Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tinne

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 13:09

Hm, jammer.. geen veulies dus...

Bubbles, als het veulen er straks is, dan is het vast het wachten waard geweest... maar ja, daar heb je nu weinig aan Clown.

Ik en papa zijn nu bezig om Ivanka's wei te omheinen, de helft is nu gedaan. Ivanka vind het maar al te interessant. Vooral toen papa er palen in sloeg met de hamer.. Ik heb er toen echt weg moeten jagen, omdat ze er veel te dichtbij kwam staan *LOL*. Maf paard. En toen de bovenste lint er stond, ging ze ernaartoe en heeft ze er echt zeker 5 minuten staan kijken... Ze snapt er maar niks van Haha!.

Vandaag stond ze dus zo te kijken, het viel me op dat ze nu ook de breedte in gaat groeien Hyper! . Alleen nog steeds geen bewegend veulie gezien/gevoeld... Daar krijg ik echt de kriebels van, ik wil het gewoon voelen, dan weet ik dat het leeft!
Haar buik groeit wel, maar ze staat ook de hele dag op de wei, dus die buik groeit sowieso wel Clown ...

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-05 13:16

PhiaBink schreef:
Ik sleep ook elke dag een waggellende zeer brede en heel langzaam lopende en vooral erg zuchtende Famosa naar de bak. Haha! Haar uier is nog steeds hetzelfde, de banden ook en de vulva staat af en toe een heel klein stukje open. Dit duurt nog wel ff. ADHD is nog steeds errug aktief. Go jij! Go jij!

Vulva staat af en toe ook open, maar moet nog veel meer worden. Ik zie het veulen van Odess momenteel niet bewegen!!! Voor mijn gevoel veranderd de vorm van haar buik ook.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 13:21

Leuk he nieuwsschierig paarden zijn als je bezig bent Haha! die van mij zijn ook zo Lachen

Ik heb trouwens ook zoiets met het veulen. Vorige veulen van haar had ik nooit zien bewegen en toen zei ik het is een rustig merrietje. Wat komt er een uit een "dom" (ze is niet zo slim) merrietje Haha!

Deze keer heb ik het 1 keer zien bewegen toen ik 's avonds bij stal zat verder nog niet.. komt helemaal goed Lachen

Nou ja update Misty:
Banden: Beetje slap
Vulva: Onder open!
Uiers: Al behoorlijk vol, maar nog niet vol genoeg
Spenen:
Lopen:
Eten: Beetje niet te veel Knipoog

En hier wat updatefoto's...

Uiers:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik wil speentjes Haha!

En haar vulva stond gisteravond nog verder open, maar nu nog steeds wat... wat betekend het Haha!?
Afbeelding

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 13:31

Ook van mij een update-je, alleen is er nog niet heel erg veel te updaten.
Ginger heeft duidelijk last van haar buik en is ook wat stijf aan het worden in de achterhand.
Ik heb haar gisteren ook gereden en ze had af en toe duidelijk last van het veulen Haha! Normaal poept ze niet onder het zadel, nu heeft ze een paar keer gepoept (in een uur) en met het uitstappen spande ze haar rug steeds aan en trok een heel lelijk gezicht!
Buiten in de wei was ze ook een paar keer wild naar haar buik aan het trappen.
Buik is vooral nog erg bol en hangt nog niet. Het veulen is vaak goed zichbaar. Uiers zijn nog steeds theezakjes (en dat terwijl ze een maand geleden echt heel erg dik waren Haha!)

Hier wat foto's van Ginger in de wei:
Een moeizaam galopje
Afbeelding

Gek drafje, maar hier zie je haar buik goed
Afbeelding
Afbeelding

Ze moet pas in mei, dus ze moet het nog even volhouden Ach gut

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 13:31

Lekker sanne dat het al opschiet. Wel foto's maken hé van je nieuwe weiland(afrastering) en Vankie naturlijk!!!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 13:32

@ Faniek: moet je Copper eens bekijken tijdens het rollen. Dan kan je zwaaien naar het veulen, zover staat alles open Clown
Maar dat heeft ze al jaren en tot nu toe heeft ze daar nog geen last van gehad.

Bij Macy zag je het veulen dagelijks druk doen, bij Copper heb ik dat nog niet gezien.
Er puilt wel vanalles uit maar de kleine is niet aan het voetballen daar binnen

Succes met de omheining Tinne!
Wel foto's maken he Tong uitsteken
Hier kan je trouwens niets doen als de pony's erbij lopen.
Ze jatten het gereedschap uit je handen en staan altijd in de weg Clown

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 13:33

Wat hebben jullie enorm veel bijgekletst! Maar geen enkel veulentje erbij? Morgenvroeg toch wel?

Gisteren heb ik een aantal foto's gemaakt van Muzefee. Ze vond het niet nodig op te kijken omdat ze het erg druk had met gras eten.
Vrijdagavond heb ik voor het eerst de deken afgelaten. Dat vindt ze heerlijk omdat ze zichzelf nu lekker kan krabbelen. Dat is op de foto's ook wel te zien.

Afbeelding

Afbeelding

Rare bobbel...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 13:34

@ Marije maar normaal heeft ze alles strak dicht. Ook haar staart stijf tegen zich aan nu niet meer Haha!
Maar ik wacht nog op haar uiers en banden voordat ik mezelf om het uur wakker maak Knipoog

In Copper zit een merrie Knipoog

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 14:46

Update Siena:
Vandaag heeft ze de hele dag op de wei gestaan. Op een gegeven moment is ze gaan liggen en ging ze met haar staart heen en weer en telkens kijken naar haar buik.
Vulva is nog steeds slapper, onderaan een piepklein rondje, ongeveer de helft van wat Misty onderaan heeft.
Uier is nog steeds niet indrukwekkend.
Banden leken vandaag weer wat strakker Verdrietig
Morgen ga ik de stal ontsmetten en een plek om te waken inrichten. We maken op de hooizolder een gaatje waardoor je zo naar beneden de stal in kan kijken. Ik zit wel een beetje in de zenuwen nu wanneer ik moet gaan waken, aangezien ze morgen op 320 zit...
Uier is nog niks, maar ze is maiden.... Nagelbijten / Gniffelen

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 14:48

Heel veel succes Sjen...hopelijk w8 ze even tot de stal klaar is Knipoog

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 14:54

Ja heel veel succes Sjen..

Hoop dat ze je niet te lang slapeloze nachten bezorg Haha!

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 15:48

Pfoe wat een pagina's. Heb er zeker 4 bij moeten lezen om weer op de hoogte te zijn van iederen.

Eerst even een Lio-report:
GEEN VEULEN
banden rondom staart: fluffig = dril = waterbed
uier: dik
spenen: vol
kegelen: niet meer. druppel is opgedroogd
poetsen: geeft duidelijk aan wat ze lekker vindt
buik: mag ik nog steeds aankomen (groot vertrouwen)
omgang andere paarden: EIEIIEIEIEIIEIEIEI merrie!
looplust: niet van harte maar als het moet. Drafje kan nog wel. Galop niet gezien
Stilte voor de storm????

marloes-joy schreef:
ohhh wat spannend allemaal!!!!
Jemig wat is die Pride voor een merrie Boos! Haha! 1 jaar!!?? mijn hemel!
arme baasjes...Inge, aha dus jij bent inge (ik= zus van robbie)
wat spannend!! jij hebt vast dit weekend een veulentje
ik ben zooo jaloers.. ik zou maar wat graag een jaartje terug in de tijd willen en heerlijk samen met Noa slapen Pling

He hoi! Wat leuk. Nee helaas geen veulentje nog.
Naast Robbie hebben we eigenlijk nog een soort van gezamenlijk persoon: Titia, een vriendin van me die eerst een paard reed bij mij op stal. Echt Nieuwegein is te klein. Haha! Goed als ik ook een keertje kom kijken?

@ Annetje: wat een mooie merrie heb jij. En zo'n aparte kleur! Succes de komende tijd en hou haar goed in de gaten als het bijna zo ver is.

marloes-joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 15:55

Citaat:
He hoi! Wat leuk. Nee helaas geen veulentje nog.
Naast Robbie hebben we eigenlijk nog een soort van gezamenlijk persoon: Titia, een vriendin van me die eerst een paard reed bij mij op stal. Echt Nieuwegein is te klein. Haha! Goed als ik ook een keertje kom kijken?

Klopt! Titia ja!
erg leuke meid Pling
Ik zou graag een keertje komen kijken als je veulentje er is! en natuurlijk ben je ook van harte welkom bij Joy Haha!
succes met Lio ik gok op vanavond

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 16:02

IngLio schreef:
@ Annetje: wat een mooie merrie heb jij. En zo'n aparte kleur! Succes de komende tijd en hou haar goed in de gaten als het bijna zo ver is.

Ze is niet van mij, maar ze is inderdaad heel erg mooi! En ze heeft ook een geweldig karakter. Ze is nu net ingereden, maar je kan er eigenlijk zo mee wegrijden. Ze is heel braaf en erg leergierig. Voor de geïntereseerden: Wanneer het veulen er is, is ze (als het allemaal goed gaat) weer te koop Knipoog
Haar kleur is ook een verhaal appart Haha! Ze was valk toen ze kwam, maar nu zijn de bovenste haren donker en de lichte plekken op haar hoofd zijn zo ongeveer kaal.
Haar eigenaresses (mijn instructrices hebben de pony gekocht) houden haar elke dag goed in de gaten, dus dat gaat helemaal goed komen Ja

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 18:51

Heb een paar dagen niet ge-Internet (te druk gehad Bloos ) en wilde nu even bijlezen over al die veulentjes ... NIET dus ... jeeeeemig zeg!! Ik heb vooral medelijden met Bubbels Ach gut . Ik kan je geen tips geven. HM PRE Famosa zou waarschijnlijk zeggen "het komt wanneer het komt" ...

Lee groeit gestaag. Ze heeft een behoorlijke puntbuik (moet ik nog een foto van maken) en ook haar uier groeit lekker verder:
Afbeelding
Ze is vreselijk sjaggerijnig naar Pepsi en Shane maar heel Lovers naar ons toe. Ze dut veel maar ziet er verder erg goed uit.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 19:03

Zo Lee's uier ziet er ook al goed uit Lachen

Ik zal zo even Misty's uier erop zetten ter vergelijking van 's ochtends en 's middags nite veel verandering.

Verder Misty:
- Eet biks NIET op
- Temperatuur van 38,7 Wow! terwijl ze normaal 38,1 heeft en het niet super warm is. De meeste wintervacht is ze al kwijt en ze had gewoon rustig gelegen verder niks.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 19:09

HM Famosa heeft haar best gedaan, dat zegt ze! Dat die meiden zo eigenwijs zijn kan ze niks aan doen. Verdrietig

Lee haar melkbar ziet er goed uit. Lee gaat eerder dan Famosa *LOL*

Famosa haar uiers zijn nog steeds hetzelfde. Iets vollere theezakjes. Ze zag vandaag in het land een spook en ging helemaal over de rooie. Bep stond in de paddock te eten en zag en hoorde niks. Famosa binnen gezet en toen begon ze even haar zangtalent te laten horen. Of Bep naar binnen kon komen. Na 20 min gebler te hebben aangehoort hebben we Bep maar binnen gezet. Toen ging ze eten en niks meer aan de hand Koe .

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 19:19

MarijeR schreef:
Succes met de omheining Tinne!
Wel foto's maken he Tong uitsteken
Hier kan je trouwens niets doen als de pony's erbij lopen.
Ze jatten het gereedschap uit je handen en staan altijd in de weg Clown

Ik maak morgen foto's Tong uitsteken! Het is helemaal KLAAR! Whoehoe! En ik ben er écht zo blij mee! Mama zei toen we op de helft waren: "de wei ziet er nu veel meer paards uit" Haha!.
Marije, nogmaals bedankt.. het lint was echt fijn om mee te werken! OK dan!
Ivanka was vanmiddag trouwens ook goed op dreef... ze stond er dus weer bij en ik had die plastic zakken met lint op een kruiwagen liggen en ik dacht op een gegeven moment: wat hoor ik nou Verward *druk bezig met trekken aan het lint* Ik kijk om, zie ik daar Ivanka gewoon een stuk plastic uit die zak trekken en op willen eten... ARGH! IVANKAAA!! Eerst er dus weer voor moeten zorgen dat dat plastic uit haar mond was Gestoord ... Maar voor de rest was ze wel liefff, ze heeft goed meegewerkt iig. Alleen is ze het er volgens mij niet meer zo mee eens dat ze de grote wei niet meer op mag, nu heeft ze weer haar zomer-formaat-wei terug Haha!.

pluizebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 19:34

Faniek schreef:
pluizebol schreef:
joy is toch een haflinger?? of heb ik nu te weinig slaap gehad? een shet op een haflinger???? hmm knap werk, heeft ie er een ladder bij gehad ofzo?? vind het wel grappig Hyper!

Het komt voor Ja

Ik ken een E-pony die door een shethengst is gedekt de e-pony is gaan liggen, maar die had op 10 maanden dracht toch wel duidelijk een buikje.

o dat dat kan geloof ik graag, maar ik zag het al helemaal voor me hoe die kleine daar druk mee is geweest, haha lijkt me best lastig als je niet zo groot bent en zo'n grote vriendin hebt zeg maar.ik vond ik het gewoon erg grappig, ik heb daar dan gelijk een beeld bij. ik heb zelf een shet en een haf...vandaar.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 19:45

@ Pluizebol

Ik snap je beeld wel Haha! ik heb het zelf niet gezien maar wel de shet en de e pony en het veulen er van Haha!
Het was wel raar om te zien.

Zelf heb ik ook haffen en komt binnenkort een shethengst logeren als die maar van mijn merries afblijft Knipoog

Hier foto van 's ochtends en 1 van 's avonds na het in de bak lopen.

's Ochtends
Afbeelding

's Avonds
Afbeelding

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 19:51

Onze merrie is inmiddels nu zo'n 10 dagen over tijd en het ziet er naar uit dat mevrouw voorlopig nog niet van plan is een veulen uit te poepen Scheve mond

Zelfs de uier is maar minimaal gevuld...

Heeeel frustrerend.... Boos!

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 19:56

ik heb vandaag Quirina haar staart getest Haha! Maar ik weet niet echt hoe die staart moet zijn..Ik kan haar staart wel helemaal naar links of naar rechts doen, maar hoe ver moet die staart naar boven als je hem naarboven doet? Ik kan de staart een stuk verder doen dan als de staart evenwijdig is met de grond geloof ik...maar hoever moet die eigenlijk zijn om bijna te moeten bevallen Haha! ? (btw. Haar temperatuur was vandaag weer wat gezakt Pling Haha! )

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 20:00

Quirinake schreef:
ik heb vandaag Quirina haar staart getest Haha! Maar ik weet niet echt hoe die staart moet zijn..Ik kan haar staart wel helemaal naar links of naar rechts doen, maar hoe ver moet die staart naar boven als je hem naarboven doet? Ik kan de staart een stuk verder doen dan als de staart evenwijdig is met de grond geloof ik...maar hoever moet die eigenlijk zijn om bijna te moeten bevallen Haha! ? (btw. Haar temperatuur was vandaag weer wat gezakt Pling Haha! )

Misty's staart kan ik nu recht omhoog doen zonder enige moeite, maar die is er voorlopig nog niet en is geen maiden Haha!
Die van jou wel toch?

Die van mij gaat temp naar 38,7 Verward

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 20:02

Tyrza; kan me voorstellen dat dat heel frustrerend is! Maar ach, 10 dagen is nog niets vergeleken bij wat Pride bubbles aan doet, die was van de week 12 maanden drachtig Clown ...

Geen 1epaasdagbaby dus waarschijnlijk... jammer!

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 20:32

Faniek schreef:
Quirinake schreef:

Misty's staart kan ik nu recht omhoog doen zonder enige moeite, maar die is er voorlopig nog niet en is geen maiden Haha!
Die van jou wel toch?

Die van mij gaat temp naar 38,7 Verward

ah owkeej Haha! dus Quirina haar staart moet nog iets leniger worden Haha!
maar wat is maiden eigenlijk? Haha!
De mijne is uitgerekend voor volgende week...
Quirina haar temperatuur was vandaag dus 37.3 graden en ze komt van 37.7 graden ...dus ze is goed aan het dalen Pling