[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 21:10

lisch schreef:
Balou_k schreef:
Leuk zo een overzicht! Ben erg benieuwd of dat allemaal uit kont.

Ik ben vandaag geschopt door mijn veulen!

Dat vind je nu nog wel leuk }> hahah

Haha nog wel ja! :')

Alive and kicking in there!

jeniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 21:16

Hallo ik lees al een tijdje mee en ik zou me ook graag willen aanmelden bij het topic. Mijn merrie Soraya Phacanta is nu 278 dagen drachtig, volgens de 11 maanden is ze 12maart uitgerekend. Ze is drachtig van Prins Alfred. Het is voor mij de eertse keer en voor haar ook. Dus ook ik heb al veel zin in. :D vind het ook fijn om alle tips hier te lezen :o
Afbeelding
foto is al weer even geleden. Zal van het weekend ook weer een nieuwe proberen te maken. Ik had ook al mee gedaan met de pendel test :o bij mij zij die u hengst en ik dacht ook hengst.

Myrthee_

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 22:14

Welkom Jeniej!

Liberty was net gelukkig weer zichzelf, misschien wel iets té. Bij het slobber voeren (doe ik altijd in de ronde, zodat ik snel de stal kan mesten zonder dat ze vies wordt) is ze naar de ronde gedraafd en stond zachtjes hinnikend op me te wachten tot ik er éindelijk was. Ben blij dat ze zich weer beter voelde. Baby zag er ook weer lekker rustig uit. Denk dat die gewoon een dagje moest acclimatiseren, zo met een koude buik zonder deken.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 23:03

leuk nieuwkomers, wordt hier heeeeel gezellig.

Myrthee blij dat baaldagje over is

Balouke :D volgende keer terugboksen

irischcob

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 23:04

Pff iris is echt enorm down.. loopt als een zielig hondje achter me aan . . . . . Echt moeilijk soms om te zien.

Afbeelding

Foto van vandaag. Veulen was weer lekker druk.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 23:10

wat een leuk paard is iris :j

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 23:42

Fotsy, daar ben ik ook heel opgelucht over. Maakte me echt zorgen, aangezien ze vrijwel nooit iets heeft.
Irischcob, hopelijk is het net als bij die van mij morgen over. Haar baby was ook al zo druk gister.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 00:24

Welkom nieuwkomers :wave:

Balou, dat is gaaf he? Ik klopte laatst zachtjes op de buik van Dolly, net voor het uier.Voelde ik eens een schop van het veulen. Vervolgens kijkt Dolly mij boos aan en trok al dreigend haar been op. Alsof ik haar schopte := _O-

Jolandje wat ziet jouw paddock er super uit. Als het weer ooit wat droger wordt, gaan we een deel van onze paddock ook betegelen. Heb nu alleen tegels in het hutje

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 00:25

Omdat ik vrij lange dagen maak, moet ik soms veel bijlezen en lukt het me gewoon niet om op iedereen te reageren. Sorry daarvoor

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 07:28

Diane_Basje schreef:
Omdat ik vrij lange dagen maak, moet ik soms veel bijlezen en lukt het me gewoon niet om op iedereen te reageren. Sorry daarvoor

Geeft toch niet? :(:)

Ik lees alles maar reageer alleen op iets waar ik wat op kan zeggen. Ik leef echt wel mee, bewonder foto's, bekijk buikjes, maar zo'n hele opsomming doe ik ook niet aan. Iedereen weet zelf vast wel wat ze gepost hebben dat hoef ik niet te herhalen :')

AnniekSlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 09:48

De pendel heeft het mooi verdeeld, 50-50! Mijn merrie is poes lief dus hopen dat het een hengst word en dat de pendel ongelijk heeft!!

En ik wil het veulen ook voelen! Lijkt me zo bijzonder, maar er zit een sloompie in denk ik

irischcob

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 09:56

Myrthee_ schreef:
Fotsy, daar ben ik ook heel opgelucht over. Maakte me echt zorgen, aangezien ze vrijwel nooit iets heeft.
Irischcob, hopelijk is het net als bij die van mij morgen over. Haar baby was ook al zo druk gister.

Ja hopelijk wel! Ze is al wel een tijdje zo.. in haarzelf gekeerd. :(:)

dankjewel jolandje! :o

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 12:18

jammer dat Iris zo down is Irischcob,zou het door de dracht komen denk je?

Welkom aan de nieuwkomers!

Twilight leuke merrie zo met die puntjes op haar vacht,noemen ze dit nou een vliegenschimmel?

Luna heeft een beste buik al,de uier zal wel nog komen.

Nou ik weet vanavond of de pendel hier zijn werk goed gedaan heeft. O:)
Jullie horen het morgen wel :D

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 12:25

Succes Pretty :D :D !!!

Iris down, niet fijn ! Ons 'oudje' is in combinatie met het weer en een stuiterbaby ook al zo verschrikkelijk 'boos' , die is het geloof ik echt poepiezat :( Nouja, nog 2 maandjes te gaan hier dus ze moet nog even !

@ Diane : hier ook lange dagen met 2 1/2 baan hoor, dus ik krijg ook niet de mogelijkheid alles bij te reageren. Kan gebeuren, is toch geen probleem ?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 12:33

pretty schreef:
jammer dat Iris zo down is Irischcob,zou het door de dracht komen denk je?

Welkom aan de nieuwkomers!

Twilight leuke merrie zo met die puntjes op haar vacht,noemen ze dit nou een vliegenschimmel?

Luna heeft een beste buik al,de uier zal wel nog komen.

Nou ik weet vanavond of de pendel hier zijn werk goed gedaan heeft. O:)
Jullie horen het morgen wel :D

moet er al een geboren worden of wordt er gescand?

DB, ik kan ook niet altijd op alles reageren, nu heb ik wat meer tijd, maar er zitten weken in dat ik amper tijd heb om adem te halen.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 12:36

Thx voor de reacties. Zie altijd die mooie lange reactie-lijsten van een aantal mensen en vind het zelf ook leuk als er op mijn foto's en berichtjes gereageerd wordt. Dus wilde iig laten weten dat het geen onwil is en ik met veel plezier mee lees. En ik geniet erg van alle foto's

Vanavond ga ik bij Vesceron langs, erg benieuwd naar haar paardje

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 12:39

ik kan ook niet overal op reageren hoor, is haast niet te doen, maar vind het erg leuk om alles te volgen :)

melanie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 12:40

Diane_Basje schreef:
Thx voor de reacties. Zie altijd die mooie lange reactie-lijsten van een aantal mensen en vind het zelf ook leuk als er op mijn foto's en berichtjes gereageerd wordt. Dus wilde iig laten weten dat het geen onwil is en ik met veel plezier mee lees. En ik geniet erg van alle foto's

Vanavond ga ik bij Vesceron langs, erg benieuwd naar haar paardje

Heb ik ook precies hetzelfde.... Volg het ook.. Maar soms ff dagen geen tijd..
Sorry daarvoor.... Ook geen onwil van mijn kant...

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 12:47

Ik studeer op het moment, zit in de tentamen periode komende weken. Ik loop dus ook al enige tijd achter en reageer niet overal op. Denk dat de meeste vaak wel iets hebben. Maakt helemaal niet uit.

Vervelend zeg Irishcob. Hoop toch dat ze zich weer beter gaat voelen. Hopelijk houdt de beeb zich dan even rustig

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 14:05

We vinden het toch al super leuk om alles te lezen! :) ik reageer ook niet overal op want met 11 paardjes en een baan en nog een sociaal leven heb ik ook niet alle tijd :P

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 14:08

Hier zelfde hoor! Lees alles wel.. maar vaak op de tablet of telefoone even.. en met een jonge baby en een peuter pension stal huishouden en sociale leven kan ik niet overal uitgebreid op reageren plus dat ik meerdere topics mee lees en reageer

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 14:20

Hier the same. Lees wel elke dag alles mee.

Jazzy zit nu op 193 dagen. Buikje is nu goed zichtbaar. Kon het gisteren zelfs van de achterkant zien. Vind haar nu dus ook weer dikker dan de eerste keer. Stemt me dus niet helemaal gerust. Dit vond ik vorig jaar nl ook en iedereen weet wat er toen zat.

Maar heb het veulen al wel gevoeld (tenminste? Kan dit al met 193 dagen?)

Ook proberen te pendelen, maar ze was de hele tijd aan het draaien en moest elke keer m'n krukje verzetten. Heb het dus niet duidelijk kunnen zien. Van het weekend nog maar eens proberen.

Bij mij lopen de paardjes de hele dag buiten, ook met dit baggerweer. Het is niet anders. Ze lopen nu wel in de wei, die is nl droger dan de paddock. Dat is echt 1 grote blubberbende. Weide is ook wel nat, maar geen blub. Tegen een uur of 5 gaan ze op stal (gisteren wat later, toen was het mooi droog in de middag/avond).

irischcob

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 14:27

Anderhalve uier foto van iris :D

kan niks zien met al dat haar..

Afbeelding

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 14:30

Setteli, die van mij is ook al flink rond. Wij zijn natuurlijk maar een week eerder dan jij (201). Die is een stuk dikker dan wat jij nu beschrijft. Verschilt natuurlijk per merrie, maar zou proberen niet direct doem te denken. Bij twijfel toch nog even laten scannen eventueel?

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 14:34

die uier doet nog niks denk ik.

Setteli balen dat je weer met dat gevoel zit :(:) Zou er nu nog gescand kunnen worden? Ik weet dat ze het de vorige keer ook niet gezien hebben. Of opvoelen,zou dat beter lukken om verschil te voelen?

Ik probeer wel op veel te reageren omdat ik dat zelf ook leuk vind,maar soms lukt dit ook niet,het kost veel tijd. Zou zonde zijn als je daarom niet meer mocht meedoen hier natuurlijk.
In april/mei is het zelfs vaak ondoenbaar overal op te reageren omdat het dan natuurlijk erg spannend wordt hier. *\o/*

Cemlys ze komt 3 pony's scannen op dracht. 2 ervan heb ik kunnen pendelen. Bij 1 ging die draaien en bij 1 deed die niks. De derde pony wou niet meewerken :')
Het eerste veulen komt begin maart hier!