Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

charon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 19:01

Hey
Bloos hmmmm ???? neee niet dat ik weet ik ben niet zo heel bekend hier op bokt en ik vind het zelf al heel wat dat ik foto's erop kan zetten

wat is dat precies die bokt lijst ?? Verward

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 19:18

Is Meaghan verkocht Marije? (weet even niet meer precies hoe je Meaghan schrijft, shame on me, vergeef mij Knipoog)

Ik denk dat Vank een bruin veulentje krijgt, blesje op het hoofd en ik hoop op 4 witte sokjes Tong uitsteken

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 19:22

Tinne schreef:
Is Meaghan verkocht Marije? (weet even niet meer precies hoe je Meaghan schrijft, shame on me, vergeef mij Knipoog)

Ja, maar ze blijft waarschijnlijk nog t/m volgend jaar het weide seizoen hier in de opfok.
Daarna gaat ze naar haar nieuwe eigenaar in Duitsland Lachen

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 19:30

Zo zo, Duitsland! Doet ze goed Knipoog!
En wat voor iemand is dat? Ook een fokker, of gaat ze daar een andere kant op? Knipoog

Ik kreeg net een pbtje van Daisy (snoopy_689). Want de mama van Randell staat sinds deze week op stal bij hun! Leuk om te horen vond ik dat, moest het even hier vermelden van mezelf Schijnheilig
Laatst bijgewerkt door Tinne op 06-11-04 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 19:30

Nou hier Neerlands welvaren op de foto....op 21 april geinsemineerd van Goodtimes...

genomen op 5 aug, ze was toen nog elke dag onder zadel.... Afbeelding

deze fot is van 9 sept, ik ben hierna gestopt met rijden, want Gamora kreeg wat last van haar been....dat is nu overgens weer goed....Afbeelding

en deze is van vanochtend vroeg.......niet zo super foto, maar je kunt wel zien dat ze groeit, maar of dat nu van het veulen of van het gras is....... Verward Afbeelding

en als ik echt 1 neem van voren dan schrik je je rot wat een buik Gamora al heeft.......en dan te bedenken dat ze nog tot mid maart moet!!!!!Ik ga morgenvroeg wel even een echte buikfoto maken, , dan kunnen jullie lachen...... Haha! ..

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 19:37

Tinne schreef:
Zo zo, Duitsland! Doet ze goed Knipoog!
En wat voor iemand is dat? Ook een fokker, of gaat ze daar een andere kant op? Knipoog

Voor de fokkerij en keuringen, dus hopelijk kan ik haar een beetje blijven volgen Lachen
Het is trouwens al het 2e veulen van Macy dat de grens over gaat, haar 1e veulen loopt in België.
De merrie van 2002 (Fleur) is dan ook absoluut niet te koop Knipoog

Sigrid1182, leuk om foto's te zien. Mijn zwarte merrie (Macy) is 2 dagen later gedekt dus ze gaan zo'n beetje gelijk op Lachen

Sociolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 19:38

In februarie is die van mij die ik rij dan uitgerekend die heeft nu ook al zo dikke buik.
K hoop dat het dit jaar goed komt vorrig jaar was ze per ongeluk gedekt (te vroeg dan) en toen is het veulen dood geboren.
Dat was wel heel jammer.
Maar wie weet (en ik hoop het) meer geluk volgend jaar.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 19:42

Vorig jaar kreeg ik haar met knap stuurwerk tot de bevalling nog door de buitendeur....had aan elke kant een cm over, ben benieuwd of dat dit jaar weer gaat lukken.. Bloos .gelukkig is er ook nog een grote roldeur, van 5 meter breed ......
Laatst bijgewerkt door amen op 06-11-04 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 19:48

Hoe breed was die deur waar je haar maar net doorheen kreeg? Schijnheilig

Er moet voor Vank en baby namelijk een nieuwe stal gezet worden, maar toen dacht ik opeens aan die huge buik die Ivank hopelijk ook gaat krijgen.. Bredere deur Schijnheilig

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 20:09

Ik heb voor de veulenboxen speciaal bredere deuren
Standaard maat is 1.30m dacht ik, hier zijn de deuren 1.50m bij de veulenboxen.

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 20:15

De VA denkt dat het een merrietje gaat worden, hij heeft het niet heel goed kunnen zien want de merrie bewoog net toen hij het geslachtbepalende eindelijk duidelijk in beeld had. Rolleyes
Dus ja, wij gokken op een merrietje al kan het nog net zo goed een hengstje worden natuurlijk. Haha!
Verder zal ze wel bruin zijn ... de hele stam is zowat bruin.
Ik hoop met niet teveel wit, maar het kan alle kanten op. Paps heeft geen wit en mams vrij veel.
Ben ook benieuwd of ze een maanoog gaat meekrijgen ...

De dikste dikke buikenfoto van vandaag. Tong uitsteken
Lengte van de staart is door toedoen van de jaarling hengst ....

Afbeelding

Langst voor of achter zie je haast niets en ik heb het ook nog niet voelen of zien bewegen ...

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 20:31

Nou, ze toont toch al aardig wat hoor! Ik ben ook heel benieuwd of haar veulen een blauw oog zal hebben!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 20:45

Okee dan!!!!!!!!!! Vanavond met poetsen het veulen ZIEN bewegen!!! Ik was haar benen aan het borstelen en ik keek omhoog en ja hoor ! Schop schop Hyper! !! Heerlijk gezicht!! Mijn avond kan niet meer stuk, ik neem er zo een borrel op Haha! !

Maar goed, gelijk even wat foto's van haar buik gemaakt, ik heb ze flink verlicht, anders is ze een zwarte vlek, let ook niet op de troep op achtergrond, ik had nog niet aangeveegd Bloos! !

Afbeelding

Afbeelding

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 21:25

Wat een lekkere dikke buik, Corine! Als het veulen er is kom ik weer langs hoor Haha! Haal de ijsthee maar vast in huis Knipoog Tong uitsteken

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 21:53

Okee Xono, zeker weten dat je tegen die tijd nog IJsthee wilt Verward ? Knipoog

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 00:03

Nou hier zijn ze , de foto's van Gamora haar buikje...haha

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 00:07

Mooie buik Jeddah!
Dat -je mag er nu wel af Knipoog
Draagt Simply ook meer opzij dan naar beneden?
Dat is bij Copper ook. Macy heeft veel meer een hangbuik.
Als het veulen er is, wil ik ook wel een keertje op kraamvisite komen

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 00:10

Ja!! We gaan een bokt kraam dag houden!! Sim draagt inderdaad in de breedte, nu is ze ook vrij breed en ik debk dat ze daar ook gewoon genoeg ruimte voor heeft.

@sigrid1182, nou, ik zie daar ook al een buik!!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 00:39

1e weekend van juni 2005 staat hier de "foalcam-meeting" gepland Haha!

Sigrid1182, dat is aardig "van links naar rechts" Gamora Haha!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 02:59

Jeetje Sigrid, jij moet idd oppassen dat je merrie niet in de deuropening blijft steken Bloos! !

@ Loolapelooza: Pepsi's staart ziet er inmiddels ook zo uit Huilen . Heb er ook een jaarlinghengst bijlopen Scheve mond .

@ Jeddah: die buik van Simply is mooi, maar dat omkijkende koppie is helemaal Lovers !

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 08:35

Citaat:
Jeetje Sigrid, jij moet idd oppassen dat je merrie niet in de deuropening blijft steken !

en dan te bedenken dat we nog tot maart moeten......nog 5 maanden....en dan gaat het veulen nu pas echt groeien......Ik heb elke keer als ze drachtig is,zoiets van, jeetje was ze vorige keer ook zo zwaar. Bloos! is dit wel normaal........en al helemaal bij 11maanden......verschikkelijk gewoon...en helemaal als iedereen die op stal komt dan opmerkingen maakt van , zitten er 2 in, Verward , .....,maar bij elke geboorte, geen centje pijn, paar keer persen en klaar is klara, in 10 minuten.......is de klus geklaard... ze zweet niet eens......

Jeddah,die van jouw krijgt ook al een mooi buikje......... OK dan!

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-04 09:29

Zo wat een lekkere buiken al zeg! Odess groeit ook al lekker, schrok er bijna van toen ik gister de deken af deed! Bloos! Verder had madame gisternacht een slechte nacht gehad en had ze een poging gedaan om de stal te verbouwen! Toen ik haar even vastzette snapte ik waarom! Het veulen ging me tekeer! Was een marathon aan het rennen ofzo... Arme Dessa... Ach gut Haha!

Morgen op 26 weken, ik zal binnenkort weer een foto plaatsen.

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 10:40

mooie buiken hebben ze al
ik heb het veulen zien kloppen gisteren fantastisch

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 12:28

Ik heb nog altijd helemaal niets zien bewegen bij mijn merrie.
Doen jullie iets speciaal ofzo dat jullie die buiken op en neer zien gaan? Schijnheilig

Sigrid wat een dikke! Gaaf!

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 15:42

Ik heb eindelijk ook ff "poging tot buikfoto's" gemaakt Haha!

Afbeelding

Afbeelding

Ik zie het nog niet zo goed, maar vandaag in de stal dacht ik wel van: "Hmm, nu gaat er meer op lijken" Haha!

Ze is nu trouwens 4 maanden drachtig. Nog 7 tegaan!!