[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Valuna

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 17:32

Dubbel gefeliciteerd Sblom mooier kado is er bijna niet denk ik

Afro ook gefeliciteerd

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 17:37

Ik heb geen flexibel werk... ik werk in de kinderopvang dus kan niet zomaar weg van de groep... maar heb nu 3 wkn vrij :D Tot nu toe is t gelukt dat mijn merries aan t begin van mijn vakantie bevielen. Hoop dat Kate dat ook doet 8-)

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 17:40

Hier de 3 stallen klaargemaakt. Mocht ze het echt spannend gaan maken met hars of melk en er is 's nachts echt vies weer voorspeld kunnen ze nog altijd op stal ipv paddock. Ik kan echt niet meer wachten nu. :=

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 17:50

MDWStables schreef:
Gefeliciteerd weer met de mooie veulens!

Ik hoop ook op overdag. Lijkt mij prachtig, maar dat doet Fleur niet :+
Wij zijn bijna altijd thuis en als ik zelf niet thuis ben is er altijd wel een familielid in de buurt.

De mijne willen meestal geinsemineerd worden op feest/zondagen.

Hahahaha! Check! Of ziek worden, of een hoefzweer krijgen, of bevallen in het weekend. En vorig jaar de klap op de vuurpijl: geïnsemineerd willen worden op 5 mei, wat één keer in de VIJF jaar een feestdag is.
En waarschijnlijk kan ik over 2,5 week ook de veearts in het weekend uitnodigen om te scannen op eitje 8)7

‘Je hebt er twee’ was inderdaad grappig. Ik vergeet het nooit meer :')

J_emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 17:53

Nou, ik ga een doorwaakte prutnacht tegemoet vrees ik. De dag begon zo hoopvol met lage ph, lekken en onrust. Maar af en toe is ze even onrustig en dat is het. Dan trekt het weer weg blijkbaar en gaat ze weer gewoon haar gang.
Morgen ellendig snertweer he? Dan wacht ze vast daar op. Is de verjaardag van mijn man, dus qua datum wel leuk.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 18:07

Cynthia82 schreef:
MDWStables schreef:
Gefeliciteerd weer met de mooie veulens!

Ik hoop ook op overdag. Lijkt mij prachtig, maar dat doet Fleur niet :+
Wij zijn bijna altijd thuis en als ik zelf niet thuis ben is er altijd wel een familielid in de buurt.

De mijne willen meestal geinsemineerd worden op feest/zondagen.

Hahahaha! Check! Of ziek worden, of een hoefzweer krijgen, of bevallen in het weekend. En vorig jaar de klap op de vuurpijl: geïnsemineerd willen worden op 5 mei, wat één keer in de VIJF jaar een feestdag is.
En waarschijnlijk kan ik over 2,5 week ook de veearts in het weekend uitnodigen om te scannen op eitje 8)7

‘Je hebt er twee’ was inderdaad grappig. Ik vergeet het nooit meer :')

Ik had het deze week raak. Zondag bloedtrekken bij Amarens, en maandag en dinsdag (koningsdag dus) infuus. :+
Mijn vorige paard kreeg ook altijd koliek in de avond of in het weekend.

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 18:17

J_emma schreef:
Nou, ik ga een doorwaakte prutnacht tegemoet vrees ik. De dag begon zo hoopvol met lage ph, lekken en onrust. Maar af en toe is ze even onrustig en dat is het. Dan trekt het weer weg blijkbaar en gaat ze weer gewoon haar gang.
Morgen ellendig snertweer he? Dan wacht ze vast daar op. Is de verjaardag van mijn man, dus qua datum wel leuk.

Zal je net zien, stilte voor de storm... floept ze het er zo uit straks haha

Brigitte_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 18:22

stal_HD schreef:
Afro Anita. Gefeliciteerd. Lekker naar buiten doen vandaag.

Brigitte fijn nieuws. Alles weer in orde?

Mweh, hij heeft nog een lange weg te gaan om te herstellen, heel mager geworden en kapot moe. Maar z'n darmen liggen weer op hun plek..

AfroAnita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 18:24

Ego post!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

J_emma; mijn merrie is totaal niet onrustig geweest vlak voor de geboorte.. ze ging gewoon ineens liggen en toen gebeurde het.. ze lag wel al 3,5 week niet dus toen ze ging liggen wisten we dat het raak was!

J_emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 18:32

Ahhh, geweldige foto's AfroAnita!

Brigitte, op de goede weg maar nog even te gaan dus. Hopelijk herstelt hij nu snel!

Vraagje, bij hoeveel melkverlies moet ik me zorgen gaan maken? Het gutst eruit nu. Echt een melkdouche.. Maar echt meer stralen dan druppels.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 18:55

Sblom: : gefeliciteerd :)

@afroanita: gefeliciteerd :)

Leuke fotospam allemaal vd veulentjes.

@kiss1990: ik zit met precies hetzelfde. Mbt dat het echt een hengstje is met streken en ook hoe ik dat moet doen met regen?
Paarden staan hier van 10.00 tot 17.00 buiten op de wei momenteel. Maar hoe doen jullie dat bij regen en veulens?
Red is nu 5 dagen oud.
En hoe corrigeren jullie je hengstveulen bij happen, slaan met been etc?
Ik duw hem nu weg als hij hapt en stemcorrectie.

Meneertje is ook niet bang en brutaal en rent gewoon continue weg vd merrie ipv dat hij haar volgt.
Vanochtend is hij zelfs de stal uitgerend en merrie helemaal in paniek gebracht.

Daarnaast zag ik op dag 2 al dat hij af en toe de staart vastpakte en vanochtend zag ik het weer. Hij onderzoekt alles met zijn mondje.
Dus na het werk cribbox pasta gehaald maar dat is dus verkeerd..ik moet de spray hebben voor in de staart.

Heeft iemand dit nog meer met zijn veulen?

J_emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 19:16

tamaramt schreef:
Sblom: : gefeliciteerd :)

@afroanita: gefeliciteerd :)

Leuke fotospam allemaal vd veulentjes.

@kiss1990: ik zit met precies hetzelfde. Mbt dat het echt een hengstje is met streken en ook hoe ik dat moet doen met regen?
Paarden staan hier van 10.00 tot 17.00 buiten op de wei momenteel. Maar hoe doen jullie dat bij regen en veulens?
Red is nu 5 dagen oud.
En hoe corrigeren jullie je hengstveulen bij happen, slaan met been etc?
Ik duw hem nu weg als hij hapt en stemcorrectie.

Meneertje is ook niet bang en brutaal en rent gewoon continue weg vd merrie ipv dat hij haar volgt.
Vanochtend is hij zelfs de stal uitgerend en merrie helemaal in paniek gebracht.

Daarnaast zag ik op dag 2 al dat hij af en toe de staart vastpakte en vanochtend zag ik het weer. Hij onderzoekt alles met zijn mondje.
Dus na het werk cribbox pasta gehaald maar dat is dus verkeerd..ik moet de spray hebben voor in de staart.

Heeft iemand dit nog meer met zijn veulen?

Ze staan aan huis hier, dus bij regen en sneeuwbuien zoals in zijn eerste week, doe ik ze veel keren kort naar buiten zodat hij niet buiten hoeft te slapen. Uurtje buiten, uurtje binnen en dat afwisselen. Ging hier goed en zo kwam hij met een paar dagen oud toch in elk geval een uur of zes buiten. En toen kon hij in stal ook nog wel wat minisprintjes trekken (3.5x6)

En ja, hij bijt overal in. Maar staart valt mee omdat Bo wel opvoedt en dat geen goed plan vindt.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 19:28

Ik heb eerder veulens gehad die staarten beten. Ik gebruik altijd de pot cribbox en niet de spray, pot is veel effectiever, dan blijven ze er wel van af, met de spray zaten ze er zo maar weer aan.

OYYO

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 20:21

J_Emma als ze zoveel melk verliest dan zou ik het veulen (als het straks geboren is) toch laten testen op antistoffen. Kun je altijd nog achteraf plasma bijgeven zou de kwaliteit van de biest niet goed zijn. Maar hier werd ook al eerder in het topic gezegd dat de biest pas loslaat op het moment van veulenen of erna.

Miekies0710

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 20:26

Nou, ik ben benieuwd.
Hier een merrie die begint met schuren en staart afhouden. Eet nog wel rustig door.
Zou mooi zijn als het veulen nog voor 0.00 uur komt. Mijn vriend is vandaag ook jarig, dus wordt dan een extra feestje *\o/*

Huisje29

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 21:12

Miekies0710 spannend! Zou leuk zijn als het nog lukt voor 0000 :) en gefeliciteerd met je vriend!

Miekies0710

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 21:22

Huisje29 schreef:
Miekies0710 spannend! Zou leuk zijn als het nog lukt voor 0000 :) en gefeliciteerd met je vriend!

Dank je!

Naat3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 21:34

(Hier een merrie die begint met schuren en staart afhouden. Eet nog wel rustig door.)

Is dat staart schuren ook een teken? In dat geval, Sky schuurde net ook aan haar staart, en ze zwiept met haar staart. Zou ze dan vanavond? Vannacht? Of houdt ze ons weer voor de gek?
Wordt vervolgd....

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 21:42

Neonlight schreef:
Ik heb eerder veulens gehad die staarten beten. Ik gebruik altijd de pot cribbox en niet de spray, pot is veel effectiever, dan blijven ze er wel van af, met de spray zaten ze er zo maar weer aan.

Ik las ergens weer dat de staarten daar erg vies van worden en dat het niet op de huid mag komen?
Dus dat een spray dan beter zou zijn?
Ik heb net antibijtspray in de staart gespoten vd welkoop

Miekies0710

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 21:42

Naat3 schreef:
(Hier een merrie die begint met schuren en staart afhouden. Eet nog wel rustig door.)

Is dat staart schuren ook een teken? In dat geval, Sky schuurde net ook aan haar staart, en ze zwiept met haar staart. Zou ze dan vanavond? Vannacht? Of houdt ze ons weer voor de gek?
Wordt vervolgd....

Mijn andere merrie deed dat ook vlak voor ze ging bevallen. Doordat er druk achter staat gaan ze vaak schuren, waardoor een staart net een wc-borstel lijkt :=

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 21:43

Neonlight schreef:

Ik las ergens weer dat de staarten daar erg vies van worden en dat het niet op de huid mag komen?
Dus dat een spray dan beter zou zijn?
Ik heb net antibijtspray in de staart gespoten vd welkoop

Naat3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 21:45

Miekies0710 schreef:
Naat3 schreef:

Wordt vervolgd....

Mijn andere merrie deed dat ook vlak voor ze ging bevallen. Doordat er druk achter staat gaan ze vaak schuren, waardoor een staart net een wc-borstel lijkt :=

Ik hoop het zo, zo vermoeiend zo. Respect voor mensen die meerdere merries dragend hebben

Pauline2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 22:01

Dag iedereen,
Ik ben nieuw hier op bokt.nl. Eerst en vooral aan iedereen die dit jaar al een veulentje heeft mogen verwelkomen een dikke proficiat toegewenst!
Aan degene die nog aan het wachten zijn op hun veulentje, veel succes tijdens het waken snachts!

Ik volg dit topic aangezien ik zelf een drachtige merrie heb gekocht eind februari 2021. Ze is in hele slechte toestand toegekomen en is geleidelijk aan aan het versterken. Ze is uitgerekend 6 mei 2021. Helaas weet ik niet hoe ze is tijdens haar dracht en kan ik dus moeilijk voorspellen wanneer het veulentje komt. Ze heeft een geboorte alarm ingenaaid dus dat is alvast iets waar ik me geen zorgen om moet maken.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

J_emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 22:05

-staart afhouden
-schuren
-regelmatig naar buik happen of been optrekken
-melk lekken als een malle
-strakke volle uier
-ph sinds vanochtend 6.5
-slappe banden
-uit haar doen, eet kleine beetjes
Het enige dat mist is een bevalling :+

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 22:20

Pauline2000 schreef:
Dag iedereen,
Ik ben nieuw hier op bokt.nl. Eerst en vooral aan iedereen die dit jaar al een veulentje heeft mogen verwelkomen een dikke proficiat toegewenst!
Aan degene die nog aan het wachten zijn op hun veulentje, veel succes tijdens het waken snachts!

Ik volg dit topic aangezien ik zelf een drachtige merrie heb gekocht eind februari 2021. Ze is in hele slechte toestand toegekomen en is geleidelijk aan aan het versterken. Ze is uitgerekend 6 mei 2021. Helaas weet ik niet hoe ze is tijdens haar dracht en kan ik dus moeilijk voorspellen wanneer het veulentje komt. Ze heeft een geboorte alarm ingenaaid dus dat is alvast iets waar ik me geen zorgen om moet maken.

[ [url=m/IgzYKs.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/unzVWz.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/fr5Cfc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Welkom, Pauline en OMG, wat is ze mager! Hopelijk krijgt haar veulen wel genoeg voeding daarbinnen. Dat mensen een dier zover laten komen he, en dan nog drachtig ook. Je zou om minder woest worden.