[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 11:57

Ik hou het helaas allemaal niet bij, heb amper tijd om fatsoenlijk bij te lezen. Wel zie ik vele mooie dikke buiken voorbij komen en al hele mooie mijlpalen. Wat zijn sommigen al ver zeg!

Hier is muis 180 dagen dus die zit ook over de helft :D Kato precies op de helft. En maylinn voor haar doen op haar helft :+
Maylinn:
Afbeelding
Kato:
Afbeelding
Muis:
Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 15:05

Knolselder schreef:
Hope, wat een prachtige uitstraling heeft die hengst.

Fotsy, wat een mooie merrie zeg. Dat palomino met die appeltjes. Is dit nu eentje die je zelf ooit al had gefokt of aangekocht?
Van wie is ze drachtig?

Zelf gefokt Jep in 2015 geboren.
Echt jackpot vind ik zelf. Ze is ook nog geweldig om mee te rijden. Merrie karakter dat wel. En die bekjes in manen en staart heeft ze dus van zichzelf. En de smetvrees ook :') :') . Lekker handig voor een palo.

Afbeelding
Drachtig van deze jongen EMH Top Dun Chex van Tinniie. Merrie is trouwens dochter van tinniie haar andere hengst.

Afbeelding

Ze zien er goed uit Luna

CIO hoever is je merrie. Sommige tonen ook al snel en anderen pas laat.

Cioccolato

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 15:11

Oef. Dat hoofd van die hengst is echt gaaf getekend!

Mijn merrie is vandaag 188 dagen. Ik zie wel wanneer ze een walrus wordt _O-

Lovelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 19:35

Hope2012 schreef:
Mijn merrie is ook dragend nu 148 dagen.

Hope

[ [url=m/3kq2IE.jpg]Afbeelding[/url] ]

En Fizz silver fame

[ [url=m/gikOBA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze begint al een behoorlijke buik te krijgen.

Wat super leuk! Ik blijf het een knappe hengst vinden. Hoe groot is je merrie?

Wauw Fotsy wat een gave merrie en wat een mooie hengst! Hoe noemen ze die kleur van de hengst? Wat voor kleurkansen heeft je veulen?

Sommige zijn echt al heel ver zeg! En wat een buiken hebben sommige :wow:

Ik ging toch echt even twijfelen of mijn Wendilyn nog wel drachtig was een paar weken geleden.. Maar ze begint nu toch echt een mooie buik te krijgen, haha. Dus mijn twijfel is weg. Morgen zitten we op de 150 dagen. :j

Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 20:03

Lovelyn duidelijke buik nu ja
De hengst is grullo bont. Das dun op zwart. Homozygoot bont.
De kleurkansen

Afbeelding
Weet niet of het opvalt maar mijn merrie kan geen bruinbasis paarden krijgen met een zwarte basis hengst.

Cio dan wordt het idd wachten tot ze walrus wordt :o je kan ze ook skippyballen voeren ;)

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 20:13

Getest op agouti, Fotsy? :P Of ouders allebei zwart? (Met een crèmegen ergens natuurlijk)
Ben benieuwd wat eruit komt.
Lovelyn, ze gaat praktisch gelijk op met die van mij! Leuk.
Haha, Cioccolato, komt vanzelf, denk ik. _O-

Gen op 150 dagen. :o
Afbeelding

MarryAnneR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 22:01

Afbeelding

Pas 4 maanden.. pfff ik vraag me af hoe ze eruit ziet als ze moet bevallen.

Dikkie Dik

Lovelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 22:16

Fotsy schreef:
Lovelyn duidelijke buik nu ja
De hengst is grullo bont. Das dun op zwart. Homozygoot bont.
De kleurkansen

[ [url=m/0KpYRo.jpg]Afbeelding[/url] ]
Weet niet of het opvalt maar mijn merrie kan geen bruinbasis paarden krijgen met een zwarte basis hengst.

Cio dan wordt het idd wachten tot ze walrus wordt :o je kan ze ook skippyballen voeren ;)

Oee, gaaf zeg! Waar hoop je op? Zou wel tof zijn als je merrie haar crème gen door geeft :j

Imaginaerum schreef:
Getest op agouti, Fotsy? :P Of ouders allebei zwart? (Met een crèmegen ergens natuurlijk)
Ben benieuwd wat eruit komt.
Lovelyn, ze gaat praktisch gelijk op met die van mij! Leuk.
Haha, Cioccolato, komt vanzelf, denk ik. _O-

Gen op 150 dagen. :o
[ [url=m/v1e0xO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Super leuk! Maar jou merrie lijkt al wel wat meer haar dracht te tonen. Wel al ook een echte buik!

Jemig @marryAnneR dat is inderdaad al een flinke buik hahaha

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 22:29

Woow MaryAnne dat iss idd al een beste buik :')

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 23:31

WoW Maryanne das idd al een omvangrijke buik.

Imaginarum Jep getest, alles hier eigenlijk samen met de ziekten worden ze ook kleurgetest, beetje obsessie. :')
En ja men merrie draagt geen agouti dus met zwarte hengst geen bruin mogelijk. Wel draagt ze ook op een van de kleine e W20 en das een witversterker dus ik hoop toch op niet teveel witvlekken. 50 procent kans en zal ook te zien zijn op welke basis. Zwart geeft sowieso minder witvlekken tegenover vos.

Gen toch ook al beste buik

floripori17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 23:44

Luna leuk lopen wij ook ongeveer gelijk!

Fotsy mooie merrie idd <3 ben benieuwd hoe beide mo babys eruit gaan zien! Altijd leuk zoveel kleurkans!!

Imagine, marry, mooie buiken al :=

Voor degenen die vroegen waarom volgend jaar dekken ingewikkeld zou worden: de hengst waarbij ik een dekking open heb staan staat op Texel en dekt alleen natuurlijk op dv. Maar dv sloeg afgelopen jaar niet aan.. nu ben ik erachter dat de desbetreffende hengst drager is van een gen, die ik liever niet door zou fokken. Toevallig hebben ze nog een hengst die wel vers heeft en die leukere nakomelingen geeft. Dus ik ga binnenkort contact opnemen en hoop dat ze mij tegemoet willen komen... Dan zou het wel makkelijker gaan. Ik vind gewoon die reis te lang. En dan zou veulen nog mee moeten ook... Dat zie ik ook niet helemaal zitten.. :n

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 01:31

Bedankt dames. Ik ben zelf ook zo wijs met haar. <3

Knolselder, oei dat wordt dus flink waken.
Hoop voor jou niet al te lang. Kan je het niet alsnog even vragen?

Imaginaerum, gefeliciteerd met je winstpunten!

Hier verdoven we de drachtige merries ook. Meestal probeer ik de tandarts zo te plannen om de dracht heen. Maar dat lukt niet altijd, dus als hij wel komt tijdens dracht wordt ze net als alle andere paarden verdoofd. En er kwam dat jaar een prachtig gezond hengstveulen uit.

Janine, bewust gust niet. Afgelopen jaar was ze wel gust, maar dat kwam omdat ik net mijn enter kwijt was geraakt. Zelf net uit een zware operatie kwam en Ode een laat veulen was. Dus toen bewust gekozen om een seizoen over te slaan en vroeg te beginnen het jaar erop.

Ual_95, dankjewel.
Ze heeft al een behoorlijk vachtje, dus is idd iets donkerder. Is ook maar net hoe het licht erop valt. Maar vanwege begin maart uitgerekend, wil ik haar niet onder de Winterdeken dit jaar. Ze begint idd al lekker uit te dijen. Vandaag alweer 213 dagen drachtig... gaat zo snel.
Die van jou is ook al mooi rond. <3

En er komen nog meer mooie plaatjes en buikjes voorbij! Leuk die updates van iedereen.

Welkom, sannahtris.

Haha die geniet zichtbaar van haar schoonheidsslaapje in een schone box Fotsy.

Wat betreft vol of leeg volgend jaar weet ik het nog niet. Eerst deze maar gezond en wel geboren. Om Corona en de markt zou ik het niet laten. Ik fok puur voor de hobby en mezelf. Niet voor de verkoop. En mijn werk blijft wel, iedereen moet tenslotte eten hebben en boodschappen doen. :Y)

Wat een lieve leuke combinatie Dustinlover. :+:

Leuke pony CP!

Balou_lover, die oogjes stralen ook kattenkwaad uit. Leuk zo’n jonge spruit in huis.

Wauw, prachtige foto’s CP! En wat is hij mooi wit!

Welkom Ansodm

Fleuribelle, gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst.

Annet, die van jou hebben ook al mooie buikjes. Wat is Sammie ook al rond!

Knolselder, dat gaat vrees ik idd niet heel lang nog passen. Wel een prachtige pony heb je voor je sulky lopen!!!

Adanka_Paula, welkom.

Cynthia, wat fijn dat ze zo goed met je meedenken op de nieuwe stal. Er wordt maar goed op jou en je paardjes gepast. Zulke fijne plekjes moet je koesteren.

Haha leuk gedaan zo met die foto halverwege de dracht Renske. :')

Vind die bles/hoofd van de hengst van Tinniee zo leuk en bijzonder!

Lovelyn, erg is dat hè? Ik twijfel ook elk jaar of er nog wel wat in zit. Tot dat ze ineens heel duidelijk buik krijgen. :+

Marryanner, wooh die is idd al erg rond.

Floripori, heel begrijpelijk. Met de boot heen en weer is ook geen grapje dat je zo even doet. Met veulen aan de voet en een hengst waar je eigenlijk niet mee wilt dekken snap ik je wel. Hopelijk kan je het omzetten naar die andere hengst.

Hier vanmiddag foto’s laten maken in het bos. Voor de merrie de tweede keer mee naar het bos. Wij moeten daarvoor een uur met de trailer, dus doen het veel te weinig eigenlijk. Bij ons thuis rijden we wel eens buiten, maar daar is vrij weinig aan...

De foto’s houden jullie tegoed. Die heb ik nog niet. Maar had wel al een paar op de camera mogen zien en ze zijn zo gaaf!

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 01:40

Afbeelding
:+:

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 08:26

Mooie merrie alicelover was ook schitterend weer om eens naar bos te gaan

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 09:51

Wat een prachtige foto alicelover! Mooie bij elkaar passende kleuren ook.

En nee. Ik heb het gevraagd. Eerst zei hij het niet te weten. En toen ik vroeg of het eerder vroeg voorjaar a la maart april dat ze bij de hengst was gegaan of later a la mei juni, zei hij februari. En dan heeft ze er de hele tijd bijgelopen. Dus kan er echt niets over zeggen.

Bedankt met complimentje over Suus :D

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 10:07

Mooie foto aliclover!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 11:02

Ariël heeft inderdaad al een mooi, bescheiden buikje :)
En JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA de helft! *\o/*

Knolselder schreef:
Klinkt als een heerlijke stalling Cynthia. Had je vroeger niet alles in eigen beheer? Hoe bevalt de omschakeling?

Ik heb nooit alles in eigen behere gehad. Alleen in de zomer staan ze van 1 mei tot 1 november 24/7 op de wei. Die wei is wel van een boer, maar ik mag wel zelf bepalen wie ik erbij wil hebben (klein beetje eigen beheer misschien :) )

Die Ilona! Haar buik schuift bijna over de grond, heerlijk! <3
Lekkere haarballetjes zijn het :j

Wat ziet Veronia er goed uit, wat een glimpie!

Fotsy, ze is echt knap! En dat in combinatie met Mo, ik ben zó benieuwd! Is dit veulen een blijvertje?

Imaginaerum, jaaaaaaaaaaaaaaaaaa een konijn! *\o/*

Flori, die andere hengst klinkt inderdaad als een betere optie ja :)

Hele lieve foto AL <3

BL, het weekend is voorbij he :+

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 15:13

Mooie foto alicelover ! Kleur staat gaaf.

Okee mag ik even een mening, geen idee of jullie al hengst gekozen hebben. Ik nog niet. Goldy is nu 145 dagen drachtig. Iemand van bokt heeft een leuke 2 jarige hengst, welsh a met papier. Volgend jaar wil ze er paar merries mee dekken zodat ze wat meer hengst worden voor de HK.

Zouden jullie dat aan durven? Ik vind z’n looks echt gaaf, een valk met veel wit :o

En ik wil nog even zeggen dat alles gezond en wel is hier *\o/* m’n Friesje is alleen nog steeds gek qua bouw, een erg vreemde buik. Maar ze eet super goed. Kan dit een hooibuik zijn? Of zou ze pas naar het voorjaar opknappen zodra ze weer lekker gras op kunnen?

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 16:13

Knolselder schreef:
Wat een prachtige foto alicelover! Mooie bij elkaar passende kleuren ook.

En nee. Ik heb het gevraagd. Eerst zei hij het niet te weten. En toen ik vroeg of het eerder vroeg voorjaar a la maart april dat ze bij de hengst was gegaan of later a la mei juni, zei hij februari. En dan heeft ze er de hele tijd bijgelopen. Dus kan er echt niets over zeggen.

Bedankt met complimentje over Suus :D

Oei dus als je pech hebt waak je dus het hele seizoen...

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 16:16

Bedankt dames. :)

Janine, ik zou het niet doen. Dan zou ik de hengstenkeuring afwachten en als hij goedgekeurd wordt hem een paar jaar later gebruiken... Wormen? Hooibuikje ken ik niet.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 17:10

Tnx voor je bericht!
Ik dacht ook wormen maar laatste keer is er niks mee gekomen meer of eruit. Ook niet bij andere veulen, moet even kijken waarmee ze laatste keren is ontwormt.

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 17:23

Lovelyn schreef:
Hope2012 schreef:
Mijn merrie is ook dragend nu 148 dagen.

Hope

[ [url=m/3kq2IE.jpg]Afbeelding[/url] ]

En Fizz silver fame

[ [url=m/gikOBA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze begint al een behoorlijke buik te krijgen.

Wat super leuk! Ik blijf het een knappe hengst vinden. Hoe groot is je merrie?

Wauw Fotsy wat een gave merrie en wat een mooie hengst! Hoe noemen ze die kleur van de hengst? Wat voor kleurkansen heeft je veulen?

Sommige zijn echt al heel ver zeg! En wat een buiken hebben sommige :wow:

Ik ging toch echt even twijfelen of mijn Wendilyn nog wel drachtig was een paar weken geleden.. Maar ze begint nu toch echt een mooie buik te krijgen, haha. Dus mijn twijfel is weg. Morgen zitten we op de 150 dagen. :j

[ [url=m/XvOH2N.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn merrie is 156.5

Was ook echt gevallen voor zn karakter en zn uitstraling.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 19:40

;( Ik heb helaas 1 veulen minder volgend jaar :( We hebben onze 3 jarige Minola vandaag laten inslapen na het oplopen van een dusdanige wond dat er geen kans op pijnvrij herstel was. Ik ben er nu wel écht klaar mee. Lara en Kees beide gust nadat ze drachtig waren, onze hond in laten slapen nog geen week geleden en nu dit. Is toch echt om te janken zo'n jonge merrie met een veulen in de buik ;(

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 19:41

Jeetje heftig :(:)

MarryAnneR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 19:42

Vulina schreef:
;( Ik heb helaas 1 veulen minder volgend jaar :( We hebben onze 3 jarige Minola vandaag laten inslapen na het oplopen van een dusdanige wond dat er geen kans op pijnvrij herstel was. Ik ben er nu wel écht klaar mee. Lara en Kees beide gust nadat ze drachtig waren, onze hond in laten slapen nog geen week geleden en nu dit. Is toch echt om te janken zo'n jonge merrie met een veulen in de buik ;(

Oef... heel veel sterkte :knuffel: