[HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:02

Winoa is even ver als wilma van bimmetje, en 10 dagen verder dan Rosa, dus winoa is nu 281 dagen, Rosa 271 dagen

Edit; je had het zelf al gevonden
Laatst bijgewerkt door Diane_Basje op 15-02-12 12:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Eilinora

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:03

had het al uitgeteld ja haha,

winoa is overigens wel heel zuur tegen pepper en presca,dat heeft ze normaal ook nooit zo erg.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:04

De mijne is al maanden een absolute draak.
Terwijl ze normaal best lief en braaf is.
Ze is ook moeilijker met andere paarden sinds ze drachtig is. Vooral van ruinen en hengsten moet ze niets weten.
En als ik haar poets, staat ze elke paar minuten te dreigen omdat ik haar niet mag aanraken.
Gisteren was het dan weer wel ok want mevrouw is in de rui en had jeuk. En dan mocht ik opeens wel haar buik en en rug borstelen en vond ze het nog leuk ook. :+

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:09

Hihihi, herken Hera er wel in LS. Die vind het enkel maar leuk op de plekken waar zij last van jeuk heeft! :)
Moet nu 2x daags haar koorts meten en dan profiteer ik ervan om haar buik even te voelen (iemand houdt haar dan vast) maar dat wordt toch niet op applaus onthaalt :D ik laat het dan ook maar zo.
Ze is overigens wel braaf met koorts meten.
Wel is haar anus en vulva al wat opgezet, kan dit? Is dat niet wat vroeg?

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:11

Grappig hoe die merries dan zo verschillend zijn. :D

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:13

nou hier mag ik gelukkig wel gewoon overal aan zitten,daar hebben beide dames nooit last van gehad.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:16

Normaal gaat ze er dus zelfs voor staan als ik rotzooi van tussen haar uier haal ofzo, of haar buik borstel. Dat vindt ze dan zalig.
En nu krijg ik al een vieze blik van haar als ik even naar haar uier durf kijken.
Dramaqueen is het. Iedereen lacht ermee dat ik haar veulen waarschijnlijk niet ga mogen aanraken van haar. -O-

Vulva etc is bij de mijne ook al wat opgezet hoor ;)

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:20

Hera is nooit een lieverdje geweest, heeft ze van haar moeder, dat is ook geen simpele merrie.
Denk dus dat die karaktertrek beetje in het lijntje gebakken zit, dus ga mijn handen nog vol hebben aan de kleine :7
Ik vrees ook dat we misschien niet aan het veulen mogen komen..al kunnen ze je soms verrassen! :)

Oh oke, ik zag dat nu met de koorts te meten dat het allemaal wat dikker stond vanachter, maar dat kan dan :)

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:20

Ik ben wel heel nieuwsgierig wat Heaven toelaat als het veulen er is. :j Ze is het eerste veulen geweest van haar moeder en haar moeder was direct wel toelatend. :j Maargoed, heb wel eens wat anders meegemaakt met andere pony's, zo hebben we een merrie die de eerste 3 dagen liefst niemand toelaat. :n

Zie Heaven er ook nog wel voor aan kieskeurig te zijn qua wie ze toelaat. Dan zullen ik en de stalbaas wel toegelaten worden en verder liever niemand. Ach zie het wel! Het komt zoals het komt en het gaat zoals het gaat. :)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:22

hier is werkelijk alles welkom bij het veulen haha,winoa en pepper maken er beiden geen probleem van.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:24

Het belangrijkste is natuurlijk dat ze hun veulen wél aardig vinden...
(Want daar durf ik soms ook een beetje aan twijfelen. Paard is 14 en t'is haar eerste veulen en dan zulk chagrijnig gedrag :o )

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:28

hehehehe, daar twijfel ik soms ook aan bij Hera, maar soms verrassen die merries je het hardst...
We zullen idd moeten afwachten tot het grut erlangs loopt om het te weten... ik vertrouw wel op oerinstinct... :)

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:31

Ook dat is altijd spannend. :)

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:46

Ik herken jullie zorgen, had ik 2 jaar geleden ook. Rosa is zo'n merrie die niet graag contact maakt met andere paarden. Wil best in hun gezelschap zijn, maar niet contact maken. Dus vreesde al voor het veulen, maar het was de beste moeder die je als veulen kon hebben. Heel lief en beschermend. Instinct he? En ik, mijn vriend en een vriendin die ook mijn pony's verzorgt mochten erbij, verder niemand. Alleen als wij erbij waren dan was het goed. En volk uit de buurt houden als je paarden op een manege staan, dat is een dagtaak pfff

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:54

Ha, ff wat spammen nu het gaat over 'lieve mama's'.
Dit is mijn zusje haar pony met haar laatste veulen. Dat is echt een oermoeder ofzo.
Die gaat zelfs veulens stelen van andere merries en wordt ook door de andere merries als 'kinderopvang' gebruikt.
Voor één of andere reden zie ik mijn merrie dit nog niet zo snel doen.
http://www.youtube.com/watch?v=9_T7_A3EF08&list=UUc-f2MbsYYTZ0VEAotVEVLA&index=8&feature=plcp
http://www.youtube.com/watch?v=aJ6d7fgyD9M&list=UUc-f2MbsYYTZ0VEAotVEVLA&index=2&feature=plcp

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:56

Leuke filmpjes LS!

Wij hebben hier ook een merrie op stal die op een gegeven moment twee veulens te drinken had. :') Een merrie waarvan ik het écht niet verwacht had, maar op een gegeven moment stonden er gerust 4 veulens omheen. :+ Terwijl die merrie normaal gezien andere pony's gerust flink aan het lopen zet. :+

Overigens zie ik Heaven dat niet snel doen, hoewel ze wel altijd heel verliefd naar de veulens kan kijken. :P

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:57

Ja, de veulens bij ons staan dan in de grote stal en er hangt een bordje op voor de manegeklanten dat ze het veulen en merrie niet mogen voederen, aanraken, enz...
Ook als de veulens gespeend worden en in de winter binnenkomen hetzelfde bordje. Je hebt altijd mensen die het toch proberen, maar de meeste klanten respecteren het wel.
En bij Hera zoiets proberen dan krijg je sowieso platte oren en blinkende tanden, dus daar ben ik wel gerust in :D
Eigenaresse is ervan overtuigd dat ik er niet ga bij mogen en zij wel, maar dat zal toch wel even anders lopen, ik wil ook graag met mijn veulen bezig zijn... het wordt nog een lang half jaar vrees ik... 8)7

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:04

Pff nou zeker een lange periode voordat je hier vanaf bent charisma... Maar tis voor het goede doel. Nee bij ons werd dat minder gerespecteerd, helaas. Ik had pionnen, afzetlint, met krijt op de deur geschreven en een bordje aan het afzetlint. Maar blijkbaar had ik een prive-bewaker in moeten schakelen. Het rotte was dat Rosa heeell gestresst werd van al die 'kijkers' en op een bepaald moment zelfs Replay ging wegjagen bij het publiek, dus ging ze hem door de stal jagen. Was gewoon zielig. Dus dat is iets waar ik niet naar uitkijk, hopelijk snel het land op, daar staan ze helemaal prive.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:13

Ja, idd, het wordt er niet gemakkelijker op en ik kan hoe langer hoe minder goed :x
Meeste klanten hier snappen het principe verbodsbord gelukkig wel! :) en hier zijn gelukkig nog geen veulens er slechter van geworden...ook als het ponykampen zijn in de vakantie, de diertjes raken wel gewend aan heel wat geluiden en voorbijrazende kinderen... onze paarden zijn dat ook allemaal gewend, wel zo handig soms.
Maar als je merrie er echt zo gestressed van wordt is het begrijpelijk dat je liever hebt dat ze in alle rust kunnen staan.
Op het land hebben de beesten idd ook het meest rust, Hera is niet zeker dat ze de wei opgaat na de bevalling...eigenaresse is hier nog niet uit ... |o hoop het wel, niks zo goed voor de beeb als het land op, maar goed als ze echt niet wil dan zal het kleintje moeten wachten tot het gespeend is en dan 24/7 de wei op...

Libertylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:28

Mijn Frekja is gelukkig wat makkelijker als ze drachtig is.
Ze staat dan ook tijdens de dracht niet meer recht op haar achterbenen.
Ze blijft wel dominant. En met rijden kan ik eindelijk een stuk relaxter op haar zitten :D

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:38

Jolin is juist liever. Ze groeit niet heel hard heb ik het idee. Heb gister haar buik wel zien wiebelen toen ik haar water gaf :D

Jolin zonderd zich heel erg af van de kudde. Ook knabbelt ze nu over al meer aan, net of ze zelf een veulen is :+

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:01

Grappig al die karakterveranderingen. :) Ann is verschrikkelijk lelijk nu op stal. Als je dr eenmaal hebt is het redelijk. Maar ze is wel echt anders dan anders. Uier en de buik kun je niet meer aanraken, al heel vroeg in de dracht niet meer. Normaal geen probleem.

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:25

Mel is echt een trutje naar de andere paarden nu...word nu ook liefkozend de diva genoemd.Ze zoekt wel regelmatig de rust op in de wei...ff afgezonderd van de rest lekker soezen.

Haar veulen mag iedereen zien...ze is alleen te lief naar dr veulen toe.Wat de vorige keer resulteerde in dat Balance dr moeder terroriseerde.Mel heeft serieus tikken gekregen van dr veulen als ze niet snel genoeg mocht drinken.

Ben blij dat ze na het afspennen 2niet zo'n lieve paarden trof.Balance was 5,5mnd oud loopt de nieuwe wei in,heb naar de leider draaid dr kont en bokt.Niet slim als nieuweling...dus die is 2dgn met open bek de wei door gejaagd.Maar ze heeft nu echt respect voor hoger in rang staande paarden.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:48

Goldy wordt in de kudde wel anders, die zoekt meer de rust op en gaat confrontaties uit de weg.
Terwijl ze normaal heel dominant is en juist confrontaties opzoekt of andere paarden gewoon ronduit loopt te pesten.
Over het algemeen gezien wordt ze in haar gedrag ook rustiger en iets aanhankelijker, hoewel ze wel erg eenkennig blijft. Vreemden in de box of de wei heeft ze geen behoefte aan.

Verder is het ook echt zo'n oermoeder zoals iemand hier eerder al beschreef. Ook tot aan het jatten van andere veulens toe (als ze zelf geen heeft.) Mijn cremello is eigenlijk een kleindochter van haar, maar die stond meer bij haar in de wei dan bij dr eigen moeder. En nog steeds zijn ze erg close... Al haar (ingepikte) veulens zijn niks tekort gekomen.. zijn eigenwijze beesten geworden :+
Haar eerste veulen week ze ook geen stap vanaf, als die lag te slapen werd er in een klein cirkeltje omheen gegraasd en als het daar kort/op was dan ging ze op rust bij t veulen staan. Verder dan 2 meter van haar veulen kwam ze de eerste maand niet.

Valki staat hier nog niet zo lang, en ik ken dr niet anders dan mét veulen, dus ik kan niets zeggen over gedragsveranderingen, maar van wat ik gezien heb is ze wel een goeie moeder. :j

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 16:01

Fab is niet erg anders dan anders.. is altijd een bitch tegen andere paarden behalve tegen veulens, die neemt ze graag op en leert ze manieren bij :P

Famke zou ik niet weten die heb ik pas net..