[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BaiNar

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 20:09

Oooh... nu ben ik weer gerust... daar zitten ook wel wat rondere dames tussen.... Occh... die ukkies!!!

Mopske08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 20:12

oooh amandake... Lowlands ziet er nog steeds super uit!... :-( ik moet dringend nog eens langskomen. Voor mij dit jaar geen drachtige merrie, maar ik ga het topic wel flink blijven volgen dit jaar Knipoog

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 20:12

Amandake, er zitten al behoorlijke buikjes bij bij jouw dames !!

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 21:16

Lekker vieze Kyara op de foto. Haha! Heerlijk herkenbaar ziet ze eruit!

Jee, wat een dikke veulenbuiken hebben ze allemaal Amandake! Wow! Die van mij komen daar echt nog niet bij in de buurt.

Dyonne: Ze ziet er prachtig in conditie uit. Wat goed zeg, dat ze zonder ook maar een spoortje zweet in de bak staat na 16 km voor de kar! Haha!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 21:26

Dit was niet direct na het mennen hoor. Knipoog
Maar ze is geschoren, dus zweet niet zoveel.
Ze staat normaal ook ingepakt, alleen voor de foto even de dekens eraf.
Overigens vind ik de conditie wel verminderd door de dracht. Maar ze ziet er wel goed uit verder.

Amandake, idd al hele buiken.

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 21:39

Amandeke... wat een heerlijke berg paarden heb je toch... Moet altijd glimlachen als jij foto's plaatst van je dames... Zo leuk!
Ben zelf een beetje heel erg verliefd op jouw Lowlands Bloos ... Geen idee waarom... Maar vind hier zo gaaf zo van de foto Knipoog

Heerlijke foto's gezien van mooie buikige dames....

Frenia... vind jouw lijstje grappig... En zo leuk dat het bij jouw zo werkt met je dames... Maar heb bij mij het gevoel dat het altijd wat anders uitpakt.... Knipoog

Kyara ziet er goed uit Keeva....

Dyonne overigens ook... Mooie merrie...

Heb gister foto gemaakt van Luna... Heb haar eerst gewassen en behandelt voor mok, want daar heeft ze behoorlijk last van momenteel... Maar voor de rest doet ze het super... Ze is alleen heel erg dromerig en niet echt van deze wereld lijkt het wel....

Zal foto effe uploaden....

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 21:44

Amandake heeft al weer heel wat dikke dames in de wei lopen.

Zag ook wat lekkere tinkers voorbij komen, en een Kitzbi die er prachtig uit ziet.

Wat betreft merriegedrag en hengst of merrieveulens, ik zou wel willen dat ik er over mee kon praten. Maar helaas.....Neon heeft 3 hengstveulens gegeven, en haar gedrag is nu weer hetzelfde. Volgens het lijstje, merrie lief en zo, komt er dus weer een hengstveulen aan. En dat zou me niet verbazen, met een totaalstand van 17-2 op dit moment voor de hengstveulens.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 21:48

Wow!
zie toch wel paarden voorbijkomen nu die de naam "dikke buiken" wel waard zijn Wow! wat is Kyara al dik Keeva!
En amandake: de jouwe dragen ook alles behalve bescheiden Nagelbijten / Gniffelen

kitzbi zoals anders wel bescheiden Knipoog
ze ziet er GOED uit seg!

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 21:59

Luna

Afbeelding

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 22:02

Luna ziet er goed uit Lucy! Je had haar bij de Bonte Parels gekocht toch? Heette ze daar Gi-Gy?

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 22:04

Ja, dat klopt Marlijn.... Ze heet officieel op haar paspoort nog steeds Gigy, maar ik vind Luna beter bij haar passen. Komt bij dat alle merrie die ze importeren Gipsy Girl noemen (daar stamt het vanaf).... Knipoog

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 22:05

Amandake: *ben verliefd op Bibi*...... Wat een buiken al zeg, heerlijke dieren toch die tinkers! Heb zelf een witte, de mensen vinden haar, of oerlelijk of helemaal geweldig. Wilde eerst met haar fokken (als deze dracht van Porva goed gaat gebeurd dat waarschijnlijk ook nog), maar Porva was al aardig op leeftijd en daar wilde i zeker een veulen van. Vandaar dat mijn keus eerst op Porva is gevallen (leeftijdtechnisch gezien). Maar als ik het nog een keer doe dan wordt het zeker 1 van Iris (mijn Iris dan Knipoog)
Laatst bijgewerkt door quintusgl op 07-12-08 22:08, in het totaal 1 keer bewerkt

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 22:07

inkepink syl wil wel doen of ze een merens is hoor Tong uitsteken ze is er immers zeer waarschijnlijk een kruising van (ofwel van de fell Tong uitsteken)

amandake, mooie foto's weer. ik vind jou paardjes echt heel erg leuk, stuk voor stuk spreken ze me aan!

en inderdaad, de buiken worden echt ronder!

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 22:12

Luna ziet er goed uit, Lies !! Ja . Hoe ver is ze nu precies ? Ze begint ook al flink uit te zwaren sinds de laatste keer dat ik haar gezien heb, zeg ! Wow!

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 22:16

Ze is over de 200 dagen... Weet niet precies hoe ver Bloos In ieder geval is ze 7 april uitgerekend.... Knipoog

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 22:21

Da's al lekker snel ! Knipoog

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 22:21

ze lijkt wel nog jong Lucy_1 of is het gezichtsbedrog ??

En inderdaad....ik heb hèèèèle dikke dames Knipoog

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 22:23

Lucy: Grappig, ik ben nog naar haar wezen kijken toen met vrienden van ons die geintereseerd waren in haar! Haha! Ik was helemaal weg van het 2 jarige vosje wat erbij stond. Lovers

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 22:33

Was ook een leukerd inderdaad... Stonden nog wel meer leuke Haha!

Amandeke.... Ze is ook nog wel jong. Ze is dit jaar 3 geworden. Wilde haar ook graag gaan inrijden, maar daar wacht ik nu nog mee tot volgend jaar. Heb geen haast daar mee. Had haar liever volgend jaar willen laten dekken, maar mocht haar van mijn man alleen kopen als ze drachtig was. Dat had ook wel een reden, want ik heb hier een hele mooie dame staan, waar ik niet mee kan fokken. En dat geeft toch wat "verdriet" (ben heel blij hoor met d'r). Mocht niet nog een merrie houden als ik haar niet kon gebruiken als fokmerrie. En ik wil niet weer een merrie doorverkopen als ze hier nog maar net is, omdat ik dan niet met haar kan fokken.... Klinkt allemaal beetje warrig en zakelijk, maar ik houd heel veel van Luna en ben zeker niet van plan om er een fokfabriek van te maken ofzo...

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 22:44

Was niet als verwijt bedoeld hoor Knipoog ieder doet het zijne ,en het is inderdaad wel jong , maar in de natuur was het niet anders.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 22:58

Njadien: 288 dagen dracht, 12 dagen tot 300 dagen, 32 dagen tot 320 dagen.
Ramaylla: 282 dagen dracht, 18 tot 300 dagen, 38 tot 320 dagen.
Passia: 274 dagen dracht, 26 dagen tot 300 dagen, 46 dagen tot 320 dagen.
Shanaya: 269 dagen dracht, 31 dagen tot 300 dagen, 51 dagen tot 320 dagen.

Shanaia: 198 dagen dracht, 122 dagen tot 320 dagen.
Mawiyah: 198 dagen dracht, 122 dagen tot 320 dagen.
Xenah: 185 dagen dracht, 135 dagen tot 320 dagen.
Emira: 184 dagen dracht, 136 dagen tot 320 dagen.

We hebben de uier van njadien van 2 drachten vergeleken, beide keren op +/- 8 weken voor de bevalling zelf. Gezien de uier op dat punt beide keren die we bekeken hebben kunnen we er vanuit gaan dat we nog zo'n 9 weken voor veulenen zitten. De eerste helft van februari word het dus! 10 feb. draagt ze even lang als vorig jaar (353 dagen) en 22 feb. zou ze een jaar dragen.
Ramaylla schiet mooi op, shanaya werkt er ook wat aan, passia blijft het meest achter nog, maar ook daar zie je toch minimale vordering...

Al met al maken wij ons er nog niet druk om! Eind januari zullen we wel wat meer op moeten gaan letten waarschijnlijk. Sowieso vanaf 22 januari zeker bij pasje, die is dan 320 dagen drachtig en in principe word zij dan open gezet, dat geeft toch wat risico... liever niet te vroeg, maar toch liever veels te vroeg dan te laat... Beetje dubbel, maar jullie snappen het wel Knipoog

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 22:59

Luna is net zo oud als mijn merrie en als het goed is wordt het komende jaar haar 2e veulen geboren. Hoewel ik momenteel sterk twijfel of ze niet verworpen heeft. Ze flink ziek geweest, vermoedelijk paratyfus en daarna heb ik niets meer zien bewegen en wordt haar buik beduidend slanker, buiksingels moeten nu strakker. Volgende week even overleggen met de da, of bloedonderzoek of echo handig is om te doen. Aangezien het een mini is is opvoelen niet echt een optie. Lastig, maar als ze niet dragend is ga ik haar rustig aan beleren en anders niet, dus is het wel handig om te weten, daarnaast staat ze nu ook ergens anders gestald, ivm het toezicht. Is ze niet dragend dan kan ze de wei weer op met haar maatjes.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 23:03

lexa schreef:
Ben het wel met ponyparadijs eens,het zijn vaak wel de zelfde die op elkaar reageren maar dat zal wel komen omdat de meeste hier ieder jaar te vinden zijn en elkaar beter kennen.
Ik lees zelf wel mee en reageer ook niet veel op andere domweg omdat het mijn eerst gefokte veulen wordt het ontbreekt mij gewoon aan kennis.
Nog een vraagje aan ponyparadijs,rijd je nog dagelijks met je merrie en gaat dat goed? Pling

Vandaag voor het laatst een wedstrijd gereden. Verder wordt ze zonder problemen 3 a 4 x per week gereden. Maar dat heeft meer met leeftijd dan met dracht te maken!

lexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 23:17

ponyparadijs,zag in je profiel dat de merrie pas 4 jaar is,maar wel een mooie merrie zeg!
Mijn merrie is 5 jaar en ook drachtig van een nrps hengst maar die is helaas overleden.
Houd jij het veulen of ga je het verkopen?

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 23:33

draaakje: heb ff in je profiel gespiekt en idd kan syl zo voor merens doorgaan al zag ik dat ze opgenomen is in het ics? kan dat dan????

verder lekker veel mooie buikjes voorbij zien komen, hier wordt t buikje ronder maar wel vrij rustig, heb de beeb nu 2 keer gevoeld na het rijden verder nog niet. Madam is wel een draak dus maar eens zien of een hengstje inzit, al hoopt manlief op een merrietje. Ach als het maar zwart en gezond is maakt geslacht niet uit, namen zijn al wel bedacht hihi