Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 22:32

wow, ik schrik er van Holybolly.....

gaat het met holly goed? de nageboorte eraf enzo?
Heel veel sterkte en een dikke knuffel...
-Dana-

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 22:33

ja nageboorte was er eerst niet helemaal af, maar nu hebben ze haar heel veel gespoeld dus is het in orde. met hol is het wel goed, alleen geestelijk zit het haar nog dwars zeg maar, ze snapt er niks van.

Barb

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 22:34

neee Holly dit meen je niet

Meid ik wens je heel veel sterkte toe...

Nicole288

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 22:35

Verdorie Corine, wat ontzettend naar. Heel veel sterkte, hoop dat het met hollyday goed gaat verder.

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 22:39

dat heeft tijd nodig, de ene merrie is daar makkelijker in dan de ander.......

nogmaals een dikke knuffel voor jou en holly

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 22:42

ja ik geloof het zelf ook nog niet helemaal, alles was in orde dus het komt heel onverwacht (dat komt het altijd maar toch)
heel raar, of je in een nachtmerrie zit zeg maar, maar het is echt en dat is best moeilijk. nog een jaar wachten op een veulen als die er komt. ik laat haar eerst bijkomen, het rijden over een tijdje weer oppakken en weer op wedstrijdconditie krijgen. ik hoop op goed weer zo snel mogelijk, dan kan ze naar buiten en ziet ze haar buurvrouw pony weer, dan heeft ze weer iets te doen. en dan zal het wel snel over zijn.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 22:42

oooh Holly wat een vreselijk naar nieuws.Echt meid wat een ellende heel erg veel sterkte voor jou en je paardje dikke knuffel vanaf hier.

Hinke begint nu ineens hard uit te zwaren wat opzich best vreemd is want ze moet pa in Mei. zelfs al iets uier wat aan het ontwikkelen is. Dan spoken er gelijk dingen door mijn hoofd.. ze is begin april voor het eerst gedekt maar pas na 3 hengstigheden drachtig geworden... zou het toch de eerste keer gepakt hebben?
aan de andere kant ik heb met 28 dagen laten scannen en toen was er een vruchtje van ongeveer 28 dagen dus ja..

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 22:43

ze had nu natuurlijk opeens ook uier met melk. ook heel raar om te zien. moet je daar nog iets aan doen?

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 22:49

Weet ik niet, maar als je meerdere drachtige merries in de buurt heb, en je zou haar kunnen melken, dan kan je de biest invriezen. In noodgevallen kan je dit dan gebruiken voor de veulentjes die geen biest van hun moeder meekrijgen. Misschien weet iemand anders of dit kan? Het is alleen zo dubbel, want zelf hebben jij en Holly er niets meer aan.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 22:52

Ik denk dat je daar nu al te laat voor bent, om biest in te vriezen, maar het had dus wel gekund.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 22:53

nee, en het is ook niet veel denk ik. het is nu in heel even tijd, een paar uur, opeens opgezwollen en wat melk. dus wat je zou melken zou dan heel weinig zijn denk ik. ik laat het gewoon zo, de da heeft er niks over gezegt volgens mij.

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 22:54

in ieder geval op een arm dieet holly....
dat uier moet weer slinken, en houd haar temperatuur goed in de gaten, als het uier heet aanvoelt kan er een ontsteking inzitten.....
als het niet afzakt kun je der laten lopen, vaak slinkt het dan wel.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 22:55

arm dieet, dus niet veel voeding...
oke, ik zal het melden. en zal de temperatuur in de gaten houden. dr tepels waren wel erg donker, is dat normaal?

keresa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 22:56

hollybolly heel veel sterkte voor jou en een knuf voor holly
als ik jou was zou ik niet te veel aan het uier doen dan droogt het het snelste op.
zijn je veulens al van de merrie weggehaald?
ik heb bij mijn merrie (het veulens was 5dagen) erbij laten liggen tot dat ze ze zelf heeft begraven en toen pas weggehaald

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 22:58

frenia schreef:
denk dat indiansummer meer dit bedoelde:
dat er dit jaar precies veel merries een tweeling verwerpen die niet ontdekt werd...
(katinka van mariska, hollyday, en dan nichtje van terorita,...)

Snap ik, vandaar mijn antwoord ook.
Het gebeurd dit jaar wel veel

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 22:59

Ruwvoer geven (arm dieet dus) en niet teveel water. Klein beetje op rantsoen het water, niet dat ze enorme dorst moet lijden, maar laat haar niet al te veel drinken.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 22:59

Nimber schreef:

Hinke begint nu ineens hard uit te zwaren wat opzich best vreemd is want ze moet pa in Mei. zelfs al iets uier wat aan het ontwikkelen is. Dan spoken er gelijk dingen door mijn hoofd.. ze is begin april voor het eerst gedekt maar pas na 3 hengstigheden drachtig geworden... zou het toch de eerste keer gepakt hebben?
aan de andere kant ik heb met 28 dagen laten scannen en toen was er een vruchtje van ongeveer 28 dagen dus ja..

Viërra heeft precies hetzelfde hoor, die groeit nu ook ineens hard en ook haar uier begint iets te komen. Hou het gewoon goed in de gaten, meer kan ik ook niet doen.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 23:01

de veulens hebben er wel een paar uur bij gelegen. en daarna zijn ze weggehaalt, ze hadden haar in de box daarnaast gezet en toen werd ze helemaal gek, ze brak de boel af. ze hebben toen de veulens opgeladen en ook de nageboorte en bloed enzo. beetje stro erover en weg met die ton met veulens. hollyday heeft het allemaal wel kunnen zien, toen mocht ze weer terug in haar eigen box. ze heeft alles overhoop gehaald want ze was dr veulens kwijt, maar ze was wel rustig en heeft toen nog wat hooi gegeten en werd ze aan het infuus gelegd

ze heeft een automatische drinkbak en wat hooi nu.

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 23:03

Hollybolly schreef:
de veulens hebben er wel een paar uur bij gelegen. en daarna zijn ze weggehaalt, ze hadden haar in de box daarnaast gezet en toen werd ze helemaal gek, ze brak de boel af. ze hebben toen de veulens opgeladen en ook de nageboorte en bloed enzo. beetje stro erover en weg met die ton met veulens. hollyday heeft het allemaal wel kunnen zien, toen mocht ze weer terug in haar eigen box. ze heeft alles overhoop gehaald want ze was dr veulens kwijt, maar ze was wel rustig en heeft toen nog wat hooi gegeten en werd ze aan het infuus gelegd

ze heeft een automatische drinkbak en wat hooi nu.

heb jij de veulens nog gezien?? waren ze wel al groot?

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 23:09

ja ze waren best groot, maar ze lagen in een ton, dus zo goed kon ik het niet zien, maar ze waren wel groot maar hadden eigenlijk helemaal niet veel haar, misschien wat dons maar je zag gewoon het blanke huidje zeg maar.

keresa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 23:10

bij mij heeft het veulen er de hele nacht bij gelegen en toen was het de volgende dag goed want ze heeft haar toen zelf onder het stro gelegd en zelf echt afscheid ervan genomen

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 23:20

Jeetje ziolette ook al? Ik zal zo eens gaan kijken.

@Hollybolly: Lijkt me echt zo naar om de veulens in die ton te zien liggen. Ik zou daar denk ik niet tegen kunnen.
Snap ook heel goed dat Holly overstuur was toen ze weg gehaald werden. Hopelijk kan ze vannacht een beetje bijkomen van deze nare dag. En ook voor jou hoop ik dat je vannacht een beetje kan slapen.
Ik ga nu je verhaal van hoe t was even lezen.

@ de rest die zich zorgen maken om hun ineens dikker wordende merrie's: Probeer positief te denken. T gaat goed komen! Ik vind t zelf ook moeilijk en Iwaya is dan wel al een stuk verder, maar toch blijft het idee dat t mis gaat door je hoofd spoken. Toch probeer ik positief te denken anders wordt je gek van jezelf...

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 23:31

Gelukkig gaat alles goed met Hollyday, Corine!

Doe haar de volgende keer ook maar een dikke knuffel van mij!

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 23:32

zal ik doen hoor, ze wordt overladen met knuffels van jullie

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 23:37

Doe er van mij ook maar enkele!

Vandaag toch weer met beide voetjes op de grond gekomen, 2 merries op 1 dag
Bah, ik ben er echt niet goed van eigenlijk (en dan is het nog niet eens mijn merrie, ik kan me alleen maar inbeeldden hoe jullie je niet moeten voelen )
Laatst bijgewerkt door jessje op 30-01-06 23:39, in het totaal 1 keer bewerkt