver. Dat is idd geen fijne ervaring als je er zelf 1 vd boeg hebt!

Manueeltje: SUCCES maar weer en waarom wil je weten hoe biest eruit ziet????? ZIE JE HET????? ;-)

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 22:18

Amandake, ja is het ook, kijk die 3 jarige had ik al heel wat minder mee dan het oudje simpel zat. Misschien heel cru maar wel onze beslissing, alles wat gezond heen gaat e.d. gaat naar de slager. Maar oma is ingeslapen, en dat had ze ook ZEKER verdient. Ze heeft veel goeie en fijne nakomelingen op de wereld gezet. We hadden haar liever nog een paar jaar bij ons gehad, JUIST omdat ze nog zo kwik was.

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 22:20

quintusgl schreef:
Airborn, he gadver. Dat is idd geen fijne ervaring als je er zelf 1 vd boeg hebt!

Manueeltje: SUCCES maar weer en waarom wil je weten hoe biest eruit ziet????? ZIE JE HET????? ;-)

Ze lekt de hele dag al biest.
Maar ik vindt de biest nog te waterig van kwaliteit, normaal is dit toch dikker en heel kleverig.
De biest plakt wel, maar is vrij waterig, de kleur is wel gewoon wit/geel achtig

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 22:24

wat vreselijk Joto, sterkte ermee

summer zet de sokken er nu eindelijk ook in, haar uier is vandaag behoorlijk gegroeid, ze is een stuk onrustiger en staat steeds met der staart te meppen en naar der buik te bijten.... een stuk interressanter om naar te kijken in ieder geval :=

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 22:29

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 22:34

Blacksmurf: Gefeliciteerd!

Amandake: Gefeliciteerd! Wat een verhaal. Gelukkig is het toch nog allemaal goed gekomen.
Wat een mooi veulen! Mooi getekend. Heel veel plezier met hem.
Mooie namen!

Abbysumo: Wat rot. Heel erg veel sterkte!

Yoto: Sterkte met het verlies.

Maseike: :D haha mooi op tijd met foto nemen.

Airborn: Bah, dat lijkt me echt verschrikkelijk om te zien. Zeker als je eigen merrie nog moet idd.

Manueeltje: Hoop voor je dat het niet te lang meer duurt. Bij elkaar heeft Senna zo'n 2,5 / 3dagen staan druppen.

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 22:34

Twinklebel schreef:
Bij het horen van dat soort verhalen heb ik op het moment echt de neiging om mijn handen voor mijn ogen te doen en mijn vingers in de oren....

Die neiging heb ik inderdaad ook niets aan die vervelende verhalen,ik focus me dan maar op al die prachtige veulens die wel gezond op de wereld zijn gekomen en waarvan de moerder het ook goed maakt anders praat ik mezelf alleen maar bang.

Update Yew.
Ik had haar vandaag maar weer buiten gezet :D. Ze kan nog rollen *\o/* het kost wel steeds meer moeite om over de rug te gaan. Na het uitmesten dacht ik haar maar even in de bak te poetsen zodat we nog even lekker van het zonnetje konden genieten 8-). Maar mevrouw wilde naar binnen en begon vrolijk nog te steigeren, gestraft en verder gegaan toen wilde ze ineens gaan knuffelen :?. T zullen de hormonen wel zijn.

Uier nog niet veel verandering, morgen ochtend maar weer even zien. Ze begint het wel gezellig te vinden nu ik 's ochtends ook langs kom,

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 22:35

manueeltje84 schreef:
Ik wordt een beetje gek van Wet Look, het wordt nu toch wel eens tijd dat ze wat meer voort maakt, zometeen is heel de melkbar al leeg, ze blijft druppen ;(

De belangrijkste stoffen maakt ze nu nog niet aan, ze kan wel weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeken druppen, vraag maar aan MarijeR.........

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 22:43

hou maar op.... wat mij betreft is het klaar nu, ik ben het zat al dat waken, maar ze is nu echt vet onrustig in haar stal, dus wie weet

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 22:50

Oww dit is echt humor hiero
Ze zeggen dat de merrie,s hun etenn laten liggen,
Nou deze dame hier die loopt te schoppen te slaan, lelijk te kijken en te doen, maar af en toe een hap hooi daar draaid ze haar hoefje niet voor om _O-

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 23:01

Haha Senna heeft ook tot het laatst toe gegeten. Vanaf 10u was ze druk in de weer. Toen om half12 was ze rustig en ging ze uitgebreid staan eten, en om 00.05 was het veulen er

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 23:02

manueeltje : hier blijven ze ook dooreten hoor ,tot een minuut voor de kleine komt nog ;-)
als je ziet hoe snel het gisteren ging bij Kyra ,'s morgens een harsje ,'s middags doorzichtige druppels en 's avonds melk...dus geef de moed maar niet op ;-)
Dana : spannend !!

ik ga maar eens verder waken bij May , heb eens in haar uier geknepen (foei)...en de vloeistof is nu gelig.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 23:03

Ik dacht vanavond 'mijn merrie is onrustig! zou het zou het!' Maar wat was het nou..ik had mijn leren jas aan en dat kraakte en dat was heeeeeeeeul eng..rare merrie :+

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 23:07

het nare vond ik eigelijk nog wel dat er een heel team dierenartsen omheen stond, en dat ze gewoon niets konden doen voor haar :( Dan voel je als student zo machteloos. Zeker omdat we er stonden omdat we ff bij het veulen mochten kijken zodat we (nouja, voor de meeste van ons dan) voor het eerst een pasgeboren veulen konden zien, om te kijken hoe zn klein ding zich dan gedraagt enzo. Dus we gingen er heel vrolijk heen begin van de middag.... En tja, dat werd natuurlijk steeds minder vrolijk :( Was wel heel aandoenlijk om te zien, ondanks dat de merrie echt pijn had, en niet in buikligging kon, bleef ze het veulen al liggende likken en doen enzo, tot ze het veulen weghaalden zodat de merrie rust zou krijgen en niet steeds zou proberen op te staan voor het veulen. Wat is zon moeder gevoel dan verschrikkelijk sterk! Ergens wel heel mooi eigelijk.

misschien niet handig om het hier te vertellen, maar moest het echt ff kwijt en weet verder niemand die het zou begrijpen....
Laatst bijgewerkt door Airborn op 30-03-09 23:08, in het totaal 1 keer bewerkt

rebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 23:08

Amandake schreef:
manueeltje : hier blijven ze ook dooreten hoor ,tot een minuut voor de kleine komt nog ;-)

En veulen er nauwelijks af en Nieke had alweer zin in wortrels... :+