[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Piarens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 12:46

Mijn merrie is alleen nog maar vetter geworden tijdens de dracht . Ik ben ze terug wat meer aan het werk aan het zetten. Maar inleveren heeft ze zeker nog niet gedaan...
of is dat pas echt in de 2 de helft van de dracht dat ze dat doen?
134 dagen ver hier...

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 15:12

Cioccolato schreef:
Ik vind jullie merries zo drachtig er uit zien.. :=

Ik ga vanmiddag een foto van de mijne maken. Misschien gaat ze nu ook ineens groeien nu ze geen veulen meer hoeft te voeden aan de voet :j

Olivia doet ook nog niet zoveel. :=
Afbeelding
Zit nu op 125 dagen.

Ariel is morgen op de helft die is echt al rond := daar maak ik straks nog even foto's van.

Fauvetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 15:12

Afbeelding

Leuk om alles te volgen!
Stiekem wat jaloers op degene die al zo ver zitten.
Momenteel zitten we hier op 125 dagen (Gelijk met Renske! ), een mini mini buikje zichtbaar, ofwel hoop ik het te zien.

Momenteel is ze wel makkelijk op gewicht te houden, iets waar we de andere jaren altijd mee sukkelen van zodra het kouder wordt.

Piarens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 16:00

Op foto lijkt het vet zijn dan wel weer mee te vallen. Maar er mag toch wat af hoor :=
Afbeelding

Afbeelding

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 17:05

Kate! <3
Ik zie echt wel iets bekends in haar terug. Haar hoofd is wat grover dan die van Fi, denk ik, maar ik zie wel dat het familie is.

Hele mooie foto's, CP!

floripori17 schreef:
Cynthia dat ziet er gaaf uit!! Helaas kan ik dat niet geloof ik! (Geen iphone) wat een bofkont die Fi!! Hoe bevalt de nieuwe stal zo ver?

Écht heerlijk! :) Iedere dag als ik kom vertelt die man vanaf hoe laat ze al buiten staat. Als ik vind dat ze te weinig stro heeft, mag ik er stro bij gooien. Ze staat iedere dag zo lang mogelijk buiten. Meestal gaat ze tussen 9-10 naar buiten en afhankelijk van het weer gaat ze naar binnen tussen 13:00 (als het regent) en vlak voor het donker met dit weer.
Van de week belde ik die man op met de vraag of hij Fi dr zweetdeken af wilde halen. Hij had al even gekeken, maar ze was nog nat tussen de voorbenen. Toen ik de volgende dag kwam, had hij mijn deken even buiten gehangen, zodat die goed kon drogen :) En vaak als ik aankom of naar huis ga en ze zien me, komen ze het hek voor me open en dicht doen, zodat ik met mijn heup niet uit mijn auto hoef, hek open, weer in mijn auto, door het hek, weer uit mijn auto. "Nee meid, blijf jij maar lekker zitten!" <3

Waarom wordt die dekking van volgend jaar heel ingewikkeld?
Je zit mij lekker op de hielen hè met het aantal dagen? :)

Welkom Anso!
Waarom zou je het werk afbouwen als ze nog graag wil? Wandelen of kort ritje noem ik niet 'werken'. Zo aan haar bespiering te zien, hoeft ze niet heel veel te doen. Ik zou juist goed voeren (gewoon naar de winkel gaan en niet wachten tot je er toevallig bent) en juist misschien wat meer werken (als je dat wil). Een goede conditie werkt straks alleen maar in haar voordeel.

Paardje, wat leuk om volgend jaar twee veulens te hebben :)

Sammie is echt lekker bol zeg <3

Welkom Adanka :)

Cio, op deze foto zie ik niet heel erg een buikje, maar kan ook aan de foto liggen. Ze glimt wel lekker :)

Piarens, is dat een volle Fries?

Piarens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 17:17

Geen idee , ze heeft geen stamboek... op haar papieren staat zelfs dat ze schimmel is , dus vrij bizar :(:)

Cioccolato

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 17:17

Wauw! Dat klinkt als een heerlijke stal cynthia..!

Nop ze is nog vrij bescheiden. Maar ook tot vanochtend nog met veulen aan se voet. Dus misschien gaat ze nu ineens groeien.
Ze is in ieder geval niet erg ingevallen.

Het scheelt dat ze wel dik genoeg is om te zien dat ze drachtig is. Gelukkig. Nu nog meer groeien!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 17:37

Piarens schreef:
Geen idee , ze heeft geen stamboek... op haar papieren staat zelfs dat ze schimmel is , dus vrij bizar :(:)

Omdat ze ook een vrij grote kol heeft..
Schimmel is ze dan weer niet :')

Cio, lekker iedere maand een foto maken :)

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 18:46

Wauw Cynthia wat een heerlijk plekje!

Dat is toch wel bijzonder Piarens dat ze als schimmel op papier staat. :=
Paspoort klopt verder wel?

Ariel heeft al iets meer buik, vandaag 169 dagen. :D
Afbeelding
Afbeelding
In het echt vind ik wel dat je het beter ziet dan hier op de foto. :+

Piarens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 18:59

Renske_W schreef:
Wauw Cynthia wat een heerlijk plekje!

Dat is toch wel bijzonder Piarens dat ze als schimmel op papier staat. :=
Paspoort klopt verder wel?

Ariel heeft al iets meer buik, vandaag 169 dagen. :D
[ [url=m/BEMWfz.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Mu9mdU.jpg]Afbeelding[/url] ]
In het echt vind ik wel dat je het beter ziet dan hier op de foto. :+

Ja de rest klopt wel, beschrijving ook. Kan alleen bedenken dat 1 van haar ouders Mss schimmel was en dat er vanuit gingen dat ze ooit nog zou gaan schimmelen. Ik kan er anders ook geen uitleg voor geven, maar ik lig er ook niet van wakker hoor ..

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 19:25

@cynthia:
ik bedoelde eigenlijk dat wat wil afbouwen naar dat. Is men eerste dracht/veulen dus weet niet wat het beste is. Ik lees me wel veel in enzo. Maar iedereen zegt wat anders of lees ik hier en daar iets anders. DA zegt dat ze wel goed staat.

Op dit moment werkt ze 5dagen.
Trainings schema:
maandag rijdt of longeerd men halve stal
dinsdag: rij ik
woensdag: vrij
Donderdag: rijd men halve stal
vrijdag: rij ik of ga ik gaan wandelen
zaterdag: les om de 14 dagen of rij ik
zondag: vrij

Ze krijgt van eten 2x hooi 2x korrels, bietenpulp en staat momenteel ook nog op het gras van rond ong 9u tot 14u (soms wat langer hangt van het weer af en wie ze kan buitensteken en komt binnen halen.) En ik wacht niet tot ik er moest zijn. Winkel ligt wat buiten mijn route en vaak komt er iets tussen. vb langer werken, auto die ik kwijt was omdat mijn vriend er mee weg is door dat zijn auto kapot is en moeten wachten op zijn nieuwe. Maar nu wel echt mijn gedacht van gemaakt om te gaan. Gelukkig had ik vandaag niets te doen dus vlug over en weer gegaan. Anders moet ik helemaal niet in die winkel zijn ook niet ;)

nog een foto van vandaag
Afbeelding

Zoals ik al zei dit is mijn eerste ervaring met een drachtige merrie dus alle tips zijn zeker welkom :)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 20:19

Over inleveren daar heeft de mijne ook geen last van amai die is echt vet precies.
Komt vooral denk ik omdat ze alles minder leuk vindt en dus ook veel minder beweegt uit zichzelf. En ze al rond van zichzelf is :')
Veulen groeit wel goed en tis een dansertje of voetballertje amai zo een druk ding.

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 20:20

Mooie buiken zie ik voorbij komen!

Vanaf hoeveel dagen kan de merrie het veulen voelen bewegen in haar buik? Iemand die dat toevallig weet?

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 21:28

Klinkt als een heerlijke stalling Cynthia. Had je vroeger niet alles in eigen beheer? Hoe bevalt de omschakeling?

Ik zie nog een paar bescheiden en minder bescheiden buikjes voorbijkomen.

En de ene heeft al meer voed nodig dan de ander om op gewicht te blijven. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een merrie gehad die inleverde tijdens de dracht. Enkel erna.

Zo, de andere drachtige dames buiten Suus :D

Ilona/Lonneke/Lonny 176 dagen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bambi 132 dagen
Afbeelding
Afbeelding

Patty, die ik niet charmant op de foto kreeg, dagen onbekend. Ze begint nu wel ook meer spekjes te krijgen stilaan. Dat zal haar ook beter staan :D
Afbeelding
Afbeelding

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 21:58

Whahaha die shetlanders met die giga vacht er bij is het helemaal uhm een buik op pootjes.

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 22:44

Mijn merrie is ook dragend nu 148 dagen.

Hope

Afbeelding

En Fizz silver fame

Afbeelding

Ze begint al een behoorlijke buik te krijgen.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 10:01

Ariel zit vandaag precies op de helft *\o/*
Afbeelding

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 10:03

CP wat een leuke welsh heb je erbij!

AnsoDM welkom, spannend, een eerste dracht. Ze mag inderdaad wat meer spekjes kweken. Ze heeft de extra's straks nodig om aan het veulen te kunnen geven.

paardje2013 gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Nog een veulentje erbij volgend jaar, leuk!

Fleuribelle jij ook al, gefeliciteerd!

kyrkelover ja daar komt wel een buik aan al!

AM-Horses jeeee wat is Sammie al een dikkie dik, dat wordt nog wat!

knolselder ahh, dat lijkt ook al heel wat. Ze heeft ook veel vacht, dus misschien sjoemelt ze daar nog een beetje mee. Leuk voor de sulky zo.

Adanka_Paula welkom! Hier nog één met een abonnement op vosjes. Eens kijken of we komend jaar iets anders krijgen :)

Cioccolato ziet er wel drachtig uit lijkt mij. Wat kijkt ze lief.

Piarens dat gebeurt inderdaad vaak later in de dracht. Dan groeit het veulen hard en vergt het veel van de merrie. Als de melkproductie op gang komt, merk ik dat ook goed terug. Voeren, voeren voeren. Maar als de jouwe niet inlevert, alleen maar beter!

Renske Olivia is ook nog niet zo heel ver, dus dat groeien kan nog wel komen he. Ik zag Veroon eerst wel een beetje voller worden, maar de buik begint nu pas echt wat te komen.

Fauvetje ze ziet er inderdaad mooi uit zo.

Cynthia dat klinkt als een heerlijke stal. Mensen die met je mee willen denken maar je houdt wel zelf de regie.

Renske herkenbaar, ik vind het in het echt ook beter te zien dan op foto's hoor. Ariël ziet er goed uit!

Barb vanaf 180 dagen kun je bij sommigen al iets zien/voelen vlak voor de uier. Ik hang ook al onder de buik te kijken, maar momenteel hebben ze nog last van vervelende vliegjes en dan beweegt er dus van alles maar niet het veulen :+

Knolselder, oh jee, Ilona sleept straks met dr buikje over de grond vrees ik!

Hope2012 die shinet van het scherm af zeg, wat een glimworm!

Wij zijn de 6 maanden gepasseerd en inmiddels bij dag 190 aangekomen. Ik merk nu ook aan de singel dat ze groeit, nog 2 gaatjes en dan hebben we een probleem :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 10:33

Ze glimt je echt tegemoet hé muronia amai ze voelt zich goed

Oh die mini’s en dat haar :P teddybeertjes
en suus is geweldig leuk aangespannen

Hope leuke combi

Renske nog de helft te gaan spannend he

De merrie het zelf voelt is ook wat verschillend zoals bij mensen. Maar ik merk wel aan men merrie dat ze het voelt bewegen. Ze wordt dan wat nukkig. Hier natuurlijk weeral heel actief ding.

200 dagen het schuift op
Dikkie dik

Afbeelding

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 10:43

@hope
Ooo benieuwd wat er daar zal uitkomen.

@muronia
Ja heel spannend ook wel wat er zal uit komen. Ik hoop merrie zwartbont maar mijn gevoel zegt dat het een hengstje die bruinbont zal zijn. Het is afwachten . Die van jou is ook al knap rond . En dr mijne geef ik vanaf nu toch ook bij. Zoals ik al eerder zei! Alle tips zijn welkom

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 11:06

200 dagen al, Fotsy, dat schiet op!
Muronia, wat glanst ze mooi.
Wat heb je dat leuk gedaan zo op de buik, Renske_W! :D
Hope_2012, wat een leuke hengst, ik blijf een zwak houden voor Arabische typjes. <3
Wat een pluizebolletje is de shetlander al, Knolselder, geweldig!
Barb, daar ben ik ook benieuwd naar!

Wij zitten vandaag op dag 150, we hebben een konijn. *\o/* Ik zal vanmiddag even een buikfoto maken.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 11:08

Ik zie toch eerder bij merriesnvan anderen een dikke buik dan bij mn eigen merrie. Hoe komt dat toch _O-

Mooi spiegeltje muronia.

Ziet er veel belovende uit fotsy. Mooie buik.

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 11:19

Muronia schreef:
Barb vanaf 180 dagen kun je bij sommigen al iets zien/voelen vlak voor de uier. Ik hang ook al onder de buik te kijken, maar momenteel hebben ze nog last van vervelende vliegjes en dan beweegt er dus van alles maar niet het veulen :+

Bedankt voor je antwoord maar dat bedoel ik niet :D Ik bedoel wanneer de merrie het veulen zelf kan voelen, dat is al eerder dan dat je het kan zien lijkt mij *D

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 11:23

Bij die van mij viel het mij direct op. Maarja die verandert drachtig echt positief.
Van commentaar dat ze wel wat mager is naar zoo die is lekker welvaren binnen de eerste maand haha.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 11:47

Hope, wat een prachtige uitstraling heeft die hengst.

Fotsy, wat een mooie merrie zeg. Dat palomino met die appeltjes. Is dit nu eentje die je zelf ooit al had gefokt of aangekocht?
Van wie is ze drachtig?