[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

quintusgl

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 11:02

Je kan wel goed het verschil zien. Hij is idd niet te dik (ik plaag je maar wat) als je naar de achterhand kijkt. Veulenbuikje is gewoon een mooi balletje!

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 11:04

haha Summer was altijd veeeeeel te dik, die hebben we 4 jaar geleden uit de weide naar huis moeten rollen, vanaf toen op een streng dieet, dus ik ben overgevoelig Clown Haha!

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 11:10

Haha, zie hem al rollen over de weg!!!!
Ik ken je gevoel......krijg ook vaak te horen dat de haffies te dik zijn, terwijl ik er alles aan probeer te doen om dat niet zo te laten zijn!

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 11:12

ach ze zijn hier allemaal te dik, zolang het de spuigaten niet uitloopt kan ik daar best mee leven hoor Haha!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 11:18

ponyparadijs, ik geloof daar niet in dus kan er ook moeilijk een antwoord op geven Clown

Dana, afgelopen zomer vond ik Summer ook niet te dik hoor. Buikje is nu ook duidelijk rond van het veulen Ja

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 11:22

ponyparadijs: met zo'n reacties help je jezelf niet echt vooruit
er wordt ook niet op àlles gereageerd wat ik zeg, plaats of vraag en dat terwijl ik al jaren "meedraai"
sowieso vind ik dat het DB-topic geen verplichting mag worden waarbij je dagelijks op iedereen moet antwoorden om mee te kunnen. Dat haat ik namelijk zo aan andere HK-topics en dat vind ik juist zo leuk aan het DB-topic, dat je soms eens wat afwezig mag zijn en toch weer leuk kan inpikken op de dingen.
Als je geen antwoord krijgt, dan helpt het wel eens om je reactie/vraag na een tijdje opnieuw te plaatsen, desnoods zelfs als quote van jezelf, maar niet met dat gedoe over negeren erbij.

De reden waarom je geen overweldigende hoeveelheid reacties krijgt op je vraag is overigens een hele simpele: het is nu eenmaal niet makkelijk om zoiets voor iemand anders uit te gaan maken.
Ik weet immers niet hoe je merrie anders is en hoe ze nu is
noch weet ik of jij dagelijks of bijna dagelijks de buik betast en hoe vaak je dan het veulen voelt, hoe krachtig,...

Ik plaats MIJN lijstje nog eens voor je, met de nadruk erop dat dit is wat voor MIJN merries geldt, ik heb er maar 2 (3) dus dat is nu niet meteen de algemene regel ofzo he Knipoog

hengstveulen:
* merrie is liever, knuffeliger
* trapt veel en krachtig, vaak voelbaar
* einde vd dracht: puntbuik

merrieveulen:
* merrie is kattiger, chagrijniger, kwaaier
* veulen beweegt niet vaak en slechts nauwelijks voelbaar
* einde dracht: ronde buik

Het beste is dat je voor jezelf uitmaakt bij welk lijstje je merrie het meeste past Knipoog

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 11:31

dat te dik zijn is altijd zoiets...
kan me er eerlijk gezegd best kwaad om maken Bloos

We hebben nu 2 mopshonden, van nature uit geen slank ras Haha! en inderdaad, met de neiging tot snel dik worden,
MAAR onze Gigolo is eigenlijk een stuk te slank en frêle voor een reu, weegt circa 8kg terwijl zijn broers allemaal al lang de 10kg bereikt hebben. Zijn broers zijn overigens ook zeker niet dik, mooi fors gebouwd, dat wel.
Hoe vaak dat ik nu al van mensen heb moeten horen dat onze mops toch wel érg dik is Rolleyes
in het begin kon ik er nog om lachen, maar tegenwoordig antwoord ik gewoon heel pissig: nee hij is te dun!
Ik moet echt dagelijks nieuwe trucjes uitvinden om hem aan het eten te krijgen en te houden, hij eet eigenlijk veel te weinig, soms eet hij zelfs dagenlang niets Ach gut en als dan nog mensen durven zeggen dat hij te dik is, ja dan schiet ik uit... Bloos (hij lijkt hierin trouwens heel erg op zn moeder, dat is ook een slank mopsje)
Onze Houdini is daarentegen een klein vreetzakje (mams is overigens een erg zware mops, met neiging tot overgewicht, dus het risico bestaat wel voor kleine Houdini), die eet met plezier en eet momenteel dagelijks minstens het dubbele van Gigolo Wow! maar ook hij is zeker niet te dik momenteel, wel typisch mopspup Knipoog fors gebouwd Haha! en ik weiger pertinent om te denken dat een pup van 4 maand op dieet zou moeten Gestoord Hij gaat ook vast veel groter en forser worden dan Gigolo, hou mn hart al vast voor de commentaar die ik dan ga krijgen Clown

Met mijn paarden is het ook altijd zo, vooral Tinkerbell is een zwaargebouwde irish cob en dan hoor je ook wel eens van: amai wat een vet paard Gestoord Ach gut

Tzou mooi zijn dat mensen eens het verschil zouden leren zien tussen rastypische lichaamsbouw en vet Schijnheilig

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 11:42

Frenia : dat probleem heb ik nu ook altijd ,ik zeg altijd "ik ben niet te dik...ik ben te klein" Knipoog Knipoog flauw grapje hè haha

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 11:45

trouwens Kyra is vandaag op dag 235....alhoewel ik 340 dagen aanhoud ,kan het er binnen 100 dagen al zijn Lachen
Weet trouwens niet hoe het bij maidens zit ,of is er geen maatstaaf of die vroeger of later bevallen ?
Ik heb wel al gehoord dat maidens je behoorlijk voor de gek kunnen houden.

FennekeR
Full-Time Bokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 12:27

* Ik ben een trouwe meelezer, maar heb niet zo veel te vertellen, MarijeR (mijn dochter) is meer van het vertellen, maar dit is wel een heel gezellig topic en ik lees altijd alles.

frenia schreef:
ponyparadijs: met zo'n reacties help je jezelf niet echt vooruit
er wordt ook niet op àlles gereageerd wat ik zeg, plaats of vraag en dat terwijl ik al jaren "meedraai"
sowieso vind ik dat het DB-topic geen verplichting mag worden waarbij je dagelijks op iedereen moet antwoorden om mee te kunnen. Dat haat ik namelijk zo aan andere HK-topics en dat vind ik juist zo leuk aan het DB-topic, dat je soms eens wat afwezig mag zijn en toch weer leuk kan inpikken op de dingen.
Als je geen antwoord krijgt, dan helpt het wel eens om je reactie/vraag na een tijdje opnieuw te plaatsen, desnoods zelfs als quote van jezelf, maar niet met dat gedoe over negeren erbij.

* Frenia, wat heb je het weer mooi en duidelijk verwoord. Ja Ik heb niet de indruk dat hier mensen genegeerd worden.

lexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 15:04

Ben het wel met ponyparadijs eens,het zijn vaak wel de zelfde die op elkaar reageren maar dat zal wel komen omdat de meeste hier ieder jaar te vinden zijn en elkaar beter kennen.
Ik lees zelf wel mee en reageer ook niet veel op andere domweg omdat het mijn eerst gefokte veulen wordt het ontbreekt mij gewoon aan kennis.
Nog een vraagje aan ponyparadijs,rijd je nog dagelijks met je merrie en gaat dat goed? Pling

BaiNar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 15:06

Eeeh.... dikke buiken toppic?????
Zoiets???

Afbeelding

Jolynn 203 dagen drachtig!!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 15:41

ponyparadijs schreef:
Nou heb ik al tijden het idee dat ik hier genegeerd wordt!!! En nu blijkt maar weer dat dat inderdaad zo is!!! Thanks luitjes!!

Ook ik zou het niet precies weten. Maar als je meeleest had je wel een idee gekregen denk
Als ik meelees, en zie wat er stond over karakters volgens de Bokt theorie krijgt mijn pony een hengstje. Maar ik zie het wel, geloof er niet zo in.

Overigens krijg ik ook niet altijd heel veel reacties, maar ik reageer zelf ook lang niet p iedereen.
Ik vind het van sommigen ook leuker om te volgen dan anderen.
Omdat de verhalen mij meer aanspreken, of de paarden/foto's.
Maar dat is ieder voor zich, en die vrijheid moet er ook zijn.

O, als ik frenia volg zou het ook wel een merrieveulentje kunnen worden.

Als het beetje weer blijft wil ik straks ook nog fotootje maken.
Overigens ligt het ook wel aan hoe je de foto maakt of ze er dik uitzien natuurlijk.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 16:05

je krijgt idd wel elk jaar weer een soort van "groepjes" naargelang interesse, gemeenschappelijke kenmerken (bv sport, rassen,...)
Ik voel me altijd het meest betrokken met de drachtige tinkerdames en onthoud precies ook beter wat er over hen verteld wordt dan over warmbloeden bv, al heb ik ook wel ieder jaar niet-tinkers die er voor uitspringen en die ik graag volg Knipoog

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 16:42

Ik reageer ook lang niet altijd op iedereen, en daar wil ik me ook helemaal niet verplicht tot voelen! Zoals Frenia zegt, het is hier idd fijn dat je niet altijd op iedereeen hoeft te reageren. Want vooral in het hoogseizoen kan het af en toe belachelijk druk zijn dan heb ik echt niet altijd tijd om op iedereen te reageren. Lachen

Tja, mijn paarden worden ook regelmatig als te dik gezien. Clown Ik kan me er niet druk over maken. Hoort toch bij het ras. Lachen Snap sowieso niet waar mensen zich druk over maken, het is jouw paard dus dan zou je het zelf wel het beste weten. Als ik commentaar wil, dan vraag ik er wel om. Knipoog Aidynn, veulen van dit jaar ,was wel te dik. Nagelbijten / Gniffelen Maar hij krijgt/kreeg helemaal niet veel voer ofzo. Mams gaf gewoon een beetje te vette melk denk ik! Hahaha. Hij is net een paar dagen afgespeend, dus hij zal nu wel wat afvallen lijkt mij.

En nog over het reageren: Ik heb de neiging om meer te reageren op de mensen die hier al jaren meeschrijven, niks persoonlijk maar die mensen ken ik beter dus onthou ik ook beter wat ze zeggen.

BaiNar: Wat is Jolynn SCHOON! Pling Dat kan je van die moddermonsters van mij niet zeggen. Menn.. Die zijn echt niet fotowaardig momenteel.

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 17:59

Afbeelding

Afbeelding

Kitzbi met der drachtige buik van rond de 140 dagen

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 18:34

Pony ziet er netjes uit zo!

Hier ook iets een uitstekende buik. Haha!
Afbeelding

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 18:45

frenia schreef:
Hoe vaak dat ik nu al van mensen heb moeten horen dat onze mops toch wel érg dik is Rolleyes

Met mijn paarden is het ook altijd zo, vooral Tinkerbell is een zwaargebouwde irish cob en dan hoor je ook wel eens van: amai wat een vet paard Gestoord Ach gut

Ik denk dat Mira familie is van Gigolo Knipoog Haha! (haar ribben zijn trouwens wel voelbaar, en zelfs bij mij voel je ribben als je goed graaft Haha! ROFL ) Binti daarentegen......... die heeft gewoon geen ribben! Knipoog
Mooi buikje bij Jolynn Ja Kitzbi, tjee, mooi hafje zeg!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 18:53

Ik krijg dat trouwens eigenlijk nooit te horen dat mijn merrie te dik is. Maar die is normaal heel erg getraind.
Ik vind haar er nu dus echt drachtig uitzien, terwijl anderen dat reuze mee vinden vallen.
Maybel op 184 dagen vandaag.
Afbeelding
Foto is vanmiddag gemaakt, nadat we vanmorgen nog lekker 16km voor de wagen hebben gedaan.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 18:58

mooie foto dyonne!

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 19:03

frenia schreef:
je krijgt idd wel elk jaar weer een soort van "groepjes" naargelang interesse, gemeenschappelijke kenmerken (bv sport, rassen,...)
Ik voel me altijd het meest betrokken met de drachtige tinkerdames en onthoud precies ook beter wat er over hen verteld wordt dan over warmbloeden bv, al heb ik ook wel ieder jaar niet-tinkers die er voor uitspringen en die ik graag volg Knipoog

Daarom voel ik me ook zo alleen hier, met als enige een merensmerrie Cool Cool geintje

Ach er zijn zoveel mensen die hier reageren dat er wel eens een reactie tussenstaat waar overheen gelezen wordt, gewoon niks van aan trekken en opnieuw iets posten....

Over buikjes gesproken, moest vandaag bij igora toch maar de kruissingels wat langer maken, buikje paste er niet meer zo goed in Clown Nog een dag of 100 en dan mag de beeb landen jahoe

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 19:45

Ik vind dit inderdaad zo'n leuk topic omdat je hier niet het gevoel hebt dat je moét reageren op iedereen, en er anders "uit ligt". Maar inderdaad, sommige mensen onthoud je gewoon van vorige jaren, en vaak is het inderdaad ook de overeenkomst in ras die aanspreekt ... zo vind ik het altijd erg leuk om de verhalen van Frenia, Marlijn, Amandake, KMD etc. te lezen omdat die ook van die bonte monsters hebben Knipoog. Maar ook de andere paardjes zijn erg leuk om te volgen, zo volg ik de merries van MarijeR ook altijd met veel plezier Haha!

Nou, mijn dikke dan ook maar weer 'ns, nu op dag 173 (over de helft !!) maar de foto's zijn al wat ouder (van 26-11 om precies te zijn Knipoog).

Afbeelding

Afbeelding

jufmim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 19:50

Hallo mensen gefeliciteerd met alle mijlpalen! Ik lees ook altijd alles mee, vind het wel fijn dat je niet steeds hoeft te reageren. De verhalen vind ik altijd interressant om te volgen aangezien dit voor mij de eerste is.
Vandaag de baby flink laten shaken. Ze was niet meer te houden op het zandpad....Gelukkig vind ze alles nog leuk, al gaat mijn zadel nu echt wel krap worden. Lag er vanmiddag bijna naast, omdat hij zo naar links schoof....

BaiNar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 19:52

Vind ze allemaal zo netjes bescheiden buikjes hebben.... Jolynn is echt al ROND.... En dan moet ze nog een flinke tijd... komt dat ooit nog goed??? hihi

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 19:57

Mooi weer vandaag ,dus van ALLE drachtige meiden foto's gemaakt Bloos
De ene al wat beter uitgedost als de andere Tong uitsteken

Kyra dag 235

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Romi dag 189

Afbeelding

Afbeelding