[HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ponyparadijs

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 21:29

Znoes had vandaag een vreemde kuil in haar flank.
Aan beide kanten was de flank (het stuk waar de kruin zit) ingevallen en daar onder een dikke bult.
Had het idee dat het veulen ineens heel erg gezakt was.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 21:38

Man, wat worden de buikjes dik zeg, ik tel mee af met jullie. En wat gaat dit topic snel.

Kzou toch even willen zeggen dat je er moet vanuit gaan dat jullie fokproducten in goeie handen terecht komen.
Ik heb ook ooit eens een jong paardje gekocht en buiten mijn wil om is mijn allerliefste schat verongelukt. Ik heb dit ook niet gewild maar het is toch gebeurd en na zovele jaren denk ik nog heel regelmatig aan haar.
En ik zeg altijd, een paard is ook een klik, er moet een band zijn net zoals met je vrienden.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 22:05

ponyparadijs schreef:
Znoes had vandaag een vreemde kuil in haar flank.
Aan beide kanten was de flank (het stuk waar de kruin zit) ingevallen en daar onder een dikke bult.
Had het idee dat het veulen ineens heel erg gezakt was.

misschien lag hij/zij rechtop? Hansje lag laatst languit over dwars hihi, Pony ineens twee keer zo breed :D

Seti ziet er goed uit en de mini-Mo groeit ook gestaag, ben reuze benieuwd naar jouw kleintje!

Welkom nieuweling :)

Laatst mega mooi momentje, Hans was lekker aan het zwemmen en Pony stond er heerlijk bij te kijken met haar grote happy ogen op en Pris met haar neus bijna tegen de buik met net zo'n heerlijke blik in d'r ogen. Zag helemaal voor me dat het net mensen zijn 'OH! voel nou hij schopt!' 'oh ja, ik voel het haha' :=

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 22:19

Geweldig verhaal Woogy! Heb er helemaal beeld bij, lol! :D
Begint nu echt ECHT te kriebelen bij mij. Camera ligt klaar, app geïnstalleerd... (Hoeft pas over week of twee echt ingeschakeld te worden :o )
Wij vullen onze dagen nu met lekker soezen, rollen en verwennerijtjes met eindeloze poets- en massagebeurten.
Ook het familiehalstertje (wat de merrie zelf nog aan heeft gehad) weer opgediept en in het vet gezet...Zucht.... <3

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 22:26

zo spannend he! Ben nu ook flink aan het aftellen en nu al aan het zenuwen...moet nog tot half april -O-

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 22:30

Yildiz, is Yentl bij jullie geboren? Of als veulen dat halster mee gekregen :)

Woogy mooi beschreven, de dames lekker theeleuten en baby-shower houden :D ben benieuwd hoe Pris op het veulen gaat reageren straks!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 22:35

Nee, Tie heb ik als 5 jarige groen paard aangekocht. Maar wel altijd warm contact onderhouden met de fokkers. Zo heb ik haar veulenhalstertje gekregen maar ook een westernpad wat nog op haar vader heeft gelegen.
Misschien sentimenteel, maar zowel halster als pad gaat van generatie op generatie over. :)

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 22:39

Leuk YildizArabs dat het voor jou nu ook spannend begint te worden. Ook al aan de uiercheck?

Hier beginnen steeds meer merries met uierontwikkeling en wie weet wordt het nog wat volgende week ofzo. Durf geen uitspraken te doen met die fopmerries van mij :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 22:43

Spannend Marije, de eerste boktveulens :)

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 22:44

Ik heb toen tie gezien als baby haar fokkers zijn aardige mensen hebben ze nog paarden.

Jodym welkom met je mooie dame.

Set staat er mooi en tevreden bij.

Leuk sammie alsof ze denkt heen jij daar :D .

Woogy heeft ze van die witte stipjes of komt dart door de camera ze ziet er mooi rond uit.
Ik geloof hoor dat hij het kwa verzorging goed heeft op de renstal maar het is gewoon geen paard voor de renbaan.

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 23:53

Ik check elke dag Marije's topic wel een aantal keer en de camera ook :D vindt, het zo leuk!

Ik zie trouwens nooit veranderingen in de buik, ook geen beweging. Ergens in mijn achterhoofd denk ik soms wel eens; is ze wel echt drachtig?
Maar ze is toch dikker en begin december heeft de veearts met opvoelen nog een veulen gevoeld.
Misschien is het gewoon een super braaf, koel veulen :D

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 00:27

Jodym, welkom, dat wordt een drukke veulenperiode half tot eind april :D leukleuk, mijn merrie heeft ook een vergelijkbare buik.

@yello, ook niet als je een paar porretjes geeft in de flank?? Daar krijg ik altijd wel reactie op... Maar misschien komt het bij jouw merrie over een tijdje wel..

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 08:18

Leuk de eerste veulens!

Ik ga er dit jaar gewoon vanuit dat alles goed gaat je wordt gewoon weer even wakker geschut dat niet altijd alles goed gaat.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 09:34

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 10:04

Zal jij dan de eerste veulens hebben Marije? Spannend!!!
Hier idd check ik de uiers dagelijks en ze beginnen zich nu heeel langzaam te ontwikkelen.

Gelske, de vrouw is inmiddels gestorven, was ook de reden dat ze Tie destijds verkochten. Hij heeft nog een hengst.
Idd super vriendelijke en betrokken mensen.

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 10:31

Wat erg om te lezen dat zij gestorven is.

Nee er zijn nog geen bokt veulens volgens mij heb wel al een paar veulens op face book langs zien komen maar ja het is ook nog wel heel vroeg in het jaar.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 11:07

Pony heeft inderdaad witte stippen, birdcatchers enige is dat zij een gen defect heeft waardoor ze verplaatsen. Normaal is dat niet. Aan Arie te zien is het in elk geval niet erfelijk :)

Ik ben nu weer bezig met zoeken naar de fokker van Pony, valt niet mee helaas. Weet wie het zijn, maar conact leggen lukt nog niet zo best helaas :(

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 12:58

Ik heb ook een merrie met birdcatcher spots, elk seizoen is weer anders hoe ze zitten en kwa hoeveelheid en idd geen van haar kinderen heeft het...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 13:09

Woogy schreef:
Pony heeft inderdaad witte stippen, birdcatchers enige is dat zij een gen defect heeft waardoor ze verplaatsen. Normaal is dat niet. Aan Arie te zien is het in elk geval niet erfelijk :)

Ik ben nu weer bezig met zoeken naar de fokker van Pony, valt niet mee helaas. Weet wie het zijn, maar conact leggen lukt nog niet zo best helaas :(

Ik heb ook een nieuw contact adres gevonden van Pret's fokker.. Daar maar eens heen gemaild..

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 13:38

Gaat opeens hard!
Vanmorgen op facebook zag ik het eerste veulentje alweer voorbij komen, dus het seizoen is begonnen! :D (Arabisch Volbloed)

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 15:13

Ik ben blij dat die van ons pas in april komt hoor!

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 15:23

Ja ik ben toch ook wel blij dat die van ons in mei komt. Toch net iets fijner weer om buiten te spelen. Had hem/haar liever in april willen hebben maar mevrouw wou maar niet hengstig worden :+

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 15:54

Inderdaad het is nu echt geen fijn veulentjes weer bah.

Vandaag even met oma en kleinzoon naar de verenigings bak geweest oma (19 jaar) had er zin in en kleinzoon(2 jaar) had op een gegeven moment maar wat moeite om haar bij te houden :D . Blijft echt leuk zoon derde generatie op stal te hebben nog even en dan kunnen we Sierou haar Zesde en zevende kleinkind verwelkomen *\o/* .

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 16:56

Woogy schreef:

Hé, wat grappig dat heeft Casu ook! Wist helemaal niet dat ze niet mochten verplaatsen :P
Nu heeft ze ze weer een jaar of langer niet gehad, maar ze heeft het een periode heel fel gehad, op een gegeven moment had ze een grote stip op haar kaak. Ze heeft wel altijd witte haartje op haar achterhand...

Toen mijn moeder deze ochtend aan de wei kwam bij de pony's zat Knoxx in het maisveld ernaast, hij lag daar te slapen, hij was helemaal nat en onder de modder :(:)
Waarschijnlijk is hij te dicht bij de omheining gaan rollen en zo aan de andere kant onder het hout uitgekomen...

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 23:38

garcia vanavond,ze gaat hard!

Afbeelding