[HK]Het Dikke Buiken Topic 2006/2007 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

chery

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2006/2007 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 14:07

Regine gefeliciteerd!!!!!!
Ik blijf hier positief, geen koorts, en chippendale is weer helemaal de oude in zijn gedrag!!!

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 14:08

Wat supergoed nieuws, shirefan!
Dat moet een hele opluchting zijn!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 14:13

Hé dat is goed nieuws Shirefan!! OK dan!

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 14:29

hier ook nog steeds niks Boos!
begin nou toch steeds meer te denken dat het toch van de 2e dekking is geweest.
fique was 17 mei gedekt en na 18 dagen zei de va dat ze niet drachtig was.
toen is ze 28 juni gedekt en na 18 dagen zei de va (een andere, maar wel van de zelfde praktijk) na de scan dat hij dacht dat het iets ouder was, omdat het vruchtje al gekartelt was. toen na een paar weken weer laten scannen toen zei weer een andere va ook van die praktijk dat het 3 maanden was. Rolleyes
dat drong ook niet metteen tot me door en hij ging weg. en toen ging ik denken en rekenen met m'n vriendin en toen hadden we zoiets van dan moet het van mei zijn. dus ik va weer gebeld en die zei dat ze in september dan nog een keer gescand zou worden, omdat hij het dan beter kon zien. in september zei hij dus ook weer dat het toch van de 1e keer moet zijn. Gestoord
nou is er een merrie die 19 juni is gedekt dus zit nou op 318 dagen en die staat dus echt op springen en magnifique haar uier begint nu eigenlijk pas een beetje vol te lopen en haar kont wordt nou iets zachter.

echt irritant vind ik dit om het dus niet precies te weten.

we hebben nu dus 3 merries in totaal die dus elk moment zouden moeten, maar welke er eerst gaat weten we niet. waarschijnlijk die van 19 juni. en fique moest dus volgens de va in april en die andere merrie ook in april.
en als het te lang gaat duren hebben we nog een merrie waarvan we dus niet weten wanneer die moet, omdat die volgens de va niet drachtig was. Frusty

Slapen sorry voor het lange verhaal

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 14:29

Shirefan: Leuk,goed nieuws!!!

Vanneke: Ik ben eigenlijk erg benieuwd nu naar een foto van Ambassador in winterpelsje!! Verandert hij dan ook in zo een wollebolpony?? Haha!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 14:35

Jee fique, dat kan nog wel eens een verrassing gaan worden bij jou. Knipoog

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 14:37

pretty schreef:
Shirefan: Leuk,goed nieuws!!!

Vanneke: Ik ben eigenlijk erg benieuwd nu naar een foto van Ambassador in winterpelsje!! Verandert hij dan ook in zo een wollebolpony?? Haha!

Kan je geloven dat ik zo'n foto niet eens heb. Bloos Maar dit jaar misschien wel want ik denk niet dat ze nog met hem veel gaan showen, maar eerder mee gaan dekken, en in de weide bij de merries laten. Dus dan laten ze zijn vachtje groeien. En wie weet kan ik er dan eens een andere foto van maken. Als hij zijn pelsje heeft, is hij veel donkerder van kleur maar nog altijd erg fijn hoor.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 14:43

zoo fique dat is lekker handig om geen duidelijke datum te weten, en maar waken arme jij Ach gut

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 14:44

ProudJustify schreef:
September schreef:
Vinga en Pretty, het klinkt misschien een beetje ehm, blond, maar is het geen idee om julie merries in te leiden? Bloos

Nee dat is echt een heel slecht idee, dat heeft bij paarden meestal geen goede afloop. Knipoog

Ik las het ergens, maar ik kan me wel indenken dat het gewoon komt wanneer het klaar is.

Doen ze dat niet als de merrie zelf er echt last van heeft?

silketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 14:51

Gefeliciteerd Regine!

hier nog niks maar na die witte puntjes op de spenen ben ik toch niet meer gerust, ben vannacht een paar keer gaan kijken, zelfs foto's gemaakt Lachen en vanmorgen vroeg weer geweest en ze lag daar van, zou ik het eruit poepen of niet, ik heb haar een goed geknuffeld terwijl ze lag en ze liet dat perfect toe waar dat anders niet te doen is, dan zou ze recht springen en naar je toe komen, ze heeft dus echt alle tekenen behalve uier, ga er nu naartoe enb maak weer foto's, eens benieuwd of er verschil is
pipi had nu vanmorgen ook een serieus andere uier maar geen losse banden en de uier is straks veel minder

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 14:53

Inleiden doen ze niet snel of er moet echt iets met je merrie zijn waardoor het veulen er gewoon uit moet. In de praktijk is het namelijk zo dat de overlevings kansen van een veulen wat op die manier geboren wordt niet groot is. Mijn dierenarts doet het in elk geval niet, merries kunnen nog wel veel langer over gaan dan Vinga en de merries van Pretty. De natuur beslist wanneer de tijd rijp is. Wel heb ik gelezen dat merries die lang overdragen vaak een kleiner veulen dragen waardoor de draagtijd langer is zodat het veulen nog wat kan groeien.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 14:54

Vanneke: Awel,kben benieuwd!! Hij is echt luxe hé? Wil die knapperds ook wel eens zien in wintervacht! Knipoog

Silketje: Word spannend bij jou!

Fique: De mijne had ook zo laat pas uier,maar nu heeft Fique toch al wel uier? Heb je geen foto?
Ze kan ook gewoon laat zijn hoor Ach gut

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 14:59

Hoe staat het met jouw merries Pretty??

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 15:04

Over Vera durf ik ook niks meer zeggen..ze lijkt echt drachtig maar ik twijfel of ze niet nadien nog es gedekt geweest is,ze is namelijk bij de hengst blijven staan. We hebben ze wel duidelijk zien gedekt zijn op 5 mei 2006.

Pretty is er helemaal klaar voor,volle en strakke uier,losse banden,navel puilt uit,..ik verwacht het echt één dezer dagen!

Maar zoals ik al zei,ze durft niet goed,ze wacht op Vinga Haha!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 15:05

pretty schreef:
Over Vera durf ik ook niks meer zeggen..ze lijkt echt drachtig maar ik twijfel of ze niet nadien nog es gedekt geweest is,ze is namelijk bij de hengst blijven staan. We hebben ze wel duidelijk zien gedekt zijn op 5 mei 2006.

Pretty is er helemaal klaar voor,volle en strakke uier,losse banden,navel puilt uit,..ik verwacht het echt één dezer dagen!

Tja en Vinga wacht op Heidie Haha!

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 15:07

pretty schreef:

Is een uitpuilende navel ook een voorteken dan? Vinga heeft dat namelijk ook Ja

ProudJustify schreef:
Tja en Vinga wacht op Heidie Haha!

En Heidi is in geen velden of wegen te bekennen, ze durft vast
niet meer Tong uitsteken

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 15:09

silketje schreef:
Gefeliciteerd Regine!

hier nog niks maar na die witte puntjes op de spenen ben ik toch niet meer gerust,

Dat heb ik al meer gelezen ...wat wil dat zeggen dan, en bedoel je zoals dit? Rolleyes

Afbeelding

Opium's uier vanmorgen.. Tong uitsteken

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 15:11

Ik heb al veel zin gehad zelf eens te tasten daarbinnen en dat veulen eruit te sleuren Haha!

Vorige keer puilde haar navel heel erg uit,en is het veulen dezelfde nacht nog geboren Clown ,maarja uitpuilende navel is ook gewoon een teken dat ze DIK zijn! Haha!

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 15:11

pretty schreef:
Vanneke: Awel,kben benieuwd!! Hij is echt luxe hé? Wil die knapperds ook wel eens zien in wintervacht! Knipoog

Silketje: Word spannend bij jou!

Fique: De mijne had ook zo laat pas uier,maar nu heeft Fique toch al wel uier? Heb je geen foto?
Ze kan ook gewoon laat zijn hoor Ach gut

ja het begin is er. de ene kant is dunner dan de andere. maak m ook af en toe een beetje schoon en dan komt er ook wel af en toe een doorzichtige druppel uit.
zal als het lukt vanavond ff een foto maken. ik hoop ook dat ze gewoon te laat is.

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 15:13

Vinga heeft al een tijdje die uitpuilende navel, het is net een dopje haha.

@ amaze: die witte stipjes heeft Vinga ook af en toe, de ene keer zitten ze er wel, de andere keer zijn ze weer weg. Ik geloof niet dat dat iets te maken heeft met een naderende geboorte of zo anders was Vinga allang bevallen Tong uitsteken

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 15:19

Pretty ook! Haha!

Fique: In dat stadium zat Pretty ook nog een paar dagen terug..lijkt me sterk dat het voor zoveel later zou zijn dan,enfin,het kan dus gewoon eh,en laten we daar maar blijven vanuitgaan voor Fique of je mist het straks nog! Haha!

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 15:22

Jurriaan, gefeliciteerd met de kleine Noah! Mooi veultje hoor, wie is de paps?

Whiz, beste uier al, maarrehhh iedere merrie doet het anders, fok jezelf niet te veel op he Knipoog

Amandake, grijs veulenvacht wordt meestal zwart. Ik vermoed dat Bintekind zomerzwart wordt, net als d'r moeder, dus zeg maar zwartbruin.

Regina, strak uiertje al zo van onderen.

Chippendale, mooi zo jongen! Ga zo door!

Mooie appie mini dames gezien!

Kwaidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 15:24

Moonlight kwam nog even haar dikke buikie showen vanmiddag! Ze is niet superdik, maar daar is het geen pony voor! Ik wacht nog steeds vol spanning af, ik verwacht het ook snel, uier is dik en komt melk uit...
Ik had wortels voor ze in de wei gegooid, normaal komt mevrouw hier rennend op af, maar nu niet:
Afbeelding
Lekker aant eten:
Afbeelding
Buikie van dichtbij, je ziet d'r uier, maar kan misschien nog wel voller...
Afbeelding
Goed ik ga weer waken vannacht....

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 16:05

@kwaidie: spannend hoor!!!

regina eet nu dr biks niet meer, terwijl ze daar juist dol op is... wel staat ze de hele dag gras te eten... zou dit toch een naderende bevalling kunnen betekenen?

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 16:07

Ik hoop het voor je Regina, zou wel erg prettig zijn als dat veulen eens buiten kwam kijken he. Haha!