[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 23:46

Zo Linda, was dat ook augustus dit jaar? Die is zeker goed gegroeid sindsdien!

Nou vooruit, ik doe er ook een paar...
Roos op 145 dagen dracht:
Afbeelding

Even omdraaien voor een vooraanzicht en...
Afbeelding
:+ :+
Afbeelding

En Lies ook op 145 dagen:
Afbeelding
Van opzij is zij (net als afgelopen jaar weer iets bescheidener)
Afbeelding
Maar dat maakt zij ook goed in de breedte ^_^

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 23:49

Haha gelukkig!!! Toch nog meer paardjes die al flink buik hebben :D
Knappe merries blijven het toch!!
(En jaaaa was bij Jupi eind augustus DIT jaar :') waar ze nog een eerste premie behaalde en stermerrie werd haha, je kunt het je nu niet meer voorstellen :o )

Fotsy, wat is er mis met dressuur rijden met een fries? Ik werd soms ook zo raar aangekeken als ik met mijn fjord de ring in kwam... ik snap wel dat een fries of fjord misschien niet de capaciteit heeft om grand prix te lopen, maar gelukkig zijn we ook niet allemaa grand prix ruiters :)

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 23:54

Haha maak je geen zorgen, Linda, die van mij doen gewoon weer mee met hun olifanten-buiken! ^_^

Afbeelding
Dit was Roos nog begin augustus dit jaar, ook al/nog wel wat rond, maar ook niet zo als nu...

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 23:55

Die van jou zijn echt niet normaal Aniek. :o Het is dat ik weet dat ze er echt zo uitzien, anders zou ik je nog van photoshoppen verdenken. :+ Dan valt Shadylah mee:

Afbeelding

Afbeelding

Ik hoop dat ze het dit jaar zonder deken redt, maar bij twijfel gaat er wel weer eentje op.

AniekR

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 00:01

Shadylah's buikje mag er ook zeker zijn hoor Mariska, bedenkend in wat voor conditie ze begin deze zomer nog was ;)
Hopelijk komen we de winter door zonder dekens, we gaan het zien.

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 00:02

wat een buiken komen er voorbij, Misha zit op 143 dagen, maar daar zie je nog weinig bij...

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 07:56

Ik zal ook eens foto's gaan maken van de buiken. Doe ik er ook tussen van een niet drachtige, drachtig lijkende flirt hahaha die is pas erg.

En rijden op een fries. Dat is echt super. Heb ik ook jaren gedaan. Mijn zusje nog steeds. Zij heeft er twee van niks en zelf ook lerend naar de z1 gereden. Toen moest ze met beide stoppen ivm rugblessure 1e paard en atrose bij het tweede paard. Het tweede paard moest zelfs nog een half jaar wachten voor deze in de Z mocht starten. En ook zijn er al een aantal friezen die het heel goed doen in de nog hogere dressuur. Het zijn ook niet echt meer de barokfriezen van vroeger. Ze zijn momenteel vaak al veel luxer qua bouw.

Betreft testen. Ja als je het zeker wilt weten kan ik beter testen hihi, maar Er zijn nog zoveel dingen die ik wil doen.... En momenteel helaas werkloos, dus moet even echt pas op de plaats doen. Maar eiegenlijk moet ik gewoon nog twee paarden testen op kleur. Eigenlijk drie. en nog drie merries en eventueel 1 hengst jaarling op het dwerggen. Maar dat telt lekker op wat je dan betaald. :7

Zilvers. Ik heb dit jaar een hele leuke gefokt. Ik denk dat hij heel mooi donker gaat worden later. Met echte witte manen en staart. Ik zal alle drie de veulens van flirt tonen. Ze zijn qua zilverkleur ook alle drie anders.

Afbeelding
Dit is diego. 1e veulen van flirt. Zilverbruinbont sabino en homozygoot voor zwart. Kleur getest.

Afbeelding
Dit is indi. 2e veulen van flirt. Zilverappelbont sabino twee blauwe ogen en niet getest op kleur. Kans op homozygoot zwart.

Afbeelding
Dit is Justin. 3e veulen van flirt. Zoals het lijkt gewoon zilverappel zonder extra's. :D Maar kan ook homozygoot voor zwart zijn.

Nu hoop ik een keer een merrieveulen te fokken uit flirt hihi. Drie veulens en alle drie hengst en zilver. En alle drie met uitstraling. <3 Of ben ik bevooroordeeld hihi

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 09:05

Mijn god echt, Aniek! :wow:
Wat een buiken weer, vooral Roos!

Ooo.. Linda, wat een knapperds! Justin vind ik zo het leukst.

*\o/* *\o/*
Mijlpaal! Nog 199 dagen wachten
Afbeelding
Met een voorproefje van de foto's die gisteren zijn gemaakt :D

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 09:45

Wat een verschil in hoeveelheid gras nog.
Hier heb ik nog ruim 1ha waar aardig wat op staat. De merries krijgen strookjes erbij maar ook wat hooi omdat ik ze niet teveel gras tegelijk wil geven.
Ze krijgen nu arm hooi erbij en straks gemixt met rijker voordroog. Dan is het per merrie ook aan te passen als ze straks op stal komen. Nu krijgen ze het in 1 grote bak.

Hier ook graag een hengstje, van Cookie. Verder graag merries O:)
Of nog een hengstje erbij voor het spelen.

Lekker stel Linda!
Jonge hengsten opfokken vind ik ook altijd erg leuk.

Pretty, hopelijk gaat het met Nikita en veulentje weer goed. Niets aan als ze niet lekker zijn :(:)

Leuk dat je er ook bij bent Mathilda!
Gaya heb je als veulen toch ook op de shows gehad? Dan herken ik haar daarvan.
Knappe hengst is de door gedekt!
Zonde van Chakira, die was drachtig van Kid toch?

DL, wow nu nog gedekt. Is dat nr 8 of 9?
Je hebt iig steeds meer kans op een merrieveulen :P

Suffie, helemaal met je eens.
Helaas is dat niet altijd vanzelfsprekend...

Mathilda, was Twilight niet getest op bont?
Ik had er ook eentje met 2x een wit voetje achter die wel tobiano is getest.

Noisy, sterkte met het vertrek van Lavendel vandaag.

Knolselder, bruin en silver dapple kom ik in om :')
Silver kom je nooit meer vanaf als je er eenmaal aan begint. En bruin wil hier ook wel met 3 hengsten met bruin als basiskleur waarvan eentje nog AAEE ook.

Linda, niets mis met lekker fokmerrie zijn toch?
Rond en harig, zo hoort een mini in de winter te zijn ;)

Aniek, ze zien er goed uit!
Roos gaat gewoon voor de "ik ben bijna uitgerekend" look. De hele dracht O:)

Mathilda, ja dat testen kost een hoop.
Heb hier ook de veulens van dit jaar weer laten testen op dwerggen bij degene waar dat nodig was. Omdat ik alle fokdieren getest heb, valt het nu gelukkig erg mee met de kosten.
En de Deputy veulens waren vrij dit jaar dus erg blij mee. De andere veulens komen uit vrije ouders dus die hoefden niet getest.
Heb je Flirt niet gedekt dit jaar?

Cynthia, aftellen :D

Afgelopen donderdag was de DA hier voor de veulens die hun 2e enting kregen en ze had het echo apparaat ook meegenomen. Hoewel het nog erg vroeg was, hebben we bij Snazzy en Lizzy toch even gekeken.
Bij Snazzy was toch al een veulentje te zien :D
Ze heeft natuurlijk al veel veulens gehad dus de baarmoeder is dan minder strak en zakt sneller naar beneden waardoor het vanaf de buitenkant te zien is.
Bij Lizzy was het nog te vroeg, 1e veulentje dus de baarmoeder heeft dan meer tijd nodig om te zakken. En ze was heel erg harig waardoor het beeld slecht was.Die proberen we eind november nog een keertje te scannen en dan scheer ik even een strookje haar weg.
Nu dus 6 drachtig gescand, nog 1 te gaan.

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 09:58

o Marije een goede bijleespost hihi.

Ja Gaya is als veulen ook op shows geweest, maar toen was ze niet in vorm. Pas sinds haar tweede was ze mooi. Maar toen sloeg het meer door naar dikke grasbuik hahahaha. Ze is nu enkel prok gekeurd en volgend jaar voor het eerst naar de merriekeuring. Ook wel spannend wat ze van haar vinden..

Flirt is niet gedekt. Ze toonde totaal geen hengstigheid. Ik denk dat ze ook zo'n merrie is wat niet hengstig wordt met veulen aan de voet. Vorig jaar wel, maar toen ging het ook niet van harte... In 2017 mag ze weer een poging wagen om een merrie te produceren. :P

Ja chakira is best erg jammer eigenlijk. Ze was idd drachtig van kid. Ook in 1 cyclus. Ik denk dat het mis is gegaan door toch wel stress tijdens een weekend op csi ommen. Ook weer wat geleerd en brengen we ook geen drachtige merries meer naar zoiets toe. Voorop gesteld dat het daar mis is gegaan...

Klopt ook hoor Marije. Eens je je fokprodukten getest hebt kan het alleen maar minder worden. Tenzij je buitenaf dekt hahaha.

Cynthia82, Justin is niet van Linda maar van mij. ;)

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 10:18

Ah Flirt doet hetzelfde als Dynamic. Die probeer ik ook niet eens meer te dekken als ze een veulen aan de voet heeft. Eerder wel geprobeerd met hengstig spuiten en regumate maar ze wordt niet hengstig. Ze geeft ook altijd heel veel aan haar veulen dus een jaartje rust tussendoor is ook wel goed.

Met buitenaf dekken van Cookie heb ik gekozen voor een hengst die ook getest is op dwerggenen ;)
Dat veulentje hoeft dus niet getest want beide ouders zijn geen drager.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 10:19

Haha al die mini's en al die namen ook hea?! Het word ingewikkeld :P

Marije, gefeliciteerd dan met nr6 en wat een bijleespost zeg!

Hier geen zilvertjes, maar je kunt ook niet alles hebben he?! het is al wel kleurrijk genoeg haha

Morgen zit Jupi op dag 150 en donderdag zit bucks op dag 100, als ik dan naar de groei volgens de website kijk (en er iets bij op tel omdat mijn paardjes een stukje groter zijn dan die) zouden de kleintjes dus ongeveer 45 en 30cm groot/lang zijn momenteel <3 toch té schattig om over na te denken!
Vanaf hoe veel dagen kun je ook alweer iets voelen??

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 11:38

Noisy , Jammer, sterkte met het afscheid

linda2008, Dat is inderdaad een groot verschil :D

Kabayo, Jammer, wel fijn dat je gevoel goed was!

Grullo bont met aalstreep :))

AniekR, Beste buik al :D Al vindt ik wel hoe groter de pony of paard hoe eleganter ze dik zijn.
De dames van mij lijken net worst op pootjes :o

Ook hier ging de dressuur super met een fjord.
Met 2 hoeven in zijn neus naar de M

goeroe, Mooi beginnend buikje toch

stal_HD, Prachtige pony's heb je, mini paardjes toch?
Gave kleurtjes ook!

Cynthia82 , Prachtige foto weer! En gefeliciteerd met de mijlpaal :D

MarijeR, Gefeliciteerd met drachtige dame nr 6
Het scannen, dan moeten ze minimaal 4 a 5 maanden drachtig zijn?

Trees zit nu op 151 dagen en Gipsy op 95

Liaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 16:18

Wat een leuke mini-paardjes en pony's zag ik voorbij komen! Ik hou wel van die aparte kleurtjes, al komt het bij ons in het kwpn niet voor.

En wat een buiken al! Bij die van mij zie je er nog niet veel aan. Alleen als je haar kent zie je verschil.

En dan nog ff ego. Wij hebben vandaag ons Z2- debuut gemaakt op 6 maanden dracht. En gewoon dik winst en een mooie 2e plek. Dat betekent dat wij nu het sportpredikaat binnen hebben. Nou doen we lekker een stapje terug in de training.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 16:28

Liaan gefeliciteerd!!

Euh ik heb nog wel een mooi vergelijkje;

Bucks eind augustus op de keuring
Afbeelding

En vandaag, in wintervacht en op 96dagen dracht :')
Afbeelding

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 17:08

Wat super Liaan! Gefeliciteerd

Hier ook even een ego post... Harmony is aan de longe even helemaal uit haar plaat gegaan met dikke buik en al, maar ze liep goed en de wond is helemaal dicht gebleven :D.
Dat betekend dat we dus echt op kunnen gaan bouwen.
Kan ze mooi nog even op conditie komen voor de bevalling.
Nog maar 156 dagen te gaan ;)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 17:28

wat goed silly

super liaan

bucks ook al :wow: knapperd
En euh niet om die reden Linda ;)

aniekr ontploffingsgevaar, jeetje die zijn mega

goeroe mooi buikje ja

gefeli marijer

die silvers :9 :9

heeft er hier nu echt iemand worstjes op pootjes lopen _O- :') ik kom niet meer bij

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 18:21

Wat een verschil he'. geschoren paardjes en alweer lekker wollig aan het worden en lekker groeien op het gras.

Gefeliciteerd liaan. Super prestatie. Het zal haar vast zwaar vallen als ze steeds ronder wordt van de dracht.

Vanmiddag even berekend. Gaya is nu 105 dagen drachtig. op 1/3 van de dracht nu ongeveer hihi

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 18:40

Gefeliciteerd Liaan!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 19:41

Marije, mooi hoor, 6 drachtig! Hopelijk zijn et er 7. Nog even geduld.

linda2008 schreef:
Haha al die mini's en al die namen ook hea?! Het word ingewikkeld :P

Dat dus :') Meestal check ik nog wel even of ik het goed had, maar ik sliep nog half, denk ik ;)

Hinte, ben je al aan de slag gegaan met je hinnikende paarden-app? :D

Gefliciteerd, Liaan! *\o/*

Het lijkt wel een compleet andere pony zo, Linda! (ja, het is echt Linda, ik weet het zeker! :+ )

Fijn dat het zo goed gaat, Silly :)

Aniek, plaats hier alsjeblieft ook even die foto die op FB voorbij kwam _O-

En daar zat ik weer vandaag :D

Afbeelding
Fi vindt het allemaal prima, maar een stukje lopen vond ze toch echt heel raar.
Nee baas, dat kan echt niet. Straks vallen we om.
Doe maar lopen, Fi. Kom maar.
Nee, eng. Vallen.
Loop maar
Per ongeluk een stapje: BRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAF, FIIII!!!!
stapje, stapje, stapje. IK KAN LOPEN!!!!!!!!

Lekker dier <3

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 19:46

Hihi je straalt ook helemaal! Machtig hoor!!

Ja die mini's lijken inderdaad heel anders als je ze geschoren in showconditie ziet of volgevreten in wintervacht :') haha

Bedankt voor de complimentjes :)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 20:01

Haha leuk Cynthia, heel herkenbaar, Harmony kon ook ineens niet meer lopen toen ik voor het eerst op haar rug zat.
Het staat je goed hoor

Nou ben ik nieuwsgierig Aniek :P

Ik vind ze prachtig die mini's, maar zijn er zoveel dat uk ze echt niet uit elkaar kan.
Ik vind de mensen met 1 paard al lastig te onthouden, wie bij wie hoort :P

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 20:08

Hinte, het vroegst hebben we hier met 95 dagen buitenaf kunnen scannen maar dat was een heel klein merrietje dat al eerder een veulen heeft gehad en ze was slank.
Bij een andere oudere merrie was het bv pas na 143 dagen te zien, zij had wat meer spek al was ze nog niet vet.
Met 121 dagen was bij haar nog niet de baarmoeder te vinden, was nog niet ver genoeg gezakt.
Ik heb de mazzel dat hier een DA is die het heel erg leuk vindt om die kleintjes uitwendig te scannen en als er nog niets te zien is, hoef ik ook niet te betalen. En soms scant ze nog een keer extra gewoon voor de lol of om te vergelijken met een andere merrie. Vandaar dat we hier regelmatig even wat scannen in het najaar.
Ze neemt ook standaard het apparaat mee als ze hier is voor enten bv.

Liaan gefeliciteerd!

Linda, mooie merrie is Bucks!

Silly1972, wat fijn dat ze goed gaat. Zij had een grote wond toch?

Mathilda, Gaya loopt mooi gelijk op met Snazzy. Tegelijk waken straks ;)
En ik vind het van de mini's zo leuk verschil, strak geschoren en getraind of wollig en buikig.
Op de site heb ik allemaal foto's waar ze netjes zijn maar hier post ik ook de wollige grasbuik foto's :D

Fi is stoer!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 20:16

oh zo leuk cynthia, je glundert helemaal <3

hier ook even dikke buiken geshoot

Elsa, als daar niks inzit dan heb ik toch een probleem om die buik er ooit nog af te krijgen :j
Afbeelding

Afbeelding

En Flo die is vooral vanalles veel :P

Afbeelding

Afbeelding

vind dit wel een grappige foto met al die hermelijkvlekken in haar sokken :D

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 20:44

Inderdaad Marije, zij had die wond op de hak/sprong.

Uitwendig scannen Is hier niet nodig, je kan het veulen al zien bewegen nl ;)

Lekkere buikjes Fotsy