[HK]Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: [HK]Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 10:31

3 merries tegelijk? Lekker makkelijk! Jij bent dus 1 van de hekkensluiters. Neon zit nu op 297 dagen geloof ik.

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 10:40

Saffier: mooi merrie heb je,die zwarte,wat voor een bloed is het?
Hier nog steeds niks,al 362 dagen drachtig en het lijkt wel of ze weer dunner word :-S

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 10:42

3 merrie's tegelijk is idd wel handig..... ben je er in een keer vanaf....

@ Elisa2: Dank je!! Ze is een westfalen....
Afstamming

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 11:43

@Semra Lizzy kegelt nu heel goed aan beide kanten, maarrrrr nog geen veulen (laat ze me toch nog wachten hihihi) Ik ben gisteren om 21 uur voor het laatst bij haar geweest, maar ze eet als een monster en laat niemand (behalve mij dan) bij haar eten, arme Angel wordt dus in een hoekje getrapt. goed dat in dat hoekje ook wat voor haar ligt dus ben beniwud of ik toch de 18e (dan is ze uitgerekend) ga halen, we dachten namelijk dat ze veeeeel eerder zou bevallen.

@Bella welkom terug, ik heb je denk ik niet meegemaakt rond die periode, logisch hoor dat je pas later weer terug komt naar hier. Lijkt me niet dat je vanaf begin van de dracht tot nu gaat hangen hier Wat een prachtige foto die laatste, ze kan nog lekker rennen met die buik

@koekjesgek hihihi welkom terug, leuk he geen internet.. hoe gaat hte met de kleine

@saffier gefeliciteerd met je digi.... nu het veulen nog hihihi Maar ze heeft wel een prachtige buik zeg en wat glimt ze super. Je ziet dan toch wel aan een merrie dat ze zelf ook wel genieten van de dracht. en jaaaa nu is het veulen levensvatbaar

@Mayday jij ook gefeliciteerd met je mijlpaal, nog maar 19 dagen en dan is het veulen levensvatbaar en de dagen vliegen voorbij dus dta komt wel goed

@neonlight. nopu ben ik bij jou kwijt welk mijlpaal... die van 320 dagen of juist de uitgerekende datum pffff mijn kop is een zeef hoor, mijn excuses...

@inowa wat een lieffff veulen zeg en die naam echt onwijs gaaf!!! Mooie hengst ook zeg!

@Yootha jij hebt een makkie, dalijk alle 3 tegelijk bevallen Huppa ben je er gelijk vanaf hihihi Over het waken, ehhh ik waak dus niet... Ik heb iemand van de stal (goed geregeld he) die elke 3 uur gaat kijken (ach hij moet toch ook ff bij de koeien kijken) en als er wat is belt hij me. Hij wil absoluut niet dat ik in de auto ga waken, ik ben namelijk ziek (loop al 11 weken met hoofdpijn en nu duizelingen en misselijk erbij) en dat wil hij dus niet zien, want dan stuurt hij me van het erf hihihi. En hij is bekend met bevallingen, dus hij weet precies wat er gebeurd en hoe, dus hij belt me vanzelf. En verder ben ik vrij nuchter, komt het dan komt het en anders meot ik nog even wachten

@Elisa, kan zijn dat het veulen "indaalt" dus als de buik veranderd van vorm, is dat alleen een goed teken. Dievan lizzy is nu ook anders van vorm, lijkt wel of ze ingevallen is zeg maar.

@Tonie, >Lizzyis aan beide kanten dik Hoe kan je zien dta het veulen ergens ligt

Afbeelding
dit is een oude foto, hier zie je haar buik rechts

Afbeelding

Afbeelding
dit is haar linkerkant (voor de kijkers rechts)

Afbeelding
Hier dus rechts, pas gemaakt. Moeilijk te zien toch. Links is wel iets dikker en vrij onsymetrisch van vorm, zou daar de rug van het veulen dan liggen of juist de benen...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 12:59

Biancaa schreef:
@Bella welkom terug, ik heb je denk ik niet meegemaakt rond die periode, logisch hoor dat je pas later weer terug komt naar hier. Lijkt me niet dat je vanaf begin van de dracht tot nu gaat hangen hier

@neonlight. nopu ben ik bij jou kwijt welk mijlpaal... die van 320 dagen of juist de uitgerekende datum pffff mijn kop is een zeef hoor, mijn excuses...

Mijn merrie zit nu op 297 dagen, nog 3 dagen voor de mijlpaal van 300 dagen.

En ik zit hier al vanaf eind augustus, mijn merrie is 22 augustus gedekt. De meeste zitten hier al vanaf het begin. Dat is eigenlijk ook het leuke van het topic, alle veranderingen gedurende de hele dracht met elkaar delen, niet alleen de laatste dagen.

Bella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 13:04

@Biancaa: haha vorig jaar heb ik het meer gedaan, hier non-stop zitten, maar op gegeven moment raakte ik dit jaar hier de kluts kwijt. Merrie waar ik vorig jaar overigens veulen van verwachtte was ook iets anders qua gevoel. Die hadden we bewust laten dekken, dus ga je dr ook helemaal in mee.
Sas is voor die andere merrie in de plek gekomen, die is er helaas niet meer, maar deze werd eigenlijk gekocht voor het vervangende werk (voor huifkar). Met het kopen werd aangegeven dat ze dus 2x eronder was geweest, maar hij niet wist of ze drachtig was. Vervolgens is ze bij ons nog behoorlijk verkouden geweest. DUs we dachten: DIe is niet drachtig...maar wel dus
Door dit leuke bijkomstigheidje kijk je er toch meteen al anders tegenaan, een stuk relaxter!! (ik tenminste)

haha ja en Sas rent wel...vind haar ook echt paard die het veulen er 'even' uit poept en vervolgens weer broodnuchter doorgaat met dr ding. (zul je zien dat dit heel anders gaat uitpakken)

Maar...wat heb jij aparte tinkermerrie, zoveel wit ...maar ze maakt het je zo te horen wel moeilijk.
Altijd fijn dat soort merries die je in spanning houden!

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 13:05

Vanmiddag komt de hoefsmid om de achterijzers er af te halen. En als hij terug komt (over 2 weken) de voorijzers.

vrijalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 13:15

Bella schreef:
Dankje Lisette, hoe is het met jullie kleine Collin. En hoeveel veulens verwachten jullie nog?

Met Collin gaat alles goed, hij wordt groooooot! En Korita en Leika hebben ook allebei al een veulen: Cem en Cor! 3 hengsten dus dit jaar Van wie was Sas ook alweer drachtig?

Yootha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 13:40

Alleen Sundancer staat in Emmen. Urania en Kollie staan ergens anders. Alle drie de merries zijn niet van ons, maar van een vriend van ons, Hij belt alle veranderingen door en zodra de veulens er zijn crossen wij naar Diever. Sundancer is ook van hem, maar die staat hier op stal. Zij zal dus ook bewaakt worden met de camera. De ander 2 merries staan op het land. Urania zal het waarschijnlijk het eerste doen.

Bella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 13:45

vrijalover schreef:
Met Collin gaat alles goed, hij wordt groooooot! En Korita en Leika hebben ook allebei al een veulen: Cem en Cor! 3 hengsten dus dit jaar Van wie was Sas ook alweer drachtig?

Oh zie ik mis zoveel (mis jou gewoon op FW )...hebben die kleintjes ook al fototopic hier ergens op bokt?? Nieuwschierig!

Sas is drachtig van Anton (evenals haar moeder Noel haha). Naar beide dus erg benieuwd! En toch speciale combinatie voor mij!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 15:33

Biancaa schreef:
@Bella welkom terug, ik heb je denk ik niet meegemaakt rond die periode, logisch hoor dat je pas later weer terug komt naar hier. Lijkt me niet dat je vanaf begin van de dracht tot nu gaat hangen hier Wat een prachtige foto die laatste, ze kan nog lekker rennen met die buik

Ik ben er ook al vanaf het begin... (Dat is bij mij half augustus....)

Ik had het 2 jaar terug met Cerice, was ook heel anders.... Die hadden we drachtig gekocht, en dan heb je er niet zo veel gevoel bij... Toen was ik ook een stuk rustiger (We wisten ook niet waneer het zou komen... Ergens in Mei werd ons gezegd....)
Nu met Lady ben ik er heel erg mee bezig....... Ga vanaf 330 dagen waken waarschijnlijk...... Tenzij haar uier nog zo weinig is dat ik daar geen reden voor zie..... Wel gaat ze dan zo wie zo op stal, tenzij ze eerder aangeeft het zat te zijn buiten......

Ik vind ook dat ze heel lekker in dr vel zit zo.... Naar mij heel lief, en vaak lekker trots kijken.... Als alles goed gaat wordt ze in 2007 weer gedekt waarschijnlijk.....

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 20:50

gezellig een beetje gelijk op nog 11 dagen trouwens....

Biancaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 20:59

@neonlight, Bella en Saffier.... hihihi dat wist ik niet dat jullie al zolang zitten. Ik heb de topic eigenlijk pas ontdekt toen ik Lizzy drachtig had gekocht en dus dit ging volgen. Ik ben daarna ook wel gebleven, al is dat dan dus niet zo lang. Maar doe mijn best hoor Ik ga haar als de bevalling goed gaat, met het veulen goed gaat en ze niet agressief wordt ofzo, weer laten dekken, dus dan zal ik ook wel blijven hangen hihihi

Ik heb juist wel heel veel gevoel bij Lizzy, ik heb echt het gevoel dat ik haar gered heb en dat ze mij dus ook heel lief vindt en me respecteerd. Hoe dat is als ze bevallen is, dat merken we wel

Ik heb ook weer foto's gemaakt van haar, zo staat zedus als ze mijn auto hoort aankomen.... Tja dan smelt mijn hart dus al... daarom dus al heel veel gevoel bij haar...

Afbeelding
Lieffff he en wat een buik

Afbeelding
En maar netjes wachten he, vorige keer was het hekje per ongeluk open gegaan toen ik Angel wilde pakken. als Angel dat had gezien was ze al weggeweest, zij stond echt nog zo te wachten van, ga je nou mee vrouwtje, het hek is al open en jij bent achter me bezig...

Afbeelding
eindelijk foto's van haar kegels, ja sorry elke keer mn digi vergeten mee te nemen....

Afbeelding
toen ik ze eraf haalde, kwa mer gelijk nieuwe op, dus het loopt al lekker door.

Afbeelding
Haar buik is nu wat meer ingevallen, je ziet haar buik nu ook heel erg bewegen. Had al eerder wat beweging gezien, maar nu was het echt heel heftig, toen ze liep zag ik heel haar buik draaien, echt mooi om te zien. en zij.... ach als ze maar haar eten krijgt, boeit haar buik haar niet...

Afbeelding
Hier zie je duidelijk dat hij ingevallen is.

Afbeelding
pfff moet er nietaan denken dat die van mij zo zouden hangen, het schud nu ook zo lekker mee als ze loopt...

Afbeelding
ff angel en haar nieuwe halster tonen, heb een halster tik, elke keer als ik een leuke zie, dan moet ik hem kopen Ze had hem vandaag zowaar aangelaten, ik hoefde niet te zoeken in wei hihihi

@Bella, ja ze is zeker apart, ik ben nu ook eindelijk achter haar orginele kleur gekomen (dankzij Supertje op bokt) Ze wordt namelijk in de winter helemaal wit, op haar hoofd na. In de zomer krijgt ze dus haar vlekken terug en deze worden elke week donkerder, heel apart dus. Bij een schimmel worden ze normaliter dus lichter, maar bij haar niet. dit is dus een teken dat ze een Varnish roan is, helaas bij haar benen niet goed te zien omdat deze wit zijn. Maar normaal zijn deze ook gekleurd, deze zouden in de winter dan ook gekleurd blijven. Ach zo leer je nog wat over je paard, terwijl je haar al hebt Ze heeft ook een mensenoog, erg apart...

Afbeelding
Afbeelding
Ze heeft dus altijd wit om haar oog heen, dit komt dus ook bij een Varnish Roan voor (ook wel bij andere kleuren hoor, Angel heeft het ook) Aparte muts dus, waar ik heel trots op ben Ik wil haar binnen kort ook laten "lezen" om te kijken wat haar gevoelens zijn en of ze ergens pijn heeft. Kijken of ik er wat aan kan verbeteren en of ze zich bij mij op haar gemak voelt. Er zijn meerdere op de stal die dit willen, dus even kijken of ik wat kan regelen...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 22:13

Mooi oogje, een zgn appaloosa-oog. Ben er ook gek op, met zo'n mooie ronde iris toont het heel lief en vriendelijk.

En zo te zien gaat het niet lang meer duren, kegels, het veulen lijkt er klaar voor te liggen, dikke tieten! Weet je ook wanneer ze gedekt is of niet? Ik wist trouwens niet dat je haar nog niet zo lang had, is me helemaal ontgaan. Hoe lang heb je haar nu?

Biancaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 22:53

ja dat klopt in het varnish roan gebeuren, zit ook een appaloosa gen allen niet het patroon ervan (dus niet de vlekken wel de eigenschappen). Ik vind het ook heel erg lief staan en ze krijgt er een superlieve uitstraling door, terwijl Angel het ook heeft (pas ontdekt en die heb ik al een 8 maanden ofzo) en daar vind ik het niet zo mooi bij staan (ach zit toch een flinke pluk voor)

Ik heb Lizzy pas sinds eind maart, dus net 3 maanden. Ik weet helaas niet wanneer ze gedekt is, de oude eigenaar heeft gezegd dat ze rond de 18e juni is uitgerekend, dus daar gaan we maar vanuit. Al geloof ik niks wat de man zegt, als je ziet hoe ze daar vandaan is gekomen

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 23:42

Biancaa schreef:
@neonlight, Bella en Saffier....

En bedankt....

Hoefsmid geweest vandaag, achterijzers zijn eraf. 29 juni de voorkant Verder lijken d'r tietjes nu opeens te gaan krimpen. Echt veel groei zit er nu niet in, terwijl er eerst mooi gelijkmatig om de 2/3 dagen groei inzat.

Biancaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 03:19

@ sammie mijn excuses

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 03:38

Nou vannacht om 2.15 uur ging mijn telefoon.... de staleigenaresse belde. Lizzy is bevallen van een prachtig hengstveulen, alleen is hij in stilte geboren.

Hij is waarschijnlijk tijdens de bevaling overleden. Hoe, wat of waarom weten we niet, de staleigenaar kwam om 12 uur thuis, heeft nog gekeken bij haar. Staart omhoog, niks gezien, geen bewegingen in haar buik, gewoon eten, hij kon gewoon aan haar buik en tepels zitten, niks geen problemen...

Wekker om 2 uur gezet, iets voor 2-en werd hij al wakker, hij had zo'n raar voorgevoel en is gaan kijken. Daar in het midden van de stal lag hij, dood, vlies alles was er af, dus hij is niet gestikt. Misschien door de snelheid van de bevalling?

Ik heb foto's gemaakt van hem, Lizzy was 1 en al liefheid voor hem en voor mij. Ik mocht aan hem komen en dan kwam ze bij mij met haar neus knuffelen. En maar bij hem, proberen omhoog te duwen, ongeduldig met haar hoef schrapen, maar ja niks hielp, hij stond niet op. Arme Lizzy was helemaal verwilderd zei de staleigenaar, hij kon niet bij haar in de stal komen, tot ze iets bedaard was. Toen ik kwam, kon ik dus alles met haar doen.

Haar ogen stonden angstig en haar neusgaten waren wijdopen, waarom... je zag dat die vraag niet alleen in mijn hoofd afspeelde maar ook in die van haar...

waarom kan er nou nooit eens iets goed gaan.... We gaan geen veulencentrale erbij halen, ik kan op het moment niet veel hebben en het veulen heeft natuurlijk nog niet gedronken. Dus we laten het maar opdrogen.

Foto's komen morgen in links, fotoalbum is aan het k*tten met laden...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 07:13

O Bianca, wat erg! Niet leuk, vooral omdat je wist dat het leefde van te voren. Je zult nooit achter de oorzaak komen, maar het zal ongetwijfeld zo beter zijn, de natuur doet het niet voor niets.

Heel veel sterkte!

_Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 08:03

Biancaa dit is echt heel erg om mee te maken, veel sterkte en een knuffel voor je merrie.

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 08:17

Biancaa wat erg! Heel veel sterkte voor jou en je merrie.

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 08:26

@bianca : hèèl veel sterkte...dit wens je toch niemand toe

Semra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 08:46

Jeetje Bianca, heel veel sterkte voor jou en je merrie.

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 08:50

biancaa heel veel wijsheid en sterkte.. gecondoleerd meid

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 08:55

Bianca... Wat erg idd... Heel veel sterkte voor jou en je merrie... Geef dr maar een knuffel.......
Ik wou netgaan zeggen, jee kegels.......
Wat een naar nieuws........