[HK]Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

vrijalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 09:13

Bella schreef:
vrijalover schreef:
Met Collin gaat alles goed, hij wordt groooooot! En Korita en Leika hebben ook allebei al een veulen: Cem en Cor! 3 hengsten dus dit jaar Van wie was Sas ook alweer drachtig?

Oh zie ik mis zoveel (mis jou gewoon op FW )...hebben die kleintjes ook al fototopic hier ergens op bokt?? Nieuwschierig!

Sas is drachtig van Anton (evenals haar moeder Noel haha). Naar beide dus erg benieuwd! En toch speciale combinatie voor mij!

Dat is idd een bijzondere combinatie! Moeder en dochter een veulen met dezelfde papa

Hier een topic over Cem en Cor (in het topic staat Chain, maar dat is veranderd in Cor )
viewtopic.php?f=59&t=600373&hilit=

Bianca: Heel veel sterkte met het verlies van jullie veulentje!! Wat een nachtmerrie.... Een dikke knuffel voor jou en je merrie!!

jessje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 09:17

Ik lees nog af en toe bij, maar kom er niet altijd toe om te reageren

Bianca, wat vreselijk naar... heel veel sterkte
Is alles in orde met je merrie nu?

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 09:56

Het lijkt alsof Lady d'r banden slapper worden.......
Hier een foto van gister:
Afbeelding

Biancaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 10:59

Biancaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 11:00

@jesje, ik ga nu naar haar toe om haar lekker te wassen en wat met haar te gaan lopen. Vanmiddag maar eens een mooi westernpad kopen om haar en mezelf te verwennen (ik krijg altijd een kooptik geloof ik als ik verdriet heb )

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: [HK]Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 11:28

Het zijn prachtige foto's toch. Het was een aparte, zoals hij getekend was. Had hij voorop het hoofd nog aftekeningen staan?

Wat me opvalt is de navelstreng, zat die nog vast? En de vieze billetjes, lijkt alsof hij gepoept heeft?

Ga maar lekker shoppen, als je dat een beetje troost lekker doen!

jessje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 11:47

Bianca nogmaals sterkte, het was een mooi getekend veulen

Dat de navelstreng nog vast zit doet mij toch denken aan een red-bag delivery... Ik denk dat veulen en nageboorte er in 1x uitgekomen zijn, anders zou de navelstreng afgebroken zijn.

Ik hoop dat je je gedachten een beetje kunt verzetten met het shoppen

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 12:22

Sorry mensen dat ik zo lang niet ben geweest. Mijn opa is overleden, dus had t ff nogal druk.

@Bianca: Ahhhh nee wat een sneu nieuws zeg Arme Lizzy en arme jij... Hoe gaat het nu met haar? Heeft ze rustig afscheid genomen van haar veulen? Wel een bijzonder veulentje trouwens, zo veel wit met een donker hoofd.
Ik hoop dat je wat troost kan vinden in het shoppen en natuurlijk in het samenzijn met Lizzy. Jullie kunnen elkaar hard gebruiken nu

@Saffier: Lady begint wel een puntkontje te krijgen Kan een teken van slappe banden zijn idd, maar je kunt het ook heel goed voelen meestal. Je kunt dan op de plaatsen waar normaal bespiering zit haar billen zo indrukken en haar staart kun je dan omhoog tillen zonder dat je er veel moeite voor moet doen.

@Vrijalover: Ik ga je topic meteen even bekijken Gefeliciteerd nog!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 14:36

sterkte Biancaa..Dit is echt helemaal sneu..maar jullie komen er beidjes wel weer overheen,gelukkig ben jij blijkbaar even speciaal voor haar,als zij voor jou..

Iwayalover:
sterkte met het verlies van je opa..

Sammie,Neon,Saffier,Copper(!) : spannend nog voor jullie!

maroes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 15:24

Ik wil ook Biancaa, heel veel sterkte wensen. Lees altijd wel bij,maar reageer zelden meer. Zo zonde, het was een prachtig hengstje. Strekte.

jessje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 15:39

iwayalover schreef:
Sorry mensen dat ik zo lang niet ben geweest. Mijn opa is overleden, dus had t ff nogal druk.

Veel sterkte

PPPeet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 16:14

Ook ik ben één van de meelezers en wil Bianca bij deze ontzettend veel sterkte wensen bij dit grote verlies..

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 16:40

Het was idd een mooi getekend veulen! Echt heel zonde.... Gelukkig gaat het met je merrie wel goed!

@ Iwayalover: Jij ook heel veel sterkte!!
@ Chickey: Komen er bij jullie op de manege nog veulens dit jaar (of zijn er al veulens??)

De staart kan op het moment recht om hoog... Haar kling wordt ook lang en "slap"..... Denk dat het toch op tijd komt... Ze is echt een vreselijke knuffel kont, nog meer dan normaal.... Ze moet alleen niet veel meer van andere paarden hebben.. Cerice mag er wel bij, maar de anderen niet meer.........

jessje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 17:04

Spannend Saffier!
Hoe is haar uier?

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 17:29

Uier groeit nog niet echt super verder.. Is hetzelfde als 3 dagen terug (foto's staan geloof ik op de vorige pagina...) Maar jah, het paard van mijn vriendin had een dag voor de bevaling helemaal geen uier, en die was maar 4 dagen overtijd..... De dag van de bevalling druppelde ze melk... We zien het wel...... (Kan toch niet anders...)

Nimber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 17:52

Bianca ik wil je vanuit hier ook erg veel sterkte wensen. Ik heb april dit jaar een dode 2 ling gehad en dat komt best hard aan.Gelukkig is je merrie helemaal in orde dat is toch het allerbelangrijkste maar jammer en zonde is het wel.

Viel mij ook op dat hij nog vast zit aan de nageboorte/navelstreng

Biancaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 19:13

@ Iwayalover Jij ook gecondoleerd met het verlies. Hetzal ook een grote klap zijn. Heel veel sterkte de komende tijd....

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 19:19

Iwayalover, nog heel veel sterkte met het verlies van je opa.

Heb eigenlijk nog een vraagje aan jou, zal het ongetwijfeld al een keer gevraagd hebben maar weet het niet meer. Was B-light ook zo enorm heftig op haar eten? Neon is dat dus wel, haar zoon heeft die kuren ook overgenomen en nu ik de afgelopen dagen heb moeten voeren heb ik gezien wat voor een ramp en etterbak hij is naar zijn opfokgenootjes bij het eten. Ik zit er nu aan te denken om het veulen er straks iedere keer bij het voeren af te halen, zodat deze de streken niet krijgt. Ik vraag me alleen of of Neon het dus van haar moeder heeft.

En voor degene die het nog niet wisten, Neon Light is op de manege geboren waar Iwaya dus ook staat, en Symfonie dus ook geboren is. Via Bokt erachter gekomen, en ik heb via haar ook veulenfoto's van Neon gekregen.

Biancaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 19:27

@iedereen, nog maals bedankt voor de lieve berichtjes, dat doet me erg goed. Het verdriet gaat wel nu, het is meer dat er nu meer onbegrip heerst, waarom en had ik maar... Komt het door de verwaarlozing? Dat soort dingen dus.

Vanmorgen de hele morgen met mijn tutje bezig geweest. Toen ze me hoorde hinnikte ze, dat heb ik dus nog nooit gehoord van haar (vannacht dus even naar haar veulen).Dat was een apart gevoel, ze kwam ook naar me toe een beetje strompelend. Ook toen ik even koffie aan het drinken was met een stalgenoot (en samen ff zaten te huilen) kwam ze onder ons raampje (kantine ligt aan hun wei) staan hinniken.

Ze heeft heel veel pijn aan haar achterkant. Als ik met mijn vinger boven haar staart druk, dan zakt ze helemaal door haar achterbenen heen, zo zielig Verder is haar kling en naar haar anus toe helemaal blauw, ik heb het een beetje staan koelen met water tegen het opzetten, al betwijfel ik of het helpt.

Ik haar een beetje staan poetsen, heel voorzichtig voor haar buik en heupen, maar dat vond ze wel erg prettig. Ze stond me de hele tijd te knuffelen en naar me te kijken. Na het poetsen wat spul tegen de vliegen bij haar erop gedaan, die komen nu heel erg af op alles wat nu aan haar geplakt zit.

Daarna heb ik haar even in de bak losgelaten, ik heb gezegd dat ze best mocht rollen als ze dat wilde, en dta ging ze ook maar doen. niet helemaal door, want dat deed blijkbaar pijn, maar toch wel even op de grond gelegen. Daarna zei ik, ga je mee, dan kan je de wei weer in en liep ze zonder touw met me mee naar het hek zodat ik die open kon doen. Dat was ook erg speciaal.

Wij denken zelf ook dat de placenta heeft losgelaten en dat daardoor het veulen de bevalling niet heeft overleefd. Het is ook bekend dat als een veulen in "nood" zit in de buik, dat het dan poept in het vruchtwater (beetje hetzelfde als bij de mens) daarom dus wat ontlasting aan het veulen.

Ik heb wat foto's gemaakt van Lizzy in de bak en nog van het veulen opgedroogd *van het hoofdje) Het bleek dus een zwarte kuif te hebben gehad, met vanaf de oren, witte manen. Bruine oren en hoofd, en zwarte staart, een driekleurtje dus.

Thnx nogmaals voor jullie lieve woorden.

Afbeelding
Lizzy aan het rollen

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
niet een heel gekleurd hoofdje, met een mooie bles...

Afbeelding
Rust zacht kleine vent....

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 19:34

Fijn dat jullie zon mooie band al hebben opgebouwd.
Ik denk niet dat de dood van het veulen iets met verwaarlozing te maken heeft, ik denk dat hier helemaal niks aan te doen was. Mac haar merrie heeft vorig jaar een red bag delivery gehad, ook dat was iets waar helemaal niks aan te doen was. Ik zal eens kijken of ik dat topic nog kan vinden, dat was ontzettend leerzaam.

Biancaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 19:39

graag, dat zou ik fijn vinden

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 19:45

Kom er alleen achter dat het dus niet Mac was. Zoek nog even verder.

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 20:19

Biancaa: Wat verschrikkelijk voor jou en je merrie! Heel veel sterkte!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 20:25

Nicole288

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 21:03

Neon: Ja, dat was bij Mac.

Biancaa: wat ontzettend zonde, zo'n mooi ventje.