Ontzettend weinig aanmeldingen veulenverkiezing

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 14:55

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik sommige bokkers die nu zo te keer gaan over het op de man spelen...
Heel agressief vind over komen.

Volgens mij is de strekking van dit topic dat het opvallend is dat er steeds minder aanmeldingen zijn voor de veulenverkiezing.
Er zijn inderdaad mensen die KBK en Beer als voorbeeld namen, maar volgens mij heeft niemand gezegd dat KBK zich terug moest trekken, het onterecht was als zij zou winnen etc etc etc...

Naar mijn mening wordt het door een aantal mensen veel groter gemaakt dan wat er daadwerkelijk gezegd is. Zeker als we gaan praten over jankers, afzeikers en afgunst...
Nogmaals, niemand heeft gezegd dat het KBK niet gegund wordt...

Daarbij, iets met hoge bomen enzo... Zoals Jannepaulie ook al aangaf.
Wanneer je bekend bent (want je kan er niet om heen dat de eigenaars van de paarden die hoogste waarschijnlijk gouden boktveulen worden) van je nou eenmaal ook veel kritiek... Juist omdat iedereen denkt je te kennen.
Als je dat niet wilt moet je inderdaad maar minder topics aanmaken.. of je niet opgeven voor zo iets.
Maar dan nog is deze discussie niet alleen van dit jaar.
Vorig jaar werd Suelza nog veel harder afgebrand omdat haar Fortuna had gewonnen... Als of zij niet liever Fortuna nog bij zich had gehad...

Ik zelf weet niet eens of ik mijn veulen er voor zou opgeven, zoals al eerder aangegeven is, het is een redelijk discutabele eer :o en ik ben vrij bijgelovige wat dat betreft :')

Ik vind het idee van Jannepaulie wel een erg goede!

Lazypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 14:58

Wat een stelletje zeikerds hier toch. De veulenverkiezing gaat er toch om welk veulentje de meeste stemmen krijgt, die stem kan je zelf uitdelen gebaseerd op wat je zelf graag ziet. :+

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 15:02

M_D_H schreef:
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik sommige bokkers die nu zo te keer gaan over het op de man spelen...

Volgens mij is de strekking van dit topic dat het opvallend is dat er steeds minder aanmeldingen zijn voor de veulenverkiezing.
Er zijn inderdaad mensen die KBK en Beer als voorbeeld namen, maar volgens mij heeft niemand gezegd dat KBK zich terug moest trekken, het onterecht was als zij zou winnen etc etc etc...

Naar mijn mening wordt het door een aantal mensen veel groter gemaakt dan wat er daadwerkelijk gezegd is. Zeker als we gaan praten over jankers, afzeikers en afgunst...

Wanneer je bekend bent (want je kan er niet om heen dat de eigenaars van de paarden die hoogste waarschijnlijk gouden boktveulen worden) van je nou eenmaal ook veel kritiek... Juist omdat iedereen denkt je te kennen.
Als je dat niet wilt moet je inderdaad maar minder topics aanmaken.. of je niet opgeven voor zo iets.
Vorig jaar werd Suelza nog veel harder afgebrand omdat haar Fortuna had gewonnen... Als of zij niet liever Fortuna nog bij zich had gehad...

Ik zelf weet niet eens of ik mijn veulen er voor zou opgeven, zoals al eerder aangegeven is, het is een redelijk discutabele eer :o en ik ben vrij bijgelovige wat dat betreft :')

Precies.

"Dan moet je je maar niet opgeven" als soort van oplossing noemen in een topic dat is opgezet om er achter te komen waarom er minder veulens ingeschreven worden vind ik op z'n minst lachwekkend.

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 15:18

Ik zie veel afgunst hoor. Ben geen fan van kbk, volg haar niet. Maar dingen die gezegd worden als die halve shire, en ik heb een druk leven en geen tijd om de hele tijd bij de paarden te zitten. En zielige verhaaltjes, niemand houdt je tegen om meer tijd op bokt Door te brengen en topics te maken, maar ga dan niet zeiken als andere meer bekend zijn. Ja ik zeg het aggresief, maar eerlijk als je dit topic terug leest dan zie je veel steken die niet hoeven. De eigenares van lola heeft al een paar keer aangegeven dat ze vaak steken kreeg. En dat dingen kunnen kwetsen en dan nog gezellig blijven doordoen. Dat sommige zeggen dat kbk stom doet Door zich terug te trekken, vindt je het gek, al een gelopen race Door iemand die uren op bokt zit, de lol is eraf voor andere... etc ik zou mij ook aangesproken voelen, en mij willen terug trekken. Want je voelt je niet echt gewild meer in zo'n wedstrijd.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 15:20

M_D_H schreef:

Ik word er ook agressief van! ;)

Het is ronduit belachelijk hoe er gesproken wordt. Iedereen kan nu wel doen of hun neus bloed maar het is gewoon dikke afgunst hier.

Ik trek het me van KBK erg aan omdat zij een laatste tijd sowieso de pispaal lijkt te zijn, net zoals een aantal andere Bokkers.

Ze opent geen topic per week, hoogstens een per maand...

Ik vind het ontzettend sneu voor haar dat zij zich zou willen terugtrekken vanwege het gezeik hier.

En ik gebruik haar nu als voorbeeld, misschien niet handig om het te doen zonder dat zij het weet, maar ik kan me voorstellen dat een aantal ellen bezitters zich behoorlijk aangesproken voelen. ;)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 15:29

Maar het is toch ook een gelopen race? Mag je dan niet maar zeggen wat je mening is?
Het is een openbaar forum, hier mag je je mening geven, als je daar niet tegen kan dan tjah, nogmaals... Wees dan geen hoge boom.

En het zijn gewoon feiten, iemand die minder tijd heeft voor bokt zal hoogst waarschijnlijk ook minder stemmen krijgen omdat de bokkers zich minder betrokken voelen bij deze paarden.
Als je je paarden aan huis hebt en veel thuis bent, heb je ook veel meer de mogelijkheid om de volledige groei in kaart te brengen (en eerlijk is eerlijk, wauw dat ik dat kon... Maar ik heb geen veulen en geen tijd :') lijkt mij onwijs gaaf om je eigen gefokte dier zo te zien opgroeien en dat ook nog vast te kunnen leggen!)
En het is een halve shire :+ Al vond ik dat de enige opmerking waarbij ik mijn wenkbrauwen optrok :+

Over de eigenaresse van Lola, er is niemand in dit topic geweest die haar heeft aangevallen volgens mij? Ja ze heeft vaak steken gehad... Maar zoals ik ook net in mijn vorige bericht ook al aandroeg: Dat heeft bijna elke winnaar gehad (kijk maar naar Suelza).

En ja, ik vind het ook belachelijk dat je jezelf opgeeft en dan in eens aan andere gaan aangeven dat je je terug wilt trekken omdat je het op deze manier niet leuk vind...
Wat die andere dan ook nog vrolijk in dit topic gaan verkondigen.
Of je bent dan bezig met een hele sterke PR voor je veulen (niet dat Beer dat nodig heeft maar goed), want zielig dat iedereen je zo afbrand dus wij geven onze stem aan jou want wij steunen jou wel...
Of je trekt je dingen veels en veels te veel aan. En dan zou ik zeggen: plaats minder op bokt en zorg dat je geen hoge boom meer bent.

en dan even terug naar de gelopen race. Al vanaf het moment dat KBK een hengst ging zoeken voor Kim wist ik dat dit veulen een goede boktveulen zou worden. Ze is heel bekend.
Ik had het wel grappig gevonden als LaVie van Cynthia een hengst was geweest of Beer een merrie :+
Dat was wel echt een leuke strijd geweest :')

Overigens, ik vind de manier van het agressieve typen en communiceren echt belachelijk.
Dat is nergens voor nodig.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 15:31

Jannepauli schreef:
Dus herhaal ik maar mijn eerdere advies; maak gewoon ieder jaar een leuk veulenboek met de nieuw-geboren hengstjes en merrietjes van het betreffende jaar.
Dan kunnen de eigenaren hun diertje showen als ze dat willen en de kijkers genieten van leuke plaatjes.

Iedereen die dat wil stuurt een of twee foto's aan een aan te stellen mod, en die plaatst de foto's in het boek. Papa & Mama namen erbij en de geboortedatum en eventueel de boktnaam van de eigenaar. En dan vooral géén mogelijkheid tot commentaar van de kijkers|lezers

Dit is idd leuk en bestaat al heel lang in topicvorm, er is een Boktveulens topic op Kraamstal met precies deze opzet :)

Jannepauli

Re: Ontzettend weinig aanmeldingen veulenverkiezing

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 15:45

Ah, dat wist ik niet. Nou dan.. poets die wedstrijd dan weg dan kan iedereen weer gewoon slapen vannacht :)

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 16:04

MDH, ik niet :+
Dan had ik niet meer kunnen slapen ;)

Nee, geintje.. ook dan had ik gewoon meegedaan en het leuk gevonden als mijn veulen hoog was geëindigd, maar ik denk dat Beer dan alsnog hoger was geëindigd (ik denk namelijk dat hij nu ook meer stemmen krijgt dan Vie en dat is prima :) )

Ik blijf het een leuke verkiezing vinden, ondanks dat ik de discussie hier heel goed begrijp.

En nee.. ik voel me nergens aangesproken, of 'op de man gespeeld '.

Ik lees weer lekker mee :)

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 16:11

M_D_H schreef:
Maar het is toch ook een gelopen race? Mag je dan niet maar zeggen wat je mening is?
Het is een openbaar forum, hier mag je je mening geven, als je daar niet tegen kan dan tjah, nogmaals... Wees dan geen hoge boom.

En het zijn gewoon feiten, iemand die minder tijd heeft voor bokt zal hoogst waarschijnlijk ook minder stemmen krijgen omdat de bokkers zich minder betrokken voelen bij deze paarden.
Als je je paarden aan huis hebt en veel thuis bent, heb je ook veel meer de mogelijkheid om de volledige groei in kaart te brengen (en eerlijk is eerlijk, wauw dat ik dat kon... Maar ik heb geen veulen en geen tijd :') lijkt mij onwijs gaaf om je eigen gefokte dier zo te zien opgroeien en dat ook nog vast te kunnen leggen!)
En het is een halve shire :+ Al vond ik dat de enige opmerking waarbij ik mijn wenkbrauwen optrok :+

Over de eigenaresse van Lola, er is niemand in dit topic geweest die haar heeft aangevallen volgens mij? Ja ze heeft vaak steken gehad... Maar zoals ik ook net in mijn vorige bericht ook al aandroeg: Dat heeft bijna elke winnaar gehad (kijk maar naar Suelza).

En ja, ik vind het ook belachelijk dat je jezelf opgeeft en dan in eens aan andere gaan aangeven dat je je terug wilt trekken omdat je het op deze manier niet leuk vind...
Of je bent dan bezig met een hele sterke PR voor je veulen (niet dat Beer dat nodig heeft maar goed), want zielig dat iedereen je zo afbrand dus wij geven onze stem aan jou want wij steunen jou wel...
Of je trekt je dingen veels en veels te veel aan. En dan zou ik zeggen: plaats minder op bokt en zorg dat je geen hoge boom meer bent.

en dan even terug naar de gelopen race. Al vanaf het moment dat KBK een hengst ging zoeken voor Kim wist ik dat dit veulen een goede boktveulen zou worden. Ze is heel bekend.
Ik had het wel grappig gevonden als LaVie van Cynthia een hengst was geweest of Beer een merrie :+

Overigens, ik vind de manier van het agressieve typen en communiceren echt belachelijk.

Waarom mag je geen hoge boom zijn. Waarom moet je daarom maar slikken wat iedereen zegt.
Dus kbk moet maar oke vinden dat sommige mensen haar afbranden dan moet ze maar minder plaatsen, vele mensen volgen kbk graag, maar omdat sommige hun mening hard geven, want ze is bekend dus ze moet het maar aankunnen.
Ik noem dat jaloezie, iemand die hoog staat mag afgebrand worden volgens sommige.
Ik vind sommige dingen in het leven ook megafoon irritant,maar als het iemand anders zijn passie is, wie ben ik dan om commentaar te leveren.
Mensen moeten eens leren hun mening op een normale manier te brengen.
Beer krijgt veel stemmen, ik vindt dat terecht. Ze duwt veel moeite in haar topics, waar ik bij sommige veulens nooit een update zie, tja dan vindt ik dat veulen minder intressant.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 16:20

Van mij hoeft het op de man spelen van KBK zeker niet en vind ik ook erg flauw.
Ja het was misschien gelopen wedstijd, het zij zo.

Maar waar ik me echt aan stoor zijn de boktvriendjes zoals craiester en KimD die voor haar spreken.
Kom op zeg. KBK kan zelf wel typen. Zoniet, dan ook niet doorspelen wat ze per pb allemaal vindt. Dat kan gewoon openbaar door haar.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 16:26

Kbk wordt imo niet af gebrand, alleszins niet voor haar fanclub kwam 'helpen'. Daarvoor werd Beer puur als voorbeeld gebruikt omdat hij nu eenmaal de winnaar is dit jaar. Niet omdat het KBK haar veulen is.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 16:29

Wat Ayasha zegt. Daarbij zijn het vooral de vriendjes die nu de discussie een vervelende kant op trekken, dingen voor kbk het topic in slingeren...
Hou effe op zeg, dat was totaal het onderwerp niet. En jammer dat hierdoor de inhoudelijk nuttige reacties ondersneeuwen door dit gepiep.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 16:37

Anoniem schreef:
Dan gaat iedereen toch lekker iedere week topics maken, Niemand die ze tegenhoudt hoor.
Genoeg tijd voor beschikbaar als je op de wc zit een paar x per dag.
Wat een afgunst zeg, als het niet om een veulen is is het wel om de aandacht die iemand krijg of om het aantal topics dat iemand opent.
Als je niet tegen je verlies kunt moet je je niet inschrijven/aanmelden. Er is er maar 1 die wint en er zijn altijd een boel laatste plaatsen. Dat weet je van tevoren. Net zoals je bij bepaalde concoursen ook weet dat je waarschijnlijk niet bovenaan gaat eindigen wanneer je de startlijst ziet. Gaat iedereen daar dan ook zo lopen janken?

De vraag in de OP is hoe komt het dat er minder inschrijvingen zijn.
Mensen gaan dus niet janken (tenminste ik heb geen een van de eigenaren van de opgegeven veulens hier zien janken) maar hebben hun veulen niet opgegeven precies zoals jij stelt.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 16:39

Mars schreef:
Wat Ayasha zegt. Daarbij zijn het vooral de vriendjes die nu de discussie een vervelende kant op trekken, dingen voor kbk het topic in slingeren...
Hou effe op zeg, dat was totaal het onderwerp niet. En jammer dat hierdoor de inhoudelijk nuttige reacties ondersneeuwen door dit gepiep.

Dat bedoel ik dus :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 16:46

Mars schreef:

Vriendjes? Dan hoef ik me niet aangesproken te voelen! Dan kan ik dus lekker doormiepen. :))

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 16:54

Dat op de man spelen en dat gezeur over KBK (wie jankt er hier nou eigenlijk, er wordt hier een hoop Calimero gejank over KBK geuit)) of Beer's populariteit vind ik een absoluut zwaktebod in het hele verhaal hier. En buitengewoon kinderachtig.
Hoewel ik goed bevriend ben met KBK heb ik toch op hele andere veulens gestemd. daar zijn we niet minder bevriend door.
Er zullen altijd bepaalde veulens (whatever the reason) populairder zijn dan anderen.. maar je maakt toch zélf uit waar je op stemt? Of je stemt gewoon helemaal NIET, het hoeft toch niet?
Er worden hier al pagina's lang zoveel schijnheilig verpakte gemene steken onder water geplaatst, dat kan ik echt niet normaal meer vinden.
Ik snap ook niet dat er nog geen Mod heeft ingegrepen vanwege het continue en zeer persoonlijk getinte gehak, wat dan heel handig in een onschuldig jasje wordt verpakt, op (voornamelijk) één persoon.
Het lijkt wel zo'n clubje schooltjespesters.

Als dit ieder jaar zo'n kleinzielig gezeik wordt is het misschien beter die hele verkiezing af te schaffen of de regels aan te scherpen.
Die verkiezing is gewoon voor de leuk, dacht ik, nou, op deze manier is er geen leuk meer aan.

Ik zie overigens ook helemaal niet dat het al "een gelopen race is", het kan nog diverse kanten op gaan.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 16:57

Cynthia82 schreef:

Nee, geintje.. ook dan had ik gewoon meegedaan en het leuk gevonden als mijn veulen hoog was geëindigd, maar ik denk dat Beer dan alsnog hoger was geëindigd (ik denk namelijk dat hij nu ook meer stemmen krijgt dan Vie en dat is prima :) )

Ik blijf het een leuke verkiezing vinden, ondanks dat ik de discussie hier heel goed begrijp.

En zo kan het dus ook. Als je aangesproken voelen een olympische sport was geweest, dan was het nu zenuwslopend spannend om wie de medailles binnen gaan slepen :+

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 16:58

Terpentijn alsjeblieft zeg. En jouw bericht is wel van normale toon?

Ik lees nergens dat erover KBK gejankt wordt. Ze wordt als voorbeeld genoemd, niet meer niet minder. De drama begon pas toen er een aantal dit topic binnen kwamen stormen, moord en brand riepen, hun hooivorken tevoorschijn haalde en het over afgunst en jaloezie hadden. Hoe kom je daarbij? Het gros van de mensen hier heeft niet eens een veulen die ze konden aanmelden maar hadden het gewoon over de dingen die hun opvallen.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 16:59

craiester schreef:
M_D_H schreef:

Waarom mag je geen hoge boom zijn. Waarom moet je daarom maar slikken wat iedereen zegt.
Dus kbk moet maar oke vinden dat sommige mensen haar afbranden dan moet ze maar minder plaatsen, vele mensen volgen kbk graag, maar omdat sommige hun mening hard geven, want ze is bekend dus ze moet het maar aankunnen.
Ik noem dat jaloezie, iemand die hoog staat mag afgebrand worden volgens sommige.
Ik vind sommige dingen in het leven ook megafoon irritant,maar als het iemand anders zijn passie is, wie ben ik dan om commentaar te leveren.
Mensen moeten eens leren hun mening op een normale manier te brengen.
Beer krijgt veel stemmen, ik vindt dat terecht. Ze duwt veel moeite in haar topics, waar ik bij sommige veulens nooit een update zie, tja dan vindt ik dat veulen minder intressant.

Je snapt mijn punt niet...

Want, op het hoge boom zijn na zeg je vrijwel exact hetzelfde als ik.

Maar in dit topic (ik ga het nog maar eens herhalen) Gaat het om waarom er minderen mensen hun veulens aanmelden. En niet of het KBK gegund is of niet.
Naar mijn mening (en de mening van vele andere) kiezen veel veuleneigenaren er niet voor om het dier in te schrijven omdat het een gelopen race is.
Daarna vind iedereen het fijn om stemmen te krijgen, maar zijn er ook een aantal dieren die niks krijgen. Begrijp best dat dat als niet prettig wordt ervaren.

Iedereen weet dat hoge bomen snel een mening te verduren krijgen. Is dat altijd prettig? Nee... maar dat vinden politica, acteurs en zangers ook niet.
Maar er bestaat ook niet voor niks een uitdrukking: hoge bomen vangen veel wind.
Of wie zijn hoofd boven het maaiveld uitsteekt wordt zijn kop er af gehakt.
moet je daarom maar slikken wat iedereen zegt? Nee dat hoeft niet... Maar het past wel bij de positie van een populair persoon.

Ik noem het geen jaloezie. Ik zie mensen die hun mening geven op basis van hun ervaringen. Mag dat niet dan? Moeten ons allemaal maar het zwijgen opgelegd worden omdat iemand het eventueel niet aan kan? Nogmaals, laat dan niet zo veel van jezelf zien.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 17:00

Cynthia82 schreef:

Maar jij word ook niet letterlijk genoemd en krijgt (hoop ik) nooit haatmails :(:)
Ik snap wel dat KBK zich aangesproken voelt, maar vind het wel enorm jammer dat het zo is.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 17:01

Cynthia82 schreef:

Ik denk dat die twee qua fans aardig aan elkaar gewaagd zijn :)
Dat was pas een mooie strijd geweest :+

Maar ik snap wel dat je dan niet meer had kunnen slapen :')

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 17:04

RianneEnzo schreef:
Wat een stelletje zeikerds hier toch. De veulenverkiezing gaat er toch om welk veulentje de meeste stemmen krijgt, die stem kan je zelf uitdelen gebaseerd op wat je zelf graag ziet. :+

En volgens mij is het een beetje het ding dat het juist niet om het veulen gaat maar om de bokker die veel fans heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 17:13

Jes schreef:
[naam] schreef:
Dan gaat iedereen toch lekker iedere week topics maken, Niemand die ze tegenhoudt hoor.
Genoeg tijd voor beschikbaar als je op de wc zit een paar x per dag.
Wat een afgunst zeg, als het niet om een veulen is is het wel om de aandacht die iemand krijg of om het aantal topics dat iemand opent.
Als je niet tegen je verlies kunt moet je je niet inschrijven/aanmelden. Er is er maar 1 die wint en er zijn altijd een boel laatste plaatsen. Dat weet je van tevoren. Net zoals je bij bepaalde concoursen ook weet dat je waarschijnlijk niet bovenaan gaat eindigen wanneer je de startlijst ziet. Gaat iedereen daar dan ook zo lopen janken?

Mensen gaan dus niet janken (tenminste ik heb geen een van de eigenaren van de opgegeven veulens hier zien janken) maar hebben hun veulen niet opgegeven precies zoals jij stelt.

Ik reageerde niet op de topic titel, ik reageerde op dat ik in het topic steeds dingen lees als dat sinds het zoektopic naar een hengst al duidelijk was wat bla bla, en wie de meeste tijd heeft online, wie het zieligste verhaal heeft enz enz...alle redenen die worden aangevoerd waarom een bepaald veulen bij voorbaat al gewonnen zou hebben en dus mensen daarom hun veulen niet meer aan zouden melden.
Vergaat het de bokkers zo ook op wedstrijd? Wanneer ze op de startlijst zien dat een sterk team zich heeft aangemeld die bij de jury favoriet zal zijn, ga je dan ook maar niet?

Snap je de relevantie nu ?
Alsof iedere post die hier gemaakt wordt een reactie is op de OP, pfff :')

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 17:22

Anoniem schreef:
Jes schreef:

Ik reageerde niet op de topic titel, ik reageerde op dat ik in het topic steeds dingen lees als dat sinds het zoektopic naar een hengst al duidelijk was wat bla bla, en wie de meeste tijd heeft online, wie het zieligste verhaal heeft enz enz...alle redenen die worden aangevoerd waarom een bepaald veulen bij voorbaat al gewonnen zou hebben en dus mensen daarom hun veulen niet meer aan zouden melden.
Vergaat het de bokkers zo ook op wedstrijd? Wanneer ze op de startlijst zien dat een sterk team zich heeft aangemeld die bij de jury favoriet zal zijn, ga je dan ook maar niet?

Snap je de relevantie nu ?
Alsof iedere post die hier gemaakt wordt een reactie is op de OP, pfff :')

Nee ik snap de relevantie niet.
Totaal niet zelfs. Ik snap ook niet dat je er allemaal zaken bij haalt (wat heeft een wedstrijd nou weer met een bokt veulenverkiezing te maken dan? please :') )

Overigens reageer ik nog steeds met het oog op de topic titel.