Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
mooney schreef:Hier ook het dilemma, met de regels die morgen ingaan in Duitsland wordt het wel erg ingewikkeld.
Maar wij fokken ook voor eigen gebruik en dan is het toch zuur als je voor tweede keuze moet gaan (of zelfs derde keuze). Ze staan toch zo 20-30 jaar bij je in de wei, dan wil je het toch graag zo goed mogelijk en een herkansing heb je niet.
We hebben het al een jaar uitgesteld, nog een jaar zie ik eigenlijk niet zo zitten, denk ook dat 1 van de twee hengsten dan niet meer beschikbaar zal zijn. En qua leeftijd van de oudste liever ook niet, niet dat ze bejaard is ofzo.
Dus ga je dan een maand wachten met de hoop dat de maatregelen weer afnemen met het risico dat het voor niets is of dat het niet meer op tijd pakt, ga je voor keuze 2 of 3 of stel je het toch nog een jaar uit in hoop van beter.
Ik weet het nog niet.
absque_dubio schreef:Cynthia, ik zag van de week een fokker op fb die na 32 jaar hengstveulens nu dan z’n eerste merrieveulen had. En zo ken ik er wel meer die er jaren over doen.![]()
Ik vind 3 veulens en dan een jaartje leeg wel een mooie. Maar dat is persoonlijk.
Vulina schreef:Wij laten de fokmerries wel elk jaar dekken. Ze doen verder niks, hebben zich al lang en breed in de sport bewezen. Ze lopen op de wei een beetje dik te worden![]()
Uriante is drachtigBlij mee!
MukiwaCobs schreef:Ze zijn zo verliefd allebei![]()
Vandaag weer netjes gedekt
[ [url=m/pMOLYC.jpg]Afbeelding[/url] ]
Caily schreef:Cynthia, waarom zou je niet voor Rivers gaan? Los van de grens beperkingen. De kleur kansen zijn gelijk toch? Straks fok je met Idris vader een geweldig merrieveulen, blijft ze te klein. Ga je je altijd afvragen, wat als ik Rivers had gekozen? Terwijl als veulen van Rivers niet blijkt wat je voor ogen had, kan je volgend jaar, of over 2-3 jaar altijd nog weer keer dezelfde combinatie van nu maken.
mooney schreef:Nog even over Duitsland, je kan natuurlijk wel de grens over maar alleen (legaal) als je al een negatieve test op zak hebt. Het is dus niet erheen gaan en eventueel testen en hopen dat het negatief is.
Het is zelf zorgen voor een test en verklaring, die niet ouder mag zijn dan 48 uur. GGD doet daar niet aan mee, bij commerciële partijen ben je rond de 140 euro kwijt per keer. Worden dus wel hele dure veulens als je vaker moet gaan halen.
Mijn pony's staan niet aan huis, maar wel dichtbij en ik heb al camera's hangen. Dus geen probleem qua mogelijkheden om in de smiezen te houden. En qua geld, voor mij is het een hobby die geld mag kosten.
Cynthia82 schreef:Ik moet het inderdaad zelf halen. Verzenden doen ze niet.
Superpony, ik heb nu nog maar één merrie ja. Vorig jaar februari haar zusje verkocht en in juni haar moeder moeten laten inslapen.