[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 22:23

Wij zaten gisteren op 210 dagen, poseren in de regen werd niet op prijs gesteld :')
Afbeelding
Afbeelding

Haar dochter van 4 vreet lekker mee, die heeft talent voor aankomen en kan ook bijna haar eigen buikfoto krijgen }:0

Afbeelding

Grap weleens dat ze toch drachtig is geworden, vind mijn vriend niet zo grappig want ik heb al een veulen aangeschaft omdat het niet was gelukt haar drachtig te krijgen.
Nog even voor de veulenkriebels, ons 2021 aangekochte veulentje (nu twee weken hier)

Afbeelding

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 23:49

Zoooo, de buikjes beginnen echt te groeien! Ik ga komende week ook nog eens foto’s van de buiken maken denk ik :D

Mooney je nieuwe aanwinst is zo leuk!

Mag ik dan ook mijn hopelijk toekomstige dekhengst showen? Hij is ook nog maar een baby van dit jaar :')
Een Dunskin splash tobiano hengstje <3
Ik heb er lang op moeten wachten. Hij is gisteren aangekomen uit Frankrijk.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 01:41

Knolselder. Wat een knap bolletje <3

Mooney. Mooi buikje.
En knappe nieuwe aanwinst :j

Loveyou. Mooie foto's. Klein buikje gespot

Goldenarrow. Dat is al een heel eindje. Die kan je al bijna gaan aftellen.

Baudyh. De eerste gaat ook al opschieten bij jullie. Heerlijk dat ze nog zo buiten kunnen staan. Helaas kan dat hier niet. Is hier echt heel nat op de weides.

Floripori. Hoe gaat het nu?
Een goede vitamine brok of balancer kun je gewoon geven

Wild Thing is ondertussen niet zo pafferig meer :') zit meer model in, maar toch zie ik al wel een soort van buikje komen :j
Afbeelding

Sammie is op moment echt huge. Waar ze nu staat, komt ze niks te kort. Einde van de maand komt ze terug. Kunnen we nog een beetje conditie en spieren opbouwen.
Afbeelding

Nigrante nu niet op de foto, maar die groeit ook behoorlijk.

Afbeelding

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 09:13

Die eerste foto is mooi, lovejouuuIB <3
Je ziet inderdaad al een klein buikje!

Hahahaha Mooney, die koppen! :')
Leuk blesje heeft die kleine!

Wat is hij gaaf Knolslder!!! Heel mooi! <3

Kijk die Wild lopen! Wauw!

Ik wil ook even hier iedereen uit dit topic bedanken die op Idris heeft gestemd! <3
Heel blij met zijn gouden plek! *\o/*

baudyh

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 10:33

Dat geloof ik AM horses dat de weides bij jullie te nat zijn. Hier door de zand grond kan dat gelukkig wel. Scheelt een hoop werk

Olga89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 10:36

Hello ik leef ook nog, door omstandigheden even weinig tijd voor bokt gehad maar ik ga weer actief meelezen *D

Wirolieta is alweer 188 drachtig en is al aardig chubby :=

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 11:17

Olga89 schiet al op! Heb je er ook een foto bij?

Cynthia gefeliciteerd met idris zijn titel *\o/*

Amhorses zó wat kan ze sjouwen he <3 Prachtig. Sammie is al lekker breed! Maar liever te dik dan te dun als ze een veulen verwachten vind ik. Ze leveren altijd wat in. Ik voer mijne juist dik want die valt zo af altijd :=

Knolselder gefeliciteerd met je aankoop! Wat een super lief fluffy hengstje. Benieuwd hoe hij daar onder weg komt!

Mooney dat hoofd spreekt boekdelen :+ Ze ziet er mooi uit :j En gaaf die boog :D
Omg die foto met dochter. Gewoon identiek :+

LovejouuulB geweldig mooie foto's! Wat is de reden dat je een drachtige merrie scheerd? Ze hoeft toch niet meer zo hard te werken? Puur uit interesse hoor :D Leuk dat je al een buikje ziet !!

Goldenarrow vervelend dat je steeds ontstipt word. Jaloers dat je gister mooi weer had. Hier steeds zo grauw... grijs.. motregen. Bah. Heb je haar op geslacht laten scannen? Ze ziet er mooi uit , mooi buikje :j

Baudyh bij jou telt het ook al lekker door. Fijn dat ze nog de hele dag naar buiten kunnen. Dat kan hier helaas echt niet zo nat

Hier een mijlpaal *\o/* dag 200 *\o/* nog maar 120 dagen tot veilig.
Ik zou haar meenemen uit de paddock voor een foto maar ze stond zo mooi :D
Afbeelding
Afbeelding

En ik wil iedereen ook bedanken die op Silvester heeft gestemd. Trots op hem! Een mooie gedeelde 13e plaats van de 39 kandidaten :D
Afbeelding

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 11:20

Leuk allemaal die buiken beginnen goed te groeien!!

Chloë zit nu inmiddels op de 190 dagen!!
Afbeelding

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 13:13

Zag een merrie met placentitis, hopelijk nu al beter!!

Jou merries tellen ook rustig op RianneP!

Mooi filmpje pradadaan, maar nacho is ook echt een knapperd <3

Mooie mijlpaal MukiwaCobs!

Gefeliciteerd Kabayo met Zilver! is ook een prachtige merrie! Krijgt ook al een mooi buikje op de laatste foto's

Goldenarrow, gaat vlot zeg! nog maar 80 tot de veilige zone!

Blijft echt een knappe merrie LovejouuuIB, ze is enorm aansprekend

Mooney, knap aangekocht veulen heb je! ze is idd niet zo happy met de foto's :+

Daar is ie dan eindelijk knolselder!! Hopelijk mag het een hele knappe hengst worden!

AM, die van jou tellen ook verder! gaat stiekem toch snel hoor.

Hier is bibi 254 dagen al! nog 46 tot de veilige 300 *\o/* *\o/*
Sun is 225 dagen, linn 152 en kato de hekkensluiter met 126 dagen. Als de dames een beetje volgens planning gaan zit er 3.5 maand tussen de eerste en de laatste hier.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 14:02

@Kabayo: Nee, we hebben FillyPlus gebruikt bij het insemineren. Dit dood de mannelijke zaadcellen waardoor de kans op een merrie groter is. Het is geen 100% kans, maar het schijnt dus wel te werken.

@Luna: Bij jou schiet het ook al lekker op zeg!

@Rianne: Daar begint al wat in te groeien, haha.

@AM_Horses: Ik vind Wild Thing nog mooi in model hoor!

petravdmeerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 14:45

Leuk al die beginnende buikjes!

Hier inmiddels op 169 dagen en zwenkt al redelijk uit :P
Afbeelding

Jaydee_WP

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 14:54

Zo, ik heb de laatste weken gespendeerd aan het lezen van dbt2021. :+ Voor mij wordt dit de eerste veulenervaring dus ik wilde me even inlezen, ervaringen en tips opdoen. Wat een leuk en actief topic! En wat heb ik veel dikke tieten :D voorbij zien komen en prachtige veulentjes! <3 Maar helaas ook ook een aantal hele trieste verhalen... :knuffel:
Dat doet me beseffen dat het niet vanzelfsprekend is dat het allemaal goed gaat of blijft gaan. Laten we hopen op veel (allemaal! :j ) gezonde veulens en merries in 2022! Ik zie hier trouwens ook weer veel bekende namen terug komen. Voelt toch een beetje alsof ik jullie een beetje ken omdat ik 2021 ingelezen heb... :) Hopelijk lukt het me om een beetje actief mee te kunnen kletsen. Ik ben in ieder geval wel een actieve meelezer! :D

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 22:30

Buikjes!!!!

Sterre 150 dgn
Afbeelding

Chablis 125 dgn (onthoofd door dochterlief)
Afbeelding

Eli 115 dgn
Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 12:42

Knolselder: wat een leuk bolletje wol <3 verliefd

en weer een hoop dikke buiken die van mij is alweer 207 dagen onderweg, mega rond, maar vergeet steeds een foto te maken.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 12:43

Floripori: gelukkig lijkt het toch geen placentitis te zijn, is wel even schrikken :(:) .
Wat een mooie buiken allemaal!

Hier is nog weinig te zien, nou ja een grasbuik , merrie is pas 4 maanden drachtig :Y). Vraagje aan de wat meer ervaren fokkers. Volgend jaar komt onze dan 3 jarige nakomeling terug naar huis. Nou hadden we bedacht om de fokmerrie naar een andere stal te brengen om te bevallen, want 6 paarden is een beetje veel om bij te houden qua werk. Maar dat is natuurlijk maar tijdelijk, uiteindelijk komt ze terug en gaat het veulen naar de opfok of wordt verkocht. Nou denken we erover om de merrie te verkopen, wil eigenlijk graag verder met haar 3 jarige dochter en we hebben dan te veel paarden. Kunnen we de merrie dan het beste verkopen voor ze bevalt, zodat de nieuwe eigenaren haar meteen weer kunnen laten dekken als ze bevallen is? En Blijft ze dan bij ons, of zijn er ook kopers die de merrie al op stal willen hebben? Zou voor ons goed uitkomen want mijn moeder ziet het niet zo zitten thuis zoveel paarden.

Vraag me af wat gangbaar is. Wat ook meespeelt is dat de merrie pas begin juni moet bevallen, dus de periode om te kunnen dekken is vrij laat.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 13:09

Wil je het veulen houden? Zo niet, dan zou ik haar drachtig verkopen, inclusief veulen. Wil je het veulen wel houden, dan kan je afspreken dat de merrie wel daarheen gaat en bij afspelen het veulen terug, of dat de merrie bij jullie bevalt en naar hun toe gaat op het moment dat het veulen afgespeend wordt.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 13:39

Goede vraag, of we het veulen willen houden hangt er een beetje vanaf of ik er een klik mee heb en of het een merrie of hengst is. Als we de merrie verkopen neig ik wel meer naar het houden van het veulen, die gaat dan toch naar de opfok dus hebben we de komende 3 jaar geen werk aan :+ . Merrie naar de kopers toe en bij afspenen het veulen terug (naar de opfok) zou voor ons de meest ideale situatie zijn. weet alleen niet of kopers dat zien zitten.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 14:08

Daar zitten wel haken en ogen aan. Wat als het veulentje wat gaat mankeren, of erger?
Koop jij het veulentje terug of is die al van jou?

MukiwaCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 15:24

Hier weer dikke buiken gefotografeerd…

Maddy 195 dagen
Afbeelding

Wiske 197 dagen
Afbeelding

En knappe paps mag ook niet ontbreken <3
Afbeelding
Afbeelding

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 18:30

Gisteren behoorlijk de schrik gehad. Vienna had kramp koliek.
Gisteren avond de dierenarts erbij gehad. Met het veulen alles nog goed. Vienna gaat nu ook beter. Vandaag al 3x langs geweest.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 18:41

Oh bah :(:)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 20:01

Ik zou of nu drachtig verkopen of na veulenen, tegen spenen aan al.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 21:40

Vienna oe bah wat eng. Gelukkig lijkt het nu beter

Mukiwacobs schiet al op :j

Eefbam ik zou de merrie pas verkopen bij afspenen. Scheeld zoveel gedonder

Mirjam dat zijn al serieuze buiken voor dat aantal dagen

Polo welkom! Heel boekwerk gelezen dus :=

Petravdmeer breed transport :D Knappe merrie <3

Goldenarrow ah oke. Dat ken ik niet!

Dankjewel luna! En wow wat ver!! Super leuk *\o/* .

Rianne ook een buikje :D

Wat voor camera's hebben de bokkers die in de stal géén WiFi of internet kabel hebben? Ik heb nu een camera die werkt via een antenne en net bereik heeft tot mijn huis (stacaravan). Maar dat beeld is heel slecht , veel ruis. Ook mijn birth alarm werkt doormiddel van een antenne. Camera's met antenne mag dus , of een met een simkaart mogelijkheid. Het liefst linkjes. Ik vraag mij ook heel erg af wat zo'n simkaart wel niet kost per maand := Ik kom er maar niet uit. Zie nu naar babyfoons :+ Maar denk niet dat dat werkt

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 21:44

Kabel dus kan je niet helpen. Ben een hele dag bezig geweest met dat kreng in de weg te graven :')

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 21:54

We hadden heel lang een babyfoon, maar dat werkte ook maar half. Nu hebben we wifi en een kabel :)