[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pauk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 08:36

Zal ik me dan ook nog maar ff voorstellen Clown

Ik ben Karen, nog 19 jaar oud.. Ik heb een eigen zaak in woondecoratie. Ook een webwinkel (www.sfeerbylodeur.nl) maar die is nog in aanbouw

We zijn thuis in bezit van 5 haflingermerries en 1 welshruin en nog een haflingerhengstveulen(die te koop staat)
Pauk(van 14 jaar) is gedekt en moet nog gescant worden.
Alonna (van 11 jaar) is drachtig maar laten we even scannen of dat dr echt nog wel in zit
Kyra ( van 5 jaar) Is mijn eerste veulentje en gaat volgend jaar haar eerste veulentje krijgen.

Verder hebben wij nog:
Orion van 1 jaar. Een merrie die we vorig jaar met de veulenveiling uit Oostenrijk hebben laten komen.
Merrie stond in de 1A klasse, wat ontzettend goed is dus we verwachten veel van haar.
Verder blijft hier nog:
Aura, merrieveulen van 2008.

En uiteraard onze welshruin:
Hassebas van 28.
Deze heer loopt er nog bij gewoon om te lopen.. Doen we niets meer mee en hij slijt hier z'n oude dag.
De veulens vind die altijd geweldig en vrolijkt die ook altijd weer helemaal van op.. Dat is echt geweldig om te zien..
Ik denk wel al een tijdje dat het z'n laatste jaar wordt maar meneer is oud zat.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 09:09

Pauk, is er een beetje markt voor haflingers? Zit daar helemaal niet in.

Hier zijn gisteren 2 merries gescand. Beide nog steeds dragend.

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 11:33

ja hoor, Voor haflingers is zeker wel markt Lachen

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 11:59

Nou, dan ik ook maar:

Ik ben Eva, 21 jaar oud. Ik werk tot de zomer als P&O medewerkster en dan ga ik weer verder met mijn opleiding: International Business and Management.

Ik heb een Oldenburg merrie van 14, genaamd Limited Edition. Zij is een Silvio I x Pinnocchio x Pilot, dit jaar is ze gedekt met Warrant.

Het is een ontzettend fijne merrie, dus ik ben benieuwd wat voor veulentje eruit komt. Lachen

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 12:04

zozo sjoert krijgt het wel heeeel druk, heeft ie straks geen tijd meer om nog te posten hier Ach gut Ik heb hem wel eens zien fotograveren (wist alleen niet dat hij het was maar goed....) mij heeft ie vast ie niet gezien Haha!

Ik zal me dan ook maar voorstellen, al kent een aantal van jullie mij wel.
Ik ben Jenny, 37 jaar, huisvrouw en moeder van 3 kids. We wonen in Lunteren.
Ik heb 2 paardjes, beide merries. Sjanty, heeft nu een veulen van ricardo en gisteren geinsemineerd met Watermill Falcon (welsh). En Creamer, drachtig gekocht van Krimh ox gekocht in september en die zal binnen een paar weken dat veulen wel krijgen. Het is de bedoeling dat ze dan geinsemineerd wordt met de new Foresthengst Hoppenhof's Shardon.

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 14:25

Dan kan ik niet achterblijven met voorstellen Haha!

Ik ben monique, 39 jaar, moeder van 2 kids, van beroep ziekenverzorgster.
In bezit van 6 paarden Bloos 2 arabieren merries van 19 en 15 jaar, 1 arabieren hengst van 26 jaar, 1 nrps pony van 4 jaar (van dochterlief) 1 kwpn merrie van Don jonne, 10 jaar die nu een veulen aan de voet heeft van Ronaldo (Rubinstein) en nu weer geinsimineerd wordt door Lord Leatherdale.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 16:15

Hmm, het eitje was weg, maar ze stond vandaag wel even te knipperen na het plassen.
Blijven duimen maar!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 17:29

Nou, Vienna blijft nog vrolijk verder werken op mijn ene zenuw die nog over is. Het ene eitje is netjes afgestorven maar de andere twijfelen ze over of dat nu een eeneïge tweeling is of gewoon een hele grote eenling-ei. Ze willen het dus nog niet afspuiten, want als het er wel 1 is zou dat zonde zijn. Dinsdag dus weer scannen, is het een eeneïge tweeling wordt de dracht afgebroken, is het een eenling dan is het in orde.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 18:06

PEPPER IS DRACHTIG!!!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 18:07

inowa schreef:
PEPPER IS DRACHTIG!!!

Gefeliciteerd!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 18:09

echt gewoon een krap half uur nadat icoliene haar veulen heeft gekregen vanmorgen zei de veearts dat pepper drachtig is...

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 18:10

nou twinklebel, ze houden het spannend voor je...

en inowa, gefeliciteerd!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 19:16

van harte inowa! Super nieuws zo achter elkaar!

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 19:16

Gefeliciteerd Inowa ! Door wie is Pepper ook alweer gedekt ? Beukenhof's Bart ?

Hier zijn Lageveld Maeve en Lageveld Trydaniaeth inmiddels ook onder de hengst geweest. Nu maar hopen dat het ook gelukt is !

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 19:26

Dan zal ik mij ook maar even voorstellen. Ik ben Astrid, 31 jaar, en in het dagelijks leven fulltime lerares op een basisschool. Samen met mijn man heb ik een melkveebedrijf in de Achterhoek, waar zo'n 100 dames worden verzorgd. Het jongvee, zo'n 60, staat in opfok bij een andere boer. Ik heb 2 Haflingermerrie's, een 14 jarige en een 4 jarige. Met de 14 jarige hebben we het fokken opgegeven, maar de 4 jarige heeft op dit moment een hengstveulen van Winser-G aan de voet en is weer gedekt. Daarnaast heb ik een 5 jarige Gelderse merrie, die op dit moment drachtig is van James Bont Junior. Zij verwacht in maart 2009 een veulentje. Om de veestapel compleet te maken lopen er nog 3 Shetlanders, waarvan 2 merrie's en 1 hengst. Al de paarden/pony's worden recreatief bereden en uitgebracht op onderlinge wedstrijden.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 20:09

Westernfreak schreef:
Gefeliciteerd Inowa ! Door wie is Pepper ook alweer gedekt ? Beukenhof's Bart ?

Hier zijn Lageveld Maeve en Lageveld Trydaniaeth inmiddels ook onder de hengst geweest. Nu maar hopen dat het ook gelukt is !

door beukenhofs bart ja...zoon van de palomino vlonderzichts harm...foto van bartje staat in mijn profiel

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 20:11

Nou dan kan ik natuurlijk niet achter blijven met voorstellen.
Ik ben Laura, 36 jaar en in het dagelijkse leven bezig met mijn eigen bedrijf. (Kijk eens op http://www.paardenparty.nl)
Ik woon in een dorp net onder de rook van Amsterdam.
Ik ben getrouwd. Heb geen kinderen, maar des te meer beesten. Te weten 2 honden, 2 katen, 3 cavia's, 1 pony en 1 paard.
Mijn paard is 4 jaar dit jaar voor het eerst gedekt. Zelf is het een (NRPS) merrie van Romantico II x Inferno x Legaat x Notaris. En nu dus gedekt door de NRPS hengst Bachelor van de Nieuwe Heuvel.
Mijn pony is 14 jaar en wordt dit jaar gedekt door Aldebaran ibn Amir. Ze heeft al 4 veulen gegeven. Verder wordt zij in de sport uit gebracht in de Z1 dressuur bij de paarden. Ze is een afstammeling van Condor ox x Ismael ox x Orion ox.

Nou dat was het wel zo'n beetje!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 21:00

Leuk Jenny dat je Creamer door Hoppenhof's Shardon laat dekken! Geweldige hengst. Jammergenoeg kan ik hem niet gebruiken, moeder van hem komt van Kantje's Ronaldo, dat wordt teveel lijnenteelt met mijn merrie.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 21:56

hihi, ik kon mezelf vandaag niet weerstaan...
Was op de DAP (oh, die witte tinkerhengst, chakotay? weet neit hoe je het schrijft, en zn merrie en veulen zijn in het echt nog mooier dan op de foto!) en daar waren natuurlijk standjes... Met halsters...
En er hing een zoooooo schattig wit veulen halster... Dus erhmm, nog geen veulen, nog nieteens een dracht, maar het keuringshalster voor het veulen is er al! Haha!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 22:02

Daar was ik ook vandaag, we hadden wedstrijd met onze hackney's. Haha!

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 22:06

oh, dan heb ik jullie vast gezien! Ik stond als vrijwilliger bij 1 van de hindernissen, heb me goed vermaakt! Vind vooral de shet's en a welsh voor de wagen ERG gaaf! die zijn zooooo stoer! En die fjord en appie waren ook extreem gaaf!

nog iets gewonnen?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 22:23

10de plaats in de hoge limiet, 9de prijs met damesnummer, 3de prijs met het tweespan en 3de prijs met de ereklasse. Wij zijn tevreden, behalve over het tweespan, daar moeten we toch nog aan sleutelen. Tong uitsteken Zijn echte winnaars eigenlijk, maar niet als ze zo lopen.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 22:36

hehehe, gefeli!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 22:45

Zimi gisteren op 8 dagen geschouwd en hengstig, vanochtend scannen wanneer insemineren en weg ei.. da's al de tweede die niet gedekt wordt in de veulenhengstigheid.

Palona is voor de tweede keer hengstig, nog even kijken hoe ze het willen doen, staat voor di een afspraak om te scannen, omdat ze nu al hengstig is mss maandag maar vast insemineren en dan zien we di meteen hoe of wat

Upona is gedekt en wordt gescand op 18 dagen, dat is 4 juni

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 22:57

Airborn schreef:
hihi, ik kon mezelf vandaag niet weerstaan...
Was op de DAP (oh, die witte tinkerhengst, chakotay? weet neit hoe je het schrijft, en zn merrie en veulen zijn in het echt nog mooier dan op de foto!) en daar waren natuurlijk standjes... Met halsters...
En er hing een zoooooo schattig wit veulen halster... Dus erhmm, nog geen veulen, nog nieteens een dracht, maar het keuringshalster voor het veulen is er al! Haha!

Hihi ik had ook zo'n tik met dingen kopen , m'n vriendin (van wie het aanstaande veulen word Haha! ) die heeft nu ook al een halster en een bijna complete poetskist Tong uitsteken

Hengst is inderdaad Chakotay Haha! Papa van mijn veulen van vorig jaar en ook van het aankomende veulen Haha! Lovers Het is zo'n lekker ding !

Drieling netjes gegaan dus ... maar nog steeds die ene afwachten ... ik hoop voor je dat het er maar 1 is Ach gut

Inowa gefeliciteerd Go jij! Go jij!