[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Tinniie

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 15:06

Altijd leuk die 100 dagen he :)
Ik heb de 2 stamboeknamen al in mijn hoofd, roepnamen bedenk ik pas als ze er zijn, moet er bij passen vind ik :)

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 15:08

En anders beginletter vd merrie bij een merrie en beginletter vd hengst bij een hengst nemen? als je zelf een richtlijn aan wilt houden voor inspiratie.

Roepnaam, tjaaaaa...dat wordt hier uiteraard Pinda :Y) :D Ik heb inmiddels zelfs stalgenoten die me nu al vragen "Hoe ist vandaag met Pinda?" := :')

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 15:12

Afbeelding
tadaaaa

Hahaha goed idee. Leuke namen met de A, voor hengst heb ik er al genoeg.

Anouk is al voorbij de 100 dagen 102 om precies te zijn.
Laatst bijgewerkt door Anonymous86 op 21-08-15 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 15:17

Yeah Vientje, gefeliciteerd met je mijlpaal *\o/*
weer 1 achter de rug, nu op naar de 150, 200, 250, 300 en dan op naar de grote dag ;) haha

Ik heb de naam voor hengst al klaar (met dank aan Knolselder) zowel de stamboeknaam als roepnaam. Het moet het dier wel passen natuurlijk! Dus kan altijd anders worden op het laatste moment.
Dus ik mag nu hard nadenken over een merrienaam :) leuk!!!

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 15:18

Stamboeknaam heb ik al. maar een roepnaam pff echt niet. Nouja voor een hengstje misschien wel. Maar een merrie heb ik altijd moeilijker mee

Paint_LoverJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 15:22

2 stamboeknamen? Ik meen dat bij de apha je er 3 in mag leveren in volgorde van voorkeur (althans dat heb ik gelezen) en de namen mogen niet meer dan 21 letters (incl spaties) hebben toch? Of zeg ik nu iets heel geks Tiinniie?

Kwa stamboeknamen heb ik er 3 klaar liggen maar kan nog makkelijk veranderen al denk ik dat die nu op nr 1 staat ook wel de grootste kanshebber is... Zowel ik als manlief vinden m erg goed ;)

Hier op dag 125 :D

Afbeelding

Mijn dame in haar engelse optoming

Afbeelding

En nog eentje van n shoot vorige week:

Afbeelding

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 15:30

Cuba, idd paints is 21 inclusief spaties. Geen cijfers of leestekens toegelaten.
Je moet idd 3 namen opgeven en normaal nemen ze de eerste. Op de site van de APHA kan je checken of de naam nog beschikbaar is.

Quarters 20 inclusief spaties. Nummers mogen enkel achteraan de naam, geen leestekens

Mooie foto's! Jou merrie loopt echt gelijk met onze 3 merries, die zitten vandaag op 129,126 en 124 dagen :)
2 namen: eentje voor ons APHA veulen en eentje voor ons AQHA veulen :)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 16:17

Hier ook geen begin letter waar het mee moet beginnen, zijn we ook vrij in.

Ik had voor mijn dochter een pagina gevonden op internet, over hoe groot het veulen is tijdens de dracht.
Vind het zelf eigenlijk ook wel erg leuk om te lezen :D
Met 100 dagen is het veulen ca 373 gram en heeft ongeveer een grote van een konijn.
Zie http://plazilla.com/page/4294973974/ont ... n=plazilla

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 16:26

kiki1976 schreef:
Hier ook geen begin letter waar het mee moet beginnen, zijn we ook vrij in.

Ik had voor mijn dochter een pagina gevonden op internet, over hoe groot het veulen is tijdens de dracht.
Vind het zelf eigenlijk ook wel erg leuk om te lezen :D
Met 100 dagen is het veulen ca 373 gram en heeft ongeveer een grote van een konijn.
Zie http://plazilla.com/page/4294973974/ont ... n=plazilla

ja dat is super leuk!! alleen zou ik zoiets ook graag eens willen zien voor minipaardjes/shetlanders ofzoiets... want de vergelijking zal nu niet realistisch zijn :') haha

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 16:30

Begin is redelijk hetzelfde, Toen luna op 100 dagen zat, was het zo groot als een cavia ongeveer. Daarna zullen de verhoudingen kleiner zijn maar qua ontwikkeling hetzelfde.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 16:34

jeeeeeetje wat moest ik veel bij lezen :o
En het duurt nog wel even voor de eerste veulens komen haha (hoeveel topics gaan dit worden voor de eerste veulens zich melden haha)

Ik kan -denk ik- eindelijk mee doen met buit foto's
Dame is morgen 80 dagen drachtig en ik zou echt zweren dat de eerste tekenen zichtbaar worden.

Deze foto is van 15 juli. Zij was toen net aan 6 weken drachtig

Afbeelding

Deze foto is van eergisteren.
het valt mij toch echt op dat ze een andere vorm begint te krijgen. Voeren doe ik niet anders of extra's.

Afbeelding[/quote]

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 16:39

Rianne1994 schreef:
Haha ja ik vind het een aparte naam en toch niet te penny.
Even een algemene vraag hoor hoe doen jullie dat met merries die 24/7 buiten staan met schuilstal?
Leggen jullie dan een bodem in de schuilstal? Zetten jullie de schuilstal dicht?

Mijn merrie staat 24/7 buiten met schuilstal en ik heb de keuze aan haar gelaten. Wel de stal van tevoren helemaal schoongemaakt en inderdaad lekker veel stro. Ze heeft er zelf voor gekozen om in de wei te bevallen. (Wel pas in de laatste 10 minuten toen ik daar een bergje stro neer had gelegd waar ze op kon liggen en toen begon de bevalling meteen... :') )

Aniek mooie mijlpaal! :))

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 16:51

Oke ja ik twijfel beetje omdat ik waarschijnlijk daar ga slapen als ze tekenen vertoont :')

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 16:53

Ik durf het niet te zeggen, mijn merrie staat op een pensionstal en zal zeer waarschijnlijk op stal bevallen..........Al lijkt het mij qua ruimte wel lekker als het gewoon op de wei kan gebeuren.
Ik woon er een half uur vandaan dus maar een bedje mee nemen en paar dagen op stal vertoeven haha

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 16:54

Dat is ook mijn probleem dat ik er ver vanaf sta. Om dr bij de uitgerekende datum op een andere stal te zetten lijkt me ook niks

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 17:26

Tjinta, dank je :o

AniekR, veel succes morgen!

Rianne1994, gefeliciteerd met de aankoop!

Jolanda heeft nog wat werk voor de keuring :D
Is dat volgende week?

JustLizz, welkom!

In de schuilstallen op de paddocks en weides heb ik 4cm dikke rubber matten.
Maar ze gaan hier vanaf half november 's nachts op stal en bevallen ook op stal.
Daar is cameratoezicht, bereik met het alarm, goed licht en warm water. En warmtelampen voor de jan/feb veulens.
Wat later in het jaar mogen ze van mij met mooi weer overdag best buiten bevallen maar dan willen ze toch altijd naar stal.

Namen is hier altijd drama :o
Mijn inspiratie is al een paar jaar op. Maar uiteindelijk krijgen ze altijd wel een naam die hen past. Duurt alleen soms even :')

Hier zitten de merries nu tussen de 79 en 168 dagen. Zal binnenkort ook eens buiken foto's maken.
Laatst bijgewerkt door MarijeR op 21-08-15 17:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 17:32

Rianne1994 schreef:
Oke ja ik twijfel beetje omdat ik waarschijnlijk daar ga slapen als ze tekenen vertoont :')

Heb ik ook gedaan :j
Toen de melktest 5.5 aangaf ben ik niet meer van haar zijde afgeweest :')

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 17:42

ja marije, volgende week zaterdag, ik moet idd nog heel wat doen, morgen gaat zijn jasje uit, ben heel benieuwd :D

volgende week gaan we schouwen met Yuma, kijken of de dames nog hengstigheid vertonen, zoniet gaan ze vrijdag gescand worden, spannend :):)

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 17:52

-O- :\ ik heb niet bijgelezen..
Helaas heb ik de laatste twee weken geen tijd gehad om op bokt te kijken, heb mijn jaarling met een fikse diepe wond gevonden waardoor mijn volledige aandacht naar haar uit ging. Aan de medicijnen, schoon houden, temperaturen etc etc etc.. Maandag de hechtingen eruit en hoop dat het dan mooi dicht groeit!

Met de zwangere dames gaat het prima, Maquavinci heeft gister voor het eerst 50cm gesprongen onder het zadel (vrij springen 80cm met gemak). We bouwen het nu een beetje op (niet te ver) en stoppen ruim op tijd met springen!

Met Kyara gaat het ook goed, echter blijft het bij haar een verassing tot een maand of 6 of zij daadwerkelijk drachtig is.. :)

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 19:56

100 dagen mijlpaal is altijd leuk..

Wij hebben ook geen begin letter bij het stamboek. Daarom hebben we een thema gekozen. Al onze veulens krijgen een Deense plaatsnaam als roepnaam. Omdat de Frederiksborger oorspronkelijk uit Denemarken komt.
De enige uitzondering is Kaiser Karl het veulen van dit jaar. Die is zeer onverwacht op de verjaardag van onze zoon geboren. Dus vandaar de naam Karl. Vele Frederiksborgers hebben keizer koning oid Koninklijks in hun naam vandaar nog een kleine verwijzing.

Onze dames bevallen op stal omdat we daar cameras hebben.

Cubalibre wat een prachtige foto op je mobieltje whow!!

ivy_power mooie dame. Leuk die vergelijkingsfoto's ik vergeet dat altijd.

linda2008 jaa die site heb ik ook al eens bekeken.
leuk om te weten hoe groot het veulen is.

Rianne1994 welke countdown met mooie foto's heb jij op je mobiel.

Ik heb dreamdays maar vind dat van jou mooier.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 19:58

Countdown + heb ik. Daar kan je foto ed erbij zetten :D

Ik heb heerlijk geknuffeld met liz en weer even wat grondwerk gedaan

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 20:36

Die melktest vertrouw ik niet meer op :') camera was mijn reddende engel. Maar aangezien ik geen internetaansluiting had is het wel een heel gedoe geweest.
Nu op mijn eigen stalletje ook weer geen internet, en ook niet echt naast de deur dus hopelijk kan ik die camera weer gebruiken, en melkstrips en pfoeh op stal slapen durf ik niet, hier zitten zo veel ongedierte... :o

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 20:47

Leuke namen zo Tjinta!

Gaat het al wat beter met je jaarling BianCatjee?

Hier heb ik volledig op de strips / gedrag vertrouwd, 1 dag in de stal echt geslapen. De ochtend voor de bevalling moest ik ergens naartoe maar zei tegen mijn oma dat het die nacht of smorgens ging gebeuren, kon die avond niet lager meer testen. En smorgens om half 7 was ze begonnen.

Misschien niet mooi om te zeggen maar luna is er beter uit gekomen. Haar darmen werken beter, er zit terug wat vet op de ribben. ze speelt terug wat meer etc... osteo komt maandag, maar een andere. Die ik oorspronkelijk wou vond het dan uiteindelijk toch te ver. Deze wou heel graag met luna werken, ze was zo gefascineerd door haar verhaal en dat ze het had overleeft. Had ook graag dat mijn DA erbij was

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 20:55

Luna2006 schreef:
Leuke namen zo Tjinta!

Gaat het al wat beter met je jaarling BianCatjee?

Hier heb ik volledig op de strips / gedrag vertrouwd, 1 dag in de stal echt geslapen. De ochtend voor de bevalling moest ik ergens naartoe maar zei tegen mijn oma dat het die nacht of smorgens ging gebeuren, kon die avond niet lager meer testen. En smorgens om half 7 was ze begonnens

Jij was al weken van tevoren aan het waken toch, omdat je ook geen dekdatum wist.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 21:06

Nou hier ook weer rot nieuws.. Bo was dacht ik drachtig.. 3 maanden niet hengstig geweest en vandaag ineens hengstig.. Ik baal echt... Sowieso gaat het de laatste tijd niet echt best qua mijn risico's, gokken en keuzes nemen... :(