[HK]Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 04:33

Hier is de gelukkige van het eerste (en het snelste?) paasveulen 2006!! . Met 10 minuten volgens mij geboren zo om iets over half 1 middernacht, om 1 uur stond het en om 2 uur ging het pas weer liggen.
Geweldige ervaring, zo eerst even douchen
Het is een mooie merrie (zag gelijk de minidoos ) met lange benen en ze is nu een beetje zilverkleurig(wordt denk ik dezelfde mooie kleur als mama?) aan het opdrogen (manen zijn vooralsnog zwart zo te zien). Hele bevallig staat op video en er zijn na de geboorte veel foto's gemaakt. De nageboorte zat haar goed dwars en de DA heeft haar uiteindelijk een injectie gegeven waardoor hij er binnen 5 minuten af was, mooi compleet. We hebben nog geen naam maar het gaat wel beginnen met Feather's. Het meissie liep zelf de baarmoeder maar verder uit toen alleen de achterbeentjes er nog in zaten . Ze loopt te bokken en gek te doen en is daarna tegen mijn been in slaap gevallen (ik ruik natuurlijk net als mams met al dat vruchtwater over mijn hele lijf), gelukkig kwam Show haar snel wekken en vertellen dat ze bij haar moest zijn. Drinken gaat goed inmiddels, het was even zoeken namelijk. Ze heeft ook haar hoofd al hard gestoten toen ze tijdens het bokken tegen de muur liep...
Foto's volgen nog die staan op de laptop en niet op deze pc, ik ga straks lekker op het zoldertje boven het kersverse stel slapen en spreek jullie later weer.

frenia

Re: Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 06:37

Jullie gaan het niet geloven...want ik kan het haast zélf niet geloven...

Chenoa Snorremans van Germania is geboren!!!

Ik sta echt paf...compleet de kluts kwijt...lag al in bed, maar kon niet meer slapen, dus toch maar even Kraamstal opzoeken

Gisterenochtend had Tinkerbell dus van die minikegeltjes...als ik straks de foto plaats, ga je een loep moeten nemen om ze te zien, terwijl ik ze al met macro heb moeten trekken

Ze heeft gisteren dus nog heel de dag buiten gelopen, ik was vanaf 13u niet meer huis tot 23u, had ze aanstalten getoond, was ik NOOIT weggegaan
Om 23u ben ik dus gaan voederen: nog niks... eten allemaal opgesloeberd wél heb ik genoteerd dat de uier voor het eerst om dat uur al beenhard was...maar geen kegels hoor...

Lag rond 24u in bed...dacht: zet voor alle geval je wekker! Nog even getwijfeld...3u30 of 4u? Voor 4u gekozen...

Om 4u gaat m'n wekker...had pas door dat het m'n wekker was toen ik met veel moeite de snoozefunctie uitkreeg...moest zelfs eerst even denken: Waarom had ik m'n wekker ook alweer gezet???
Ow ja, even kijkje nemen op het schermpje van de camera

In eerste instantie zag ik allen Tinkerbell: voordroog aan het knabbelen, heel rustig, nog steeds een dikke kont en rug...en toen zag ik plots iets zwarts langs haar zij bewegen
Inmiddels waren ogen wat aan het licht gewend
en ja hoor: "We hebben een veulen!!!" riep ik uit

Vriendlief en moeder gewekt. vader stond er als eerste uit
en gaan KIJKEN
Tinkerbell heeft het me dus weer geflikt: Hij was nagenoeg droog, stond, had al gedronken, darmpek kwam moeiteloos af, nageboorte was er ook al af, lag ergens in de stal begraven

Hier is ie dan: voor jullie de primeur van de àllereerste foto's
't is een hengstje en hij is zwartbont (nouja: moeders heeft gekeken, hoop dat ze dr bril ophad )

Foto's van rond 4u (en enkele minuten )

Nog zo jong en al zo stout!! Tong uitsteken
Afbeelding

Moeder kijkt na wat voor geslacht het is
Afbeelding

Grappig he, zo'n symmetrisch aftekening
Afbeelding

Tinky vond dat ik te dichtbij kwam
Afbeelding

Aaaah
Afbeelding

Foto's van rond 5u30 (ik kon écht niet slapen )

Bij mijn aankomst lag ie lekker neer
Afbeelding

Afbeelding

Oogjes dicht tegen de flits 8)
Afbeelding

Dronkenlap!!
Afbeelding

Afbeelding

En weer gaan slapen
Afbeelding

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 07:08

Meavey: Gefeliciteerd!!!

Cheveyo: Gefeliciteerd met je merrie veulen!!
Ben erg benieuwd naar de foto's!!

frenia: Gefeliciteerd met je parachtige bijdehandte hengstveulie!
Wat een oermoeder is die Tinkerbell van jou zeg!
Mooie foto's hoor!!

Ik kan nu al helemaal niet meer wachten...
Waarom duren alle leuke dingen zo lang voor je ze hebt??

Allemaal heel veel plezier met jullie mooie paas veulens!!

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 07:57

Kieppiej en Cheveyo, gefeliciteerd! Cheveyo, wanneer foto's??

Frenia, ook gefeliciteerd, Wat is hij mooi! Heeft mams goed gedaan hoor!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 08:50

WOW!!! Ik wist wel dat Pasen met vruchtbaarheid en zo te maken had, maar dit is toch wel echt een veulenBOOM!!!

Frenia, kippiej, cheveyo: PROFICIAT!!!

@ kippiej: Ik ga zo meteen eerst eens op zoek naar het afzonderlijke topic van jouw beeb!

@cheveyo: wat heerlijk, zo'n vlotte bevalling en zo'n makkelijk veulen. Jammer van de nageboorte; gelukkig was dat met een simpel prikkie op te lossen. Top!

@frenia: Wat een sneaky merrie! Tinkerbell lapt 't 'm gewoon zonder jou!! Super dat alles zo vlot is gegaan. Alsnog een verrassing dus, maar het resultaat mag er wezen! Prachtige foto;s!

Friet is idd een lekker dikke, gepaneerde bamibal!!

@iwayalover: super dat het iets beter gaat met Symfonie!

Lee begint nu heel snel van vorm te veranderen, vind ik. Maar ze moet nog een maand, dus ik hoop dat ze het een béétje rustig aan doet! 302 days and counting :-) ...

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 08:58

@ frenia, kippiej en cheveyo: van harte geveuliciteerd!!!

Zo en nu eerst de slaap uit mijn ogen wassen en de paarden voeren vooralsnog beweegt er niks vreemds extra bij Fayette op stal en heeft ze nog steeds een dikke buik maar na je weet maar nooit toch frenia?

Edit: nope, geen veulen

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 09:11

Goedemorgen!!!

Allemaal gefeliciteerd met de paasveulens!

Ik ga vanmiddag/vanavond pas naar stal, maar daar zal geen verassing liggen denk ik zo, anders was ik vast al gebeld....

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 09:13

Frenai van harte meid!! wat is hij echt minimaal bont!!
Erg mooi veulen

Nicole!! jij ook van harte met je showgirl veulen fotosssssssssssss
Jij heb heel de bevalling gezien mazzelaar

Finnea

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 09:17

Van harte gefeliciteerd met alle veulentjes!
Chenoa is gaaf

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 09:45

Afbeelding

Jaaaaaaaaaaa, de paasveulentjes komen eraan!!!

Cheveyo, ik ben heel benieuwd naar de foto's en het kleurtje. Wat een rappe zeg! Met mams alles helemaal goed nu?

Chenoa is gaaf!!! Wat een stiekemerd is Tinkerbell toch!

cojolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 09:49

Frenia, kippiej, cheveyo allemaal gefeliciteerd

Bij Jolly nog steeds niks, begin de zenuwe te krijgen, ze kan nog amper lopen van het vocht dat ze vast houd, ze heeft het echt heel zwaar.

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 10:52

Ach ach, arme Jolly. Die moet er nu onderhand wel uitzien als een kamerolifantje met haar zwangere lijf met al dat vocht. Sneu hoor ... laten we hopen dat het snel komt!

Ods
Forumcoördinator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 11:02

Cheveyo van HARTE!!!! Volgens mij is de bestelling van jou helemaal overgekomen Net als de andere ben ik SUPER benieuwd naar de foto's van jou stelletje

Frenia, nou dat is een prachtige verrassing!! Wat een gaaf diertje en zo super mooi getekend!! Zo zie ik het graag Tinkerbell ziet er goed uit!!! Wat heerlijk dat alles goed gaat!

Lady's geniet ervan!!!!!

Spannend Mac, spannend omdat het nu echt wordt

Cojolly, Snap heeft ook last van zucht, het tekend gelijk zo, Snaps buik lijkt gelijk nog enormer dan die al is. Verder heb ik niet het idee dat ze er last van heeft.

Gisteren heb ik visite gekregen van het andere duo van 'Het Boktkoppelveulen' daar heeft Snap een showtje weg gegeven, pffff wat ging die tekeer! Jammer genoeg lag de camera toen nog binnen Maargoed, later vandaag een update van gisteren!

Veel plezier weer allemaal vandaag met de dikke buiken!! Ja ook voor de reeds gelukkigen met hun babes

Miepp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 11:03

@ frenia, kippiej en cheveyo, van harte gefeliciteerd!!
Ik ben benieuwd naar de kegeltjes foto's van Tinkerbell, kan je die plaatsen??

@ cojolly, ik hoop voor Jolly dat het snel komt

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 11:05

ja hoor...maar even geduld ben nu eerst bezig met geboortekaartjes en geboortesuiker daar moeten eerst foto's voor worden uitgezocht

Miepp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 11:09

oke, ik wacht met geduld
Ik ga zo even bij Mythe kijken, er zal wel niet veel verandering in zitten

Melisjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 11:15

*meld zich: Ookal heb ik geen paard dat drachtig is (A) kvind het gewoon gezellig hier dus mag ook ik blijven (A)

Aan iedereen met een veulen: GEFELICITEERD MET DE PAASVEULENS/VEULENS!

jessje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 11:19

Frenia, kippiej, cheveyo: PROFICIAT!!!
Wat een paas-veulen-boom zeg

Chenoa is knap!!!!
Ik ga nu op zoek naar foto's van de andere

Fleda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 11:23

frenia, kippiej en cheveyo, van harte gefeliciteerd met de geboren veulens!!!

Even weer een update over Fleur. Vanacht heeft ze helemaal niets gedaan, alleen maar in 1 hoek staan slapen. Weer zwalkt ze een beetje op haar benen, en draagt ze haar staart van haar af! Vanochtend toen ze net buiten stond, ging ze gelijk liggen en af en toe echt kreunen. ze wilde ook plat gaan liggen maar deed het net niet. En dan weer naar haar buik kijken, en haar oren in haar nek leggen. Ze is iig niet helemaal zichzelf, en is al ergens mee bezig. Ik had de camera bij me, dus heb even foto's gemaakt!

Liggen
Afbeelding

Uier + opgezetten achterkant en lang!!!
Afbeelding

Helemaal met haar neusje op de grond
Afbeelding

Toen ging ze ineens heel gek "schokken" en hinniken en snurken, volgens mij had ze een droom ofzo, ze was ook met haar ogen aan het draaien. Vaag beest hoor! Heb er een filmpje van gemaakt! Als je je geluid aanzet dan hoor je haar ook soort van snurken..
Afbeelding

Maroesja krijgt ook uier! En wordt ook met de dag dikker!
Afbeelding

En gisteravond in de nieuwe paddock, even het nieuwe zand testen!
Van voren
Afbeelding

Hier kan je ook zien hoe vol haar uier is. ( en hoe dik ze ook is.. ) Haar spenen wijzen echt helemaal naar buiten, alleen die kegels blijven spoorloos...
Afbeelding

Zo en nu ga ik weer naar stal, durf haar eigelijk niet zo lang alleen te laten! Je weet maar nooit. Nu staat ze lekker te eten dus dan doet ze toch niets... ( Hoop ik)

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 11:24

Frenia Gefeliciteerd!!!! Wat een bjoetie zeg en stoer met de plek van het wit, gaaf! Ook een paaseitje dus.

eerst even Kitje naar buiten doen, die was het niet eens met al die aandacht die niet voor hem bedoeld was.

Thanks voor alle felicitaties ik kom straks terug met daarbij gelijk droogfoto's van mijn nu nog zilveren kind.

Was er niet alleen bij, maar heb Show gewoon geholpen , heb Feather's... al het pootje geschud toen het oogje nog moest komen.

Video is stoer! Ik kan hem echt wel 100 keer zien, die reactie van toen ik het vlies openmaakte!!! haha humor om jezelf terug te lezen [edit] horen en zien.

Linda zei dat ik de pootjes maar vast moest pakken en helpen met het niet teruglaten glijden naar binnen. Eerst moest ik 5 keer droogoefenen boven de pootjes voordat ik het drufde te pakken hihi.

Geweldige ervaring en dankzij Linda was ik niet in de stress Thanks my dear!

Ve-Ve-Verliefd tot over mijn oren, ondersteboven, stotter er van!

Voor alle mensen die nog een veulen verwachten, ik weet NU hoe het voelt, dit neemt niemand me meer af! Ik hoop dat jullie ook snel mogen genieten allemaal
Laatst bijgewerkt door Cheveyo op 16-04-06 11:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Fleda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 11:27

Klinkt als een geweldige bevalling Cheveyo...Heerlijk! Dat het zo maar bij iedereen mag gaan!

Ods
Forumcoördinator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 11:34

Ik wil ook Ve-Ve-Verliefd worden Cheveyo kom maar SNEL met die foto's!!!!

Geweldig jou reaktie, ik heb gelijk waterlanders.... ik wil het zo graag niet missen!!!!

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 11:38

@ frenia, kippiej en cheveyo: Ook van mij gefeliciteerd!!! En we wachten op nog veel meer foto's!!!

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 11:49

Vrolijk pasen iedereen en gefeliciteerd aan diegene met veulies !!!

Heb weinig tijd ,tot vanavond misschien

Heb wel merrie gezien die op knappen staat Fleda...hou die maar in de gaten !!

Finnea

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 11:52

Volgens mij gaat 't veulen van Fleur gauw komen