[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 21:06

Liaan , Wat goed, gefeliciteerd!

linda2008, Mooi buikje hoor!

Silly1972, Fijn dat het zo goed gaat met Harmony

Cynthia82, Wat een heerlijke grijns op je gezicht, leuk!
App nog niet geprobeerd maar ga het zeker doen

MarijeR, Dank je wel voor de informatie.
Voor Gipsy is het haar eerste dracht en zij zit pas op 95 dagen, moet dus nog even geduld hebben...

Fotsy , mooie buikjes toch

Ik kan niet wachten om de veulentjes te zien bewegen.
Weet nog van 2 jaar geleden hoe bijzonder ik dat vond

linda2008

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 22:26

Knap fotsy <3

Bedankt marije :)

Silly, al zien bewegen? Op hoe veel dagen zit ze?

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 23:13

Hihi bedankt allemaal! Mijn merrie's zijn inderdaad een beetje explosief gegroeid. Wel even de foto's van vorig jaar (4-10) erbij gezocht, toen waren ze ook ineens flink gegroeid. Nu hebben ze er alleen nog een klein schepje erbovenop gedaan O:)

stal_HD, dat testen staat hier ook nog steeds een keer op de wish-list, misschien deze winter een keer als er inderdaad ergens een potje overblijft ;) Hoef "gelukkig" maar twee merrie's op in totaal 3 kleurgenen te testen. Snap dat het met zo'n heel kleurenpanel nog wat duurder wordt.

En knappe nakomelingen van Flirt hoor!
Zie wel dat je zilver en zilverappel apart noemt. Had ik me eerder al eens afgevraagd, ken alleen zilverappel van (heel af zelden) onder de Welshjes, maar wordt met zilver nog iets anders aangeduid bij de mini's, of wordt het gewoon afgekort :o? Gezien het dus blijkbaar wel uit dezelfde merrie komt bij jou.

Cynthia ook onder de 200 dagen *\o/*
En wat een superleuke foto van jou, Fi en Vie. Gaat ook goed met op Fi rijden zo te zien!

Marije weer één zeker drachtig erbij. Lijkt me toch spannend hoor, zo lang te moeten wachten. Hopelijk wordt over een tijdje ook Lizzy drachtig gescand!

Linda, bizar he dat er zoiets dan al in zit. Weet zo ook niet vanaf wanneer je ze kunt voelen. Volgens mij had ik dat pas ergens in de winter vorig jaar. In ieder geval nog niets gevoeld.

Hinte, ik ben blij dat je mijn merrie's elegant-dik vindt, ik denk dat Roos het daar ook erg mee eens is terwijl ze nog een paar kilo'tjes bij groeit :P

Liaan, gefeliciteerd met jullie Z2 debuut en sportpredikaat!! Super prestatie en dat zelfs dan nog op 6 maanden dracht!

Silly, fijn dat de wond weer helemaal geheeld is en dat ze weer wat mag doen!
Dat uit hun plaat gaan kunnen ze heel lang hoor. Lies was de avond voor haar bevalling wat down/sloom, maar op het moment dat ze naar binnen mocht, naar haar eten toe, kon ze nog in volle galop schuin door de bocht (en die nacht is ze vervolgens rond half 4 bevallen ^_^ )

Fotsy, Elsa heeft ook al een mooi buikje hoor, als ik die van voren wat inschat zonder hoofdje ervoor, komt dat misschien wel wat overeen met die van Roos :P

En vooruit, op verzoek dan de fb-foto:
Afbeelding
Dit was al na de buikfoto's maken toen we even foto's gingen maken van de veulens. Lies kwam echt zo op me afgestapt van; "ik schaam me nergens voor hoor!" 8-)

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 07:18

_O- _O- _O-

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 07:57

Hmmm, toch iets minder elegant dan ik dacht :=

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 08:02

AnielR. :+ Ze is echt al goed rond. hihi dat beloofd nog wat.

Citaat:
En knappe nakomelingen van Flirt hoor!
Zie wel dat je zilver en zilverappel apart noemt. Had ik me eerder al eens afgevraagd, ken alleen zilverappel van (heel af zelden) onder de Welshjes, maar wordt met zilver nog iets anders aangeduid bij de mini's, of wordt het gewoon afgekort :o? Gezien het dus blijkbaar wel uit dezelfde merrie komt bij jou.

Bij mij is het een verschil even aantonen van een bruine en een zwarte.Zilver is zilver daar zit geen verschil in. De ene keer noem ik het zilverappelbruin de andere keer in het engels silverbay. Maar omdat diego ook nog tobiano en sabino is dan wordt het zo'n mond vol. Justin de laatste is bijvoorbeeld enkel zilverzwart. Zo had ik het trouwens ook kunnen noemen. De engelse benoeming zal dan silverdapple zijn voor zilverzwart. Anders wordt het dus silverbay. of silversorrel/silverchestnut. Maar daar zie je het zilver niet op. dat kan enkel door het testen of door een nakomeling die duidelijk zilver is.
Kortom zilver is zilver en net hoe iemand het noemt. Net als overo. Daar zit ook nog wel eens verschil in. Als men enkel overo noemt kan het zijn dt ze de lwo variant bedoelen, maar sabino is ook een overo en splash ook. Zelf noem ik de bont variant er nog wel bij, voor de duidelijkheid.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 08:09

gefeliciteerd marije! Toch nog eentje erbij. En dit zou men 7e eventueel zijn.

Over die dikke buiken foto's daar kan ik ook aan mee doen en heb er ooit 1 gehad die nog over die van Aniek heen gaat :P

Cynthia fijn gevoel denk ik op je eigen gefokt paardje zitten!

Spook zit vandaag op 167 dagen dus na een halve dag zit ze op de helft! :)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 08:27

Omg Aniek! Hahaha

Linda,Harmony is nu 185 dagen, dus veulentje zal zich wel aan het klaarmaken zijn om in de vaste positie te gaan liggen.
Ik vind het heel bijzonder om het zo te mogen zien

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 09:25

Oh 185 dagen is al een mooi eind op weg :) leuk!!

Bij jupi helaas een hele vieze staart gezien, geen dunne mest dus ik vrees het ergste.... ze heeft dit altijs als ze hengstig staat, verder zie je aan haar nooit iets. Dus vanavond maar eens schouwen en bedenken of ik een keer extra laat scannen/opvoelen of gewoon af wacht gezien dekken toch al te laat is.... :(

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 10:16

Ah nee... :(

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 10:17

wat jammer linda.. :(

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 10:43

Nou, ze is weg ;( Zo'n gek gezicht nu op stal. Ik ben zo gewend aan 2 koppies die je over de rand van de stal aankijken.
Het ging eigenlijk heel goed. Joan ging gewoon lekker staan eten. Pas toen het op was begon ze met roepen. Met tussenpozen en dan steeds kijken of ze eraan komt. Maar al met al valt het nog mee. Nu goed opletten hoe het met het uier gaat.
Aan de andere kant is het wel fijn dat ik nu m'n merrie weer terug heb, ipv een mama-paard. Nu kunnen we ons weer rustig klaarmaken voor het komende spruitje :)

Linda, ik hoop voor je dat het niks is.

Cynthia, knappe Fi!

Sow Aniek! Das een beste buik..
hinte schreef:
Hmmm, toch iets minder elegant dan ik dacht :=

_O- :')

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 11:17

Afspenen blijft altijd vervelend :(:)

Tja ik hoop dat ze gewoon pisneisig op de nieuwe merrie is geweest en niet hengstig... vanavond schouwen, is deze werkdag al voorbij? :(

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 11:57

Stal_HD, oke dan gaat het dus wel om hetzelfde zilverappel-gen, dat inderdaad niet zichtbaar is op vos.
Top thanks! Vind genetica erg interessand, maar bij de NWR's hebben we maar met een paar kleuren te maken natuurlijk. Die verschillende bontpatronen en appaloosa enzo ben ik allemaal ook niet zo bekend mee ;)

Dl, gelukkig ben ik niet de enige dus ^_^

Noisy :(:) :(:) op naar een gezond, maar ook prachtig en lief nieuw veulen van Joan!!

Linda, dat is schrikken! Snap dat je af zit te tellen nu!
Hopelijk zit alles nog gewoon op de plek bij Jupi!!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 13:19

oeie linda das schrikken zeg, hopelijk is het niks maar inderdaad toch maar checken dan, we duimen voor je

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 14:16

linda2008 mijn duimen draaien dat ze gewoon nog drachtig is.
wat is ze snel in de wintervacht gekomen

Cynthia82 wat bijzonder zo op fi <3

MarijeR we kunnen bijna gaan aftellen naar jou merrie tv *\o/*
gefeliciteerd weer een zeker drachtig

Dyonne mooi getekend en mooi buikje al

AndreaB wat een mooie foto echte water rat straks

Caesar wat een buik komt er onder de deken vandaan

Silly1972 wat een prachtige buik al en al over de helft
wat fijn dat je weer rustig wat kan gaan doen met je merrie

Vulina dat had een kennis van ons ook cystes niet drachtig en toch nog keer laten scannen paar maanden laster en mooi drachtig.

pretty jij krijgt vast dit jaar merries. hopelijk gaat het weer goed met je merrie

stal_HD welkom

Noisy wat jammer hopelijk is alles goed gegaan

AniekR wat een buik heeft jou merrie al

Dustinlover wat leuk toch nog een gedekt

hier alles goed zal straks even update met een filmpje en mijn combinatie de laatste keer is ze namelijk door een anderen hengst gedekt van de zelfde station :o

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 14:30

Oei linda hopelijk is ze nog gewoon drachtig.

Kleurgenetica vind ik ook reuze interessant. maar de kleuren van de appies weet ik ook niet zo goed hihi.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 14:42

Geniale buiken al Anniek!

Cynthia heerlijk zo op Fi! Mooi verschil ook tussen de zusjes.

Linda ik duim met je mee dat het vals alarm is.

Kleurgenetica van appaloosa is ook bijna niet grappig meer, zit wat ingewikkelder dan de meeste andere kleuren. Ik weet de basis, maar er is nog zo veel onbekend en er zijn tot nu toe ook veel uitzonderingen op de regel die ik tegen kom.

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 14:54

Chelsea heeft een gigantische buik ! :?

Heb helaas geen foto maar toen ik haar gisteren moeizaam in galop zag gaan vraag ik mij toch af of we geen olifanten jong verwachten :') Ze is in juni gedekt dus nu 5 maand drachtig ..

Bij Ginger zien we vooralsnog niks ! Ook al is zij in de zelfde tijd als Chelsea gedekt.

Zal binnenkort nieuwe foto's maken van onze drachtige dames :D

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 15:09

Ow Aniek wat een olifantjes. Goed,wel mooie olifantjes. O:)

Linda :(:) :(:) Nikita had ook een iets natte staart en benen toen ze zich niet lekker voelde. Nu is dit over en is ze weer normaal,ik zie eenzelfde buik als voorheen dus ik denk dat alles nog goed zit.
Hopelijk bij Jupi ook,dat moet hoor.

Polleman goed dat het dan op de valreep nog gepakt heeft,wel door een andere hengst.

Noisy dat zal wel even wennen worden :(:)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 15:34

Polleman, welke hengst heb je nu gekozen dan?

Zou ze nu nog hengstig worden denk je, Linda? Ik heb mijn merries niet meer hengstig gezien, ook de niet drachtigen niet meer.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 17:21

O nee, ik ga voor je duimen, Linda!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 18:22

Dat zal toch niet linda! Jupi is gewoon dragend want die zat toch gelijk met een van mijn merries dacht ik..

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 19:54

filmpje van het hartje zo bijzonder om het te horen <3
https://www.facebook.com/mvandulmen1/vi ... 675696281/

Deze hengst is het geworden met overleg en beelden wissel met de hengstenhouder.
paste deze hengst het beste bij Wings. Plus dat sperma kwaliteit super goed is.
Donderdag was ze gedekt zaterdag controle eitjes zaten er nog bellen voor sperma maar moest een dag van te voren besteld worden dus op hoop van zegen afgewacht 16 dagen naar laatste controle echo mooi drachtig.
afgelopen woensdag echo gehad voor het hartje en die klopte goed.
Ze is nu bijna 2 maanden drachtig.

de hengst is Sixth Sense is een Sir Donnerhall x Florencio hij is 1,71m
(foto`s van Google)
Afbeelding
Afbeelding

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 20:34

Prachtige hengst Polleman!! Mijn type :j

Mathilda, nou dat appaloosa is inderdaad allemaal wel erg ingewikkeld! Haha

Vanavond geschouwd, geen interesse in de hengst.... maar toch is de staart weer viezer (en nee, écht geen dunne mest!) dus blijf ik twijfelen!
Jemig wat is dat toch dit jaar :? Zijn mijn twijfels bij Bucks eindelijk weg, begin ik met Jupi... :(
Vorige twee jaren helemaal geen last van gehad "drachtig is drachtig" dacht ik toen nog... :=