[HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marije1502

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 18:03

Wij hopen echt op een bont veulen! Maar de hengst is niet homozygoot, het blijft dus een gok.

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 18:05

Vindt het een mooie combinatie Marije

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 18:07

Ik ben ook echt fan van veel wit!

Fiore dr vorige (eerste) veulen had dat ook

Afbeelding

Afbeelding

Fi heeft zelf niet heel veel wit, en de hengst ook niet. Maar Daisy (de moeder van Fiore) wel, dus Fi heeft het sabino-gen van haar. Sabino komt alleen vaker tot uiting op vos dan op zwart/bruin (en dus ook valk). Op Fi en haar valkzusje LaVie toont het ook echt niet (of LaVie het draagt, weet ik nog niet. Ik denk het niet, aangezien ze ook geen vlek op dr lip heeft). Daisy heeft ook eens een palomino hengstje gehad (TiSento) en die had hoge witte benen en een brede bles met gat er in. Zijn bles liep door aan de zijkanten van zijn neus/mond. Prachtig echt!

Als Fi nu een palominomerrie met veel wit krijgt, dan eehhhhh heb ik het moeilijk :')

Ooooo Paardje2013, die hengst! :9

Marije ook al zo'n prachtige hengst!

Cioccolato, vos x vos wordt altijd vos :j

Paardje2013, vos x bruin kan vos, bruin en zwart geven.
En zo te zien draagt die hengst wel sabino, ja.
Laatst bijgewerkt door Cynthia82 op 03-05-19 18:13, in het totaal 2 keer bewerkt

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 18:10

Ik wil wel 2 (smoky ) grullo toveros met blauwe ogen en stipjes volgend jaar, als we dan toch bestellingen aan het doen zijn. :P merries uiteraard, en een triple homozygote grullo tobiano voor Missy :P

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 18:11

Ik heb liever weinig wit :')

marije1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 18:12

paardje 2013, dank je :) nu duimen dat de inseminatie gelukt is! maar de 1e 2 merries zijn al drachtig gescand van deze hengst bij poging 1, en mijn Dolce is tot nu toe elke keer direct drachtig ( even afkloppen) dus ik heb goede hoop.

mijn merrie heeft nu 2x een veulen gehad waarvan 1x embryo ( dus dat zegt niet zoveel over haar, behalve dat ze een goede moeder was voor het veulen) en het veulen van haar zelf was zwart met 4 witte voetjes en een mooie bles, uit een zwarte vader met witte voeten en een bles. Dus nu hopen dat zij genoeg wit in zich heeft om voor vlekjes te zorgen!
Afbeelding

Cyntia: ook zo'n mooi getekend veulen! ik hou d'r van!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 18:13

Haha Cynthia, ik hoop op een hengstje (die kan ik hier toch niet houden), anders krijg ik het moeilijk :)

Ik vond net nog 2 mooie plaatjes van Lenard. Ik hou toch echt van die paarden met body!
Afbeelding
Afbeelding

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 18:16

Wat een prachtige hengst, Murosch! Die bouw inderdaad!!

Enne, ik hoop ook op een hengstje ;) Of merrie zonder cremegen, mag ook :D
Valk of palominomerrie zou niet goed voor me zijn. Ik heb er namelijk 3 en wil er maar 2, maar 3+1 is vooralsnog geen 2, dus hengst of merrie zonder cremegen graag :D

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 18:19

Hier maakt het mij weinig uit hengst of merrie. Ze worden sowieso verkocht.
Wil in de toekomst wel 3e fokmerrie behouden. Maar dat is nu nog te vroeg. Helaas is mijn 3e merrie niet meer geschikt als fokmerrie.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 20:58

Een ei groeit per dag gemiddeld 0.8 dacht ik dus kan best ineens snel gaan Murosch of ze hadden niet zien zitten.

Leuke combi marije

Ik hou ook wel van wit maar anderzijds vind ik als ze meer wit hebben dan kleur niet zo mooi.

Oh Cynthia benieuwd naar jouw combi maar nog niks heet aan de gang dan

CIO leuk he zo een prinsessenpaard

Iemand dit al gezien? Men merrie is niet dichtgezet maar geniet. Die zouden er met de tijd zelf uitvallen waardoor ze niet opnieuw moet opengezet worden.
Heb hem effe in een spoiler gezet.
Spoiler:
Afbeelding

17 mei gaan wij scannen. En ik bestel me een homozygoot bay dun hengst met grote bles en drie witte sokjes. Mmmm nee dat kan niet zeker want de hengst draagt w20 op de kleine e :j ok baydun dan met klein kolletje of dunalino dan met grote bles en drie witte sokken. _/-\o_ geen merrie. Deze is echt voor de verkoop. Hahaha en dat roep ik alle jaren wel eens en dan jaar erna lopen ze hier nog.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 21:05

Fotsy, heb je dan geen kans dat ze later alsnog verwerpen? Dat is de reden dat wij ze pas met 320+ dagen open zetten, omdat daarvoor ook bacteriën kunnen binnenkomen en daardoor bv placentitis ontstaat. Ik heb wel 1 merrie, die ik spoel, die doen we altijd alleen 3 hechtingen, zonder snijden. Maar die draagt zelf niks uit..

Oh en die 0.8 per dag is ook met een korrel zout.. van de week merrie 3.5 ei, 2 dagen later 3.7. Maar net waar ze zijn in hebben :')

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 21:34

Hij wou ze niet dichtzetten omdat ze helemaal geen lucht trekt dus vond dit de beste oplossing. De rest van de uitleg is aan me voorbij gegaan :') ging ook snel. Zal het nog eens vragen bij de scan.

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 21:44

Nou ik ben helemaal niet moeilijk, als het een gezonde merrie wordt dan ben ik heeeeel blij :+

Gaaf dier Murosch! Ik vind dat ook wel wat hebben hoor, wat extra body <3

ThornForest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 21:46

Wat een mooie combinaties komen er langs! _/-\o_
Ik hoop op totaal geen wit. Een mooie zwarte parel met mooi behang en een goeie voorpluk. Die paar sprieten die Sierou heeft kan je bijna geen voorpluk noemen. := Ik hou het veulen sowieso maar mijn voorkeur gaat uit naar een merrie. :))

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 21:57

Leuk al die combinaties zo te zien!

Ik hoop dat ik niemand tegen het verkeerde been stoot maar dat dichtzetten van de merries is voor echt een stap te ver.
Zodra dit bij mijn merries nodig zou zijn fok ik niet meer met ze.
Mijn merrie is in het verleden zeer zwaar beschadigd geraakt aan de vulva door een klap van een ander paard.
Paard heeft er zon pijn van gehad dat ik het niet ok vind als dat nu dichtgezet moet worden omdat ik perse met haar wil fokken.
En uiteraard is iedereen vrij in deze keuze we wegen immers alles af aan risicos die je neemt zodra je de keuze maakt om met een merrie te fokken.
Maar ik vraag mij wel af waarom perse fokken met een merrie die je dicht moet zetten omdat ze anders verwerpt?
Is een oprechte vraag hoor geen verwijt :(:)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 22:06

mirjamalvaro schreef:
Ik heb liever weinig wit :')

Ja ik ook :') maar zit dan ook in een ander patroontje haha.

Mijn veulen van afgelopen week vind ik qua kleur verdeling mooi, vorig jaar had ik er een met egalere vlekken maar ook mooi veel kleur.

Afbeelding

Van vorig jaar

Afbeelding

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 22:07

Ik heb fokmerries om mee te fokken, niet om alleen maar naar te kijken :D

Het dichtzetten geeft ze vrij weinig ongemak, voor mij beslist geen overweging om niet te dekken daardoor..

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 22:15

Vulina schreef:
Ik heb fokmerries om mee te fokken, niet om alleen maar te kijken :D

Het dichtzetten geeft ze vrij weinig ongemak, voor mij beslist geen overweging om niet te dekken daardoor..

Dat zal inderdaad verschil maken.
Mijn merries heb ik beide zelf gefokt maar zijn mijn rijpaarden en neem alles in overweging voordat ik besluit er een veulen mee te fokken.

Ik hoef er niet aan te verdienen het is puur hobby en komt er geen veulen ben ik nog net zo blij en trots op ze :P

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 22:46

Mooie combinatie's voorbij zien komen <3

Voor iedereen op het wachtbankje heel veel succes met wachten. Ik weet wat het is :')

Ik houd ook wel van wit en ook vos. Of helemaal wit :P
Uit Esmeralda dit jaar een veulen met 4x wit en blesAfbeelding
Wild Thing een vosje met mooi blesje
Afbeelding

Ik heb niks tegen dichtzetten van de merrie. Soms is het gewoon niet anders.

Wild Thing vandaag weer gescand. Nog niet heel veel vordering. We geven haar nog even de tijd. Er zit een eitje van 3 cm maar nog niet echt hengstig. Maandag weer scannen. Als ze nu niet doorzet, moet ze waarschijnlijk aan de regumate...

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 22:49

Ik heb de merries ook om mee te fokken. Ze hoeven voor de rest niks te doen. Dichtzitten is imo niet erg. Ze worden verdoofd als het gebeurd merken er weinig tot niks van. Ik heb 1 merrie waarbij het gewoon moet anders blijft ze niet drachtig. We maken ze ook open zo kort mogelijk voor de bevalling.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 23:23

Ik heb ze wisselend. Nu 1 fokmerrie alleen voor de fok. 1 die ik fanatiek heb gereden, geen idee wat ik ermee doe na dit veulen. En voor de rest jonge paarden die eerst 'n veulen geven en daarna de sport in gaan

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 01:50

Hier ook 2 merries die dichtgezet worden/zijn zodra ze drachtig zijn. Ik snap niet waarom je niet met een dergelijke merrie zou moeten willen fokken, de maiden van dit jaar hier is vorig jaar dichtgezet omdat ze lucht zoog van achteren tijdens de training. Ik heb de merries ook in de eerste plaats om mee te fokken aangezien ik zelf door een hartaandoening niet meer fanatiek kan rijden, daarbij afgelopen zaterdag de merrie open gezet op 320 dagen en ze heeft er niets van meegekregen, zo braaf als ik weet niet wat en gaf geen kik.

@ AM horses : he dat schiet niet op, ik ga duimen dat het alsnog gaat vorderen zonder aan de Regumate te moeten

@ CP : jij hebt zulke stoere tinkers, geweldig ! Ik moest even wennen aan onze bonte gelderse dit jaar, maar inmiddels went het wel aardig. Het heeft wel wat, ze zijn allemaal ook uniek bont he

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

@ Cioccolato : Mooie combinaties :D

Allemaal succes op het wachtbankje, ik zit er zelf ook nog eventjes op voor de 1e 2 combinaties, de 3e hopelijk a.s. weekend in de maak.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 06:21

Ik vind het nog steeds mooi hoor, van die 4 hoge witbenen, (behalve wanneer je wedstrijd hebt, dan is het zoveel wassen :+ ).
Maar dan heb je toch ook met een bonte hengst gefokt als je dit resultaat hebt? Dan is er toch voor bont gekozen neem ik aan?

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 16:20

Yes Eliana is WFFS vrij :D
Ennnn vandaag geinsemineerd.

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 16:21

BusyMissy schreef:
Ik vind het nog steeds mooi hoor, van die 4 hoge witbenen, (behalve wanneer je wedstrijd hebt, dan is het zoveel wassen :+ ).
Maar dan heb je toch ook met een bonte hengst gefokt als je dit resultaat hebt? Dan is er toch voor bont gekozen neem ik aan?

Jazeker, met Picasso. Hij is echter niet getest homozygoot zover ik weet, ons ging het om de bloedspreiding in eerste instantie