[HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 12:48

Hier alweer 270 dagen onderweg!

Dustinlover

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 14:07

Wat gaat het hard zeg! Kan niet wachten :D

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 16:56

Vanmiddag ff een rondje buiten gestapt met Mandy.
Staleigenaar zei al: dan zet je hier maar een bed neer :') Maar ik gaat eens aan mijn broer vragen of ie nog ergens een webcam heeft liggen of 1 die ik mag lenen (hij heeft er ook 1 naar de konijnenkooi staan, om het konijn in de gaten te houden :+ )

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 17:00

Zon babyfoon met beeld (en geluid) doet ook wonderen. Als je geen wifi nodig hebt natuurlijk.
Ik slaap zon 15 meter naast de stal, in het schuurtje staat een heerlijke kachel en nu kan ik dit jaar van onder m'n dekens mee kijken in plaats van er elk uur uitte gaan! :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 17:01

is een babyfoon met beeld en geluid gewoon op batterijen zonder internet enzo/ofzo?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 17:38

wij zijn bezig een droog tochtvrij hok te maken op stal voor mij om in te slapen zodra we tegen het einde zitten van Pony d'r dracht. Vorig jaar in een dik werkpak, onder ene dikke deken, op een matras op het hooi geslapen...ga ik dit keer niet doen ;)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 17:45

Ben wel blij met augustus, ik zet een tent op of slaap in de kas van mijn ouders op het hooi.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 17:57

Hier 258 dagen... Over 62 dagen is ie levensvatbaar als ik goed gerekend heb! En over 82 dagen zit ze op haar uitgerekende datum!! :oo

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 18:05

Babyfoon is inderdaad zonder internet :)

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 18:50

Hier slaap ik in een caravan zodra het spannend gaat worden en dan gaat er een camera op en ze krijgt het birthalarm om.
Jeeeej vanmorgen is de hoefzweer van mijn ruin opengebroken, hij kan geluk weer lopen en is een stuk vrolijker, ben zo opgelucht!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 18:55

Oh DM wat fijn voor je ruin! Is het bij de kroonrand naar buiten gekomen?

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 20:30

Fijn om te horen dat de hoefzweer open gebroken is :)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 21:00

goedzo dat hij weer kan lopen!

ik weet waar garcia haar veulentje heeft verstopt!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 21:03

Wat fijn dat de zweer doorgebroken is!

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 22:34

Ja klopt bij de kroonrand, zag gisteravond al een rode streep op de kroonrand en vroeg het me al af en idd vanmorgen was ie doorgebroken. Hij loopt er ook gelijk weer op, echt zo fijn!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 22:35

oh wat fijn voor je mannetje Dorinda!!

Morgen ochtend wordt rete spannend gaan we het verband van Arie z'n been, mag het een dagje drogen en zou hij als alles mee zit morgen tegen de avond eind van de middag lekker buiten mogen spelen.
Dan klaar maken om weer ene sociaal buiten paard te zijn en donderdag naar zijn nieuwe huisje brengen. Allemaal zo spannend!

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 23:42

oh dat is goed nieuws DM!

ik ga denk ik aan mijn vader vragen of ik een van de 2 caravans mag lenen om in te slapen op stal :D
en zit ook te denken aan een camera, maar er is denk ik geen internet aansluiting, het ligt niet aan een huis zeg maar. en de eigenaar woont er wel dichtbij maar is tegenover de stal.
misschien dat ik iets met hem kan regelen voor een camera dat hij hem daarna voor zijn schapen kan gebruiken aangezien die toch elk jaar lammeren heeft en anders om het uur zowat zijn bed uit moet en naar stal.

oh spannend woogy!!
hoop natuurlijk dat ie morgen even lekker mag spelen buiten :D

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 13:20

Ik dacht vanmorgen bij het ontbijt een mooie dag om foto,s te maken van Sil die negen maanden drachtig is. Maar toen ik naar buiten keek zag ik dat ze niet lekker was schrappen en naar haar buik kijken. Ik ging meteen naar buiten om bij haar te gaan kijken maar toen leek de rust weer terug gekeerd. dus begon ik maar aan de stallen en hield haar ondertussen goed in de gaten. Toen ik bij de vierde stal kwam was het weer mis dus heb ik haar meteen met haar vriendin sierou op stal gezet en de VA gebeld.

Op stal ging ze meteen liggen staan schrappen foute boel dus bij het opstaan mesten ze wel dus koliek konden we weg strepen. De VA was er al snel jammer genoeg was dit een die net met onze normale veeartsen werkt en in mijn ogen nog niet zo ervaaren is. Koliek was het na de darmen hebben te geluisterd zeker niet dus dan kan het niet anders dan het veulen zijn. Mijn eigen idee was toch wel de banden en zij had ook al overlegt met de anderen VA dat dat het waarschijnlijk is.Vroeg nog of ze niet kon kijken (opvoelen) hoe het daar binnen zat en of het veulen nog leefde maar dat wilden ze liever niet doen. Ze heeft haar pijnstiller gegeven in de hoop dat er wat rust op komt en dat het dan weer beter gaat mocht dat niet zo zijn moesten we weer bellen.

Tot nu toe lijkt dit goed te werken ze staat nu rustig te eten mocht het weer de anderen kant op gaan ga ik toch even vragen of onze anderen VA kan komen ben er zo toch niet zo gerust op.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 13:30

He ba geshaquille!! Sterkte!! Ik duim dat het niks is!
Ze weten dus eigenlijk nog niet wat het is?

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 13:48

Een merrie die ik heb gehad en 2 veulens gefokt mee heb deed dit ook altijd met een maand of 9 dracht. Eerste gedachte was koliek, maar bleef ook netjes mesten. Pijnstiller was doorgaans genoeg. Waarschijnlijk veulen wat aan het draaien was oid. Na een dagje was de ellende dan ook gewoon voorbij.
De eerste keer schrokken we ons rot, de 2e keer hebben we DA gebeld en konden we zelf al vertellen wat er loos was.

Bij mij zelf draaide mijn dochter heel erg laat, geloof me, dat was geen leuke ervaring :+ Daarbij zat ik op dat moment ook nog achter het stuur en reed ik in een tunnel van 6,6 km lang. Dus toen kon ik me het gevoel van merrielief erg goed voorstellen.

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 15:09

Ik hoop dat alles terug in orde is en blijft Geshaquille! Naar om je merrie zo te zien en niet de zekerheid hebben dat alles in orde is daarbinnen. Waarom wou de va niet opvoelen?

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 15:22

ooh oliebol geshaquille! ik ga voor je duimen dat het idd maar iets zo onschuldigs is als wat leonoor zegt, dat het veulen draait en ze daar last van heeft, hopelijk snel over!!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 16:20

he ik hoop ook dat het veulen gewoon haar pijn doet met draaien en dat er niks anders aan de hand is, wat vervelend zeg.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 16:36

Mijn pony merrie had het ook steevast op 9 maand.
Het lijkt koliek maar ook weer niet.
Wij gingen een poosje stappen.
Dan ging het veulen weer rustig liggen en was het over.
Hoop voor je dat dit alles was.

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 17:29

Dank jullie wel voor de berichtjes en de tips! Het ziet er inderdaad zo uit dat het een draaiend of onrustig veulen is geweest. Ze is nu rustig en eet ook heb net alle paarden gepoetst en haar ook even heel zachtjes en dat vond ze wel fijn.

De VA voelden liever niet op tenzij het echt noodzakelijk was waarschijnlijk is dat de ervaaring die ze voor nu nog even mist. Dus ik heb het er maar bij gelaten als ze nu weer probleemen krijgt halen we er uiteraard een anderen bij want dan wil ik wel even dat ze word opgevoeld. Maar ik hoop natuurlijk dat dat niet hoeft. Pfff word wel even extra spanend gemaakt zo men arme mooie dametje Sil is zeker geen aansteller dus dat maakt het ook extra eng.

Ben wel een beetje geruster nu ik dit ook bij anderen lees waar het forum toch niet goed voor is nogmaals bedankt *\o/*