Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MDWStables schreef:Gefeliciteerd weer met de mooie veulens!
Ik hoop ook op overdag. Lijkt mij prachtig, maar dat doet Fleur niet![]()
Wij zijn bijna altijd thuis en als ik zelf niet thuis ben is er altijd wel een familielid in de buurt.
De mijne willen meestal geinsemineerd worden op feest/zondagen.
Cynthia82 schreef:MDWStables schreef:Gefeliciteerd weer met de mooie veulens!
Ik hoop ook op overdag. Lijkt mij prachtig, maar dat doet Fleur niet![]()
Wij zijn bijna altijd thuis en als ik zelf niet thuis ben is er altijd wel een familielid in de buurt.
De mijne willen meestal geinsemineerd worden op feest/zondagen.
Hahahaha! Check! Of ziek worden, of een hoefzweer krijgen, of bevallen in het weekend. En vorig jaar de klap op de vuurpijl: geïnsemineerd willen worden op 5 mei, wat één keer in de VIJF jaar een feestdag is.
En waarschijnlijk kan ik over 2,5 week ook de veearts in het weekend uitnodigen om te scannen op eitje
‘Je hebt er twee’ was inderdaad grappig. Ik vergeet het nooit meer
J_emma schreef:Nou, ik ga een doorwaakte prutnacht tegemoet vrees ik. De dag begon zo hoopvol met lage ph, lekken en onrust. Maar af en toe is ze even onrustig en dat is het. Dan trekt het weer weg blijkbaar en gaat ze weer gewoon haar gang.
Morgen ellendig snertweer he? Dan wacht ze vast daar op. Is de verjaardag van mijn man, dus qua datum wel leuk.
tamaramt schreef:Sblom: : gefeliciteerd
@afroanita: gefeliciteerd
Leuke fotospam allemaal vd veulentjes.
@kiss1990: ik zit met precies hetzelfde. Mbt dat het echt een hengstje is met streken en ook hoe ik dat moet doen met regen?
Paarden staan hier van 10.00 tot 17.00 buiten op de wei momenteel. Maar hoe doen jullie dat bij regen en veulens?
Red is nu 5 dagen oud.
En hoe corrigeren jullie je hengstveulen bij happen, slaan met been etc?
Ik duw hem nu weg als hij hapt en stemcorrectie.
Meneertje is ook niet bang en brutaal en rent gewoon continue weg vd merrie ipv dat hij haar volgt.
Vanochtend is hij zelfs de stal uitgerend en merrie helemaal in paniek gebracht.
Daarnaast zag ik op dag 2 al dat hij af en toe de staart vastpakte en vanochtend zag ik het weer. Hij onderzoekt alles met zijn mondje.
Dus na het werk cribbox pasta gehaald maar dat is dus verkeerd..ik moet de spray hebben voor in de staart.
Heeft iemand dit nog meer met zijn veulen?
Neonlight schreef:Ik heb eerder veulens gehad die staarten beten. Ik gebruik altijd de pot cribbox en niet de spray, pot is veel effectiever, dan blijven ze er wel van af, met de spray zaten ze er zo maar weer aan.
Naat3 schreef:(Hier een merrie die begint met schuren en staart afhouden. Eet nog wel rustig door.)
Is dat staart schuren ook een teken? In dat geval, Sky schuurde net ook aan haar staart, en ze zwiept met haar staart. Zou ze dan vanavond? Vannacht? Of houdt ze ons weer voor de gek?
Wordt vervolgd....
Neonlight schreef:Ik heb eerder veulens gehad die staarten beten. Ik gebruik altijd de pot cribbox en niet de spray, pot is veel effectiever, dan blijven ze er wel van af, met de spray zaten ze er zo maar weer aan.
Miekies0710 schreef:Naat3 schreef:(Hier een merrie die begint met schuren en staart afhouden. Eet nog wel rustig door.)
Is dat staart schuren ook een teken? In dat geval, Sky schuurde net ook aan haar staart, en ze zwiept met haar staart. Zou ze dan vanavond? Vannacht? Of houdt ze ons weer voor de gek?
Wordt vervolgd....
Mijn andere merrie deed dat ook vlak voor ze ging bevallen. Doordat er druk achter staat gaan ze vaak schuren, waardoor een staart net een wc-borstel lijkt
Pauline2000 schreef:Dag iedereen,
Ik ben nieuw hier op bokt.nl. Eerst en vooral aan iedereen die dit jaar al een veulentje heeft mogen verwelkomen een dikke proficiat toegewenst!
Aan degene die nog aan het wachten zijn op hun veulentje, veel succes tijdens het waken snachts!
Ik volg dit topic aangezien ik zelf een drachtige merrie heb gekocht eind februari 2021. Ze is in hele slechte toestand toegekomen en is geleidelijk aan aan het versterken. Ze is uitgerekend 6 mei 2021. Helaas weet ik niet hoe ze is tijdens haar dracht en kan ik dus moeilijk voorspellen wanneer het veulentje komt. Ze heeft een geboorte alarm ingenaaid dus dat is alvast iets waar ik me geen zorgen om moet maken.
[ [url=m/IgzYKs.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/unzVWz.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/fr5Cfc.jpg]Afbeelding[/url] ]