goldenarrow schreef:Ik heb jullie flink verwaarloosd de afgelopen paar weken![]()
Ik zag nog wel iets voorbij komen over sport vs. showarabieren. Imo moet ook een showarabier geschikt zijn om mee te kunnen rijden en fatsoenlijk in elkaar zitten. Wij fokken meer gericht op show, maar dat betekent niet dat ze voor de rest maar zo krom als een hoepel mogen zijn als de kop maar goed genoeg is natuurlijk. Ik wil een veelzijdig paard fokken wat de attitude en uitstraling heeft om goed te presteren op show, maar die je daarnaast ook voor de sport kan gebruiken. Het één sluit het ander niet uit (al valt het me op dat de mensen die sportarabieren hebben/fokken dat vaak wel denken).
Anyway: Brown is gisteren op 16 dagen gescand. Er zat wel een vruchtje, maar hij zat tussen 2 cystes in en zou zich daar niet goed kunnen gaan hechten. Ze hebben hem geprobeerd wat te verschuiven, dus nu duimen dat het gelukt is en het zich goed innesteld. De andere 2 dames zijn nu 6 weken drachtig.
Wat betreft sederen om te scannen, ik heb 1 merrie moeten sederen, maar dat is een maiden die het allemaal nogal spannend vond. Maar dat was ook de eerste keer en toen op 18 dagen weer. De andere maiden gaf nergens om. Toch grappig om te zien hoe ze allemaal zo verschillend zijn.
Nu past deze discussie niet geheel in dit topic, maar helaas is dit wel steeds meer het geval. Zeker bepaalde (een grote groep) mensen fokken steeds meer naar het extreme. Ik heb hierdoor honderden arabieren mee geopereerd die oa zo slecht in het voorbeen waren dat ingrijpen noodzakelijk was. Met een tussen gevalletje presterend op beide vlakken val je over het algemmen zowel links als rechts buiten de boot en deze goede paarden zijn nog amper te vinden.
Maar goed weer terug on-topic.