Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 20:14

Mijn merrie (ongeveer 1.50m, licht gebouwd) krijgt bijna 4 kilo brok met 16 % eiwit, maar die was dus mager, dus ze heeft meer nodig dan normaal omdat ze er zelf ook van moet groeien. Ze eet daarnaast een halve baal hooi of meer per dag. Ze doet nog heel licht werk.

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 20:33

Hey@bar,
heb je linkje net bekeken,woah Wow! wat heeft ze een mooi tonnetje van voren!Ze ziet er idd ook goed uit!
@cubalibre ;wat een mooi velletje Party!! het schiet al lekker op he? Knipoog
@mbkaatje dankje Bloos
Heh bah wat moet ik toch nog lang wachten ..... Dromen
Laatst bijgewerkt door KahluaB op 04-03-07 21:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 20:45

Maseike schreef:
@ Thomas5 is zo,n Iris cam niks voor je dan ?
Ik heb hem ook, en wordt over 1 maand in der stal gehangen.
En je kan dan met je mobiel inbellen naar de cam in de stal Lachen

En hoeveel kost zo'n cam? Zou wel handig zijn! want ze moet bevallen wanneer ik naar school moet en als ze een beetje te laat is zit ik in londen! maar dat gaat me dan wel veel geld kosten want ik ga constant willen gluren Ja ga meteen googlen!

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 20:57

Even wat foto's van vandaag op 276 dagen.
Haar wonde geneest echt goed, het roze deel is al nieuwe huid en het andere is de korst die los komt overal Knipoog
Afbeelding
ze krijgt ook een uiertje vind ik Ja
Afbeelding
buik! Wow!
Afbeelding
rennen kan ze nog wel Knipoog
Afbeelding
en toen zagen ze iets..

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 21:03

@thomas 5;wat is er eigenlijk met haar gebeurd Ach gut ? (of waar kan ik het lezen ? Knipoog )
Laatst bijgewerkt door KahluaB op 04-03-07 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 21:04

Hier dan eindelijk foto's, ze is wel een beetje vies maarja dat hou je toch met dit weer Bloos

Bonnie 291 dagen drachtig van urbans jarbyn, heb vorig jaar uit deze combinatie ook een mooi merrie veulen gekregen. Voor fotos van ramona kijke me profiel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 21:17

amaze schreef:
@thomas 5;wat is er eigenlijk met haar gebeurd Ach gut ? (of waar kan ik het lezen ? Knipoog )

Het staat een aantal pagina's terug maar ik zal het nog eens vertellen voor jou Knipoog
Ik ging haar stal uitmesten maar omdat het zo'n verschrikkelijk slecht weer was ging ik haar even in het stalletje van m'n minihengstje zetten en hem vast binden buiten onder een afdak want hij kan wél stilstaan en zij absoluut niet.. snap je? Knipoog maar zijn stalletje heeft een lagere deur (90 cm) dan die van haar box (1m20 hoog) en ze sprong er over maar bleef met haar buik hangen en daardoor heeft ze een schaafwonde.. Maar ik heb het meteen ontsmet en het geneest echt super! Was wel effe schrikken met die dikke buik! maar het veulen leeft nog Knipoog het bewoog daarna helemaal!

ingridge

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 21:26

@Thomas: Het geneest zeker goed...toch onbekend talent ontdekt Knipoog

@Voor de rest: Het ziet er allemaal goed uit, dadelijk krijgen we hier werkelijk een veulen "baby" -boom....

Mijn merrie krijgt qua voer 2x per dag 1/3 voerschep merriemuesli van Marstall, een handje merriebrok van Havens (even de zak opmaken want ik ben overgestapt op Marstall), 3x per dag een grote berg hooi en 2 a 3x per dag 3kg wortels. Verder doe ik bij het voer wat lijnzaadolie en wat calciumpoeder.

En natuurlijk gaan we 4x per week wandelen oftewel zij eet gras en ik sta erbij en kijk ernaar. Ze komt elke dag buiten in de paddock waar ook een berg hooi ligt.

Dat is wat die bolle van mij krijgt (ok dat extra-bolle heeft nu een reden...vocht oedeem). Maar we moeten nog maar 13 dagen...het mag van mij nu wel gebeuren Haha!

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 21:29

Ingridje: bedoel je onbekend springtalent? dat kan ze namelijk heel goed.. dus dat wist ik al Knipoog ze is 95 cm en springt 80 cm met gemak ! Wow!

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 21:33

Hollybollie schreef:
Even bijbeppen.
@Fique: Nog gefeli met je mijlpaal Go jij! Go jij! . Heb je nog foto's gemaakt? Kan ik een beetje vergelijken met mijn dametje.

Ja ik heb foto's gemaakt (voor zover het ging want mevrouw had vandaag echt een off-day). Haha!
Ze gaat nu wat meer de breedte in en ben niet zo'n ster met foto's maken dus kan je het niet zo goed zien. Bloos

Hier komen ze;

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Magnifique krijgt 3 keer per dag een half schepje sportbiks en een schep merriebrok + natuurlijk nog d'r hooi

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 21:43

@Dreeke: omdat cuba vorige week vrijdag (23-2) een erg slappe vulva had vertrouwde ik het niet echt meer, ook omdat ze dus al wat uier aan het ontwikkelen is. Nu is eergister de VA geweest en hij denkt dat ze hoogstens nog 3 a 4 weken moet... en ja een verassing is het zeker.
@amaze: thanks en ja het schiet nu zeker op...

Als jullie willen gokken wat eruit gaat komen mag dat, maar weet alleen nog niet of ik er een topic over ga openen(suggesties????), voor iedereen die een gokje willen wagen cuba is dus platenbont en de hengst is vos...

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 21:56

Ook weer even een berichtje van mij, ik ben een week op wintersport geweest en heb dus een week niet kunnen bokken Knipoog
Bijlezen was een heeeeleboel werk, en overal op reageren is nog meer werk dus dat ga ik niet doen Bloos

Maar wel even een update van mijn kant. Rymke is nu 314 dagen drachtig en ik verwacht dat het niet lang meer duurt. De uier lijkt iets geslonken te zijn.
Foto's van gister, dag 313 dus.

Eerst ter vergelijking even een foto van haar uier op -ik geloof- dag 304
Afbeelding

En nu:
Afbeelding

Achterlangs
Afbeelding

Zo lijkt het nog niet zoveel...
Afbeelding

Maar zo..
Afbeelding

Flinke buik he Haha!

ingridge

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 22:01

@thomas: ja, het springtalent....(ze was er dus zeker van dat ze over die deur kon maar was even vergeten dat ze drachtig was).

Tja zo ken ik er nog 1 maar dat was meer dat ze over een 80cm hoge scheidingsdraad/lint van het weiland was gesprongen omdat d'r vriendin wegging (dit gebeurde elke dag voor een uurtje maar nu was ze daar niet mee eens). Terwijl ik nog nooit met d'r gesprongen heb!

@Many: Daar zit al goed uier aan!

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 22:50

@Thomas :"Het staat een aantal pagina's terug maar ik zal het nog eens vertellen voor jou"......

Bloos dank je Tong uitsteken nou gelukkig maar dat het de goede kant op gaat ! Pling

Weet je wat me hier opvalt ..? ;er is een erg hoog "bont gehalte ".......toeval ?.............grappig Pling Clown

Ik moet zeggen dat ik het wel knap van degenen onder jullie die steeds voor iedereen een antwoordje hebben ;een hele opgave Rolleyes
Ik probeer te reageren op de dingen die me het meest opvallen Pling

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 22:57

Ja het valt me ook op dat er verschillende bonte voorbij komen Ja
Ik ben gek van bont.. liefst zwartbont maar je kan niet altijd kiezen wat er uit komt Knipoog

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 23:08

voor mij geldt :een goed paard heeft geen kleur.....(alhoewel ik natuurlijk ook wel m'n vookeur heb Knipoog )

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 23:10

Ik ben wel zo blij dat ik me niet druk hoef te maken om welke kleur er uit komt.. Ik denk dat ik dan helemaal gek zou worden

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 23:16

Mijn bonte merrie, fotos iets meer naar boven had in 2004 een drie kleur bonte merrie veulen vorig jaar had ze weer een merrie veulen, vos geboren ze is nu palomino met appaloosa kenmerken. Heb vandaag fotos gemaakt ze zit nog in haar winter haar, maar de stippen zijn goed te zien:)

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 23:28

Wat een mooie bolle buiken vliegen er weer voorbij. Maqnifique, tjee, wat een schitterende kleur heeft die merrie!
Super dat Darlah's beeb zich heeft laten zien/voelen, Elke!

Mira is 309 dagen drachtig, heb gisteren EINDELIJK bewegende beeb vast kunnen leggen.
http://www.fjordkootjetinkermira.nl/tem ... m10mnd.wmv

Vandaag was tie nog veel drukker, de vader is de tinkerhengst Drumshambo, de kleine noem ik al babyDrum, vandaag was tie duidelijk aan 't spelen op zijn nieuwe Drumstel.
http://www.fjordkootjetinkermira.nl/tem ... 10mnd2.wmv
http://www.fjordkootjetinkermira.nl/tem ... 10mnd3.wmv

De Iris camera werkt, 't is veel gedoe geweest om em op de goede plek te krijgen, oplader zit er standaard in want hij was steeds binnen 24 uur leeg. Een paar keer per dag bel ik even in. Sinds gisteren staat Mira elke nacht in de stal; normaal was dat zij de ene nacht en mijn Fjordenruin Kootje de andere nacht. 's Ochtends met voeren gaat de staldeur open, dus overdag kan hij gaan liggen als hij dat wil, vanochtend deed 'ie dat in ieder geval wel.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 23:44

Het valt me op dat jullie zoveel brok voeren! Bloos! Neon is een hele schrale merrie, zij krijgt op dit moment 1 kilo onderhoudsbrok, een halve emmer wortelen en een halve emmer snijmais, dit 2 keer op een dag, 's morgens en 's avonds. Verder nog 1,5 plak voordroog, weet niet hoeveel dat is, maar 1 plak is een 10 cm dik en een dikke 1,5 m2 in grootte. Hier doet ze het perfect op, mag ook wel, want dit voer is op advies van een voedingsdeskundige en een DA.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 00:01

Mira krijgt 2x per dag 1/2 schep Equiral structuurmix en 2x per dag 1 1/2 schepje Mare Care + natuurlijk d'r hooi.

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 00:06

Geweldige filmpjes KMD Lovers
Wat een druktemakertje zeg Haha!

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 07:51

Goedemorgen...

Monnie krijgt ander halve kilo sportbrok en halve kilo muslie en wordt over 1 a 2 weken bijgevoerd met handje merriebrok.
Voor de rest krijgt ze wat worstels nog........

@ Thomas5 ik zal eens info zoeken ik had vernomen dat je ze nu ook los kan kopen op internet.

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 10:09

Capriola krijgt een schep merrie brok smorgens en een schep merriebrok savonds. Verder smorgens en savonds flinke baal hooi en ze ziet er prima uit. Ik hoorde dat je merrie beter niet al te dik kan zijn bij een bevalling en ik let dus goed op Cap. Maar ze ziet er prima uit, precies goed niet te dik niet te dun.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 11:35

Pretty krijgt ook smorgens en savonds een schep merriebrok nu. Voor de rest een stuk of 3 voederbieten per dag(maar die raken nu stilaan op),en een berg voordroog. Zij werkt wel niet meer,en het is genoeg voor haar.

Ons merrietje Vera krijgt nu ook stilaan uier,ze is uitgerekend 10 april..Pretty nog niks,misschien wel dat de lege zakjes al iets gaan hangen,maar kan ook verbeelding zijn Clown

Ons eerste veulentje is al 1 week oud nu !! Hij kan al goed stijgeren en bokken en is een echt springtalent! Clown
In onze loods ligt een berg plastiek en hij doet niet liever dan daarover te lopen en te springen! Haha!