Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Faniek

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 20:36

@ Quirinake:
Een maiden is een merrie die voor het eerst een veulen krijgt Knipoog
Maiden merries tonen niet altijd alle symptomen Haha!

Het word dus allemaal spannend nog maar een weekje Haha!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 20:38

Voor als jullie nog dingen nodig hebben qua waterbakken, likstenen etc: viewtopic.php?f=1&t=387618&st=0&sk=t&sd=a
De lidl heeft het per 4 april in de aanbieding (op pagina 1 staat het krantje ingescand, helemaal onderaan.

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 20:42

Update Siena:
Vanavond was ze erg onrustig, ze bleef de stal uitlopen terwijl er hooi in de stal lag. Ik ben er een tijdje bij blijven staan, omdat haar buik zo schokte. Ze bleef wel de hele tijd staan eten, maar het veulen was weer overactief! Veder is de vulva nog steeds wat slapper dan normaal, kont is een drilpudding, want zelfs boven op haar kont kun je het helemaal indrukken en gister nog alleen precies naast haar staart. Uier is nog steeds niks. Morgen dag 320.... Haha!
Ik heb vandaag echt al staan twijfelen of ik zou gaan waken, maar ik sta morgen gewoon om 6 uur ofzo op. Ik verwacht nog niets, maar die schokken in de buik doen vermoeden dat het veulen draait ofzo. Aan de andere kant heeft ze dat soort schokken een maand geleden ook al gehad.
Morgen zal ik er denk ik wel gaan waken, aangezien ik me nu al bijna niet kon inhouden... Knipoog

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 20:47

elady schreef:
Voor als jullie nog dingen nodig hebben qua waterbakken, likstenen etc: viewtopic.php?f=1&t=387618&st=0&sk=t&sd=a
De lidl heeft het per 4 april in de aanbieding (op pagina 1 staat het krantje ingescand, helemaal onderaan.

Ik had het gelezen ik ga zeker even kijken Haha!

@ Sjen:
Wat een spanning voor jou nu Haha!
Bij Misty alleen nog naast de staart drilpudding

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 20:49

Faniek schreef:
@ Quirinake:
Een maiden is een merrie die voor het eerst een veulen krijgt Knipoog
Maiden merries tonen niet altijd alle symptomen Haha!

Het word dus allemaal spannend nog maar een weekje Haha!

Haha Haha! ik dacht dat maiden een ras was Clown Maar ja Haha! Quirina is een maiden Haha! Ze heeft ook geen grote dikke uier... Maar haar vulva is lang geworden en staat wat open Haha! Meer tekenen zijn er niet echt...ja, gisteren kwam er een druppeltje uit haar uier...Dat is alles... Maar ja Haha! We moesten ze al in het oog houden want the birthalarm was eergisteren al afgegaan maar het was loos alarm Haha! Dus spannende dagen (ik hoop dat ze bevalt in de paasvakantie Haha! , zal wel zeker Clown Haha! )

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 21:35

Geen Paas baby's??????? Ik had ECHT gedacht dat er dit weekend wel wat geboren zou worden! Arme Bubbels!!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 21:50

Ik vestig hoop op de 2e paasdag Clown ... Haha!

Hm, ik heb nog drinkbakken nodig... Geen Lidl hier in de buurt... Lips are sealed.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 21:52

Hmm, dat hoort wel bij het weekend he? Knipoog

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 22:01

Tinne schreef:
Ik vestig hoop op de 2e paasdag Clown ... Haha!

Hm, ik heb nog drinkbakken nodig... Geen Lidl hier in de buurt... Lips are sealed.

Prinsenbeek of Etten-Leur is de dichtstbijzijnde.

Mo doet nog steeds niets bijzonders, groeit verder gewoon door.
Werkt nog graag, eet al merriebrok en dat bevalt goed.
Na de koliek is er verder niet veel veranderd.
Wel staan er twee dames op stal op het punt te bevallen.
De ene begint al te kegelen en de boel word al iets slapper, ze is 1 april uitgerekend.(is overigens van een bokker)
De andere heeft een stevige buik, is half april uitgerekend, maar daar kom ik niet zo vaak bij in de buurt, zal nu wel komen omdat ze sinds gisteren bij elkaar op de wei staan.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 22:11

jeddah schreef:
Hmm, dat hoort wel bij het weekend he? Knipoog

Eigenlijk wel he Knipoog.. Hmm... we shall see!

Ik heb net de folder gezien van de Lidl (want jawel, die krijgen we wel Clown ) en ik vind de drinkbakken niet zo geweldig, iig niet degene die ik wil Knipoog. Dus ik zoek gewoon nog even door, de stal staat er toch nog niet, dus ik heb nog even de tijd Haha!.

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 22:25

Misschien is dat het probleem; Pride is een hele echte maiden. Nog nooit een hengst op haar rug gehad maar wel zwanger. Onbevlekte ontvangenis!!!! Ze bevalt met kerst!!!!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 22:26

Ojee, zo lang mag dat niet gaan duren hoor!! Ze gaat morgen, let maar op!! Pling

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 22:38

Nou dames, wordt nu wel eens tijd!!!! Pride * kijk nu even boos Boos! }> * vanavond wordt het wel eens tijd zei HM Famosa Schijnheilig . Kila, jij mag er ook nu aan geloven. Lio, kom op!!! pest je baasje niet zo. En de rest die ik ben vergeten, morgen is het weer tijd voor natte veulenfoto's. Morgen middag willen we graag droge foto's zien Haha!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 00:10

Oh oh oh de dames zitten er zo dicht tegenaan ...

@PhiaBink: HM PRE Famosa heeft haar onderdanen om haar hoef gewonden, da's duidelijk Tong uitsteken .

@Tinne: Heerlijk ja, van die wal-in-de-sloot paardenhulp Haha! . Die van mij dragen mijn vlasvork voor me, kiepen de mestboy voor me om en demonstreren de vele toepassingsmogelijkheden van een speciekuip. Errug handig NOT Haha!

@Bubbels: tsja, als ze onbevlekt ontvangen is, dan weet ze natuurlijk ook niet wanneer het eruit moet Gestoord . Wordt een lange zit.

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 08:04

Zo ik ga kijken bij mevrouw hoe ze erbij staat, en of ze nog alleen is Knipoog
Ik zal even foto's nemen van vulva, uier en buik

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 09:26

Famosa had vanmorgen giga honger. Ze stond te schrapen als een gek. Natuurlijk uier gecontroleerd en ........die is nu uier aan het worden.Go jij! Go jij! De melkbar is aan het vullen Go jij! Go jij!
Ik hoop dat Henk, vrijdag, op zijn verjaardag een mooi kado krijgt. Komt het vrijdag niet, dan een verlaat verjaardagskado Haha!
Donderdag hebben we 2 bezichtigingen voor ons huis, dan liever even geen veulie.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 09:33

Woehoeoeoeoeeee!! Mel-lu mel-luk Go jij! Go jij! !!

Ach, als het donderdag komt, dan kunnen die mensen meteen meegenieten van het landelijke gevoel bij jullie thuis. Niks zo vertederend als een pasgeboren veulen en de bijbehorende met bloed besmeurde mensenouders Haha! .

Lee kreeg het vorige keer voor mekaar om 3 1/2 week overtijd te gaan en precies te bevallen in de ochtend dat vrienden van ons uit Canada op bezoek kwamen. Shane is zo'n beetje geboren op het moment dat zij het NL luchtruim binnen vlogen. Colin is ze met bloedbesmeurde kleren op gaan halen op Schiphol ... haha ... dat maakt altijd een goede indruk!!

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 09:45

heej,

we gingen vanacht voor de grap bij de paarden slapen(hadden toch niets te doen, vandaag niet, en gister niet).
En toen we gister avond nog even bij Joy dr uiers gingen kijken waren ze opeens best groot !!!! Haha!
Dus ik denk wel dat ze drachtig is eigenlijk Tong uitsteken
Of ze moet schijndrachtig zijn......
Ze heeft gewoon alleen niet zo'n hele dikke buik.....
Vanmorgen was hij wel ietsjes kleiner, maar nog steeds wel veel groter dan eerst( Tong uitsteken )
En s'nachts was ze heel onrustig, als ze lag de hele tijd zwaar ademen, en kreunen....
En als ze dan weer opstond ging ze weer naar buiten, water drinken.
Ik zie haar er echt voor aan dat ze maar een mini uier krijgt en dat al gaat veulenen....maar we zien wel.
Dr banden zijn volgens mij niet slapper(heb ik eigenlijk niet echt naar gekeken) en naar dr vulva ook niet gekeken Bloos
Maar ga dr zo weer heen.

Dr zaten gister ook witte opgedroogde dingetjes aan, maar kon niet zien of dat nou viezigheid was of wat anders, s'middags leek het vloeibaar, maar had niet goed gekeken.
Maar denk dat dat gewoon viezigheid was.

Ik vind het wel zielig, want als mevrouw gaat rollen, komt ze niet om Tong uitsteken Koe

ik ben dus helemaal HAPPY !! Haha!

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 10:06

Wat hebben jullie weer lekker veel geschreven.
Zo spannend voor iedereen.

Pride, jeetje vind je het zo gezellig met die kleine in je buik dat je m niet met ons wil delen?

@Bubbels: heb je de stal aan huis of slaap je er iedere nacht?

Kila??? Heb jij al een klein gevlekt ukkepukkie op de wereld gezet vannacht?

Lio is vandaag 340 dagen.
En heeft ons dus niet voorzien van een paas-ukkie.

Gisteren had ze een opgedroogd iets aan haar andere tepel hangen. Haar uier vult zich nu nog meer en de sleuf tussen de uiers is al aan het dichttrekken. Ze vindt poetsen het einde (voorheen leek ze er weinig om te geven) en loopt graag in de bak met vriend ruin Chester.
Op stal is ze rustig en eet goed haar merriemuesli, wortels en appels. Kuil gaat wat trager.
Owja en op eigen houtje het erf verkennen is ook altijd leuk! Als ze maar grassprieten kan vinden!

Foto's van zaterdag:
Afbeelding
Afbeelding

Ben dus ook gewoon naar Monty Roberts gegaan (was helemaal top!) en ik slaap nog steeds thuis...

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-05 10:16

Tsss, die merries schieten echt niet op! Arme baasjes!

Over Odess weinig te melden. Ze dut veel en loopt niet graag. Maar toch zal ze zo naar het land moeten, want baasje denkt dat dat beter voor haar is Ach gut

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 10:24

Het lijkt of het dit jaar wel erger is dan anders met de merries, die ons laten wachten?

Pff, wij gaan op een gegeven moment ook spoken zien hoor. Mijn moeder dacht gisterenh te zien dat de platen wat ging hangen. Maar toen ik ging kijken, leek het eerst wel zo, tot ze anders ging staan....

Vandaag 11 dagen over de uitgerekende tijd... Scheve mond

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 10:35

Inderdaad lijkt het erger dan "normaal" Tyrza, maar Bibi en Macy hebben dit jaar al laten zien dat het ook anders kan! Die zijn beide te vroeg gegaan!

YEAH! Melk bij HM!! Okee dan!! (heb je al wel een zilveren leper voor het kind?? Clown )

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 10:46

jeddah schreef:
Inderdaad lijkt het erger dan "normaal" Tyrza, maar Bibi en Macy hebben dit jaar al laten zien dat het ook anders kan! Die zijn beide te vroeg gegaan!

Tja, een kennis van mij die haar merrie was voor het eerst drachtig en is ook 2 weken vroeger bevallen.

Het is blijkbaar een jaar van uitersten Haha!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 10:53

Tjee wat spannend allemaal en nog geen veulens arghhhh arme Bubbels en arme Inge Haha!

Ik ga er vanuit dat Ro weer overdraagt en er verandert nog niet veel aan haar uier. ze is wel heel lief. ze is 6 april uitgerekend maar wij denken dat het nog wel een paar weken langer gaat duren. Bloos

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 10:54

Wendy/Kila????
Bubbels/Pride???

@Merilyn: Zucht nog een paar weken bij Ro. Dat deed ze de vorige keer ook he. Ik hoop dat Lio me niet erg veel langer in spanning houdt...

@Tyrza: wat voor veulentje zit er bij jullie aan te komen? Afstamming?

Ik ga zo weer naar Lio. Ik zal weer een mooie foto reportage maken. Mijn camera is weer helemaal opgeladen na de show van Monty.
Ik ga haar maar eens verwennen vandaag (uh heb ik gister ook gedaan hihihi ze is gewoon zo lief)

Tot vanmiddag/avond!