[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ZiekieLove

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 10:38

Lijkt me eng zo'n red bag... fijn dat het wel goed is afgelopen!

Nou Ziekie is binnen 48 uur van 37,7 naar 37,3 / 36,8 / 36,5 gegaan... toch een flinke daling maar vabdaag niks van harsjes ofzo en melktest is nog steeds schizofreen... paar dagen terug 6,4 met moeite een druppel eruit en nu nog donkerder dan 7,7 en kwam er heel makkelijk uit... ik word gek _-:(

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 10:43

Van harte gefeliciteerd met de babyboom vannacht!

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 10:50

325 dagen drachtig

Afbeelding

Ik denk dat Azara wel over haar uitgerekende datum heen gaat ... :')

GhiGhi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 10:59

Noisy schreef:
GhiGhi ook een veulen! JEEEEEJ!! *\%/* Gelukkig goed gegaan met de red bag. Mag ik vragen hoe jullie gehandeld hebben?

X

Placenta moet open gemaakt worden ivm zuurstof ... er kwamen alleen maar beentjes geen hoofd.. ik kreeg het wel benauwd maar heb erin gevoeld waar het hoofd zat was wat weg gedrukt maar even later met het persen kwam het! tong was echt blauw!!! Maar was er toch best snel en toen wrijven wrijven en daar was ze NE nageboorte was er dus heel snel af . Ghi ghi heeft veel na weeën gehad maar ze doet het super. De DA heeft vannochtend gekeken ziet er allemaal goed uit enkel ze is al aan de diarree merrie heeft of hele stevige melk of tis haar afweer een beetje goed in de gaten houden maar ben hele dagen thuis dus zit er boven op hihi. ..
Ik ben nu kei kapot al overgegeven alle stress komt er nu uit , al 1,5 week max 4 uur slaap dat breekt op heb veel birtalarm gehad. Ik lees vanmiddag even bij en wat nieuwe foto's maken ff een momentje rust nu :-)

Bedankt allemaal t was echt t veulen avond wauw allemaal prachtige veulens geboren t blijft heel mooi

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 11:13

Wat een veulenboom vannacht!!
Astrid, chimello en GhiGhi gefeliciteerd!
Snap dat je nog een beetje van slag bent GhiGhi, dat is echt even schrikken. Maar fijn dat het allemaal goed is gekomen en wat een schattig koppie heeft ze! <3

Hier nog niets, maar had ook niet gedacht dat het zo hard zou gaan hoor. Net gisteren voor het eerst melk kunnen testen.
Maar hopelijk nu wel snel!!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 11:27

Astrid, Chimello en GhiGhi, gefeliciteerd!!!! *\o/* *\o/* *\o/*
Ik verwacht fotospam!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 11:30

Jeetje, wat een veulens zijn er geboren! :):)

Iedereen van harte gefeliciteerd met de knappe kinderen!

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 11:49

Ghighi gefeliciteerd!

Orion lekt en voelt zich niet fijn. Staat lekker binnen met eentje zodat we haar goed in de gaten kunnen houden

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 12:04

Schitterende veulens!!! Wat een mooie plaatjes!! Gefeliciteerd allemaal en nu genieten!!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 12:09

Aha dank je Luna. Ik had zoiets van, ik probeer het gewoon.

Ghighi, begrijpelijk dat nu opeens alles eruit komt (letterlijk en figuurlijk), alle spanning komt eruit. Maar top gehandeld!

Pauk, zou het dan toch vandaag gaan doorzetten?
Duim duim duim

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 12:11

Gefeliciteerd met de nieuwe baby's!! Wat een knapperds en ik wil meer foto's!

Orion word de volgende Denk ik!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 12:14

Astrid gefeliticeerd! En GhiGhi jij ook!
Gelukkig fijne bevallingen vandaag :)

Dit was indd ook een veulen met kleurkansen en helemaal niks gekregen. Erg jammer, was ook wel teleurgesteld eigenlijk maarja kan het veulen natuurlijk niets aan doen. Hij had veel moeite met drinken want hij wilde echt niet proberen, hebben we hem maar met een flesje de eerste biest moeten geven. Nageboorte duurde ook een paar uur maar de DA is al geweest en alles is in orde nu :o hij is heel beweeglijk iig, springen door de stal gebeurde al vrij snel na hij stond.

Ik zal straks foto's plaatsen, dat zal vanavond pas worden :o ik moet zo gaan werken tot 9 uur.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 12:23

Wauw 3 veulentjes geboren vannacht!! *\o/* Komt vast omdat weer van dat baggerweer was :')

Ik post helaas afgelopen week eigenlijk niks (op heel bokt niet) Ik heb helaas nog niet kunnen genieten en sponsor momenteel mijn dierenarts haar loonstrook :') Eerst merrie die na een dag geen melk meer had, toen was dat voorbij en weer vollop melk toen hadden ze beide ineens koorts en nu heeft de merrie weer geen melk door de AB denk ik en ze zit nog aan de koortremmers en veulen aan de AB en Metacam..
Ik hoop zo snel dat ze beide snel weer gezond zijn -O- Je voelt je zo vreselijk machteloos

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 12:28

Phoe heftig hoor nicole. Sterkte met beide en hopelijk knappen ze snel op en kan je eindelijk gaan genieten van je prachtige veulen.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 12:36

Nicole -O-

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 12:51

Yoehoe gefeliciteerd allemaal *\o/* *\o/* *\o/*

Wat een prachtige veulens weer <3 <3 <3

Red bag; fijn dat het goed afgelopen is. Kan me heel goed voorstellen dat dit een enorm stress moment is |(
Laatst bijgewerkt door Mopjemop op 07-04-16 12:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 12:56

Een vraagje aan de mensen die met camera's werken en streamen, moet die computer de hele tijd aan staan?

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 13:10

Nicole sterkte joh!

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 13:13

Oei Nicole wat een rot nieuws. Ik weet enigszins hoe machteloos je idd voelt. Weet je va wat er aan de hand is?

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 13:20

Wat een pech :(:)

Streamen hoeft onze laptop niet voor aan te blijven, kan ook mobiel kijken en opslaan. Ligt aan je camera's, mijn vader werkt er mee dus hij heeft alles geinstalleerd.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 13:33

Luna, ligt inderdaad aan je camera. Wij hoeven ook geen laptop aan te hebben om de camera mee te kijken. Willen we echter streamen op YouTube, zal dit wel moeten denk ik. Dan hebben we denk ik wel een medium nodig om signaal van de camera door te zetten naar YouTube live stream.

En dat laatste moeten wij dus ook helaas gaan doen. Gisteren was ik aan het werk, had niet zo veel te doen dus vroeg aan manlief om de camera op de tv te zetten, zodat ik voetbal mee kon kijken. O:) Alle voetbal livestreams zijn namelijk geblokkeerd op het werk. En we kwamen erachter dat het werk de streaming van supra-space, de website waar we onze camera op kunnen zien, ook blokkeerde. -:(- Vorig jaar was dit nog niet het geval, nu dus wel. Tegenvaller, maar gelukkig best op tijd achter gekomen, dus nu uitvogelen voor de livestream op YouTube.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 13:36

Neonlight, kan je ict niet vragen om alleen de link van je cam open te zetten. Even goed beredeneren dan willen ze nog wel eens meewerken.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 13:59

Pfff nicole sterkte :(:)

Ghighi ook gefeliciteerd wel naar een red bag maar fijn dat het goed is afgelopen!

Ik ben op het moment niet heel actief lees alles bij maar heb echt ff geen puf om bijleesposten te maken sorry allemaal!! Zal t binnenkort goedmaken met weer een lange bijleespost :o

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 14:08

Ik was ook al aan het kijken of ik het over kon zetten op de livestream.
Ik heb de camera nu via een app op m'n mobiel.
Geen idee of ik die 2 aan elkaar kan koppelen en dan door kan streamen naar you tube

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 14:25

Hier geen internet om over te streamen. Maar heb wel een intern netwerkje opgezet.
Camera's zijn verbonden met een router en alles wat verbinding maakt met die router (draadloos of bekabeld) kan dus de beelden ophalen. Hoeft dus geen pc aan te blijven en kan gewoon met elke laptop of telefoon verbinden met dat netwerk.

Nou heb ik het verder niet uit kunnen proberen. Maar zoals ik begreep streamt die foscam app ook automatisch als de router dus wél verbinding maakt met het internet. En hoeft er dan dus ook geen pc aan te staan. Streamen via youtube gaat wel weer anders, maar hoe weet ik niet precies ;)

Nicole, heel veel sterkte met de patiëntjes :(:) hopelijk gaat het snel wat beter!