[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 20:53

knappe hengst polleman

oh linda :(:) , kan je eens niet ruiken aan de staart, klinkt gek maar hengstigheid stinkt, vruchtwater bijvoorbeeld ruikt zoet, ik deed dit af en toe eens aan de vulva ruiken 8)7 , ruikt tot hiertoe nog allemaal zoet, is voor mij een van de pijlers om te weten of ze drachtig zijn. :o

Dustinlover

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 21:15

Meestal ruik je het wel inderdaad of en zie je het aan de kleur.

Polleman ik ben zo benieuwd naar jou combi!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 22:06

Hmm ik kan het proberen. Zo lang niemand me dat ziet doen kan het geen kwaad :') haha

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 08:16

Oooh dat wist ik ook niet. Goede tip. Dus zolang je geen vies geurtje ruikt bij haar vulva moet ze gewoon drachtig zijn.. Dan is gaya ook een slachtoffermodel hahaha.
Maar snap de twijfel wel hoor linda. Ik had dat vorig jaar met chakira. en kijk hoe zo'n kleine don juan eruit is gekomen.

Mooie hengst polleman. Ook mijn smaak.

Ojee niet teveel zeggen tegen de merries betreft olifanten... straks breien ze er slurfjes aan. :7

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 08:18

Gave hengst Polleman! <3

Tiana is gisteren vast verhuisd naar een grotere stal. Ze stond even gek te kijken, maar toen ze de wortels in het stro ontdekte was het weer goed.

Afbeelding

Van het weekend de wanden nog even geverfd, was hard nodig:

Afbeelding

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 08:25

Mooie hengst polleman!

Iedereen gaat aan hun merries staan snuiven nu :') Ik ruik ook nooit of mijn merrie hengstig is, ik zal wel een slechte neus hebben.

Paardje van Andrea weer in een mooie gewitte stal.

Die van mij zat gisteren weer op een mijlpaal van 120 dagen, het buikje begint nu zichtbaar te worden op de foto. Ik sta er dagelijks bij te grinniken als ze uit de wei komt, normaal waren schouder en billen het breedst en nu schommelt er een buik tussen :+ :
Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 10:28

Leuke mijlpaal Mooney

Stal HD zoete geur wijst op drachtig, merrie's die niet drachtig zijn ruiken aan hun vulva naar niks(wat mestachtige geur), hengstigheid stinkt maar je moet er echt bij sommige wel gaan aan ruiken. Bij de mijne ruik je het al als je smorgens de stal in kwam maar dat heb ik ook pas ontdekt nadat ikzelf een hengst had staan en ik zeker wist dat ze hengstig stond. (Hengst was eens bepist en man man man wat een geur :r ) De link van die speciale geur had ik ervoor niet gelegd. Straks klink ik nog alsof ik verslaafd ben aan snuiven _O- :')
Dus inderdaad allen gaan snuiven nu :P

Mooie stal Andrea

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 10:38

Zo alweer 5 pagina's verder, hoe gaat dit straks in het voorjaar? Is dat het dan 5 pagina's per dag?

Sorry ik heb niet alles gelezen.
Alles goed met jullie paardjes?

Met Gwen gaat het goed, het wordt koeler nu en zij wordt energieker. Ik geniet wel van het koude droge weer en toch elke keer het zonnetje. De paardjes hebben nu lekker winterhaar en zien er gewoon heel goed uit :)

Gwen is over 214 dagen uitgerekend en heeft al een mooi drachtig buikje.
De merrie van Dyonne is over 179 dagen uitgerekend en heeft net zo'n mooi drachtig buikje. ;)

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 10:57

Zo wat gaan jullie weer snel!!

Ik heb wel weer alles gelezen maar heb geen tijd voor een uitgebreide meeleespost. Heel knap van degene die het wel lukt. Respect!!

Ik zag een Z2 debuut voorbij komen met een drachtige merrie, gefeliciteerd met het sportpredicaat! Mag ze vanaf volgend jaar echt fokmerrie worden? Of pak je haar volgend jaar weer op?

Ook zag ik dat Cynthia weer op Fi gezeten had! Gaaf!

Ook kwam er een discussie voorbij over dressuur starten met Friezen. Ik heb zelf altijd gewoon met m'n kwpner gereden maar ga volgende week voor het eerst starten met een Fries van een stalgenootje, ben heel benieuwd wat de jury ervan vind. Simpel is het allemaal nog zeker niet maar een B rondje moet inmiddels net gaan lukken geloof ik!

Afbeelding
Afbeelding

Verder allemaal hele mooie dikke buiken! De ene dikker als de ander, maar allemaal hele knappe merrie's

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 11:16

AndreaB, oh wat goed!! moet ik ook heeeel nodig gaan doen voordat het echt winter word en daarna de paardjes alweer snachts op stal komen...

mooney, gefeliciteerd met de mijlpaal!

Fotsy, geef nou maar toe dat jij je neus gewoon overal in stopt ;) :') hahaha
Ik zal vanavond eens ruiken, kan nooit kwaad.

ALS ze nog gewoon drachtig is, zit ze vandaag op 150 dagen, dus ook een mooie mijlpaal.....

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 11:20

celine14 schreef:
Zo wat gaan jullie weer snel!!

Ik heb wel weer alles gelezen maar heb geen tijd voor een uitgebreide meeleespost. Heel knap van degene die het wel lukt. Respect!!

Ik zag een Z2 debuut voorbij komen met een drachtige merrie, gefeliciteerd met het sportpredicaat! Mag ze vanaf volgend jaar echt fokmerrie worden? Of pak je haar volgend jaar weer op?

Ook zag ik dat Cynthia weer op Fi gezeten had! Gaaf!

Ook kwam er een discussie voorbij over dressuur starten met Friezen. Ik heb zelf altijd gewoon met m'n kwpner gereden maar ga volgende week voor het eerst starten met een Fries van een stalgenootje, ben heel benieuwd wat de jury ervan vind. Simpel is het allemaal nog zeker niet maar een B rondje moet inmiddels net gaan lukken geloof ik!

[ [url=m/ir4P4w.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/zjOAkU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Verder allemaal hele mooie dikke buiken! De ene dikker als de ander, maar allemaal hele knappe merrie's

Mooi dier, ik vind haar? wel erg gespannen op de 2e foto. Succes met het starten :D

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 11:23

Wat een mooi Friesje :)

Nou linda ze zal toch nogwel drachtig zijn hoop ik.. Ik had laatst ook een twijfel geval dacht ik want die stond zo te pissen, maar vici erbij en die vond ze toch echt niet leuk haha.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 12:41

AniekR schreef:
Zo Linda, was dat ook augustus dit jaar? Die is zeker goed gegroeid sindsdien!

Nou vooruit, ik doe er ook een paar...
Roos op 145 dagen dracht:
[ [url=m/krPxbO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Even omdraaien voor een vooraanzicht en...
[ [url=m/KfxdaN.jpg]Afbeelding[/url] ]
:+ :+
[ [url=m/5HhxxM.jpg]Afbeelding[/url] ]

En Lies ook op 145 dagen:
[ [url=m/W7nQUl.jpg]Afbeelding[/url] ]
Van opzij is zij (net als afgelopen jaar weer iets bescheidener)
[ [url=m/2QomvL.jpg]Afbeelding[/url] ]
Maar dat maakt zij ook goed in de breedte ^_^

Mijn Vera is net zo bol al als jouw Roos en ongeveer t zelfde aantal dagen :D :D :D

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 13:03

MaritB klopt, simpel is het allemaal zeker nog niet! Dit zijn foto's in de buitenbak en t liefst neemt ze daar nog het bit tussen de kiezen en laat ze mij de bak zien ipv andersom :')

We komen van niet eens kunnen aangaloperen, geen stelling, geen aanleuning en geen buiging. Ondertussen kan alles een beetje, maar de weg is nog lang! Het is vooral een heerlijk lief en over t algemeen braaf dier! Eens wat anders dan die gekke merrie van mij :')

Linda, twijfel je echt aan de dracht? Zal wel goed zijn toch?

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 13:04

Ik ga morgen ook eens stiekem ruiken :o := Tiana is nu bijna 5 maanden drachtig, maar als ik het vergelijk met de twee bruine merries die ook in juni zijn uitgerekend dan ga ik gewoon twijfelen of er niet iets mis is. Nu staat ze ook nog volop in training. Afgelopen weekend nog een bosrit van 25 km gelopen, dus dat scheelt wellicht ook in het plaatje.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 13:10

AndreaB schreef:
Ik ga morgen ook eens stiekem ruiken :o := Tiana is nu bijna 5 maanden drachtig, maar als ik het vergelijk met de twee bruine merries die ook in juni zijn uitgerekend dan ga ik gewoon twijfelen of er niet iets mis is. Nu staat ze ook nog volop in training. Afgelopen weekend nog een bosrit van 25 km gelopen, dus dat scheelt wellicht ook in het plaatje.

Maar als ze in juni is uitgerekend dan is ze toch nog geen 5 maanden drachtig? Dan zou ze op 3 maanden zitten en dan is het heel normaal dat je nog niet veel eraan ziet.

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 13:16

;( ;( ;( Gisteren telefoontje gehad. Planning betreft justin is iets gewijzigd. ipv november gaat hij volgende week al weg. Een maand eerder. Moet er toch wel even aan wennen. Hij is nu geënt en is samen met jelle nu aan het afspenen bij mijn andere twee hengsten. En dat vind ik altijd zo zielig...
Hopelijk is het verdriet snel bij ze over.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 13:20

dat zal het zijn linda _/-\o_ heb misschien wel een neus voor die dingen :+

euh geen discussie hoor over de fries :P , gewoon iets dat ik me afvraag, zal het dan hier ook even zetten maar wou dit niet in dit topic doen eigenlijk.
Ik heb eens cursus gehad over de anatomie van het paard (in de trainer B moet je dit trouwens deels via Bloso afwerken, was wel gebuisd hoor ;) ) en daar werd onder andere drie uur, de fries helemaal uiteengezet en waarom mensen er eigenlijk mee willen dressuur rijden of springen terwijl ze anatomisch jaar in jaar uit gefokt zijn om die hogere hals schouder plaatsing te hebben (die mooie fiere friese uitstraling trouwens). Het gevolg van dit fokgedrag was een extreem zwakke rug, maar dat vonden de fokkers niet erg vermits er toch niet moest mee gereden worden. Dit kan je volgens mij niet zomaar even wegtrainen. En dan heb je mensen die ofwel dit niet weten ofwel toch willen bewijzen dat ze niveau dressuur kunnen rijden zonder rekening te houden met het paard.
Ik vraag me dan soms af of het vaak niet is omdat deze paarden relatief goedkoper zijn dan het standaard dressuur paard want dan zou het helemaal jammer zijn :( . ik val daarmee niemand aan maar ga nu een helse discussie krijgen, want dat is helaas een verschijnsel dat in nog takken voorkomt vooral de western, heb ik niets op tegen dat men met een haflinger western wil rijden, alleen wil men dit zo extreem graag en wedstrijdniveau rijden en omdat men geen quarter kan betalen zijn deze paarden er dan de dupe van want ze zijn daar nu eenmaal niet voor gefokt.
Dus vind het altijd extra speciaal als ik zo een plaatjes zie langskomen en dan al zeker als er een opmerking wordt gegeven dat ze erg gespannen loopt.

Maar ja ieder doet wat hij vindt dat hij moet doen :D , alleen hoop ik dat iedereen ook eerlijk is tegenover zichzelf en zijn paard en af en toe eens in de spiegel durft te kijken en ook zijn of haar beperkingen kan aanvaarden, zou heel veel dierenleed besparen. _/-\o_

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 13:26

Stal-HD even wennen aan die andere planning. :(:)
Dat afspenen is altijd maar lastig. Ons ene hengstveulen,wat blijft,is nu 10 daagjes afgespeend,maar liefst zou hij nog altijd naar mama rennen. Het blijft sneu om te zien.

Wat betreft friezen en dressuur,ik vind het wel machtige dieren om te zien en zou heel graag zelf ooit eens eentje mogen rijden. _/-\o_
Wat betreft die anatomie kan ik er wel inkomen maar het zullen heus niet allemaal zwakke dieren zijn toch? En met ietwat paard kan je al snel tot in de Z komen,of niet? :o

Merries snuffelen,ik bezondig me er ook wel eens aan. Het vervelende is,bij een Nikita bvb. ruik je vaak ook iets,want zij plast naar de hengst,ook als ze niet drachtig is. Zodra hij te dicht komt hup..
Vorig jaar ook en toen bleek ze toch mooi drachtig.
Maar een echte hengstige merrie stinkt hier vaak ook een uur in de wind. :+

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 13:31

AndreaB schreef:

Oh waarschijnlijk gewoon super sterke buikspieren!!
Heb je d'r laten scannen? En zo ja wanneer voor t laatst?

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 13:31

Ik denk dat dat wel gebaseerd op het oudere type fotsy. Ondertussen is het stamboek voornamelijk op zoek naar een fokbeleid dat uitkomt op een veelzijdig familiepaard dat zowel voor de wagen kan als onder het zadel. Daarnaast loopt er nog een fokrichting voor de dressuur. Springen zijn ze niet voor gemaakt inderdaad.
Naar mijn weten is er trouwens niet veel verschil in prijs tussen nette kwpn en Fries (even de echte hoge sportpaarden weggelaten, B-Z niveau).

Ben het wel helemaal eens met je opmerkingen over het kritisch bekijken van het exterieur en de plus een pijnpunten die daar ten gronde liggen in het werk en de verwachtingen.

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 13:48

mooney schreef:
Maar als ze in juni is uitgerekend dan is ze toch nog geen 5 maanden drachtig? Dan zou ze op 3 maanden zitten en dan is het heel normaal dat je nog niet veel eraan ziet.

Sorry, ik bedoel mei 8)7 Ze is 4 mei uitgerekend. Ze zit komend weekend op 19 weken.

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 13:54

celine14 schreef:
Oh waarschijnlijk gewoon super sterke buikspieren!!
Heb je d'r laten scannen? En zo ja wanneer voor t laatst?

Ze is op 8 weken voor het laatst gescand.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 14:01

stal HD nooit leuk dat spenen en die roepende merrie's, zo sneu

sommige tonen ook vlugger dan andere, AndreB maiden toch?

Tuurlijk wel pretty :D
ja mooney cursus is ook al bijna tien jaar geleden hoor dus zal vast en zeker wel :D , alleen vraag ik me dit altijd gewoon een beetje af :o , zo als onlangs, een kennis, wil graag gaan springen, mag haar een eerste paardje kopen en koopt een tinker, ik ben dan altijd geneigd om te vragen waarom die keuze dan? tja zal vast aan mij liggen 8)7

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 14:05

Dat is waar,als je ambities springen zijn,snap ik dan ook niet dat je voor een tinker zou kiezen idd.
Als je het uit die kant bekijkt.
Maar ik snap wel waarom iemand een fries koopt en daar dan wat dressuur mee zou willen gaan rijden bvb. Maar als je dan weer specifiek verder wilt raken in de dressuurwereld is het dan weer geen evidente keuze.